Gå til innhold

Valkyrien på NRK


Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

Pål Sverre Hagen er en fantastisk skuespiller! 

Anonymkode: 1b34b...26d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest chisandra
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pål Sverre Hagen er en fantastisk skuespiller! 

Anonymkode: 1b34b...26d

Eenig. Og den tiraden han holdt i første episoden om den ovnen som skulle kastes ut - ubetalelig. :laugh:

Endret av chisandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline91
10 timer siden, chisandra skrev:

Eenig. Og den tiraden han holdt i første episoden om den ovnen som skulle kastes ut - ubetalelig. :laugh:

Haha enig!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Han er så god! Tiraden han holdt for de studentene og, det var så pinlig, men så troverdig og også morsomt. Kjenner igjen typen. Håper Pål Sverre Hagen får et skikkelig gjennombrudd nå, syns han er en mye mer spennende skuespiller enn Aksel Hennie f.eks. Og i det minste mye mindre oppbrukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke hun som spiller stedatteren til Ravn er en veldig flink skuespiller. Veldig søt jente, men ikke flink. 

Anonymkode: 1b34b...26d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye milenuim angst, er litt artig da har ikke sett det så mye på norsk TV. Ikke at jeg ser så mye på norsk tv...

På 8.1.2017 den 14.26, kattehviskeren skrev:

Selvfølgelig skjønner jeg at det er fiksjon! Men du skjønner åpenbart ikke at thrillere og krimserier likevel pleier å etterstrebe realisme i sine plots for å gjøre det engasjerende og troverdig? Det er ikke snakk om 100% realisme her, det er snakk om at leseren må kunne akseptere at dette KAN skje. Og den måten han disponerer Oslos bomberom på er på grensa til hva et såpass realistisk univers som det Valkyrien har lagt seg på kan tillate seg før hele illusjonen/fiksjonen rakner. Men som jeg også skrev, jeg godtar det.

Er vel få seere som vet noe om hvordan bomberommene i Oslo er? Jeg aner ikke hvordan de fungerer. Det inntrykket jeg får er at det er ekstremt mye areal der nede og mye som ingen bryr seg om (altså i serien). Kanskje det er meninga at det skal være et oslo i et litt parallell univers der det er mer bomberom og mindre tilsyn?

Anonymkode: 16a29...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.1.2017 den 1.12, AnonymBruker skrev:

Pål Sverre Hagen er en fantastisk skuespiller! 

Anonymkode: 1b34b...26d

Nei, det syns jeg ikke. Han overspiller. Men Nordin, han overrasker virkelig!

Anonymkode: dd714...377

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

mye milenuim angst, er litt artig da har ikke sett det så mye på norsk TV. Ikke at jeg ser så mye på norsk tv...

Er vel få seere som vet noe om hvordan bomberommene i Oslo er? Jeg aner ikke hvordan de fungerer. Det inntrykket jeg får er at det er ekstremt mye areal der nede og mye som ingen bryr seg om (altså i serien). Kanskje det er meninga at det skal være et oslo i et litt parallell univers der det er mer bomberom og mindre tilsyn?

Anonymkode: 16a29...75d

De snakket om serien i tv-serie-podcasten til Nrk og da kjente en av dem en som har peiling på bomberom og kloakk osv. og h*n sa at det faktisk var sant at man gå lange strekninger under jorden i Oslo, enda lenger enn de sier i serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det syns jeg ikke. Han overspiller. Men Nordin, han overrasker virkelig!

Anonymkode: dd714...377

Syns han alltid er god, en av våre beste skuespillere spør du meg. Selv om han alltid vil være Nils for meg. Savner liksom Trine hver gang jeg ser han. Og får lyst på seigmenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
På 10.1.2017 den 10.56, sofie777 skrev:

De snakket om serien i tv-serie-podcasten til Nrk og da kjente en av dem en som har peiling på bomberom og kloakk osv. og h*n sa at det faktisk var sant at man gå lange strekninger under jorden i Oslo, enda lenger enn de sier i serien.

Ja, at man kan gå lange strekninger under jorda i Oslo er ikke noe nytt, helt vanlig i alle storbyer. Var ikke det jeg reagerte på. Jeg reagerer på at det er EN person som sitter med ansvaret for alt dette, og tilsynelatende er den eneste som bruker dem. Sånn er det naturligvis ikke i virkeligheten. Og for meg er det på kanten, men jeg godtar det fordi jeg liker serien.
Det fins ganger mellom statsministerboligen og slottet, mellom Stortinget og (det gamle) regjeringskvartalet. Og under Aker kirke er det gamle gruver, for å nevne noe. Det er fullt av underjordiske nett under Oslo, og det er naturligvis mange som har ansvar for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2017 den 8.21, AnonymBruker skrev:

mye milenuim angst, er litt artig da har ikke sett det så mye på norsk TV. Ikke at jeg ser så mye på norsk tv...

Er vel få seere som vet noe om hvordan bomberommene i Oslo er? Jeg aner ikke hvordan de fungerer. Det inntrykket jeg får er at det er ekstremt mye areal der nede og mye som ingen bryr seg om (altså i serien). Kanskje det er meninga at det skal være et oslo i et litt parallell univers der det er mer bomberom og mindre tilsyn?

Anonymkode: 16a29...75d

Aftenposten prøvde å faktasjekke:

http://www.aftenposten.no/osloby/Vi-faktasjekker-Valkyrien-Kan-du-ga-under-bakken-fra-Carl-Berner-til-Operaen-612271b.html

Er også videre link til artikler med historien bak Valkyrien t-bane på bunnen der. 

Anonymkode: 2f1e2...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2017 den 15.50, kattehviskeren skrev:

Han er så god! Tiraden han holdt for de studentene og, det var så pinlig, men så troverdig og også morsomt. Kjenner igjen typen. Håper Pål Sverre Hagen får et skikkelig gjennombrudd nå, syns han er en mye mer spennende skuespiller enn Aksel Hennie f.eks. Og i det minste mye mindre oppbrukt!

Han har vel hatt gjennombruddet i kon Tiki? Har hatt endel store roller etter den :)

Anonymkode: 13b04...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Salka skrev:

Digger denne serien. Syns den er veldig bra og spennende. 

Så jeg går glipp av noe :Hehe:

Anonymkode: bef0d...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damelegen som skal være den moralske stemmen i serien begynner å bli plagsom. Hun er så passiv og enkel. Virker som om den eneste rollen hun har i serien er å være noe de andre kan krangle med

Anonymkode: 16a29...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Damelegen som skal være den moralske stemmen i serien begynner å bli plagsom. Hun er så passiv og enkel. Virker som om den eneste rollen hun har i serien er å være noe de andre kan krangle med

Anonymkode: 16a29...75d

syns du? Jeg syns hun er realistisk, på den måten hun både er moralsk og "enkel". Som lege har du et massivt ansvar - uansett om du opererer illegalt eller ei. Du må gjennomtenke handlingene dine nøye, for det er faktisk snakk om menneskeliv og ikke døde objekter som skal gjennom behandlingen du gir dem. 

Vet ikke helt hva du mener med at hun er enkel..? hun har faktisk dratt en hvit løgn til politiet og gått med på å behandle pasienter på en meget privat klinikk, i praksis misbruker hun faktisk legerollen sin. 

Anonymkode: 684c3...b69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

syns du? Jeg syns hun er realistisk, på den måten hun både er moralsk og "enkel". Som lege har du et massivt ansvar - uansett om du opererer illegalt eller ei. Du må gjennomtenke handlingene dine nøye, for det er faktisk snakk om menneskeliv og ikke døde objekter som skal gjennom behandlingen du gir dem. 

Vet ikke helt hva du mener med at hun er enkel..? hun har faktisk dratt en hvit løgn til politiet og gått med på å behandle pasienter på en meget privat klinikk, i praksis misbruker hun faktisk legerollen sin. 

Anonymkode: 684c3...b69

Sammenlign henne med de andre karakterene som er mer sammensatte. Damelegen er en kjedelig oppbrukt karakter som er der, som sagt, bare for å være motstand mot de andre. Hadde vært mye mer interessant om hun hadde en egen agenda og motivasjon, i stedet for å bare dilte etter hva ravn sier. Det er ikke realistisk at en så "moralsk" dame ville gått med på å jobbe svart. Hun er en karakter satt inn i en historie der hun ikke passer inn.

Det handler heller ikke om bare hva hun gjør, det handler også om hvordan hun tenker og reagerer

Anonymkode: 16a29...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Ravn må involvere stedatteren i dette. Hvis ikke spør hun og graver og kontakter andre med sine spørsmål, slik at de får mistanke til at noe ikke er som det skal. I tillegg er det jo hennes MOR. (Men kanskje hvis hun er veldig rettskaffen, er det en grunn til å holde henne utenfor loopen...)

Anonymkode: 0867c...eb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sammenlign henne med de andre karakterene som er mer sammensatte. Damelegen er en kjedelig oppbrukt karakter som er der, som sagt, bare for å være motstand mot de andre. Hadde vært mye mer interessant om hun hadde en egen agenda og motivasjon, i stedet for å bare dilte etter hva ravn sier. Det er ikke realistisk at en så "moralsk" dame ville gått med på å jobbe svart. Hun er en karakter satt inn i en historie der hun ikke passer inn.

Det handler heller ikke om bare hva hun gjør, det handler også om hvordan hun tenker og reagerer

Anonymkode: 16a29...75d

Jo, ser poenget ditt litt. Hennes motivasjon for å gjøre dette er kun fordi hun var en god venninne av den syke dama (som jeg ikke husker navnet på). Det er ganske drøyt det hun går med på kun pga det, leger har tross alt temmelig sterke moralske regler å følge. Men jeg tror det kan dukke opp mer ved henne. Kanskje hun egentlig er forelska i Ravn? Eller dama i koma? Jeg håper det gjør det, for hun har litt svak motivasjon nå. 
Men jeg digga henne f.eks. i scenen da Leif kom på døra hennes forkledd som politimann. Det var innmari tøft. Så jeg syns hun spiller bra, men at karakteren er litt svak, hvis vi ikke snart får vite noe mer om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kattehviskeren skrev:

Jo, ser poenget ditt litt. Hennes motivasjon for å gjøre dette er kun fordi hun var en god venninne av den syke dama (som jeg ikke husker navnet på). Det er ganske drøyt det hun går med på kun pga det, leger har tross alt temmelig sterke moralske regler å følge. Men jeg tror det kan dukke opp mer ved henne. Kanskje hun egentlig er forelska i Ravn? Eller dama i koma? Jeg håper det gjør det, for hun har litt svak motivasjon nå. 
Men jeg digga henne f.eks. i scenen da Leif kom på døra hennes forkledd som politimann. Det var innmari tøft. Så jeg syns hun spiller bra, men at karakteren er litt svak, hvis vi ikke snart får vite noe mer om henne.

Jeg har også stusset en del på dette med hennes motivasjon, synes det er veldig usannsynlig at hun ville blitt med på noe slikt, så det må nesten ligge annen motivasjon bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...