Gå til innhold

Bok/Bøker om multiregional evolusjon


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Hei!

Er det noen vettuge her som kan anbefale ei bok/bøker som tar for seg multiregionalt opphav for evolusjon? Engelsk eller tysk tekst er ikke noe problem.

På forhånd takk! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎03‎.‎01‎.‎2017 den 1.08, Lafemmemauvaise skrev:

Hei!

Er det noen vettuge her som kan anbefale ei bok/bøker som tar for seg multiregionalt opphav for evolusjon? Engelsk eller tysk tekst er ikke noe problem.

På forhånd takk! 

 

Main kampf av Hitler bygger på evolusjonistiske ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 timer siden, Midgard skrev:

Tenker du på menneskets evolusjon ala "out of Africa" ?

Ja - riktig. På denne Wikipedia-siden finner jeg riktignok en rekke kilder, men de er fra ulike tidsskrifter og journaler. Det jeg er på utkikk etter er ei bok á la "The Greatest Show on Earth" og/eller "The Ancestors Tale" - altså populærvitenskaplig og skrevet for folk flest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem med slike bøker er jo at de mangler vitenskapelige bevis fordi flere oppdagelser er av såpass ny dato. Det er jo bare et par år siden man fant ut at neanderthalerne hadde noen etterkommere allikevel og at de som bodde i Europa for rundt tyve tusen år siden hadde betydelig større andel neanderthaler DNA enn vi har idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På ‎06‎.‎01‎.‎2017 den 1.07, Lafemmemauvaise skrev:

Ja - riktig. På denne Wikipedia-siden finner jeg riktignok en rekke kilder, men de er fra ulike tidsskrifter og journaler. Det jeg er på utkikk etter er ei bok á la "The Greatest Show on Earth" og/eller "The Ancestors Tale" - altså populærvitenskaplig og skrevet for folk flest. 

Piltdownmannen, funnet i England, var et ekte apemenneske. Lit ape og litt menneske skjelett satt sammen, og erklært å være en organisme.

Litt suspekt, men slikt blir fort populært i evolusjonistiske kretser. Og det selger godt :) 

Nebraskamannen er og en klassiker. Der en sågar lagde tegninger av Nebraskamannens husdyr. Alt basert på en utdødd grise tann.

Dessverre ble vår egen link, Ida (Darwinius masillae) forkastet av proffer, før det var gått 48 timer. Vanskapte lemurer får dessverre heller ikke status som (missing) link, selv om en oppkaller den etter Darwin. :(

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎03‎.‎01‎.‎2017 den 1.08, Lafemmemauvaise skrev:

Hei!

Er det noen vettuge her som kan anbefale ei bok/bøker som tar for seg multiregionalt opphav for evolusjon? Engelsk eller tysk tekst er ikke noe problem.

På forhånd takk! 

 

Lafemm, det finnes ikke fnugg av evidens som støtter evolusjonen du forespør. Hva med å være ærlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
7 minutter siden, debatant skrev:

Lafemm, det finnes ikke fnugg av evidens som støtter evolusjonen du forespør. Hva med å være ærlig?

Debbie, det finnes ikke fnugg av evidens som støtter gudelig eksistens. Hva med å være ærlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Debbie, det finnes ikke fnugg av evidens som støtter gudelig eksistens. Hva med å være ærlig?

Nå har Guds eksistens lite med evo våset å gjøre.

Jeg vet at Herren har frelst meg fra mine synder, på samme måte som Norges grunnlovsforsamling gjorde.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 minutter siden, debatant skrev:

Nå har Guds eksistens lite med evo våset å gjøre.

Nå har evolusjon lite med gudsvåset å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lafemmemauvaise skrev:

Nå har evolusjon lite med gudsvåset å gjøre.

Den vestlige sivilisasjonen som vant verdens hegemoniet for 1000 år siden er bygget på Guds autoritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke festlig at akademia ikke har oppdrevet ett eneste uomstridt eksempel på evolusjon på 150 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 minutter siden, debatant skrev:

Den vestlige sivilisasjonen som vant verdens hegemoniet for 1000 år siden er bygget på Guds autoritet.

Vel, hvis verdenshegemoniet er bygget på Guds autoritet, så har Gud neppe noe i mot at jeg spør etter bøker vedrørende multiregional evolusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lafemmemauvaise skrev:

Vel, hvis verdenshegemoniet er bygget på Guds autoritet, så har Gud neppe noe i mot at jeg spør etter bøker vedrørende multiregional evolusjon. 

Vel Lafemm, hva om det ikke finnes en troverdig bok om det?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 minutter siden, debatant skrev:

Vel Lafemm, hva om det ikke finnes en troverdig bok om det?  

Vel, troverdig og troverdig. Har fortsatt til gode å finne Bibelen under "Naturvitenskapelig litteratur" når jeg besøker bokbutikkene. Når jeg tenker meg om, så har jeg heller aldri sett bøker som forfekter kreasjonisme eller intelligent design der heller. Men det er nok bare en eller annen verdensomspennende konspirasjon iverksatt av Satan selv. Hvis jeg ikke tar feil, så var det jo Slangen som fikk Eva til å spise fra Kunnskapens Tre i Eden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Vel, troverdig og troverdig. Har fortsatt til gode å finne Bibelen under "Naturvitenskapelig litteratur" når jeg besøker bokbutikkene. Når jeg tenker meg om, så har jeg heller aldri sett bøker som forfekter kreasjonisme eller intelligent design der heller. Men det er nok bare en eller annen verdensomspennende konspirasjon iverksatt av Satan selv. Hvis jeg ikke tar feil, så var det jo Slangen som fikk Eva til å spise fra Kunnskapens Tre i Eden. 

Vit at verdens mest solgte bok forfekter kreasjonisme og intelligent design. I motsettning til "Naturvitenskaplig literatur" er den evig, og trenger ikke å omskrives annet hvert år :)

Natta

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zeitgeist
2 minutter siden, debatant skrev:

Vit at verdens mest solgte bok forfekter kreasjonisme og intelligent design. I motsettning til "Naturvitenskaplig literatur" er den evig, og trenger ikke å omskrives annet hvert år :)

Natta

Bare fordi en bok som forfekter et fullstendig forkvaklet og feilaktig syn også er verdens mest solgte, er ikke dermed en bekreftelse på at det som står i den er korrekt. "Maos lille røde" skal visstnok være verdens andre mest solgte bok, og for å følge din logikk, så må altså det som står i den også være korrekt - selv om den ikke lenger er av politisk betydning i Kina. 

Nächtle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Bare fordi en bok som forfekter et fullstendig forkvaklet og feilaktig syn også er verdens mest solgte, er ikke dermed en bekreftelse på at det som står i den er korrekt. "Maos lille røde" skal visstnok være verdens andre mest solgte bok, og for å følge din logikk, så må altså det som står i den også være korrekt - selv om den ikke lenger er av politisk betydning i Kina. 

Nächtle!

Guds Ord er troverdig fordi det kan testes og har bestått tidens prøve, i motsettning til din litteratur, eller fravær av det, som omskrives fortløpende.

Nå er det du Lafemm som forfekter et forkvaklet syn på verden. Angivelig bygger du din tro på ikkeeksisterende litteratur. For så å hevde at du støtter deg på "Naturvitenskaplig litteratur". I motsettning til din fantasi bygger moderne vitenskap på et bibelsk verdensbilde.

At jeg måtte minne deg om innholdet til verdens mest solgte bok, vitner om at du ikke er særlig belest.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 timer siden, debatant skrev:

Guds Ord er troverdig fordi det kan testes og har bestått tidens prøve, i motsettning til din literatur, eller fravær av det, som omskrives fortløpende.

Nå er det du Lafemm som forfekter et forkvaklet syn på verden. Angivelig bygger du din tro på ikkeeksisterende litteratur. For så å hevde at du støtter deg på "Naturvitenskaplig litteratur". I motsettning til din fantasi bygger moderne vitenskap på et bibelsk verdensbilde.

At jeg måtte minne deg om inholdet til verdens mest solgte bok, vitner om at du ikke er særlig belest.

Takk for en god latter her på formiddagen! :blomst: 

Men det later til at ditt gudegitte intellekt ikke har gjort deg i stand til å innse at du avsporer trådens formål. Du har tydeligvis ikke ernært deg av Kunnskapens Tre. 

Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen Satan :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Takk for en god latter her på formiddagen! :blomst: 

Men det later til at ditt gudegitte intellekt ikke har gjort deg i stand til å innse at du avsporer trådens formål. Du har tydeligvis ikke ernært deg av Kunnskapens Tre. 

Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen Satan :) 

Godt at du synes at et totalt fravær av troverdig litteratur ang multi-regional evolusjon er hylerisk da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...