Gå til innhold

"Sendt" på Messenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sendte en melding til en jeg ikke er venn med på Facebook for nesten 1 mnd siden. Denne står fremdeles som sendt... Kan den ha havnet i meldingsforespørsler, slik at vedkommende ikke har sett den? (Ser forresten at jeg selv har 3 meldinger i meldingsforespørsler, eldste fra januar for et år siden, som jeg ikke visste om....) Trodde likevel at man fikk varsel. Skulle gjerne hatt kontakt med vedkommende, men har ikke noe telefonnummer (står ikke oppført), men meldingen bare havner i meldingsforespørsler, så er vel det umulig å bruke Messenger. Det er vel ikke alle som har fått med seg at det finnes :sjokkbla:

Anonymkode: 6596c...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil ikke det bli det samme da? Tenker, sålenge vedkommende har messenger? 

Anonymkode: 6596c...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at noen har ønsket og komme i kontakt med meg, men at meldingen har havnet i nettopp "meldingsforspørsler" - jeg får ingen varsel om dette. Så meldingen flere måneder for sendt. Så kjenner til problemet, vet dessverre ikke hvordan man fikser det. Kanskje å legge til som venn kan hjelpe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meldingsforespørsel-opplegget er litt sketchy, for noen kommer opp som varsel på mobil som en helt vanlig melding, imens andre blir silt ut av et spam-filter.

Det er vel noen algoritmer som går på om man har felles venner o.l. hvor FB prøver å skille ut meldinger som er spam. Meldingene ligger der, men man får ikke varsel om det, og man må gå inn på meldinger, så meldingsforespørsler, og så klikke på at man vil se de filtrerte forespørslene for og få dem opp. Jeg ser nå jeg har fått melding av en eller annen noldus før jul som jeg ikke har fått noe varsel om, og ikke hadde sett med det første om jeg ikke hadde lest denne tråden og klikket meg inn på mine filtrerte meldinger. Var det deg kanskje? :ler: Ingen jeg kjenner eller har noen forutsetning for å kjenne, så det var vel kanskje derfor. Samtidig bare en helt vanlig fyr som ville si hei etter å ha sett meg på et bilde som ble spredd litt rundt, så det var jo ikke akkurat noe nigeria scam liksom. Er og noen gruppemeldinger fra lengre tilbake hvor felles venner har vært involvert som ikke har kommet frem, så det filteret virker kanskje noe strengt.

Som sagt, tipper det har med om man er venners venner eller har noe annet felles som FB kan "se", hvis ikke er det fare for at du har havnet direkte i FB sin versjon av søppelmail og at brukeren ikke kommer til å se den før h*n eventuelt en vakker dag leser denne type tråd eller artikkel og går aktivt inn for å sjekke ståa i egen innboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står fremdeles som sendt... denne personen har nettopp fått messenger, så han/hun vet sikkert ikke om dette med meldingsforespørsler. Vi har flere felles venner forresten.... Vil ikke adde som venn. Slettet vedkommende på face, og ville bare gi en forklaring, siden jeg fikk litt dårlig samvittighet....  Ser jeg skulle gjort det FØR jeg slettet..... 😜😳

Anonymkode: 6596c...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kan ha havnet i den andre innboksen ja. Dersom vedkommende ikke bruke messenger, så kommer det ikke varsel.

Anonymkode: 5827c...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...