Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2017


lysis

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle opprette en skravletråd for oss med termin i september/oktober 2017.

Selv fikk jeg positiv test på nyttårsaften, og foreløpig termin er 10. September. Dette blir barn nummer to. Jeg har ingen symptomer enda, og venter i spenning. Det er jo veldig tidlig enda, jeg husker ikke når eg fikk symtomer sist. Andre som er i samme båt? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gøy :) Positiv test for en uke siden i dag.  4 + 4 i dag, etter mine beregninger.  Ømme bryst, forstoppelse og humørsvingninger... Gråt meg gjennom søndagsmiddagen...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Jeg fikk positiv test i går. Er ganske forkjølet, og har ikke merket noen spesielle symptomer enda. Vet ikke om det helt har gått opp for meg! Og siden det er såpass tidlig er jeg litt bekymret for at det ikke skal gå bra, men håper jo på det beste:) 

Endret av Venetia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er foreløpig veldig tidlig og klarer ikke helt å slippe jubelen løs. Termin 12. September, barn nr 2.

Har lyst på tidlig ul hvis jeg fremdeles er gravid i uke 10. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sandra1989

Hei jenter :) fikk positiv ("2-3" med cb digital) test på nyttårsaften,  ikke planlagt!! Måtte late som jeg drakk på nyttårsaften.. Termin 12 september som noen andre her. Har ingen barn fra før.

Nå er brystene fortsatt ømme og jeg er uggen ganske store deler av dagen. Det her er helt sykt. Kan ikke fatte at jeg er gravid. Vil det her vare...?

Endret av sandra1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også :) Fikk en svak positiv test i dag og termin 20 september. Jeg regner foreløpig med en 28 dagers syklus da jeg ikke er helt sikker på når el var :) Dette er foressten b2 og 1pp. Første barn brukte vi 6pp, så jeg er litt overraska over at det gikk på første forsøk ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla

Nytt brukernavn for anledningen :)

Jeg er da ca 7 uker på vei ( termin 1/9) og har nettopp kommet hjem fra tidlig ultralyd pga småblødninger når jeg kaster opp. Fikk se et bankende hjerte og et til. Har 3 barn fra før og hadde ikke planlagt flere riktig ennå, men vi ble begge veldig glade når vi så den positive testen forrige uke. Jeg har ikke helt vendt meg til tanken på to, har bare vist det i 1,5 time, men vi får det nok til på et vis. Sitter her med tårer i øynene og smilet går nesten rundt.

Det er ikke så veldig lett å tyde bildet, men den til høyre ser dere plommesekken på og. 

IMG_7182.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandra1989

Gratulerer så masse! Så spennende.. jeg er 5 uker på vei om 2 dager i følge eggløsning. Så i dag bestilte jeg til tidlig UL til den dagen jeg er 7+0. Det føles som uendelig lenge til... jeg er og redd for at man ikke skal se et bankende hjerte av en eller annen grunn, at det er litt for tidlig e.l.! 

Mannen min er så søt da. Han lager middag, vasker og ordner i huset hele tiden, spør hvordan jeg føler meg og hører til og med på magen min! Jeg blir så glad og føler at alt vil ordne seg.. jeg bare håper det er liv der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med flere her inne, og gratulerer til dere alle :) så spennende med to, Berlinerbolla! Kan tenke meg at det var litt av en overraskelse :)

Nå har jeg bestemt meg for å ta ultralyd i uke 8 (for å sjekke at termin stemmer, og at hjertet slår), og i uke 12. Sist var vi også i uke 12, og den ultralyden var mye bedre enn OUL. Noen som vet om man kan ta utvendig i uke 8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
15 minutter siden, lysis skrev:

Så gøy med flere her inne, og gratulerer til dere alle :) så spennende med to, Berlinerbolla! Kan tenke meg at det var litt av en overraskelse :)

Nå har jeg bestemt meg for å ta ultralyd i uke 8 (for å sjekke at termin stemmer, og at hjertet slår), og i uke 12. Sist var vi også i uke 12, og den ultralyden var mye bedre enn OUL. Noen som vet om man kan ta utvendig i uke 8?

Overrasket ja, fra 0 til 2 babyer på 4 dager er ikke hverdagskost 😄

Du kan fint ta utvendig i uke 8, jeg tok det i dag og jeg er godt polstra rundt magen. Tok innvendig og men det var fordi hun ville se bedre etter fostersekker, men ingen problem å se bankende hjerter og måle lengde utvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Berlinerbolla skrev:

Nytt brukernavn for anledningen :)

Jeg er da ca 7 uker på vei ( termin 1/9) og har nettopp kommet hjem fra tidlig ultralyd pga småblødninger når jeg kaster opp. Fikk se et bankende hjerte og et til. Har 3 barn fra før og hadde ikke planlagt flere riktig ennå, men vi ble begge veldig glade når vi så den positive testen forrige uke. Jeg har ikke helt vendt meg til tanken på to, har bare vist det i 1,5 time, men vi får det nok til på et vis. Sitter her med tårer i øynene og smilet går nesten rundt.

Det er ikke så veldig lett å tyde bildet, men den til høyre ser dere plommesekken på og. 

IMG_7182.JPG

😍 Gratulerer så mye med 2 spirer i magen. Skjønner godt at det ikke er gått opp for dere. Testet du positiv tidlig og fikk du tidlig symtomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg også inn til dere etter at jeg testet svakt positivt på torsdag 8dpo. 10dpo fikk jeg positivt med digital test og streken på testen har bare blitt sterkere for hver dag som går og jeg er bare 12dpo i dag. Jeg er kvalmen innimellom, luft i magen, det har murret i nedre del av magen i over en uke, spente bryster, MYE lotionaktig utflod og trøtt. Synst det var veldig tidlig med så mangen symtomer, men håper det er et godt tegn. Jeg venter nr 4, men for min kjære samboer blir det hans første. Jeg føler meg utrolig heldig som får oppleve dette igjen og sammen med verdensbeste mann/drømmemann❤️

Jeg har termin 20.09

Gratulerer så mye til dere andre, gleder meg til å følge dere på denne fantastiske resien🌟

Endret av frk.Sanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berlinerbolla
1 minutt siden, frk.Sanna skrev:

😍 Gratulerer så mye med 2 spirer i magen. Skjønner godt at det ikke er gått opp for dere. Testet du positiv tidlig og fikk du tidlig symtomer?

Jeg gikk på p-piller så hadde ingen anelse faktisk. Hadde omgangssyken i slutten av november og pga litt forskjellig hadde vi kun sex to ganger helt i begynnelsen av desember. Et par dager før jul begynte jeg å bli uvel, i romjulen gikk jeg stortsett kvalm og på nyttår begynte jeg å kaste opp daglig, Pratet litt om å ta turen til legen for å finne ut hva som var galt, men på torsdag i forrige uke gikk det plutselig opp for meg at det kunne være smart å ta en test bare for å utelukke graviditeten. Så jeg var over 6 uker på vei når jeg testet. Gikk på p-piller frem til torsdag da men det er heldigvis liten sjans for at det gjør noe skade. 

Så vi er veldig overrasket og fryktelig glade 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Berlinerbolla skrev:

Jeg gikk på p-piller så hadde ingen anelse faktisk. Hadde omgangssyken i slutten av november og pga litt forskjellig hadde vi kun sex to ganger helt i begynnelsen av desember. Et par dager før jul begynte jeg å bli uvel, i romjulen gikk jeg stortsett kvalm og på nyttår begynte jeg å kaste opp daglig, Pratet litt om å ta turen til legen for å finne ut hva som var galt, men på torsdag i forrige uke gikk det plutselig opp for meg at det kunne være smart å ta en test bare for å utelukke graviditeten. Så jeg var over 6 uker på vei når jeg testet. Gikk på p-piller frem til torsdag da men det er heldigvis liten sjans for at det gjør noe skade. 

Så vi er veldig overrasket og fryktelig glade 😄

Å herlighet er det mulig😬😍 At det går an. Fantastisk å skjønner om dere fikk sjokk☺️ Vet det øker sjangsen for tvillinger med alderen og når man har flere barn fra før☺️ hvor gammel er du? Jeg har tenkt tanken om tenk det er 2 spirer i magen min. Jeg er 36 år, har flere barn fra før og tvillinger i slekta... Jeg testet ekstremt tidlig positivt og er alt kvalm 12 dager etter eggløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...