Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

Ift slim, så har jeg faktisk prøvd ut grapefruktjuice denne mnd, og jeg følte det hjalp! Nå vet jeg jo ikke (enda) om jeg ble gravid i den PP da, men det opplevdes definitivt ut som det kom mer slim. Det smakte forferdelig de første slurkene, men så ble jeg vandt til det. Kommer til å fortsette med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Aryamili skrev:

Skader ikke i hvert fall :jepp:

Det er sant! :jepp:

2 timer siden, bondekone skrev:

Ift slim, så har jeg faktisk prøvd ut grapefruktjuice denne mnd, og jeg følte det hjalp! Nå vet jeg jo ikke (enda) om jeg ble gravid i den PP da, men det opplevdes definitivt ut som det kom mer slim. Det smakte forferdelig de første slurkene, men så ble jeg vandt til det. Kommer til å fortsette med det :)

 

2 timer siden, bondekone skrev:

Og hei forresten, har sniklest litt til og fra:biggrin:

Hei og velkommen hit! Så hyggelig med snikleser :hallo: 

Tror jeg skal prøve grapefruktjuice neste PP. Det kan jo ikke skade det heller! Jeg husker jeg prøvde det en gang for flere år siden (mulig der var når vi prøvde på nr 2), og det smakte så forferdelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD19 og fremdeles ingen EL. Hadde skikkelig stikkinger i høyre side i går og i tillegg oppdaget jeg bittelitt el-slim (minnet i allefall om det). Brystvortene ble også plutselig ømme i går, og er enda verre i dag. Jeg trodde kanskje at jeg hadde EL i går, men tempen var veldig lav i dag. Håper på å våkne til høyere temp i morgen, at el har vært i dag :jepp: Jeg har egentlig mine tvil, men det er vel lov å håpe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at du fikk et hopp i temperaturen nå i morges 😍 Har du lang erfaring med temping? Kunne du tatt en liten titt på grafen jeg la inn i dagboken min? Er uenig med Natural Cycles om når EL var, men kan være jeg tar feil 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Krysser fingrene for at du fikk et hopp i temperaturen nå i morges 😍 Har du lang erfaring med temping? Kunne du tatt en liten titt på grafen jeg la inn i dagboken min? Er uenig med Natural Cycles om når EL var, men kan være jeg tar feil 😆

Ikke noe hopp i dag heller :roll: Har egentlig gitt opp denne runden. Tror nok ikke det kommer noe EL til tross for superømme bryst :ler:

Screenshot_20180326-204609.thumb.jpg.6fbdee77f0ad508ce671b3915742fc16.jpg

Jeg la igjen en liten kommentar i dagboka di :jepp:  Synes det er så vanskelig å tolke de grafene noen ganger jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om temperaturen din fortsetter å stige i dag og i morgen, kan vel søndagens temp bli sett på som "siste dagen med lav temp" = når egget slipper? Usikker på hvor mye den skal stige per gang, men kan vell ha litt håp :)

Supert, takk 😍Ja, det er egentlig det! Men likevel er det mer pålitelig enn EL-tester (i følge gyn), så får bare tolke og håpe 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Men om temperaturen din fortsetter å stige i dag og i morgen, kan vel søndagens temp bli sett på som "siste dagen med lav temp" = når egget slipper? Usikker på hvor mye den skal stige per gang, men kan vell ha litt håp :)

Supert, takk 😍Ja, det er egentlig det! Men likevel er det mer pålitelig enn EL-tester (i følge gyn), så får bare tolke og håpe 😂

Sånn i teorien så KAN jeg jo ha hatt EL tidligere også (siden jeg har en måling som jeg ikke aner hvilken tid den er tatt på, CD10, men tydeligvis ikke til vanlig tid siden sirkelen ikke er helt blå), og det er flere dager hvor jeg ikke har tempet. Grunnen til at jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har hatt EL er fordi jeg alltid har temp mellom 36,50 og 36,90 i dpo-land de rundene jeg har fått påvist eggløsning :tongue: Men det er lov å håpe! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan forklare hvorfor brystene blir ømme rundt el? Skjønner det er på grunn av hormoner liksom, men hva slags hormoner er det som gjør det? :klo:

Jeg har hatt superømme bryst siden lørdag/søndag nå og tenkte at kroppen kanskje prøvde å slippe egget da, men ikke klarte det.. Samtidig tenker jeg at da burde vel kanskje ømmheten forsvinne ganske fort også? :vetikke: 

Det er et håpløst prosjekt å prøve å forstå seg på denne kroppen har jeg funnet ut :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pjusk skrev:

Er det noen som kan forklare hvorfor brystene blir ømme rundt el? Skjønner det er på grunn av hormoner liksom, men hva slags hormoner er det som gjør det? :klo:

Jeg har hatt superømme bryst siden lørdag/søndag nå og tenkte at kroppen kanskje prøvde å slippe egget da, men ikke klarte det.. Samtidig tenker jeg at da burde vel kanskje ømmheten forsvinne ganske fort også? :vetikke: 

Det er et håpløst prosjekt å prøve å forstå seg på denne kroppen har jeg funnet ut :ler:

 

Progesteron, som frigjøres når det gule legemet går til grunne etter at EL har vært, og som skal gjøre livmorslimhinnen klar for å motta et befruktet egg 😊 Noe sånt, så vidt jeg har forstått 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pjusk skrev:

Sånn i teorien så KAN jeg jo ha hatt EL tidligere også (siden jeg har en måling som jeg ikke aner hvilken tid den er tatt på, CD10, men tydeligvis ikke til vanlig tid siden sirkelen ikke er helt blå), og det er flere dager hvor jeg ikke har tempet. Grunnen til at jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har hatt EL er fordi jeg alltid har temp mellom 36,50 og 36,90 i dpo-land de rundene jeg har fått påvist eggløsning :tongue: Men det er lov å håpe! :jepp:

Jeg ligger mellom 36,60 og 36,90 i dpo-land, så skjønner hva du mener :) Håpet har man alltid 😃🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD28 og fertility friend sier at jeg ikke har hatt EL.

Screenshot_20180403-110327.thumb.jpg.11c265740be0e4dec45e54c5a0c783be.jpg

Mensmurringene startet i går formiddag, så jeg regner med at mensen kommer i løpet av de nærmeste dagene. Så da går vi nok sannsynligvis inn i runde 3 med letrozol om noen dager, og da håper jeg så sårt at spiren sitter (selv om jeg ikke har helt troa). 

I går var det tilbake på jobb for min del og i dag er det tilbake til hverdagen for resten av gjengen også. Vi har kost oss masse i påska, men jeg kjenner at det er litt deilig å komme tilbake til hverdagen igjen også. Nå går det jo så fort mot sommer også, vi er jo allerede i April! Jeg vurderer å ta med meg miniene på hytta noen dager neste uke når mannen er borte fra mandag-torsdag, men er litt usikker på hvordan det eventuelt vil bli i å være alene med de på hytta. Tror det hadde vært veldig deilig egentlig, samtidig så leser jeg en del krimbøker for tiden, så jeg har jo blitt så paranoid.. Redd for at det blir skummelt å sitte der alene på kveldene :hoho:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg Pjusk. Jeg håper så at det klaffer snart :hjerte:

Angående hyttetur alene - det er sånn jeg egentlig har veldig lyst til, men som jeg aldri kommer til å tørre å gjøre. Leser ALTFOR mye krim selv og :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, lille_frosk skrev:

Stor klem til deg Pjusk. Jeg håper så at det klaffer snart :hjerte:

Angående hyttetur alene - det er sånn jeg egentlig har veldig lyst til, men som jeg aldri kommer til å tørre å gjøre. Leser ALTFOR mye krim selv og :ler:

Takk frosken :hjerte:

Haha, det er godt at jeg ikke er alene :ler: Jeg har såå lyst, men det er så utrolig kjipt om jeg blir sittende i full panikk på kveldene for hver minste lille lyd :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som griner av fødeavdelingen gjør det vel fordi de blir rørt (det gjorde jeg også tidligere, og av frykt under de forrige svangerskapet :ler:). Nå derimot, nå griner jeg fordi jeg så gjerne vil oppleve å gå gravid igjen og å få babyen på brystet :hjerte: Jeg har hele tiden sagt at jeg vil ha KS ved neste barn på grunn av de forrige fødselene, men dersom jeg klarer å bli gravid igjen så skal jeg takle en fødsel til altså (sier jeg nå iallefall..)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD30 og TR har fremdeles ikke meldt sin ankomst. Klarte jo ikke å dy meg i går (og i dag), så jeg endte jo opp med å teste. Blendahvit selvfølgelig. Det var riktignok ikke på morgenurin, men tror ikke det har så mye å si. Nå er egentlig håpet mitt at jeg hadde EL søndag CD19 selv om FF sier at jeg ikke har hatt EL. Dersom det er tilfelle vil IKM være lørdag/søndag. Da er det på en måte et liiite håp likevel. 

Jeg har bestemt meg for at dersom TR melder sin ankomst denne gangen også, så skal jeg ta det helt med ro neste PP. Altså, jeg skal jo gå på letrozol da så jeg må jo ha litt kontroll i tillegg til at man naturligvis må legge inn aksjer til riktig tid. Men sånn bortsett fra det så skal jeg finne noe annet å tenke på og ikke teste før mensen eventuelt er noen dager for sen. Jeg er så lei av å se negative tester :roll:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Meley skrev:

Krysser alt som krysses kan for deg Pjusk. 

 

6 timer siden, blomst12 skrev:

Jeg håper sånn det klaffer for dere nå!!:):)

Tusen takk dere :hjerte:

-

CD31 i dag, og fremdeles ingenting som skjer. Har litt mensmurringer innimellom, så mensen kommer nok snart. Bare kjedelig at den skal være så sen :ler: Er liksom litt gira på å komme i gang med neste PP. 

Startet jobbhelga nå, men motivasjonen er egentlig ikke på topp. Er motivert for å jobbe i dag og søndag, men lørdager er alltid så kjedelig å jobbe :fnise: Fordelen med at mensen ikke har kommet enda er jo at jeg slipper å stå på jobb med menssmerter og føle meg så fæl da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå i senga i dag tidlig og sjekket facebook før jeg sto opp. Det første som møter meg er et bilde av ei på vennelisten med en godrund gravidmage :sukk:Skulle så gjerne kunne delt det selv.. I tillegg fikk jeg opp et minne fra 5 år siden av gravidmagen min den gang med teksten "20+5 ❤️". Takk liksom. Våknet til TR også.. 

Som forventet så dukket TR opp i dag. Der var jo veldig forventet denne gangen, så jeg ble ikke like skuffet som sist. Nå går jeg altså inn i 3. og foreløpig siste runde med letrozol før jeg får ny time til gyn. Håper så inderlig at det klaffer og hvis ikke så håper jeg at gyn kan sjekke om egglederne er tette og så eventuelt gå noen runder til på letrozol om de ikke er tette! Er de tette så er vel prøverør eneste mulighet så vidt jeg vet? 

Ikke nok med alt dette, men ungene diskuterte mens vi var hos foreldrene mine i formiddag. Det var nemlig 3 kjekser og de er jo bare 2, så det ble jo urettferdig om en av de skulle få 2 :roll: Så sier pappa "det er bare å sette i gang å lage en til" :ler: Måtte jo bare le litt, men det er ikke sikkert at jeg hadde ledd like mye om det hadde vært noen andre som hadde kommentert noe sånt, i alle fall ikke i dag :tongue:

Nå må jeg inn å sjekke eventuell termindato! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...