Gå til innhold

Å ta opp fag på universitetet i tillegg til jobb


Dollyådi

Anbefalte innlegg

Hei, flytt gjerne om dette ikke er rett fora.

jeg jobber 100% i en jobb der det er mulighet for å flekse/ta utdanning ved siden. Oppgavene mine er selvstendige, så blir de gjort så stiller ingen spørsmål. Jeg har veldig lyst å studere historie kun for egeninteresse og har begynt å søke i Google-jungelen. Jeg har bachelor i revisjon, så grunnlaget for å "komme inn" bør være tilstede. Det jeg ikke klarer å finne ut er om det er mulig på noen universitet å ta kun enkelte fag hvert semester, ikke alle 60 studiepoeng på ett år? 

Er der noen som har gjort dette og kan komme med råd?0

Endret av Dollyådi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du står fritt til å velge hvor mange studiepoeng du skal ta. Så det å ta ett kurs pr semester går greit, tror du ikke engang trenger å gå opp til eksamen engang men bare følge undervisningen. 

Er du i tvil så send en mail til en studiekonsulent ved det universitetet du tenker å studere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På Tuesday, January 03, 2017 den 23.20, Dollyådi skrev:

Hei, flytt gjerne om dette ikke er rett fora.

jeg jobber 100% i en jobb der det er mulighet for å flekse/ta utdanning ved siden. Oppgavene mine er selvstendige, så blir de gjort så stiller ingen spørsmål. Jeg har veldig lyst å studere historie kun for egeninteresse og har begynt å søke i Google-jungelen. Jeg har bachelor i revisjon, så grunnlaget for å "komme inn" bør være tilstede. Det jeg ikke klarer å finne ut er om det er mulig på noen universitet å ta kun enkelte fag hvert semester, ikke alle 60 studiepoeng på ett år? 

Er der noen som har gjort dette og kan komme med råd?0

Hei ja du kan søke om å ta historie som "førstesemester", det vil at du tar 30 studiepoeng i løpet av et halvt år:) du kan også søke om å ta enkeltemner.

Gå inn på Google og søk på emner i historie bachelor. Jeg selv tar historie nettbasert gjennom universitetet i Bodø (nord universitetet). Mange i klassetrinn tar bare 2 emner fordi de jobber mye.

Anonymkode: aa9f4...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei ja du kan søke om å ta historie som "førstesemester", det vil at du tar 30 studiepoeng i løpet av et halvt år:) du kan også søke om å ta enkeltemner.

Gå inn på Google og søk på emner i historie bachelor. Jeg selv tar historie nettbasert gjennom universitetet i Bodø (nord universitetet). Mange i klassetrinn tar bare 2 emner fordi de jobber mye.

Anonymkode: aa9f4...783

30 studiepoeng ett semester er vel den ordinære summen?

Anonymkode: 2c1ea...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...