Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

Jeg var på en liten sjekk hos legen i dag. Er uke 16 i morra. Da ble det sjekket etter hjertelyden, men han fant den ikke.

Kjente jeg ble litt bekymra, selv om han sa at det var helt normalt. Hjalp forøvrig ikke at han fortsatte samtalen med at dersom noe skjer i uke 16 så er det bare naturens gang 😏

Når hørte dere hjertelyden første gang?

Jeg vet at det kan være vanskelig i uke 16, men sist jeg var gravid hørte jordmor den i uke 14.. En kan jo bli paranoid av den minste ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, PositivPessimist skrev:

Jeg var på en liten sjekk hos legen i dag. Er uke 16 i morra. Da ble det sjekket etter hjertelyden, men han fant den ikke.

Kjente jeg ble litt bekymra, selv om han sa at det var helt normalt. Hjalp forøvrig ikke at han fortsatte samtalen med at dersom noe skjer i uke 16 så er det bare naturens gang 😏

Når hørte dere hjertelyden første gang?

Jeg vet at det kan være vanskelig i uke 16, men sist jeg var gravid hørte jordmor den i uke 14.. En kan jo bli paranoid av den minste ting.

Det kan være så enkelt at babyen ligger med ryggen ut og at hjertelyden derfor blir vanskeligere å finne. Jeg ble skikkelig overrasket når legen min fant den i uke 12 siden jeg hadde hørt den ofte var vanskelig å finne. :) Men du får forsøke å holde ut til oul. Det er vel ikke så lenge til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Jill skrev:

Det kan være så enkelt at babyen ligger med ryggen ut og at hjertelyden derfor blir vanskeligere å finne. Jeg ble skikkelig overrasket når legen min fant den i uke 12 siden jeg hadde hørt den ofte var vanskelig å finne. :) Men du får forsøke å holde ut til oul. Det er vel ikke så lenge til? :)

Ikke før 22. mai 😫

Men prøver å ta det med knusende ro til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, PositivPessimist skrev:

Ikke før 22. mai 😫

Men prøver å ta det med knusende ro til da.

Tre uker går fort skal du se! :)

Jeg snakket med legen min om at jeg var bekymret for at fosteret skulle dø mellom undersøkelser slik at jeg gikk i mange uker og ikke skjønte at noe var galt. Men hun sa at dersom noe gikk galt etter uke 12 så var det mest vanlig at det endte i SA. Så da prøver jeg å stole på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Tre uker går fort skal du se! :)

Jeg snakket med legen min om at jeg var bekymret for at fosteret skulle dø mellom undersøkelser slik at jeg gikk i mange uker og ikke skjønte at noe var galt. Men hun sa at dersom noe gikk galt etter uke 12 så var det mest vanlig at det endte i SA. Så da prøver jeg å stole på det. 

Nå er jeg liksom litt på det stadiet at jeg tenker jeg kanskje bare har lagt på meg.. og at jeg innbiller meg ting 🙄

Den derre hjernen altså. Den kan psyke oss ut 😂

 

Siden dette er barn nummer to er det jo så mange som sier at man kjenner liv før enn sist. Så jeg prøver iherdig å kjenne etter hver kveld, når roen har senket seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, PositivPessimist skrev:

Nå er jeg liksom litt på det stadiet at jeg tenker jeg kanskje bare har lagt på meg.. og at jeg innbiller meg ting 🙄

Den derre hjernen altså. Den kan psyke oss ut 😂

 

Siden dette er barn nummer to er det jo så mange som sier at man kjenner liv før enn sist. Så jeg prøver iherdig å kjenne etter hver kveld, når roen har senket seg..

Kjenner til den tanken ja! :fnise:

Jeg nærmer meg uke 18 og har ikke kjent en dritt av bevegelser, bobler eller brusing i magen. Men er førstemann med meg. Vet ikke hvor morkaka ligger da. Det kan vel også ha litt å si. Satser på det skjer noe snart! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får bare smøre meg med tålmodighet.. jeg hadde vel neppe fått større mage om det ikke var noe 😛

 

Ooog.. om noe skulle være galt, så regner jeg med at kroppen hadde reagert på et vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, PositivPessimist skrev:

Nå er jeg liksom litt på det stadiet at jeg tenker jeg kanskje bare har lagt på meg.. og at jeg innbiller meg ting 🙄

Den derre hjernen altså. Den kan psyke oss ut 😂

 

Siden dette er barn nummer to er det jo så mange som sier at man kjenner liv før enn sist. Så jeg prøver iherdig å kjenne etter hver kveld, når roen har senket seg..

Jeg venter nr 4 og er i uke 21 og kjenner knapt med liv. Morkaken ligger foran noe som garntert er årsaken for min del. Slapp av alt er nok fint med babyen😊❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt å kjenne liv godt, og er nå i uke 21 (venter nummer 2). Med første begynte jeg heller ikke å kjenne noe før rundt uke 20, men var ikke sikker på om det var bevegelse eller luft. Så det er ikke noe grunn til å bekymre seg for det :)

Det virker ikke som om energien kommer tilbake i det hele tatt denne gangen :P trodde alt skulle bli så mye bedre i andre trimester. Var på OUL for en ukes tid siden, og alt var fint <3 kjønnet forblir uvisst frem til fødsel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lysis skrev:

Jeg har akkurat begynt å kjenne liv godt, og er nå i uke 21 (venter nummer 2). Med første begynte jeg heller ikke å kjenne noe før rundt uke 20, men var ikke sikker på om det var bevegelse eller luft. Så det er ikke noe grunn til å bekymre seg for det :)

Det virker ikke som om energien kommer tilbake i det hele tatt denne gangen :P trodde alt skulle bli så mye bedre i andre trimester. Var på OUL for en ukes tid siden, og alt var fint <3 kjønnet forblir uvisst frem til fødsel :D

Dere ville ikke vite kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ny kontroll hos legen i dag. Vanlig svangerskapskontroll. Den før helga var på grunn av en liten ulykke, så skulle sjekke at alt var ok.

 

Og i dag fant legen hjerterytmen med en gang. 138 herlige slag i minuttet. Og kjente med en gang at jeg slappet litt mer av. Så nå er det bare å telle ned dagene til UL den 22. mai.

 

Blodprosenten har forøvrig gått ned litt og er nå heeelt i nedre sjiktet av normalen. Ikke så rart at jeg føler meg litt svimmel og slapp innimellom da.

Må prøve å få i meg mer jern i kosten.

 

Har dere lyst på alt mulig av mat? Sånn at det er lett å spise variert? Jeg plages litt med matlyst kjenner jeg 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, malicious skrev:

Dere ville ikke vite kjønn?

Nei, vi ville ikke vite :) var litt usikker på om vi skulle vite eller ei før OUL, men klarte heldigvis å bestemme oss :P

 

10 timer siden, PositivPessimist skrev:

Var på ny kontroll hos legen i dag. Vanlig svangerskapskontroll. Den før helga var på grunn av en liten ulykke, så skulle sjekke at alt var ok.

 

Og i dag fant legen hjerterytmen med en gang. 138 herlige slag i minuttet. Og kjente med en gang at jeg slappet litt mer av. Så nå er det bare å telle ned dagene til UL den 22. mai.

 

Blodprosenten har forøvrig gått ned litt og er nå heeelt i nedre sjiktet av normalen. Ikke så rart at jeg føler meg litt svimmel og slapp innimellom da.

Må prøve å få i meg mer jern i kosten.

 

Har dere lyst på alt mulig av mat? Sånn at det er lett å spise variert? Jeg plages litt med matlyst kjenner jeg 😏

Så bra at du fikk høre hjerterytmen :) Jeg har ikke fått svar på noen av blodprøvene mine, noe som egentlig er litt dårlig, i og med at jeg vett at jeg er rhesus minus, og da burde jeg jo hvertfall fått beskjed om at jeg må ta blodprøver i uke 24 hos lege? Nå har jeg bestilt legetime til uke 24 uansett, men det er jo ikke alle som er klar over at en må ta ekstra blodprøve. Sist hadde jeg også lav blodprosent, begynte på jerntabeletter, og ble enda mer forstoppet :( Jeg er fremdeles litt sær i matveien, så det er ikke så lett å spise sunt og få i seg ekstra jern via kosten. Det går mye i usunne matvarer desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lysis skrev:

Nei, vi ville ikke vite :) var litt usikker på om vi skulle vite eller ei før OUL, men klarte heldigvis å bestemme oss :P

 

Så bra at du fikk høre hjerterytmen :) Jeg har ikke fått svar på noen av blodprøvene mine, noe som egentlig er litt dårlig, i og med at jeg vett at jeg er rhesus minus, og da burde jeg jo hvertfall fått beskjed om at jeg må ta blodprøver i uke 24 hos lege? Nå har jeg bestilt legetime til uke 24 uansett, men det er jo ikke alle som er klar over at en må ta ekstra blodprøve. Sist hadde jeg også lav blodprosent, begynte på jerntabeletter, og ble enda mer forstoppet :( Jeg er fremdeles litt sær i matveien, så det er ikke så lett å spise sunt og få i seg ekstra jern via kosten. Det går mye i usunne matvarer desverre :(

Jeg fikk beskjed om å komme på legekontoret ca 2 uker etter jeg hadde tatt blodprøvene og få utskrift av resultatene, men har ikke fått tilbakemelding om resultatet fra legen. Tok med utskriften til jordmor sist uke og hun gav beskjed om at jeg er rhesus negativ og må ta ny blodprøve i uke 24. Hadde allerede time med lege til den uka så det var jo greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, lysis skrev:

Nei, vi ville ikke vite :) var litt usikker på om vi skulle vite eller ei før OUL, men klarte heldigvis å bestemme oss :P

Så spennende og ikke vite da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke klart å ikke vite kjønn. Føler det er den eneste tingen jeg kan ha litt kontroll på 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det en uke til UL nå. Tida går så sakte. 

Det positive er at jeg har begynt å kjenne en del liv. Så det er definitivt noe der inne. Nå håper jeg bare at alt står bra til 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på OUL nå på fredag - gleder meg sånn! 

Kjenner daglig liv nå, enkelte dager mer enn andre selvsagt. Kjente på samme tidspunkt i forrige svangerskap også. Er passert 18 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er OUL overstått! Frisk og fin lillebror i magen :) Termin: 15.10. :) Flyttet 2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...