Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

På 20.7.2017 den 22.33, 2barnsmammaen skrev:

Hei. Følger deg jeg:)

Kjedelig å gå å være sånn usikker da. Men håper dere får en time så fort sommeren er over. Vi prøver også., men startet nå denne uken. Må få laget meg en dagbok. Godt å lufte tankene og se andre som prøver på nr 3:).Litt annerledes her da. For her er det nr 3 for meg og nr 1 for han jeg er sammen med :)

 

Hei og velkommen hit :goodbye: Hyggelig med nye følgere!

Ja, det er veldig kjipt, for man føler liksom at det aldri kommer til å skje noe. Samtidig satser jeg på at det går fort når vi først kommer i gang med utredningen og at vi da kan få hjelp :) Gøy med flere som prøver på nr 3, virker ikke som om det er så mange av oss her inne! Så at du hadde fått deg dagbok nå, så jeg skal få lest den etter hvert :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Pjusk skrev:

Hei og velkommen hit :goodbye: Hyggelig med nye følgere!

Ja, det er veldig kjipt, for man føler liksom at det aldri kommer til å skje noe. Samtidig satser jeg på at det går fort når vi først kommer i gang med utredningen og at vi da kan få hjelp :) Gøy med flere som prøver på nr 3, virker ikke som om det er så mange av oss her inne! Så at du hadde fått deg dagbok nå, så jeg skal få lest den etter hvert :jepp:

 

Men får man ikke utredning før det har gått et år? Ja nei...nr e er helr rart for meg å prøve på altså...men  hvordan takler du at den ikke vil sitte enda nå da når det satt så fort de andre gangene? Har du følt deg gravid..sånn symptommessig? Heier på dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 24.7.2017 den 18.17, 2barnsmammaen skrev:

Men får man ikke utredning før det har gått et år? Ja nei...nr e er helr rart for meg å prøve på altså...men  hvordan takler du at den ikke vil sitte enda nå da når det satt så fort de andre gangene? Har du følt deg gravid..sånn symptommessig? Heier på dere!!

Vanligvis må man vel prøve ett år, men i noen tilfeller kan man få det tidligere. I mitt tilfelle tror jeg det var på grunn av bekkeninfeksjonen jeg har hatt som gjorde at vi ble godkjent for utredning.

Vet du, jeg har taklet det overraskende bra. Mye bedre enn de PPene det ikke klaffet de forrige gangene faktisk :fnise:  Tror det er en blanding av at mannen egentlig ikke ville ha fler, så bare det å vite at han nå har ombestemt seg hjelper på med at jeg ikke har det så travelt. Og det at jeg ganske tidlig mistenkte at det var noe galt og at det derfor kunne ta litt tid. Likevel føles det ut som om alle er gravide for tiden, så hver gang det popper ut en ny baby eller noen offentliggjør at de er gravide så stikker det litt ekstra og jeg kjenner at utålmodighet vokser.

Sånn symptommessig har jeg ikke hatt de store symptomene egentlig. Litt symptomer innimellom, men de har liksom vært der på feil tidspunkt i syklusen, så sånn sett har jeg egentlig skjønt at det ikke har vært graviditetssymptomer :jepp:

Takk for heiingen! :nigo: Heier på dere også!

-

Ble visst sånn halvveis en liten ferie-pause herifra :ler: Har slappet av en god del siden jeg startet ferien. Det blir ikke noe stor ferie for vår del i år, men vi var en tur i Sverige i forrige uke og campet noen netter. Deilig bare det å få kommet seg unna hjemstedet for noen dager. Satser på en weekendtur eller noe i løpet av høsten også.

Ellers er det ikke det store å meddele her i fra. Fikk besøk av TR på mandag, CD20. Ser nesten ut til at syklusen har stabilisert seg til 20-21 dager, men det hjelper jo ikke om man ikke har EL, da :roll: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lenge siden jeg har titter innom her nå, Pjusk! Men så godt du har kommet i gang med utredning :) har du fått gyn time enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2017 den 10.54, Sille4 skrev:

Lenge siden jeg har titter innom her nå, Pjusk! Men så godt du har kommet i gang med utredning :) har du fått gyn time enda?

Veldig godt å være i gang med utredningen! Har ikke fått time til gyn enda. Mannen har fått time på sykehuset i slutten av august for å ta de prøvene han må ta, så antar jeg at vi får time til gyn etter det en gang :)

-

I morgen er sommerferien over for i år. Tiden går så alt for fort når man har ferie, og jeg er ikke klar for jobb igjen i morgen kjenner jeg :roll: neste år har jeg planer om å ha mammepermisjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, Pjusk! Så lenge siden, vet ikke om du husker meg. Men jeg husker deg. Er innom fordi vi skal begynne å prøve på nummer tre, og jeg ser dere er godt i gang med forsøket. Synd å se at det ikke har klaffet for dere enda, håper det klaffer snart! Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 29.8.2017 den 22.11, Go'jenten skrev:

Hei, Pjusk! Så lenge siden, vet ikke om du husker meg. Men jeg husker deg. Er innom fordi vi skal begynne å prøve på nummer tre, og jeg ser dere er godt i gang med forsøket. Synd å se at det ikke har klaffet for dere enda, håper det klaffer snart! Klem til deg!

Hei Go'jenten! Klart jeg husker deg :jepp: Så spennende at dere også skal prøve på nr 3! Håper der klaffer for dere ganske kjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jill skrev:

Hvordan har det gått med prøvene til mannen og har du fått time til gyn nå? :)

Så koselig at du spør; Jill :) Har ikke vært så veldig aktiv her inne den siste måneden, er bare innom og leser.

Mannen fikk tatt prøvene i slutten av august, men har ikke fått noe svar på de. Regner med at vi ikke får svar på noen av prøvene før jeg får time til gyn, noe jeg ikke har fått enda. Merker at jeg begynner å bli utålmodig nå. Det popper ut babyer over alt rundt meg, og de som ikke popper babyer er gravide.. Det føles iallefall sånn, og jeg føler meg litt alene. 

Jeg har flyttet fokuset fra babylaging til trening den siste måneden og har endelig funnet treningsgleden igjen. Det er ingenting som slår følelsen man får etter en skikkelig god treningsøkt hvor man virkelig har fått brukt musklene. Det er litt deilig, og så slipper jeg å tenke så mye på alt dette babystyret for en stund :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på CD23, og ingen TR i sikte :klo: Jeg har jo vanligvis sykluser på 20-22 dager (bortsett fra de gangene TR dukker opp på dag 13-14), så nå håper jeg jo litt på at jeg har hatt EL denne syklusen og at det er derfor syklusen er lengre. Innerst inne så tviler jeg, men jeg håper jo litt likevel :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 20.08, Pjusk skrev:

Så koselig at du spør; Jill :) Har ikke vært så veldig aktiv her inne den siste måneden, er bare innom og leser.

Mannen fikk tatt prøvene i slutten av august, men har ikke fått noe svar på de. Regner med at vi ikke får svar på noen av prøvene før jeg får time til gyn, noe jeg ikke har fått enda. Merker at jeg begynner å bli utålmodig nå. Det popper ut babyer over alt rundt meg, og de som ikke popper babyer er gravide.. Det føles iallefall sånn, og jeg føler meg litt alene. 

Jeg har flyttet fokuset fra babylaging til trening den siste måneden og har endelig funnet treningsgleden igjen. Det er ingenting som slår følelsen man får etter en skikkelig god treningsøkt hvor man virkelig har fått brukt musklene. Det er litt deilig, og så slipper jeg å tenke så mye på alt dette babystyret for en stund :jepp:

Skjønner godt du begynner å bli utålmodig! Vanligvis får en jo sånne timer mange måneder i forveien. 

En legger vel gjerne litt mer merke til alle som er gravide rundt når en er i den modusen selv. Men det er jo ekstra kjipt når det ikke klaffer for en selv. 

Jeg misunner deg treningsgleden! Har ikke trent skikkelig på flere måneder nå og jeg savner det skikkelig. Så det er bare å nyte, mens du kan. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2017 den 21.50, Jill skrev:

Skjønner godt du begynner å bli utålmodig! Vanligvis får en jo sånne timer mange måneder i forveien. 

En legger vel gjerne litt mer merke til alle som er gravide rundt når en er i den modusen selv. Men det er jo ekstra kjipt når det ikke klaffer for en selv. 

Jeg misunner deg treningsgleden! Har ikke trent skikkelig på flere måneder nå og jeg savner det skikkelig. Så det er bare å nyte, mens du kan. ;)

Ja, jeg hadde jo egentlig trodd at jeg skulle få time til gyn med en gang (ikke for utredning, men bare for å få sjekket om alt står bra til med tanke på blødningene og syklusen min), så det at ting tar sånn tid er litt frustrerende :tongue:

Ja, man legger nok mer merke til gravide og babyer når man er prøver selv. I tillegg er jeg i den alderen at mine venninner og jevnaldrende bekjente begynner å få barn, så da føles det ut som om alle andre er gravide og får babyer nå :fnise:

Lurer på om jeg jinxet det med treningsgleden ved å skrive det her :ler: Har nesten ikke trent på ei uke, da dørstokkmila plutselig ble veldig lang igjen :roll: må vel bare ta meg selv i nakken og hive meg uti ei økt igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD28, ingen tegn til TR, og negative tester. Med andre ord veldig usikker på hva som skjer :ler:

Håper noen kan fortelle meg at One Step graviditetstester fra ebay ikke funker, at de bare viser falsk negativ :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende dager da nå da, Pjusk! :) jeg har hatt mye skyggestreker med one step e-bay testene, og jeg leste litt rundt ang disse da, og så at mange faktisk ikke fikk positive tester, selv om RFSU og CB viste positiv. Jeg krysser fingrene for at det gjelder deg også :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sniklest dagboken din en stund og tenkte det var på tide å gi seg til kjenne! Lykke til med prøvene og krysser fingrene for at det klaffer for dere snart :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2017 den 19.05, Sille4 skrev:

Spennende dager da nå da, Pjusk! :) jeg har hatt mye skyggestreker med one step e-bay testene, og jeg leste litt rundt ang disse da, og så at mange faktisk ikke fikk positive tester, selv om RFSU og CB viste positiv. Jeg krysser fingrene for at det gjelder deg også :yvonne:

Endte opp med å ta en CB digital etter at jeg leste svaret ditt :ler:

På 27.9.2017 den 13.35, Sommernatt skrev:

Har sniklest dagboken din en stund og tenkte det var på tide å gi seg til kjenne! Lykke til med prøvene og krysser fingrene for at det klaffer for dere snart :nordvesta:

Hei og velkommen hit! :velkommen:

Så koselig med en snikleser! Hadde ikke sett for meg at jeg hadde noen snikleser her inne :fnise:

Tusen takk for det :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD31 i dag, og fremdeles ingen TR. Kan ikke komme på at jeg har hatt så lange sykluser før. Siden februar har jeg hatt sykluser på 27, 26, 14, 21, 16, 22, 21, 20, 21 og 11 dager.. Kan vel trygt kalle det ustabilt eller? :roll:

Tok en CB digital onsdagsmorgenen og den var negativ, så da er jeg ikke gravid heller. Vil egentlig bare at mensen skal komme nå så jeg kan komme meg videre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er det en måned siden forrige oppdatering :fnise:

Ikke mye som har skjedd her for å si det sånn. Mensen kom på CD32 sist, dagen etter at jeg hadde klaget her :tongue: Har rukket og hatt mensen en gang til etter det, så nå er jeg på CD7. Til uka har jeg endelig time til gyn, så det skal bli greit å høre hva han har å si og forhåpentligvis bli litt klokere. 

Det er nesten litt flaut å innrømme det, men jeg hadde aldri trodd at det skulle ta så lang tid å bli gravid denne gangen, når vi startet prøvingen. Jeg hadde vel sett for meg max 6 mnd. Det er ulempen med at det har klaffet så kjapt tidligere :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pjusk :) Lenge siden? Nå må jeg begynne å følge mer med på dagboken din igjen. Var hos legen i dag for stoffskifte, og da blei man plutselig henvist til utredning for ufrivillig barnløshet. Greit å ha noen å følge med på som har gått løypa før deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2017 den 9.53, Meley skrev:

Hei Pjusk :) Lenge siden? Nå må jeg begynne å følge mer med på dagboken din igjen. Var hos legen i dag for stoffskifte, og da blei man plutselig henvist til utredning for ufrivillig barnløshet. Greit å ha noen å følge med på som har gått løypa før deg :fnise:

Skal prøve å oppdatere jevnlig så det blir noe å følge med på her :ler: Blir spennende å følge deg fremover også! Veldig greit å være i gang synes jeg, selv om det var litt skremmende i starten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...