Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

Fredag ettermiddag tok jeg helg, endelig frihelg liksom! Begynte å legge planer for hva vi skulle finne på i løpet av helgen, og hadde store planer om å få til en skitur med ungene. Natt til lørdag våknet minstemor (mobilen ville ha meg til å skrive minstepris!?), og spysyka var et faktum! 

I dag har hun vært veldig av og på i forhold til om formen har vært bra eller dårlig, men hun har heldigvis ikke spydd mer. Men som om ikke det var nok så fikk jeg uvi i dag. Startet sånn smått i formiddag, men det ble bare verre og verre utover dagen. I kveld, når det nesten var mer blod enn urin, så dro jeg til legevakta og fikk en antibiotikakur. Kan ikke huske sist jeg hadde så ille uvi, tror det må være over 10 år siden. Vanligvis drikker jeg bare litt ekstra vann i løpet av dagen så er det borte, men det funket ikke i dag.. Og etter å ha prøvd paracet tidligere i dag uten at det hjalp noe særlig så måtte jeg ty til ibux selv om jeg vet at man bør unngå det når man prøver å bli gravid. Får krysse fingrene for at den ikke gjør for stor skade :P

Jaja, det var den frihelga. Får glede meg til neste frihelg om 2 uker da og satse på at den blir hakket bedre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh no spysyken er virkelig det verste. Ever. :spy: Håper det ikke spredte seg til resten av familien også!

Typisk at alt sånt skjer når man har koselige planer :( Håper neste frihelg blir 100 ganger bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis
På 16.2.2018 den 10.50, Pjusk skrev:

Er det bare jeg som tenker at langtidsprøvere burde få gratis folattilskudd? 🤔 Bare en liten tanke da jeg starter på min 3. eller 4. boks nå :laugh: (Ja da, jeg vet at det ikke er særlig dyrt).

:ler: 

Jeg har skippet endel dager med folat altså. Man tisser jo alt overskuddet ut, og jeg innbiller meg at 2 år med folat liksom burde holde for noen uker iallefall om man plutselig får bolle i ovnen :P 

Holdt på å frese unødig til en apotekansatt(mannlig) som så at jeg kjøpte Otrivelle - og da «har du husket folat? *lang tale om hvorfor man skal ta folat før man starter prøving på barn*» - og jeg bare «eh ja, Otrivelle er for langtidsprøvere - har så mye folat tjåket i denne kroppen at jeg tror det holder i årevis :dry: « :ler: 

Endret av LudoAllis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2018 den 10.20, kaffemor skrev:

Oh no spysyken er virkelig det verste. Ever. :spy: Håper det ikke spredte seg til resten av familien også!

Typisk at alt sånt skjer når man har koselige planer :( Håper neste frihelg blir 100 ganger bedre! 

Det er virkelig det verste ja! Resten av oss slapp heldigvis unna, men det ble jo ei kjedelig innehelg da (og vi hadde selvfølgelig knallfint vær). Satser på at det blir fint vær neste helg også så vi får kommet oss ut da! :jepp:

På 21.2.2018 den 10.25, LudoAllis skrev:

:ler: 

Jeg har skippet endel dager med folat altså. Man tisser jo alt overskuddet ut, og jeg innbiller meg at 2 år med folat liksom burde holde for noen uker iallefall om man plutselig får bolle i ovnen :P 

Holdt på å frese unødig til en apotekansatt(mannlig) som så at jeg kjøpte Otrivelle - og da «har du husket folat? *lang tale om hvorfor man skal ta folat før man starter prøving på barn*» - og jeg bare «eh ja, Otrivelle er for langtidsprøvere - har så mye folat tjåket i denne kroppen at jeg tror det holder i årevis :dry: « :ler: 

Ja, jeg har nok skipet noen dager i perioder jeg også :P Tror ikke vi trenger å bekymre oss for folatmangel i alle fall! 

Haha! :ler: De gjør vel bare jobben sin, men gud så irriterende det kan være når det føles som om de tror at vi ikke har peiling på hva vi driver med :glare:

23 timer siden, Azumarill skrev:

Hehe :ler: Jeg må innrømme at jeg får i meg de folatmengder som til enhver tid er i det kosttilskuddet jeg ellers bruker. Når jeg kjører sånn super Hair Skin Nails-cocktail fra utlandet er det jo hundrevis av prosenter over RDI av det meste, men neste boks inneholder bare 200mg tror jeg. Så får vi heller bytte den ut hvis det skulle vise seg at jeg mot formodning hadde blitt preggers denne runden.

Hvordan er formen i heimen forresten nå?

Du lider vel ikke akkurat av folatmangel du heller :ler:  Fordelen med disse kroppene våre er ar de kvitter seg jo stort sett med det de får for mye av. 

Nå er formen fin hos alle mann (bank i bordet!). Satser på at vi holder oss friske ei stund nå, for jeg er så lei av sykdom. Jeg føler at fra november-mars er det sykdom annenhver uke hvert år, så det er jo nok en grunn til å glede seg til vår og sommer! :sol:

43 minutter siden, lille_frosk skrev:

Spysyken!! Det verste av det verste!

Spysyken er absolutt det verste av det verste! Heldigvis var det kortvarig denne gangen og forhåpentligvis lenge til neste gang. Det var en periode der mini1 spydde en gang i måneden i et halvt år, og legen sa at vi måtte "se det an og komme tilbake om det ikke ga seg eller om det ble verre" :roll: Heldigvis ble det ikke noe mere etter at vi hadde vært hos legen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD15 og EL burde vel være i disse dager. FF viser ingen EL enda og tempen er lav. Egentlig ganske greit at jeg ikke har hatt eggløsning enda siden mannen jobber natt denne uka og da er det vanskelig å få ting til å klaffe. Vi har sånn ca 1 time etter at miniene er lagt til han må dra, og disse barna sovner jo ikke akkurat på 1-2-3 :roll: Kjenner at jeg ikke har helt troa på denne runden heller, men vi kan jo ikke gi opp. Da blir det i alle fall ikke noe baby! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Ser ut som jeg har hatt EL! :danse: MEN, jeg bør nok kanskje være litt forsiktig med å glede meg for tidlig, for FF viste jo EL forrige PP også før den plutselig fant ut at "nei, forresten. Du har ikke hatt EL likevel..". Skal å ta blodprøver igjen til uka, så da må jeg prøve å huske og spørre om den forrige blodprøven! 

Ellers er jeg i dag på CD18 og visstnok 3dpo. Jeg antar at symptomjakten starter om en ukes tid (eller sannsynligvis enda tidligere) :sjenert: Jeg skal prøve å ikke kjenne så mye etter symptomer denne gangen, for om jeg gjør det så vet jeg at skuffelsen kommer til å bli stor. Har allerede sjekket terminkalkulatoren og hvis det klaffer denne gangen så blir menstermin 18.11.18 og det synes jeg var en veldig fin dato, så da må det jo bare klaffe? :vetikke: Ja, jeg er den sære dama som sjekker terminkalkulatoren så fort mensen kommer! Noe må jeg jo underholde meg med i denne prøvetiden.. 

Så nå håper jeg dere krysser alt som krysses kan for at det klaffer denne gangen! (dere som er prøvere må ikke krysse bena da). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Meley skrev:

Alt som krysses kan skal krysses!!!! Det må jo bare gå bra for deg også nå 

Takk for at du krysser alt du kan krysse :nigo: Jeg håper virkelig spiren sitter denne gangen! 

Hvordan går det med deg? Er du langt på vei nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pjusk skrev:

Takk for at du krysser alt du kan krysse :nigo: Jeg håper virkelig spiren sitter denne gangen! 

Hvordan går det med deg? Er du langt på vei nå? :)

Håper jeg også 😊 

Går rimelig greit, er sykemeldt per tiden da kvalme  og jobb på sykehjem ikke er heilt okei å kombinere. Er 11+4 i dag meiner jeg 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Azumarill skrev:

Det med terminkalkulator gjør jeg også, må jo vite hva man eventuelt har i vente! Har gjort det for antatt mensdato flere måneder fremover også jeg, sånn i tilfelle :ler: 

Får du ikke ultralyd når du går på letrozol for å se om du faktisk har eggløsning? Mener å huske gynekologen sa noe til meg om at man kom inn på ultralyd hvis man gikk på medisiner, men jeg kan jo ha overhørt feil, det er ikke alltid like lett å huske alt når man er naken fra livet og ned!

Det er godt å høre at jeg ikke er alene :ler: Hender seg at jeg også sjekker opp for flere måneder fremover! Greit å være forberedt :laugh:

Det er godt mulig at noen får ultralyd når de går på medisiner for å sjekke om de har EL, men jeg fikk bare beskjed om at jeg skulle ta blodprøver for å sjekke progesteronnivået. Vet ikke om det er fordi jeg bor såpass langt unna sykehuset (1,5 time) eller om de rett og slett ikke bruker å gi ultralyd ved sånne tilfeller på dette sykehuset :vetikke:

 

1 time siden, Meley skrev:

Håper jeg også 😊 

Går rimelig greit, er sykemeldt per tiden da kvalme  og jobb på sykehjem ikke er heilt okei å kombinere. Er 11+4 i dag meiner jeg 😊 

Så slitsomt med kvalme, håper den gir seg snart! Det er vel en dårlig kombinasjon med kvalme og jobb på sykehjem vil jeg tro, ja. Tenk at du bare er noen dager unna 2. trimester da! Du ble jo nettopp gravid :ler: Ikke sikkert du synes det har gått like fort som har slitt med kvalmen da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_frosk skrev:

Krysser alt jeg har for at det går veien denne måneden. Det hadde virkelig vært på tide!

Tusen takk! Det hadde vært helt fantastisk om det har klaffet denne gangen :rodmer:

Og jeg skal krysse alt for at PP3 er den PPen det klaffer for dere! 

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Spennende med DPO-land :nordvesta: Når tenker du å teste? 😃

Har veldig lyst til å vente til 12 dpo (mandag), men er redd jeg ryker på en smell allerede i helga :ler: Jeg har foreløpig ikke noe symptomer, så hvis jeg ikke plutselig får masse symptomer så burde jeg klare å vente til mandag tenker jeg :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pjusk skrev:

Har veldig lyst til å vente til 12 dpo (mandag), men er redd jeg ryker på en smell allerede i helga :ler: Jeg har foreløpig ikke noe symptomer, så hvis jeg ikke plutselig får masse symptomer så burde jeg klare å vente til mandag tenker jeg :P

 

Spennende! :nori:Haha, ja skjønner, jeg tenker det samme. Om jeg er "sikker"/får mange symptomer kan det hende det blir en test i helgen... men vil prøve å holde meg :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2018 den 10.23, Kaiaermeg skrev:

Spennende! :nori:Haha, ja skjønner, jeg tenker det samme. Om jeg er "sikker"/får mange symptomer kan det hende det blir en test i helgen... men vil prøve å holde meg :laugh:

Er så kjedelig å bruke opp tester unødvendig, så det er jo greit å vente i  man klarer det :laugh:

-

7 dpo og i dag har jeg vært og tatt blodprøve igjen. Gikk greit og jeg husket å spørre etter resultatet fra forrige gang! Resultatet fra forrige syklus var 63, noe som egentlig ikke sa meg noen ting. Men etter litt googling så fant jeg en side hvor det sto:

"Referanseområder
Follikkelfase: 0 – 2,9 nmol/L
Lutealfase: 8,4 – 67 nmol/L
Postmenopausalt: 0 – 1,2 nmol/L
Menn: 0 – 4,1 nmol/L" 

Da må vel 63 bety at jeg har hatt eggløsning? Det er jo på grensa til høyt da, men så lenge det er innafor så er det vel greit? Har egentlig ikke peiling på dette merker jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...