Gå til innhold

Nummer to på vei i september


lysis

Anbefalte innlegg

Hei :)

Tenkte jeg skulle starte en graviditetsdagbok etter å ha vært snikleser på flere av dere andre.. Jeg fant nylig ut at jeg er gravid, uplanlagt, men selvfølgelig er det hjertelig velkommen.

 

Kort om meg:

Har vært snikleser på KG veldig lenge, men har aldri opprettet noen bruker før nå.

Gift, et barn på 20 måneder.

Termin er foreløpig 10. September 2017.

Ingen symptomer på graviditet enda.

 

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil med denne dagboken, men jeg tenker å lufte litt tanker om hverdagen.. Jeg synes det er veldig vanskelig å holde dette hemmelig denne gangen. Samtidig er jeg veldig spent på hvordan sønnen min vil reagere på et nytt familiemedlem. Jeg har googlet meg i hel på hva som er best aldersavstand mellom barna, men det er vel ikke noe fasitsvar her. Jeg er også redd for å fortelle det til arbeisgiver, jeg var ferdig utdannet til sommeren, og var så heldig at jeg begynte i ny jobb rett etter endt studie. Formen var veldig fin sist svangerskap, så jeg håper på å holde meg i jobb frem til permisjon. Jeg tenker litt langt frem denne gangen, da jeg brukte hele forrige svangerskap på å være redd for at noe skulle skje med fosteret. Jeg er kun 4+4, så dette er jo veldig tidlig, og mye kan skje, men jeg har valgt å tenke positivt.

Legg gjerne igjen en kommentar om du er inne å leser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer så mye med en spire i magen :goodbye:

KG er supert til å få ut tanker og følelser rundt graviditeten, spesielt når man enda holder det hemmelig for andre :jepp:
Her er det nesten 19 mnd mellom mine og selv om det til tider har vært utfordrende og slitsomt, har det vært enda mer positivt med det og jeg ville ikke endret på det. Jeg ser hvor stor glede de har av hverandre nå og hvordan de passer på hverandre. Masse søskenkjærlighet! Bare gled deg. :rodmer:

Gleder meg til å følge deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk i dagboka, Pjusk :) Jeg tenker også det at det blir nok veldig travelt det første året, men etterpå kan vi dra stor nytte av å ha to "tette". Gutten min måtte underholdes mye da han var baby, og jeg ser for meg at jeg slipper det denne gangen når det litte embroyoet har en storebror som kan underholde :) 

 

Jeg sitter å vurderer om jeg skal bestille tidlig ultralyd, bare for å sjekke om hjertet slår. Men, jeg vil også ha en ultralyd i uke 12, for å sjekke at alt er som det skal før vi forteller det til alle. Det blir kanskje litt unødvendig å betale 500 kr. bare for å sjekke at det er noe der i uke 7-8? Det er vel ikke så mye annet man får ut av UL så tidlig? Venter fremdeles i spenning på symptomene. Det eneste jeg merker er at jeg er sykt lat, men det er kanskje ikke et graviditetssymptom:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første året blir nok travelt, men man har så mye igjen for det etterpå! :) Nr 2 var sånn her, måtte underholdes og bæres hele tiden og jeg er veldig glad for at hun hadde storebror som kunne underholde litt innimellom så foreldrene fikk litt avlastning :fnise: 

Jeg hadde time til gynekolog når jeg var 7-8 uker på vei (fikk timen før jeg visste jeg var gravid), og da ble det tatt en liten UL samtidig. Fikk se et lite knøtt og et bankende hjerte, men det var ikke så mye mer å se egentlig. Ville nok heller ventet til jeg var 12 uker på vei om jeg var deg. De er vel ikke mer enn 1-2 cm i uke 7-8, så det er vel begrenset hvor mye man får til å se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er visst ikke så flink til å oppdatere her inne, og heller ikke så flink til å kommentere i andre sine dagbøker. :)

I dag er jeg 6+3. Jeg skal bestille time til UL i uke 8 (klarer ikke å vente lenger!!) og i uke 12.

Kvalmen har fremdeles ikke kommet (hurra?), men jeg er utrolig trøtt og har såre brystvorter.

 

Jeg har allerede begynt å se på vogn.:fnise: mini var aldri glad i vognen sin, så jeg har bestemt meg for at denne gangen skal jeg kjøpe en rimelig vogn, muligens brukt. Problemet er at mange selger brukte vogner til samme pris som på tilbud, og da lønner det seg jo ikke å kjøpe brukt lenger.... Drømmen er en Emmaljunga NXT90 F. Men, den er alt for dyr :P Jeg har sett litt på Britax Smile 2, den er rimeligere (ofte på salg), blir liten sammenlagt, har lun sportsdel og kan vendes begge veier. Det er litt lite erfaringer rundt denne på google, så jeg får teste den i butikken når jeg er lengre på vei. Å se på vogn for damer er kanskje det samme som å kjøpe ny bil for menn? :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, lysis skrev:

Jeg er visst ikke så flink til å oppdatere her inne, og heller ikke så flink til å kommentere i andre sine dagbøker. :)

I dag er jeg 6+3. Jeg skal bestille time til UL i uke 8 (klarer ikke å vente lenger!!) og i uke 12.

Kvalmen har fremdeles ikke kommet (hurra?), men jeg er utrolig trøtt og har såre brystvorter.

Hei og gratulerer med spiren i magen! Jeg legger igjen et lite spor her :) Har termin ca. 14 dager etter deg (veeldig tidlig her altså). Bet meg merke i det du skrev om at du brukte hele forrige svangerskap på å bekymre deg for at det skulle gå galt med spiren. Jeg er i første svangerskap og det er jammen lett å få i den fella... :rodme: 

Håper kvalmen lar vente på seg og at alt ser flott ut på UL! :)

Hilsen Mrs W :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.1.2017 den 9.52, OffTheBlock skrev:

Hei og gratulerer med spiren i magen! Jeg legger igjen et lite spor her :) Har termin ca. 14 dager etter deg (veeldig tidlig her altså). Bet meg merke i det du skrev om at du brukte hele forrige svangerskap på å bekymre deg for at det skulle gå galt med spiren. Jeg er i første svangerskap og det er jammen lett å få i den fella... :rodme: 

Håper kvalmen lar vente på seg og at alt ser flott ut på UL! :)

Hilsen Mrs W :smilyblomst:

Gratulerer med graviditeten til deg også :) det er ikke lett å la være å bekymre seg, vi produserer jo et helt nytt liv. Sist så brukte jeg mye tid på å google spontanabort, MA, ulike sykdommer og feil som fosteret kunne få osv.. Jeg hadde mange negative tanker i steden for å tenke på hvor heldig jeg faktisk var som var gravid og fikk bære frem et barn. Det er alltid en sannsynlighet for at noe kan gå galt, men den er heldigvis liten :) hvis du bekymrer seg så vil jeg anbefale tidlig ul, det var betryggende for min del hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎01‎.‎2017 den 13.51, lysis skrev:

Gratulerer med graviditeten til deg også :) det er ikke lett å la være å bekymre seg, vi produserer jo et helt nytt liv. Sist så brukte jeg mye tid på å google spontanabort, MA, ulike sykdommer og feil som fosteret kunne få osv.. Jeg hadde mange negative tanker i steden for å tenke på hvor heldig jeg faktisk var som var gravid og fikk bære frem et barn. Det er alltid en sannsynlighet for at noe kan gå galt, men den er heldigvis liten :) hvis du bekymrer seg så vil jeg anbefale tidlig ul, det var betryggende for min del hvertfall..

Jeg tok rådet ditt og bestilte UL litt uti uke 7, jeg. :fnise: Føles litt mer overkommelig å komme seg til uke 7 før man får vite litt om hvordan det står til. :)

Håper formen er god hos deg! :) 

Hilsen Mrs W :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...