Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Jill skrev:

Så merkelig. :klo: Da ville jeg nok testet ut temping, ja. :) 

Leste meg litt opp om bekkeninfeksjonen nå. 1 av 3 som har hatt det får det igjen. Og et av symptomene er blødning under/etter samleie. :haar: Jeg stemmer for en legesjekk!

Det har jeg ikke tenkt på.. Var jo sånn forrige gang også :sjokkert: Har liksom ikke noe smerter eller annet som har fått meg til å tenke i de baner. Må nok bestille meg legetime om ikke annet for å høre hva legen mener! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Pjusk skrev:

Det har jeg ikke tenkt på.. Var jo sånn forrige gang også :sjokkert: Har liksom ikke noe smerter eller annet som har fått meg til å tenke i de baner. Må nok bestille meg legetime om ikke annet for å høre hva legen mener! :)

Ja, det er nok lurt. Isj, får håpe det ikke er noe. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sjansen for å våkne opp til 2 små som begge begynner å spy på morgenkvisten da? Burde egentlig ikke være overrasket, ettersom vi har hatt sykdom i hus nesten hver uke siden før jul :sprettoy: Så nå kan jeg fortelle dere at jeg er både sliten og drittlei av denne sykdommen! Måtte den holde seg unna til neste år! (Yeah, right!).

Til helga skal det feires 5-årsdag her så egentlig burde jeg både ryddet og vasket hus nå, men med 2 små hjemme er det ikke bare-bare. Sovet dårlig har jeg gjort i natt også, så egentlig er jeg trøtt og irritabel. *Sytesyte* Akkurat i dag er jeg litt glad for at jeg ikke er gravid faktisk :fnise:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Er dere friske igjen nå? :) 

Ja, nå er vi friske igjen. Eller, jeg begynner å bli forkjølet da, men det kan jeg leve med :)

---

Da var nok ei helg over og jobben venter. Tenkte jeg skulle oppdatere litt før jeg drar på jobb. 

Jeg trodde TR kom på lørdag, men nei. Kom bare litt blod på papiret når jeg var på do den ene gangen, så var det ikke mere. Ikke har jeg merket noe til el og ikke har jeg fått positiv GT heller. Clue sier at "PMS is coming up", men den tar utgangspunkt i 28-dagers syklus, så hvor vidt det er noe å stole på vet jeg ikke. P tracker sier at det er en dag igjen til TR, men den tar utgangspunkt i en 25-dagers syklus. Antakelig regnet ut i fra de to siste syklusene på 26 og 23 dager. Så egentlig venter jeg bare på at noe skal skje, enten TR eller positiv test :fnise: Så tror jeg at jeg blir å bestille meg en time til legen etter TR på grunn av disse småblødningene som kommer og går hele tiden som jeg ikke skjønner hva kommer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at denne prøvingen har blitt fryktelig slitsom på grunn av at kroppen tuller så mye og jeg ikke skjønner hva som foregår. Jeg har i utgangspunktet ikke noe hastverk med å bli gravid, men det å ikke vite om jeg i det hele tatt har el og kan bli gravid gjør at jeg blir skuffet og lei meg over at det ikke skjer noe.

- Jeg får ikke positive EL-tester.
- Ingen EL-symptomer.
- Jeg har småblødninger/spottinger i hytt og pine.
- "Mensen" er SVÆRT sparsom (er nok med et truseinnlegg liksom) og varer maks 1-2 dager, ofte er det over etter en halv dag.

Mulig jeg skulle vært til legen, men er redd for at legen bare kommer til å si at det bare har gått litt over et år siden jeg sluttet på prevensjon og at vi heller må komme tilbake etter å ha prøvd lengre. Vi er jo bare i pp2, og det er greit det. Jeg stresser ikke med det. Er bare denne kroppen som stresser meg sånn :sukk:
(Og så får jeg så dårlig samvittighet av å klage på dette når jeg tenker på alle de som sliter i årevis med å få barn, og de som ikke får det til på tross av mange års forsøk. Jeg har jo 2 fra før, så jeg har jo egentlig ikke noe å klage på..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"TR" kom på tirsdag og dro igjen like fort som hun kom. Er tydeligvis så dårlig selskap jeg at hun dro lik så greit etter en halv dag denne gangen også :fnise: Har vel googlet meg halvt ihjel i det siste når det kommer til TR og EL osv, men blir ikke noe klokere.. Som jeg forstår det etter all googlingen så er det normalt så lenge den kommer noenlunde til samme tid hver mnd, og det gjør den jo for så vidt, men at det varer bare en halv dag og at jeg bare så vidt blør i det hele tatt finner jeg ikke ut noe ting om. Eneste jeg får opp er festeblødninger, og det er jo ikke det jeg har :sjenert:

Har begynt å sjekke tempen nå da, men jeg har ikke skaffet meg basal termometer enda, så jeg bruker bare ett vanlig termometer og det er vel ikke så sikkert. Tror jeg kastet det basal termometeret jeg kjøpte for noen år siden, så jeg må nok investere i et nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pjusk skrev:

"TR" kom på tirsdag og dro igjen like fort som hun kom. Er tydeligvis så dårlig selskap jeg at hun dro lik så greit etter en halv dag denne gangen også :fnise: Har vel googlet meg halvt ihjel i det siste når det kommer til TR og EL osv, men blir ikke noe klokere.. Som jeg forstår det etter all googlingen så er det normalt så lenge den kommer noenlunde til samme tid hver mnd, og det gjør den jo for så vidt, men at det varer bare en halv dag og at jeg bare så vidt blør i det hele tatt finner jeg ikke ut noe ting om. Eneste jeg får opp er festeblødninger, og det er jo ikke det jeg har :sjenert:

Har begynt å sjekke tempen nå da, men jeg har ikke skaffet meg basal termometer enda, så jeg bruker bare ett vanlig termometer og det er vel ikke så sikkert. Tror jeg kastet det basal termometeret jeg kjøpte for noen år siden, så jeg må nok investere i et nytt.

Så merkelig at mensen din er så kort. Men hvis du ikke har el(?) så er det kanskje naturlig at ikke har mens. Hvor lenge har du hatt det sånn nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ruccula skrev:

Så merkelig at mensen din er så kort. Men hvis du ikke har el(?) så er det kanskje naturlig at ikke har mens. Hvor lenge har du hatt det sånn nå? 

Det har vel i grunnen vært sånn siden jeg sluttet på prevensjon for 1 år og 2-3 mnd siden. Eller, frem til i høst blødde jeg jo enda mindre så jeg trodde jo at jeg begynte å få tilbake mensen for fullt i Oktober for da økte det litt, men tydeligvis ikke :sjenert: Synes dette er så vanskelig jeg, har vært vant til regelmessige om normale sykluser når vi har prøvd tidligere :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten nå at det kan ta opptil 1,5 år før man får tilbake EL etter p-sprøyeslutt, så kanskje det er derfor? Er jo snart 1,5 år siden jeg tok siste sprøyta, men kanskje vente ett par måneder til og se om det blir bedre.. Passer jo for så vidt bra med tanke på å ikke få november/desemberbarn da :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan du jo ringe gyn og fortelle dette,å høre hva de sier,om du skal komme på en sjekk eller noe. Er jo merkelig mensen bare legger igjen et lite spor hver gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CathrineMic skrev:

Ellers kan du jo ringe gyn og fortelle dette,å høre hva de sier,om du skal komme på en sjekk eller noe. Er jo merkelig mensen bare legger igjen et lite spor hver gang :fnise:

Ja, det er jo en mulighet, selv om jeg ikke er så begeistret for gyn :sjenert: Skulle tro mensen kunne vært her litt lenger så jeg i det minste hadde visst hva som foregikk, men er visst ikke noe interessert i noe langvarig besøk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei :goodbye:her vil jeg følge med!

Så kjedelig at syklusen ikke er helt som den skal, men det kan jo høres logisk ut at det er pga P-sprøyta? Krysser fingrene for at den har skylda og ting blir normalt innen kort tid. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Sille4 skrev:

Hei :goodbye:her vil jeg følge med!

Så kjedelig at syklusen ikke er helt som den skal, men det kan jo høres logisk ut at det er pga P-sprøyta? Krysser fingrene for at den har skylda og ting blir normalt innen kort tid. :) 

Hei og velkommen hit! Så koselig at du vil følge med her :nigo:

Ja, veldig kjedelig, men som du sier er det jo ganske logisk om det er på grunn av p-sprøyta. Ble jo advart av legen når jeg bestemte meg for å ta den om at dersom jeg hadde planer om å bli gravid den nærmeste tiden så måtte jeg vite at det kunne ta opp til 1-1,5 år etter p-sprøyteslutt før jeg fikk den normale syklusen tilbake. Og det var jo greit det (dette var vel i 2014) for min kjære mann hadde jo sagt at vi ikke skulle ha flere barn :fnise: Så sluttet jeg på den ca ett år etter fordi jeg la på meg av den :sjenert:  Og plutselig sa mannen at vi kunne prøve på en til om jeg ville :hakeslepp: (Jeg var ikke akkurat vanskelig å overtale).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pjusk skrev:

Hei og velkommen hit! Så koselig at du vil følge med her :nigo:

Ja, veldig kjedelig, men som du sier er det jo ganske logisk om det er på grunn av p-sprøyta. Ble jo advart av legen når jeg bestemte meg for å ta den om at dersom jeg hadde planer om å bli gravid den nærmeste tiden så måtte jeg vite at det kunne ta opp til 1-1,5 år etter p-sprøyteslutt før jeg fikk den normale syklusen tilbake. Og det var jo greit det (dette var vel i 2014) for min kjære mann hadde jo sagt at vi ikke skulle ha flere barn :fnise: Så sluttet jeg på den ca ett år etter fordi jeg la på meg av den :sjenert:  Og plutselig sa mannen at vi kunne prøve på en til om jeg ville :hakeslepp: (Jeg var ikke akkurat vanskelig å overtale).

Har skjønt at det er ulempen med p-sprøyta at den tuller mye med syklusen, så da var det kanskje litt flaks i uflaks at du gikk opp i vekt og valgte å slutte, siden mannen plutselig ville igjen :Hehe: ville vært kjedelig å slutte nå og måtte vente 1,5 år først kanskje! Når man er klar, så er man klar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Sille4 skrev:

Har skjønt at det er ulempen med p-sprøyta at den tuller mye med syklusen, så da var det kanskje litt flaks i uflaks at du gikk opp i vekt og valgte å slutte, siden mannen plutselig ville igjen :Hehe: ville vært kjedelig å slutte nå og måtte vente 1,5 år først kanskje! Når man er klar, så er man klar :fnise:

Ja, det var jo faktisk litt flaks i uflaks som du sier, selv om jeg gjerne skulle vært foruten de ekstra kiloene :fnise: og sånn sett stresser jeg ikke så mye med å bli gravid med en gang heller fordi jeg gjerne vil ned noen kilo før gravidkiloene kommer på :ler:  men jeg har ikke tenkt å vente i 1,5 år på å bli gravid nå altså, det har ikke tålmodigheten min tid til.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Pjusk skrev:

Ja, det var jo faktisk litt flaks i uflaks som du sier, selv om jeg gjerne skulle vært foruten de ekstra kiloene :fnise: og sånn sett stresser jeg ikke så mye med å bli gravid med en gang heller fordi jeg gjerne vil ned noen kilo før gravidkiloene kommer på :ler:  men jeg har ikke tenkt å vente i 1,5 år på å bli gravid nå altså, det har ikke tålmodigheten min tid til.. :sjenert:

Aldri kult å få ekstra kilo, har mange nok av de selv, så må også jobbe litt før evt nye gravidkiloer kommer på.:fnise:

Man skulle jo helst vært gravid i går når man bestemmer seg, så godt du ikke måtte slutte først nå :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2017 den 16.40, Sille4 skrev:

Aldri kult å få ekstra kilo, har mange nok av de selv, så må også jobbe litt før evt nye gravidkiloer kommer på.:fnise:

Man skulle jo helst vært gravid i går når man bestemmer seg, så godt du ikke måtte slutte først nå :biggrin:

De gravidkiloene altså! :fnise: verste er at de er så vanskelige å ta av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kroppen altså.. :sukk: Jeg blir ikke klok på den.

På onsdag begynte jeg å blø litt igjen, tenkte først at det bare var litt spotting som jeg bruker å få en og annen dag i løpet av syklusen, men det var det visst ikke.. Ventet egentlig EL i rundt den tiden, mem jeg blør enda så da er jeg tilbake der at jeg tenker at det kanskje er TR.. Tenker jo også at det kanskje kan være kroppen som begynner å stabilisere seg og at jeg nå har TR i 4-5-6 dager (mot en halv - 1 dag som det har vært det siste året), men jeg reagerer jo på at blødningen fremdeles er VELDIG sparsom.. Det holder lenge med bare ett truseinnlegg liksom.

Nei, nå er jeg lei, så til uka bestiller jeg meg legetime! Har jo googlet litt (dummeste meg) og småblødninger i løpet av syklusen kan visst være et symptom på livmorhalskreft.. Nå tror jeg egentlig ikke at det er det, men tenker litt på at det kanskje kan være en ny bekkeninfeksjon. Håper bare jeg får time relativt fort og ikke om 2-3 uker..

Beklager rotete innlegg, måtte bare få ut litt frustrasjon  (mens jeg står på jobb :fnise: ).

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...