Gå til innhold

Planlegger bryllup - og graviditet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Før vi ble forlovet i høst hadde vi allerede planlagt å begynne å prøve å få barn fra januar 2017. Bryllupet har vi tenkt skal være ca august i år. Det blir et lite bryllup. Jeg har nå begynt å tenke på hvor lurt det er å planlegge bryllup og barn samtidig...  Det blir bl.a. vanskelig å finne kjole, vet jo ikke om jeg kommer til å ha mage eller ikke! Og kjole må vel ofte bestilles lang tid i forveien? Hvordan kan jeg løse dette? Har ingen barn fra før, så aner ikke hvordan en graviditet (og magestørrelsen) vil være for meg.

Noen med lure løsninger?

Anonymkode: e7e31...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som en med to trøblete svangerskap bak seg, vil jeg råde deg til å vente med prøving til etter august. Det er ikke så lenge og har sine fordeler - Vår eller sommerbaby. 

Anonymkode: b6f50...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville utsatt prøvingen, eventuelt bryllupet. 

Man vet jo aldri hvordan formen blir hvis du skulle bli gravid og når man blir gravid. Hvis dere skal ha et enkelt bryllup så går det nok sikkert fint, men hvis dere har tenkt på "full pakke" med mange gjester og fest så kan det raskt bli slitsomt hvis formen er ustabil. 

 

Anonymkode: 033ff...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo ann å utsette babyen. 

Men kan heller ikke regne med å bli gravid med engang, noen blir på første forsøk, noen må prøve lenge.... Blir du ikke gravid før mai/juni f.eks så syntes det jo ikke i en brudekjole... Men blir du med en gang så syntes det jo godt.... Så det du må tenke over

Anonymkode: a7ed5...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Føler meg helt blank på begge områder (bryllup og barn), så fint å få noen innspill! Ser ut som vi venter med barn, i hvert fall de første mnd. Tenker det er fint å kunne konsentrere seg om graviditeten når den tid kommer :)

Anonymkode: e7e31...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at den beste tiden er i 2. trimester (hvis man er heldig da). Så jeg anbefaler å flytte bryllupet til mai-juni og samtidi vente noen mnd. med prøvingen.

Selv stoppet vi prøvingen når samboeren fridde. Ventet til bryllupet var overstått, så fortsatte vi prøvingen. Hadde jeg blitt gravid mens vi prøvde før bryllupet, så hadde vi to bare gått og signert papirene. Ingen fest eller gjester. Nå vet jeg også av erfaring som gravid at kroppen min hadde ikke klært forberedelse og gjennomføring av et bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...