Gå til innhold

Valkyrien på NRK


Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De to første episodene var passe spennende, så den kan anbefales. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig skuffet.Utrolig kjedelig.

Anonymkode: 322b5...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Syns det var underholdende, ikke fantastisk, men jeg vil fortsette å følge med. Absolutt spennene nok og jeg har sans for han skuespilleren som spilte han Sivilforsvars-fyren. (Sorry, glemt navnet). Det er sykt usannsynlig at kun én person skal ha tilgang til disse bomberommene, men jeg innser at man i denne serien ikke kan tenke på om ting er realistiske eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caroline91
4 timer siden, kattehviskeren skrev:

Syns det var underholdende, ikke fantastisk, men jeg vil fortsette å følge med. Absolutt spennene nok og jeg har sans for han skuespilleren som spilte han Sivilforsvars-fyren. (Sorry, glemt navnet). Det er sykt usannsynlig at kun én person skal ha tilgang til disse bomberommene, men jeg innser at man i denne serien ikke kan tenke på om ting er realistiske eller ikke.

Pål Sverre Hagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker serien, elsker konspirasjonsteorier og synes det er spennende med parallellsamfunn under radaren. Gleder meg til å se mer av pasientene til legekontoret etter hvert, og håper de får arbeide uforstyrret leeeenge, uten innblanding fra noen.

Men jeg lurer også på hvordan de kan være så alene der nede, er det virkelig ingen som bruker de store arealene under bakken i Oslo? Ingen som har tilsyn med dem, midt i byen?

Anonymkode: 0867c...eb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke imponert over første episode, håper den tar seg kraftig opp i andre :Nikke: Jeg har ellers også veldig sansen for Pål Sverre Hagen fra før av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hver gang jeg ser han Nordin-fyren, så tenker jeg automatisk på "mot i brystet" eller hva det nå heter. :erter:

 At en TV-serie har fått god anmeldelse fra en eller annen journalist, betyr ikke nødvendigvis kvalitet...

Anonymkode: 91b7c...845

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes den var ganske bra, forsøker å være overbærende med logiske brister hva gjelder behandling av intensiv-pasienter og operasjonen av raneren. Bra Ravn fikk en lege til med på laget, det tror jeg han trenger! Blir spennende å se om han klarer å finne en kur til kona :)

Anonymkode: 867e1...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Hver gang jeg ser han Nordin-fyren, så tenker jeg automatisk på "mot i brystet" eller hva det nå heter. :erter:

 At en TV-serie har fått god anmeldelse fra en eller annen journalist, betyr ikke nødvendigvis kvalitet...

Anonymkode: 91b7c...845

Han er ikke mye lik i denne serien da. Tydelig mye eldre og mye mer alvorlig karakter. 

Anonymkode: 396ce...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Ella1 skrev:

Bare jeg som synes at Sven Nordin og Iain Glen fra Game Of Thrones er like? :klo:

Iain-Glen.jpg

Bare du ja. Iain Glen er kjekk. 

Anonymkode: bef0d...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler serien slår inn veldig åpne dører. Alle de der teoriene til tilfluktsrom-mannen jo så forutsigbare. Synes serien virker som den var lagd for 10-12 år siden, da konspirering på nettet på slo an for fullt.

Anonymkode: 99d2e...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2017 den 22.42, AnonymBruker skrev:

Jeg ble skikkelig skuffet.Utrolig kjedelig.

Anonymkode: 322b5...e93

Da trenger du jo ikke se flere episoder :)

På 2.1.2017 den 14.14, kattehviskeren skrev:

Syns det var underholdende, ikke fantastisk, men jeg vil fortsette å følge med. Absolutt spennene nok og jeg har sans for han skuespilleren som spilte han Sivilforsvars-fyren. (Sorry, glemt navnet). Det er sykt usannsynlig at kun én person skal ha tilgang til disse bomberommene, men jeg innser at man i denne serien ikke kan tenke på om ting er realistiske eller ikke.

Eeeh? Du forstår at dette ikke er en dokumentar fra virkeligheten, men en fiktiv handling? Du finner ikke én film eller TV-serie som er 100% realistisk hvis det ikke er snakk om dokumentarer. Til og med filmer og serier "basert fra virkeligheten" inneholder en god dose oppdiktet og urealistiske scenarioer.

Jeg synes Valkyrien var veldig god underholdning, og gleder meg til fortsettelsen. For meg er dette underholdning som jeg kan kose meg med som en god avveksling fra jobb og andre ting i hverdagen.

Anonymkode: 3d62c...72f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da trenger du jo ikke se flere episoder :)

Eeeh? Du forstår at dette ikke er en dokumentar fra virkeligheten, men en fiktiv handling? Du finner ikke én film eller TV-serie som er 100% realistisk hvis det ikke er snakk om dokumentarer. Til og med filmer og serier "basert fra virkeligheten" inneholder en god dose oppdiktet og urealistiske scenarioer.

Jeg synes Valkyrien var veldig god underholdning, og gleder meg til fortsettelsen. For meg er dette underholdning som jeg kan kose meg med som en god avveksling fra jobb og andre ting i hverdagen.

Anonymkode: 3d62c...72f

Selvfølgelig skjønner jeg at det er fiksjon! Men du skjønner åpenbart ikke at thrillere og krimserier likevel pleier å etterstrebe realisme i sine plots for å gjøre det engasjerende og troverdig? Det er ikke snakk om 100% realisme her, det er snakk om at leseren må kunne akseptere at dette KAN skje. Og den måten han disponerer Oslos bomberom på er på grensa til hva et såpass realistisk univers som det Valkyrien har lagt seg på kan tillate seg før hele illusjonen/fiksjonen rakner. Men som jeg også skrev, jeg godtar det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...