Gå til innhold

Mamma og pappa forsvant i løpet av 3 mnd


Eris

Anbefalte innlegg

På 8.1.2017 den 7.42, Eris skrev:

ja jeg tenkte jeg skulle begynne i en sorggruppe etter hvert. Har ikke hatt tid.. studie 100% og 2 jobber tar sin tid.. og jeg tror nesten jeg har begravd meg i jobb med vilje, om enn ubevisst.. nå på mandag skal jeg ut i praksis,. så skal jeg så snart jeg har overskudd bestille legetime.. men av en eller annen grunn er jeg så fryktelig redd for at de skal dømme meg uegnet for yreket jeg utdanner meg til... Jeg skjønner jo at det er irrasjonelt.. men samtidig er det ikke det.. hvis jeg skal drive å ha masse sorgreaksjoner i lang tid :S skulle bare ønske noen ga meg en tidsfrist for når dette går over... men sånn er det jo ikke... men sånn er jeg som person... jeg starter et studie og det er ferdig da og da.. jobben starter da og da og er ferdig da og da.... men denne jævla sorgreaksjonen kommer litt her og litt der.. alltid på uønskede og upassende tidspunkter.. som å begynne å gråte på julaften og farsdag på jobb osv osv... huff :S

Det er faktisk nå du bør bestille legetime. Du kommer til å møte veggen, og rase sammen. Du er 29, du trenger faktisk å kunne få støtte og den hjelpen du faktisk trenger nå... Å gjemme sorgen dyrker bare enda mer sorg som eskalerer til slutt... Jeg kjenner meg igjen i deg... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.1.2017 den 6.15, wintergirl skrev:

Kondolerer så mye :hug: 29 år er ingen alder å miste sine foreldre. Selv er jeg 35, snart 36 og overhodet ikke klar for å miste mine. Du har rett til å sørge du som alle andre. Bry deg ikke om den frekke brukeren her inne som slenger fra seg sånne unødevendige kommentarer, sliter sikkert selv. Du er ikke heldig nei, men ønsker deg bedre tider. En ting er ihvertfall sikkert, å det er at dine foreldre hadde ønsket at du skal ha det så godt som mulig. Klemmer fra meg.

Man blir aldri klar for å miste noen av sine nære, om de er gamle eller unge. Det er en illusjon å tro at dette er noe som blir lett uansett. Dette er mennesker man har levd sammen med hele livet, det kjæreste man har. Når døden kommer på besøk er sorgen tung uansett. Det jeg opplevde er at når jeg mistet en av mine nærmeste og hadde barna mine rundt meg, tvang de meg videre, det var ikke tid til å stanse opp for lenge, og kjærligheten til barna drev meg videre. Når man er alene har man ikke dette og støtte seg på, klart at savnet blir stort.

Sørge tar tid mange måneder, så går sorgen over til savn og det dempes litt etter litt, men kan komme i bølger når man minst venter det. Så har man også mange gode minner man kan føle på når sorgen kommer litt på avstand. Men det tar tid, jo nærmere slektsforhold og sosiale relasjoner jo lengre tid.

Ta seg tid til sorgen er viktig.

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Man blir aldri klar for å miste noen av sine nære, om de er gamle eller unge. Det er en illusjon å tro at dette er noe som blir lett uansett. Dette er mennesker man har levd sammen med hele livet, det kjæreste man har. Når døden kommer på besøk er sorgen tung uansett. Det jeg opplevde er at når jeg mistet en av mine nærmeste og hadde barna mine rundt meg, tvang de meg videre, det var ikke tid til å stanse opp for lenge, og kjærligheten til barna drev meg videre. Når man er alene har man ikke dette og støtte seg på, klart at savnet blir stort.

Sørge tar tid mange måneder, så går sorgen over til savn og det dempes litt etter litt, men kan komme i bølger når man minst venter det. Så har man også mange gode minner man kan føle på når sorgen kommer litt på avstand. Men det tar tid, jo nærmere slektsforhold og sosiale relasjoner jo lengre tid.

Ta seg tid til sorgen er viktig.

Enig med deg i alt du skriver her. Sorg har ingen alder og man sier ikke til folk at "Ja, ja, den avdøde var jo gammel da." Kondolerer så.mye med ditt tap også.:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Man blir aldri klar for å miste noen av sine nære, om de er gamle eller unge. Det er en illusjon å tro at dette er noe som blir lett uansett. Dette er mennesker man har levd sammen med hele livet, det kjæreste man har. Når døden kommer på besøk er sorgen tung uansett. Det jeg opplevde er at når jeg mistet en av mine nærmeste og hadde barna mine rundt meg, tvang de meg videre, det var ikke tid til å stanse opp for lenge, og kjærligheten til barna drev meg videre. Når man er alene har man ikke dette og støtte seg på, klart at savnet blir stort.

Sørge tar tid mange måneder, så går sorgen over til savn og det dempes litt etter litt, men kan komme i bølger når man minst venter det. Så har man også mange gode minner man kan føle på når sorgen kommer litt på avstand. Men det tar tid, jo nærmere slektsforhold og sosiale relasjoner jo lengre tid.

Ta seg tid til sorgen er viktig.

Det er selvfølgelig veldig vondt å miste noen som står deg veldig nærme uansett hvor gammel du er, men det oppleves faktisk veldig ofte ennå tøffere for noen under 30 som er relativt uetablert enn andre som kanskje er godt voksne med egne familier og/eller etablert liv. Særlig når mor er rett under 70, noe som ikke er så veldig gammelt i dag. De på 80-90 eller sågar ennå eldre har jo på et vis levd et fullt liv, og jeg syntes det er enklere å ta farvel med de enn mennesker som ennå er forholdsvis unge når de dør. Jeg syntes ikke TS legger frem noe som er så veldig uvanlig når jeg sammenligner med de som mistet sine foreldre i samme aldersgruppe, kontra de som var betydelig eldre. 

TS, kondolerer så mye. Det viktige er at du tar deg noe tid til å kjenne på sorgen slik at du ikke går i veggen med to jobber, fullt studie og kalenderen 110% full, så vil det gå seg til over tid. Du var der for dem til siste slutt og om man greier å se den andre siden i sorgen, så kan det faktisk være en trøst også at det gikk relativt fort slik at foreldrene dine slapp å leve med smerter. Døden er faktisk ikke alltid det jævligste, men et liv i store smerter kan være det. 

Anonymkode: 4a7f1...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2017 den 15.36, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig veldig vondt å miste noen som står deg veldig nærme uansett hvor gammel du er, men det oppleves faktisk veldig ofte ennå tøffere for noen under 30 som er relativt uetablert enn andre som kanskje er godt voksne med egne familier og/eller etablert liv. Særlig når mor er rett under 70, noe som ikke er så veldig gammelt i dag. De på 80-90 eller sågar ennå eldre har jo på et vis levd et fullt liv, og jeg syntes det er enklere å ta farvel med de enn mennesker som ennå er forholdsvis unge når de dør. Jeg syntes ikke TS legger frem noe som er så veldig uvanlig når jeg sammenligner med de som mistet sine foreldre i samme aldersgruppe, kontra de som var betydelig eldre. 

Jeg var bare 28 år da presten kom på døren med det brutale budskapet, livet var som en vond drøm i mange uker etterpå. Det var min kjære bror som var død i en tragisk ulykke. Det tok måneder å komme over sjokket, sorgen tok mye lenger tid å komme over. Jeg vet med meg selv at når mine foreldre dør blir det ikke noe lettere. Ja man kan forberede seg litt bedre, men døden er så endelig, det er ikke noe som kan forberede deg på dette uansett. Barn og nær familie kan trøste og hjelpe deg videre, men blytungt blir det uansett. Dette vet jeg nå etter erfaringene jeg har gjort meg, men slik er da engang livet, slekt skal følge slekters gang. Uansett når mor og far går bort, så blir det klippen som rives bort, håper da at jeg har fundamentet som gjør at jeg erstatter de for resten av min familie. Men sikker er jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tenker på deg TS. Og må si måten du stilte opp på var beundringsverdig. Ønsker deg alt godt. Klem :hug:

Anonymkode: 310c8...428

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...