Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

Hei og hopp! :hallo:

Da var jeg her igjen. Det begynner å bli noen år siden sist jeg var aktiv her, men nå som vi har bestemt oss for å prøve på nr 3 fikk jeg et akutt behov for å komme meg inn på kvinneguiden og lage prøverdagbok igjen :laugh: Tror ikke det er så mange av de som jeg fulgte og som fulgte meg tidligere som er aktive her inne lenger, så da er det vel på tide å presentere seg på nytt for alle dere andre!

Jeg er en jente/dame/kvinne (hva du enn måtte ønske å kalle meg) i tyveårene som er sammen med min mann gjennom 10 år (også i tyveårene). Sammen har vi 2 barn, en gutt og en jente, og har endelig bestemt oss for å prøve på nr 3 :yvonne: Hurra! Vi har ikke akkurat slitt med å bli gravide tidligere- sist klaffet det på første (eller andre?) forsøk, så det gjenstår å se om det går like lett denne gangen.

Jeg sitter med mange tanker og følelser angående det og skulle få baby i hus igjen og ikke minst hvordan mine søte små kommer til å bli som storesøsken til denne babyen. Minstemor elsker dukker og babyer, men hun blir også lett sjalu når mammaen holder andre babyer. Størstemann er jo storebror fra før, men siden han knapt nok var 1,5 år når lillemor kom og ikke skjønte så veldig mye av hva som skjedde må jeg si at jeg er spent på om han godtar neste baby like fort som forrige gang :laugh:

Håper du har lyst til å følge meg videre på veien mot en liten spire, og legg gjerne igjen en kommentar! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ha EL i disse dager, men har ikke hatt noe utslag på testene enda. Får vel teste igjen i morgen. Har bestilt masse tester fra ebay, så jeg håper de er til å stole på :jepp: Testet i kveld og da var streken litt tydeligere enn den har vært tidligere, tror jeg, men fremdeles ikke sterkere enn kontrollstreken. Har bestilt noen fra billigetester.no også, bare sånn i tilfelle de fra ebay ikke funger :fnise:

Sånn ellers er jeg glad for at julen er over nå. Godt å komme tilbake til hverdagen med miniene i barnehagen og vi andre på jobb. Jeg elsker julen, men etter at jeg fikk barn er hverdagene etter nesten like magiske som julen selv altså. Det er ingenting som slår å sende ungene i barnehagen første dag etter juleferien :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :vinke:

Her vil jeg følge med fremover. Jakter selv på EL i disse dager så det er spennende tider. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jill skrev:

Heihei :vinke:

Her vil jeg følge med fremover. Jakter selv på EL i disse dager så det er spennende tider. :) 

Hei og velkommen til dagboka mi :goodbye:

Så koselig at du vil følge med fremover :) Jeg har vært og sniklest i dagboka di også, har bare ikke fått rotet meg til å legge igjen kommentar enda :fnise:  Spennende tider, får håpe EL kommer snart og at spiren plutselig sitter for oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, det var dagboka si deg 😉 blir så spennende å se hvor lang tid det tar denne gang,å om vi får gått gravid ilag en gang til 😉 isåfall så burde dere ha flyttet ned her så vi kunne vært ilag også, ikke bare snakke 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, CathrineMic skrev:

Se her ja, det var dagboka si deg 😉 blir så spennende å se hvor lang tid det tar denne gang,å om vi får gått gravid ilag en gang til 😉 isåfall så burde dere ha flyttet ned her så vi kunne vært ilag også, ikke bare snakke 😁 

Hadde vært såå gøy å gå gravid sammen igjen :laugh: Så kunne dere flyttet opp hit ja.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svak strek på EL-testen i dag også, akkurat som de siste 4-5 dagene. Men altså, hva skjer med å begynne å spotte nå da? Er jo bare 15 dager siden sist? Blir liksom ikke helt klok på denne syklusen min jeg. Kort fortalt:

Høsten 2014 ble jeg innlagt på sykehus med bekkeninfeksjon (PID) etter at jeg våknet en natt med ekstreme magesmerter. De fant aldri årsaken til det, men jeg fikk beskjed om at dersom jeg ønsket flere barn var det VELDIG VIKTIG at jeg ble frisk da det kan føre til infertilitet. 10-15% blir infertile etter første bekkennfeksjon og andelen øker etter gjentatte infeksjoner (fra nhi.no). Jeg måtte ha 3 antibiotikakurer før symptomene forsvant (det tok ca 2 mnd) og jeg har ikke fått sjekket i ettertid om jeg er frisk. Jeg har heller ikke tenkt så mye på det siden vi ikke visste om vi skulle ha flere. I September/oktober 2015 sluttet jeg på p-sprøyta og begynte på p-piller og i desember 2015 sluttet jeg også på p-piller. Vi har ikke prøvd på å bli gravide, men har hoppet av i svingen frem til nå. Frem til oktober 2016 hadde jeg kun en bitteliten blødning/spotting hver mnd og fra oktober har jeg hatt en mer eller mindre normal blødning med mensmurringer og pms :fnise: Jeg antar at de blødningene jeg hadde frem til oktober ikke har vært TR siden det plutselig endret seg.. Men jeg aner jo ikke. Før dette har jeg vært vant til regelmessige sykluser, så jeg blir så forvirra når ting ikke er som jeg forventer. Jeg skal jo ha EL nå, ikke TR! :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tekola:

Det er neimen ikke lett å tolke de strekene hele tiden nei. I PP1 så hadde jeg sticks fra billigtester.no og fikk knallsterk strek og "ingen tvil". Da satt faktisk spira, men forsvant dessverre i en SA etter kort tid. 

PP2 hadde jeg slike billigsticks + CB sin med smileansikt. CB sin ga fullt positivt samtidig som billigtestene ga "noenlunde" sterk nok strek, men aldri knallsterk som var uten tvil. 

Så denne gangen i PP3 så kjører jeg kun CB siden jeg hadde igjen flere tester, og kjøpte en ekstra pakker. 

 

Lykke til :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

:tekola:

Det er neimen ikke lett å tolke de strekene hele tiden nei. I PP1 så hadde jeg sticks fra billigtester.no og fikk knallsterk strek og "ingen tvil". Da satt faktisk spira, men forsvant dessverre i en SA etter kort tid. 

PP2 hadde jeg slike billigsticks + CB sin med smileansikt. CB sin ga fullt positivt samtidig som billigtestene ga "noenlunde" sterk nok strek, men aldri knallsterk som var uten tvil. 

Så denne gangen i PP3 så kjører jeg kun CB siden jeg hadde igjen flere tester, og kjøpte en ekstra pakker. 

 

Lykke til :biggrin:

Nei , det er ikke godt å tolke disse testene alltid! Vurderer å kjøpe noen fra CB for å se om jeg får noen positive tester da. Til nå har jeg brukt noen strimler fra ebay og noen fra billigetester.

Takk, og lykke til med PP3 til dere :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!  Hvordan går det? Er du i dpo land nå? Ble det noe skikkelig eggløsning til slutt?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ruccula skrev:

Heisann!  Hvordan går det? Er du i dpo land nå? Ble det noe skikkelig eggløsning til slutt?? 

:goodbye:

Her ble det ikke noen skikkelig eggløsning som jeg har fått med meg i alle fall.. Har testet daglig siden 1. Januar (noen ganger flere ganger om dagen), men det har bare vært negative tester. Venter i utgangspunktet TR på mandag, men nå vet jeg ikke helt hvordan det blir :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Pjusk skrev:

:goodbye:

Her ble det ikke noen skikkelig eggløsning som jeg har fått med meg i alle fall.. Har testet daglig siden 1. Januar (noen ganger flere ganger om dagen), men det har bare vært negative tester. Venter i utgangspunktet TR på mandag, men nå vet jeg ikke helt hvordan det blir :vetikke:

Er det ingen forskjell på testene i det hele tatt? De er like hele veien?

Jeg har også noe surr med eggløsning...fikk plutselig mye sterkere tester, men var fortsatt negativ,  så plutselig ble de helt bleke igjen...men helt uten andre el symptomer som slim osv... Veldig rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ruccula skrev:

Er det ingen forskjell på testene i det hele tatt? De er like hele veien?

Jeg har også noe surr med eggløsning...fikk plutselig mye sterkere tester, men var fortsatt negativ,  så plutselig ble de helt bleke igjen...men helt uten andre el symptomer som slim osv... Veldig rart. 

Den var litt sterkere den ene dagen, men fremdeles veldig svak og lang unna det som anses å være positiv. Så ble de svakere igjen etter det.. Jeg har heller ikke hatt noen andre EL symptomer.

Merkelige greier, spørs om det har noe med denne måneden å gjøre.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Pjusk skrev:

Den var litt sterkere den ene dagen, men fremdeles veldig svak og lang unna det som anses å være positiv. Så ble de svakere igjen etter det.. Jeg har heller ikke hatt noen andre EL symptomer.

Merkelige greier, spørs om det har noe med denne måneden å gjøre.. :ler:

Sikker på at ikke el hadde vært allerede da? Det er jo faktisk mulig å ha el dagen etter mensen :P det er sjelden,  men  det skjer :P hvilke dag begynte du å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ruccula skrev:

Sikker på at ikke el hadde vært allerede da? Det er jo faktisk mulig å ha el dagen etter mensen :P det er sjelden,  men  det skjer :P hvilke dag begynte du å teste?

:hakeslepp:

Du har nok HELT rett, men den tanken har jeg ikke hatt før! Og ble brått småredd for en eventuell prøveperiode med å "hoppe av i svingen" eller kjøre safe dager dersom det blir tilfellet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Ruccula skrev:

Sikker på at ikke el hadde vært allerede da? Det er jo faktisk mulig å ha el dagen etter mensen :P det er sjelden,  men  det skjer :P hvilke dag begynte du å teste?

Det er jo alltids en mulighet for det, men jeg hadde i såfall ikke noen EL symptomer. Begynte vel å teste rundt dag 9-10 om jeg ikke husker helt feil. Får vel bare vente og se om TR dukker opp etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg aner ikke hvor jeg er i syklusen nå siden jeg aldri fikk positiv el-test, så det er litt vanskelig å si hva som foregår her :fnise:

Natt til onsdag våknet jeg av at jeg måtte tisse og jeg fant fort ut at jeg hadde fått UVI! Fyy så vondt det er! Så de siste to dagene har gått med på å drikke masse vann og sove, og nå begynner jeg endelig å bli bedre. Men alt av smerter/murriger i magen har jeg antatt er på grunn av UVI-en, så jeg har ikke merket noe symptomer på noen graviditet enda i alle fall. Jeg må bare si at Januar har gått forferdelig sakte hittil.. Det er vel denne EL-jakten som er skyld i det :laugh:

Klarte ikke å dy meg, så jeg tok en graviditetstest i dag. Jeg så en strek, men mistenker at det var den berømte skyggestreken da den var veldig svak og grå. Får teste igjen om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UVI ja :raven: Noe herk! 
Håper at det går fort over! Bare tull og fanteri det svineriet der... 

 

Strek? :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

UVI ja :raven: Noe herk! 
Håper at det går fort over! Bare tull og fanteri det svineriet der... 

 

Strek? :alice:

Ja, det er virkelig noe herk! :sukk:

Ja, det var en strek men det var nok bare en skyggestrek, for bare noen timer etter jeg testet kom TR.. Tror jeg. Ikke godt å vite egentlig med all den spottinga denne kroppen driver med :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Pjusk skrev:

Ja, det er virkelig noe herk! :sukk:

Ja, det var en strek men det var nok bare en skyggestrek, for bare noen timer etter jeg testet kom TR.. Tror jeg. Ikke godt å vite egentlig med all den spottinga denne kroppen driver med :ler:

Æsj så kjedelig :raven:

Nei det er noe dritt med spotting slik jeg skjønner det! Har selv ikke spottet utenom forrige gang det klaffet og endte i en SA hos meg. Ellers aldri spottet tidligere. 

Pleier du å spotte før mensen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...