Gå til innhold

Bøker lest i 2017


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoppe: Jeg har som mål å lese 56 bøker i år. Hadde 55 i fjor, så her har vi høye ambisjoner, gitt. :fnise: Jeg har dog allerede lest første bok i år, så jeg er på god vei allerede.

#1: The Miseducation of Cameron Post - Emily M. Danforth. Å lese denne boken er å bli dratt inn i hverdagen til Cameron, på godt og vondt. Den er skrevet nesten som en selvbiografi, hvor man blir tatt med på store og små oppturer og nedturer i hovedkarakterens liv. Den er realistisk, morsom og provoserende på samme tid. Anbefales på det sterkeste. 5/6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som mål om må bli flinkere til å lese mer! :D  
 

Jeg har allerede begynt på boken til Lauren Graham som heter Talking as fast as i can! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som mål å lese 20 bøker i år. Har akkurat kjøpt meg Kindle, noe som har økt leselysten betraktelig.

#1: Adulthood is a myth: A Sarah´s Scribbles Collection - Sarah Andersen
Føles nesten som litt juks å putte denne på listen, da hele boken består av tegneseriestriper, men jeg har jo lest den. Elsket stripene og kjente meg igjen i nesten hver eneste en. Lo høyt flere ganger.

#2: Harry Potter and the Sorcerer´s Stone - J.K Rowling
Denne har jeg jo lest før, på norsk, men har alltid hatt et ønske om å lese serien på engelsk. Så nå er jeg i gang.

 

Endret av Mayoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Frida skrev:

Har lest Harlan Coben: «Vær hos meg» i år. 

Den begynte jeg på igår.

Har lest Harlan Coben: "6 år"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det så travelt med jobb, familie, dugnad, verv, studiet at jeg kun leste 2 bøker i 2016, enda jeg elsker å lese :(

Urettferdig! Blir bare ikke tid.

Anonymkode: b176f...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp lest Åsne Seierstad - To søstre.
Anbefales, anbefales, anbefales! Lettlest, men informativ og viktig.

Er nå i gang med Lars Kepler - Sandmannen.
Tok noen år før jeg ble bitt av Kepler-basillen, men det skjedde altså til slutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GIkk ikke så bra med oppdateringer i forrige års tråd, prøver igjen nå! 

Den klønete skytsengelen - Arto Paasilinna

Sjakkspillere - Eivind Riise Hauge

Villmarksjenta - Maria Grøntjernet

Horns - Joe Hill

Leser nå på Menneskebarnet av M.R. Carey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#1: The Miseducation of Cameron Post - Emily M. Danforth. Å lese denne boken er å bli dratt inn i hverdagen til Cameron, på godt og vondt. Den er skrevet nesten som en selvbiografi, hvor man blir tatt med på store og små oppturer og nedturer i hovedkarakterens liv. Den er realistisk, morsom og provoserende på samme tid. Anbefales på det sterkeste. 5/6.

 

#2: You Know Me Well - Nina LaCour og David Levithan. En kort og fin pausebok om vennskap og kjærlighet. Veldig lett underholdning, grei å ha innimellom andre tyngre bøker. Men ikke noe som henger seg fast på noen som helst hjerneknagg til ettertiden. 3/6.

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ble nettopp ferdig med denne:

Bilderesultat for kledd naken

 

Den er skrevet av Agnes Lovise Matre, og er veldig lettlest, samtidig som den tar opp et viktig, men veldig sårt tema. Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt meg et (uoffisielt) mål på goodreads om å lese 24 bøker i år. Bør være overkommelig med 2 bøker i måneden :laugh: Første bok lest i 2017 er i alle fall:

- "This Charming Man" av Marian Keyes. Synes kanskje boka var litt for ujevn til at jeg vil gi den full pott. De første 150 sidene var seige å komme i gjennom, men så begynte det å løsne litt. Den er skrevet fra fire kvinners synsvinkler, og Lola fikk meg til å le, Marnies historie gjorde så jeg fikk vondt inni meg, mens Grace tok det ganske lang tid før jeg fikk "tak" på og Alicia-karakteren synes jeg ble litt unødvendig. Boka har en blanding av både humor og alvor, noe som jeg liker, men er usikker på om jeg synes den ble så veldig godt balansert. Slutten til et par av karakterene gjorde meg også ganske skuffet, noe som drar helhetsinntrykket litt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#1: The Miseducation of Cameron Post - Emily M. Danforth. Å lese denne boken er å bli dratt inn i hverdagen til Cameron, på godt og vondt. Den er skrevet nesten som en selvbiografi, hvor man blir tatt med på store og små oppturer og nedturer i hovedkarakterens liv. Den er realistisk, morsom og provoserende på samme tid. Anbefales på det sterkeste. 5/6.

#2: You Know Me Well - Nina LaCour og David Levithan. En kort og fin pausebok om vennskap og kjærlighet. Veldig lett underholdning, grei å ha innimellom andre tyngre bøker. Men ikke noe som henger seg fast på noen som helst hjerneknagg til ettertiden. 3/6.

 

#3: Evna - Siri Pettersen. Dette er den tredje og siste boken i Ravneringene-serien. Jeg leser svært sjelden på norsk, men når jeg først gjør det skal det være himla bra for at jeg skal gidde å fortsette. Det sier seg derfor selv at dette var noe som falt i smak hos meg, siden jeg har lest alle tre bøkene. For det første: jeg digger språket og skrivemåten til Siri Pettersen, så det å lese på norsk blir ikke så ''ork'' som det pleier å bli. Og for det andre: historien er rett og slett superbra. Toern var litt sånn...typisk mellombok jeg aldri har høye forventninger til, mens denne var en utrolig flott avslutning på en fantastisk serie. Uten å si for mye, så var slutten forholdsvis åpen, og jeg håper virkelig hun har flere bøker på lur om de samme folka. Jeg hadde glatt lest mer for å si det sånn. 
Selve historien handler om magi, kjærlighet, hat og alt som kommer innimellom der. Levende karakterer, et plott som drives frem på uanstrengt vis. 6/6.

4: Hero - Perry Moore. Denne ramlet jeg over jeg-vet-ikke-hvor, og jeg valgte den kun fordi jeg er glad i superhelter. Denne boken viste seg å være en svært forfriskende versjon av den klassiske superhelthistorien. Den er mye mørkere enn YA generelt pleier å være. Ikke GoT-mørkt liksom, men...hverdagsmørkt. :ler: Selve historien handler om det å tørre å være seg selv, på godt og vondt. I tillegg til masse action. Anbefales! 4,5/6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste sykt mange bøker før men har på en måte tippa av litt.
Holder på å lese den nest siste boka i GONE serien av Michael Grant, ettersom jeg aldri gjorde serien ferdig. Veldig bra, selv om jeg leser den norske versjonen (kudos til oversetteren, ikke alle som gjør en like god jobb)  

har lenge hatt lyst å lese harry potter serien på engelsk, så kanskje det blir i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks ferdig med "Norsk sokkel" av Heidi Linde. Den neste blir enten en bok om skrivekunst, eller en bok om hukommelse, - eller den siste til Katherine Webb :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

#1: The Miseducation of Cameron Post - Emily M. Danforth. Å lese denne boken er å bli dratt inn i hverdagen til Cameron, på godt og vondt. Den er skrevet nesten som en selvbiografi, hvor man blir tatt med på store og små oppturer og nedturer i hovedkarakterens liv. Den er realistisk, morsom og provoserende på samme tid. Anbefales på det sterkeste. 5/6.

#2: You Know Me Well - Nina LaCour og David Levithan. En kort og fin pausebok om vennskap og kjærlighet. Veldig lett underholdning, grei å ha innimellom andre tyngre bøker. Men ikke noe som henger seg fast på noen som helst hjerneknagg til ettertiden. 3/6.

#3: Evna - Siri Pettersen. Dette er den tredje og siste boken i Ravneringene-serien. Jeg leser svært sjelden på norsk, men når jeg først gjør det skal det være himla bra for at jeg skal gidde å fortsette. Det sier seg derfor selv at dette var noe som falt i smak hos meg, siden jeg har lest alle tre bøkene. For det første: jeg digger språket og skrivemåten til Siri Pettersen, så det å lese på norsk blir ikke så ''ork'' som det pleier å bli. Og for det andre: historien er rett og slett superbra. Toern var litt sånn...typisk mellombok jeg aldri har høye forventninger til, mens denne var en utrolig flott avslutning på en fantastisk serie. Uten å si for mye, så var slutten forholdsvis åpen, og jeg håper virkelig hun har flere bøker på lur om de samme folka. Jeg hadde glatt lest mer for å si det sånn. 
Selve historien handler om magi, kjærlighet, hat og alt som kommer innimellom der. Levende karakterer, et plott som drives frem på uanstrengt vis. 6/6.

4: Hero - Perry Moore. Denne ramlet jeg over jeg-vet-ikke-hvor, og jeg valgte den kun fordi jeg er glad i superhelter. Denne boken viste seg å være en svært forfriskende versjon av den klassiske superhelthistorien. Den er mye mørkere enn YA generelt pleier å være. Ikke GoT-mørkt liksom, men...hverdagsmørkt. :ler: Selve historien handler om det å tørre å være seg selv, på godt og vondt. I tillegg til masse action. Anbefales! 4,5/6.

 

#5: Simon vs. the Homo Sapiens Agenda - Becky Albertalli. Nok en pausebok. Har pløyd gjennom en del av dem i det siste. Denne var ok+ hva pausebok angår. Fin, morsom (jeg lol'et mange ganger) og veldig high school, på godt og vondt. Hehe. Den handler om vennskap og kjærlighet, og er skrevet på en hverdagslig og fin måte, så det er enkelt å følge med historien uten å falle av. 4/6.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å få lest Gaute Hauvold sin bok: De skyldfrie. Den ser bra interessant ut.

Ellers har jeg ikke planer for hvor mange, men jeg vet det blir 10 - 12 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E. M. Forster: A Room with a View

Nikolai Gogol: Døde sjeler

Anonymkode: 84e2e...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- "This Charming Man" av Marian Keyes

 

- "I Let You Go" av Clare Mackintosh. WOW sier jeg bare! Her satt jeg som klistret fra første side. Språk og fortellermåte gikk rett hjem hos meg i hvert fall - akkurat passe med detaljer til at jeg kunne se for meg og føle på kroppen det som skjedde. Karakterene var hverdagslige, veldig realistiske, og selve plottet var jo bare helt..wow! Syntes også at boka hadde litt mer dybde enn det mange krimbøker vanligvis har, og det likte jeg godt. Anbefales!

Endret av Miss_Sunshine*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...