Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

Så kjedelig at el ikke dukket opp. :sukk:Du får fortsette å tempe og teste videre så må den vel dukke opp til slutt. :lete: God påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Jill skrev:

Så kjedelig at el ikke dukket opp. :sukk:Du får fortsette å tempe og teste videre så må den vel dukke opp til slutt. :lete: God påske! :)

Ja, veldig kjedelig, men jeg gir ikke opp! Satser på at el dukker opp etter hvert :jepp: God påske til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom TR, så da ble det en pp uten el denne gangen. Jeg fikk i alle fall bekreftet mistanken om at jeg ikke har el hver måned da! Satser på at jeg får el neste måned og at det klaffer da :jepp:

Nå har vi endelig kommet oss på hytta og vi er så heldige å ha sol! Deilig med litt skikkelig påskevær (ikke noe snø da). På mandag skal jeg på jobb igjen,  så nå skal jeg slappe av mest mulig frem til da :nigo:

God påske alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med null ELå tr 😐 men får vel si bedre lykke neste måned 😊 da er jeg sikker på den sitter hos både deg å meg:laugh:

Riktig go påske og kos deg med fritt 😊 jobbpåske på meg i år 😊 jager J til mora på hytta i morra 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går og jeg rekker ikke å henge med! Jeg MÅ bli flinkere til å oppdatere her inne :ler: Men grunnen til at det blir så lite oppdateringer er nok fordi det ikke er stort å oppdatere om.. Ganske kjedelig liv for tida :fnise: 

I dag har jeg vært på jobb fra morgenen av, og deretter dro jeg hjem og slappet av med netflix. Har vært hjemme alene i dag, så jeg har fått slappet ordentlig av. Duppet av ca 18:30 foran TVen og satt og småduppet i ett par timer før jeg fant ut at jeg ikke kunne sitte og sove hele kvelden :sjenert:  Nå har jeg nettopp sett SKAM og begynner å bli klar for å legge meg. Jobb igjen i morgen tidlig.

Over til noe annet - CD9 i dag og jeg er godt inne i den verste perioden av syklusen, altså mellom mens og EL. Er liksom ikke noe jeg kan gjøre nå annet enn å vente på EL. Etter EL kan man i alle fall lete etter symptomer :fnise:  Tempen gjorde et hopp i dag, men jeg begynner å bli små syk og lurer på om det kan ha noe å si. Jeg har ikke feber eller noe sånt, men er blitt forkjølet med vond hals og tett nese. Satser på at det går over snart, så er jeg klar for EL :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nærmer seg EL nå da! Så får vi bare håpe den dukker opp denne måneden! :Nikke: Blitt noe mer syk eller gikk du klar? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Det nærmer seg EL nå da! Så får vi bare håpe den dukker opp denne måneden! :Nikke: Blitt noe mer syk eller gikk du klar? :) 

Jeg er fremdeles forkjølet, men halsvondten har gått over, så da er jeg vel på bedringens vei :jepp: FF skal ha det til at jeg hadde EL på fredag, men jeg mistenker at tempen økte på grunn av at jeg ikke er helt frisk og at det derfor ikke var EL. Men vi får se om tempen holder seg oppe eller ikke, så finner jeg nok ut om det var EL eller ikke :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot_2017-04-24-09-59-30-1.thumb.png.af079dd33aa5d009be144cdc00e47e8b.png

Ja, FF skal ha det til at jeg hadde EL på fredag, men jeg mistenker altså at tempen steg fordi jeg ble småsyk. Dersom tempen holder seg stabilt oppe var det nok EL, men dersom tempen synker igjen så kan jeg nok slå fast at det bare var formen min som gjorde det :tongue: Satser uansett på at EL finner sted denne PPen, og ikke bare hopper over den denne gangen også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Dragoste skrev:

Krysser fingrene for EL! 😄🤞🏼

Takk for det! :)

---

Jeg har nok ikke hatt EL likevel da tempen sank i dag, så da satser jeg på EL en av de nærmeste dagene.

Jeg vet jo nå at jeg ikke har EL hver måned, men jeg håper bare at jeg har det litt oftere enn en gang i halvåret, liksom. Prøvetiden kan fort bli lang nok likevel. Men så er jeg der at vi er jo bare i PP6, og vi bør vel ha prøvd ett år før vi eventuelt kontakter lege for å få noe hjelp/utredning eller noe.. Litt mye tanker oppi dette hodet i kveld :ler: 

Ellers har halsvondtet gått over, nå sliter jeg bare med og puste og har mistet alt av lukte- og smakssans :sjenert: Hater å være på jobb når jeg er sånn, i og med at jeg håndterer mat osv, så jeg håper formen blir bedre til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man endelig tror kroppen begynner å bli normal igjen, så må den selvfølgelig tulle til alt igjen :kjefte: begynte å spotte litt på onsdag og i går, og i dag kom det litt mer, friskt blod.. Hva skjer med det? Tror ikke det er mensen, for jeg har ikke hatt noe murringer eller tegn til mensen, og jeg er jo sånn ca midt i syklusen. Spørs om jeg må krype til korset å bestille meg time til legen eller gynekolog likevel nå. Hadde håpet på å slippe unna det :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på de finner ut hva der er å får det kjapt fiksa 😊 måtte selv til legen av samme grunn. Heil rekke blodprøver å henvist gyn. Legen begynte å med at e kunne prøve p piller for å få bukt på blødningene 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Meley skrev:

Satser på de finner ut hva der er å får det kjapt fiksa 😊 måtte selv til legen av samme grunn. Heil rekke blodprøver å henvist gyn. Legen begynte å med at e kunne prøve p piller for å få bukt på blødningene 🤣

Det er så frustrerende at disse kroppene våre ikke bare kan være normale uten spotting og mellomblødninger i hytt og pine :kjefte: Hvordan gikk det med blodprøvene du tok, har du fått svar på de? Og har du fått innkallelse til gyn? Tok forresten legen GU på deg, eller ble du henvist direkte til gyn? Er så redd for å måtte ta GU til legen siden jeg har vikar for tiden :fnise:  Men altså, p-piller nå? Da blir det jo i alle fall ikke baby da.. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og blødningene fortsetter.. Det verste er ikke blødningene i seg selv, men uvissheten om hvor jeg er i syklusen. Er jeg på CD16 og 8 dpo som FF sier, eller er dette mensen og at jeg dermed er på CD3? 

Nå sitter jeg og spiser coated peanuts og ser Grey's Anatomy, herlige lørdag! Jeg har overspist på disse peanøtter da, selv om jeg prøver hardt å begrense meg. Så jeg har nok fått i meg alt for mange kalorier nå i tillegg til at jeg er skikkelig kvalm. Snakk om mangel på viljestyrke du.. :arwen:

Angående forkjølelsen så holder jeg på å bli bedre etter noen dager uten stemme (nesten). Men for å si det sånn, kunne jeg byttet ut all denne snørra med el-slim så hadde jeg vært svært fruktbar nå :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pjusk skrev:

Det er så frustrerende at disse kroppene våre ikke bare kan være normale uten spotting og mellomblødninger i hytt og pine :kjefte: Hvordan gikk det med blodprøvene du tok, har du fått svar på de? Og har du fått innkallelse til gyn? Tok forresten legen GU på deg, eller ble du henvist direkte til gyn? Er så redd for å måtte ta GU til legen siden jeg har vikar for tiden :fnise:  Men altså, p-piller nå? Da blir det jo i alle fall ikke baby da.. :sjenert: 

Nei var å tok de på onsdag. Å får vel da svar over helga tenker jeg. Skulle I alle fall få de med meg til GYN. Fått innkallelse nå å skal i juni... lang ventetid men fikk komme til gyn her i byen så er greit. I følge gubben så var e tydeligvis så avvisende overfor legen  (har å vikar, en ufyselig fyr) at han turte nok ikke si at han ville utføre GU. Du kan si at du ikke føler deg nok komfortabel med han vikaren å derfor ikke ønsker GU hos han. Er fult akseptabel det 😊 jeg satte skikkelig styggblikk i legen å bjeffa ut at det va ikje aktuelt sia man prøver å få unge. Noe han viste godt.... 

Satser på at du møter ein fornuftig lege da 😊 som hører på deg. Å at forkjølelsen gir seg helt snart 😊 ps: lov å kose seg ekstra på ein lørdag 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Meley skrev:

Nei var å tok de på onsdag. Å får vel da svar over helga tenker jeg. Skulle I alle fall få de med meg til GYN. Fått innkallelse nå å skal i juni... lang ventetid men fikk komme til gyn her i byen så er greit. I følge gubben så var e tydeligvis så avvisende overfor legen  (har å vikar, en ufyselig fyr) at han turte nok ikke si at han ville utføre GU. Du kan si at du ikke føler deg nok komfortabel med han vikaren å derfor ikke ønsker GU hos han. Er fult akseptabel det 😊 jeg satte skikkelig styggblikk i legen å bjeffa ut at det va ikje aktuelt sia man prøver å få unge. Noe han viste godt.... 

Satser på at du møter ein fornuftig lege da 😊 som hører på deg. Å at forkjølelsen gir seg helt snart 😊 ps: lov å kose seg ekstra på ein lørdag 😉

Åh, blir spennende å se hva blodprøvene viser da :) Hater at det er så lang ventetid til gyn, men man slipper i alle fall å betale en formue for å gå til privat gyn da. For min del har jeg ikke råd til å gå til privat før i juni uansett, så sånn sett blir det kanskje like lang ventetid likevel :P

Satser på at vikaren er såpass forståelsesfull at han henviser meg direkte til gyn, for jeg er egentlig ikke komfortabel med at fastlegen gjør det heller :rolleyes:

Det var i alle fall bra at han skjønte at du ikke kunne begynne på p-piller, det skulle jo egentlig bare mangle.

Jeg koste meg mer en nok i går :ler: men i dag startet vi dagen med grove frokostvafler :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pjusk skrev:

Åh, blir spennende å se hva blodprøvene viser da :) Hater at det er så lang ventetid til gyn, men man slipper i alle fall å betale en formue for å gå til privat gyn da. For min del har jeg ikke råd til å gå til privat før i juni uansett, så sånn sett blir det kanskje like lang ventetid likevel :P

Satser på at vikaren er såpass forståelsesfull at han henviser meg direkte til gyn, for jeg er egentlig ikke komfortabel med at fastlegen gjør det heller :rolleyes:

Det var i alle fall bra at han skjønte at du ikke kunne begynne på p-piller, det skulle jo egentlig bare mangle.

Jeg koste meg mer en nok i går :ler: men i dag startet vi dagen med grove frokostvafler :nigo:

 

Her er det ikkje mulig å gå privat... hurra for å bo på landet :nori:men kan få privat ul da takket være noen jordmødre som starta opp privat da sykehuset la ned fødestua. Er veldig spent på prøvene, skulle få de med til gu. Mest spent på om jeg blir gravid før den tid :fnise:

Er ganske komfortabel med fastlegen min  (kvinnelig lege) men ikke snakk om med den vikaren. Så creepy fyr. Tror han ble litt skremt av min kontante svar da han foreslo p piller :fnise:

Men slitt lenge med mellomblødninger? Merker du forskjell på mens og blødning? Jeg merker go forskjell på mens å blødningene. Så sånnsett så vet jeg ca hvor jeg er. Så hvis du merker forskjell kan du prøve å gå ut fra det kanskje :unsure: 

Å grove vafler hørtes godt ut som frokost. Tror vi må prøve det :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Meley skrev:

Her er det ikkje mulig å gå privat... hurra for å bo på landet :nori:men kan få privat ul da takket være noen jordmødre som starta opp privat da sykehuset la ned fødestua. Er veldig spent på prøvene, skulle få de med til gu. Mest spent på om jeg blir gravid før den tid :fnise:

Er ganske komfortabel med fastlegen min  (kvinnelig lege) men ikke snakk om med den vikaren. Så creepy fyr. Tror han ble litt skremt av min kontante svar da han foreslo p piller :fnise:

Men slitt lenge med mellomblødninger? Merker du forskjell på mens og blødning? Jeg merker go forskjell på mens å blødningene. Så sånnsett så vet jeg ca hvor jeg er. Så hvis du merker forskjell kan du prøve å gå ut fra det kanskje :unsure: 

Å grove vafler hørtes godt ut som frokost. Tror vi må prøve det :biggrin:

Bor på landet vi også altså, må reise 1,5 time om jeg skal til privat gyn :P Satser på at du blir gravid før gu :nigo:

Jeg har vel hatt spotting og mellomblødninger siden jeg sluttet på prevensjon for over ett år siden. Synes det er vanskelig å se forskjell på mens og mellomblødninger da jeg har svært korte og sparsomme mensblødninger. Vanligvis er mellomblødningene såpass små at jeg skjønner at det er mellomblødninger, men av og til får jeg en blødning som ligner veldig på mensen, midt i syklusen, og da blir jeg usikker på hva det egentlig er :filer: Jeg har lagt inn denne blødningen jeg har hatt de siste dagene som spotting på FF nå for å se hvordan det utvikler seg.. om jeg legger den inn som mens vil jo syklusen starte på nytt igjen og det er jo litt dumt dersom det viser deg å faktisk være bare en mellomblødning.

Grove vafler var faktisk veldig godt i dag. Det ble igjen noen også, så da tror jeg faktisk at jeg har til både frokost og lunsj på jobb i morgen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bestilt deg time hos legen nå? Er bare å få det gjort, Pjusk! Og om vikaren vil ta GU på deg, så gir du bare beskjed om at du vil bli henvist til noen andre. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...