Gå til innhold

Ringenes herre inspirert bryllup


ilane

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på RH og LOTR?? Trodde det bare var norsk/engelsk

 

Digger forøvrig ideen 😁👍

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Juniper skrev:

Jeg syntes LOTR var mye mer gjennomført og kjentes mer "ekte". Det var lagt mer i design og sett. Gjennomgående stil. 

I visse deler av RH får man følelsen av å se over skulderen på en unge som spiller dataspill. De har gjenbrukt skrekkfilmeffekter (som den gamle klassikeren "marksommer" fra 80-tallet) og klipt og limt uhemmet inn ting som ikke hører hjemme i historien. 

Å se det danse-nummeret til tusse-kongen fikk meg virkelig til å stusse på hele opplegget! 

Så hvis jeg hadde planlagt noe med tema fra det universet hadde jeg heller sett på LOTR. 

Og nå runder jeg av avsporingen min. 

RH og LOTR er vel det samme?

Anonymkode: 2c4e9...d7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2017 den 6.10, AnonymBruker skrev:

(Kjenner jeg ber en stille bønn inni meg om at jeg ikke blir innvitert i et bryllup der dresscode er ringenes herre inspirerte klær.... Hilsen bergensjente med venner i giftealder...)

Anonymkode: 7a2f6...e12

Mens jeg derimot ber en stille bønn inni meg om at jeg blir invitert. Hilsen bergensgutt med venner i giftealder.

Anonymkode: 6ead2...51d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bor i Trøndelag, ville jeg foreslått langhuset "Stiklastadir" på Stiklestad som lokale, og kjørt full "Rohan-stil." A la Eowyns hvite, langermede kjole, som brudekjole, f.eks. :) Flott lokale.

Anonymkode: 15a9c...bb5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ringenes herre bryllup, men mannen nektet. Ville ha alvisk så klart. Men et utendørs bryllup med markblomster, lette sommerkjoler kunne vært ganske hobbitaktig😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2017 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Du vet at Ringenes Herre ble utgitt for over 60 år siden? Jeg leste bøkene hos min tante da jeg var barn. Hun er nå 90....

Anonymkode: ae90e...9ac

Du må vel forstå at da er hun unntaket. Spør du alle 90-åringer i Norge om de kan noe som helst om RH, tror jeg kanskje en promille svarer ja. 

Anonymkode: 7443e...d42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.1.2017 den 18.23, melatonin skrev:

Jeg ville ha ringenes herre bryllup, men mannen nektet. Ville ha alvisk så klart. Men et utendørs bryllup med markblomster, lette sommerkjoler kunne vært ganske hobbitaktig😉

Godt du i det minste har en fornuftig mann. Ærlig talt, man kan ha RH-tema i bursdag eller på en fest, men i et bryllup blir det bare utrolig teit og barnslig. Hvem pokker vil gå i bryllup kledd som en jævla hobbit?!

Anonymkode: 7443e...d42

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt du i det minste har en fornuftig mann. Ærlig talt, man kan ha RH-tema i bursdag eller på en fest, men i et bryllup blir det bare utrolig teit og barnslig. Hvem pokker vil gå i bryllup kledd som en jævla hobbit?!

Anonymkode: 7443e...d42

Det går utmerket fint å ha et temabryllup uten utkledning! Vi skal og ha tema, men det skal da ikke gjennomsyre hele bryllupet fordi. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2017 den 21.50, ilane skrev:

ser vel egentlig etter alt, som sagt er det lenge til enda og ser kun etter ideer og forslag. Har ingenting konkret enda om hva vi vil. men i hvertfall ikke noe fra tussegrottene eller mordor :P 

Du får nok flere nyttige ideer hvis du begrenser det litt. Temaet Ringenes Herre kan jo være så mangt, dvergene, alvene og hobbitene har veldig forskjellig stil. Om du går for et av menneske-rikene er det jo også store stilistiske forskjeller mellom Rohan og Gondor. Men det vet du nok godt uansett siden du skal ha et Ringenes Herre-bryllup ;) Det enkleste å få til er nok et Rohan-tema, siden den har veldig mye inspirasjon fra norden og vikingtiden (i alt fra utforming av klær, arkitektur, våpen, utsmykning og musikk), jeg tror noen av designerne fra filmen kalte de for "heste-vikinger". Da blir det kanskje ikke så sært heller for de som ikke er så kjent med LOTR.

Hvis jeg var deg så ville jeg søkt på Pinterest eller bare LOTR wedding på Google for å se eksempler og bli inspirert og begrense temaet litt. Det er sikkert mange som har gjort det før deg som har delt noe av det på blogger/YouTube osv og har generelle tips til utførelsen. Først da kan du begynne å tenke på og få tips om lokaler og bestilling av utstyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt du i det minste har en fornuftig mann. Ærlig talt, man kan ha RH-tema i bursdag eller på en fest, men i et bryllup blir det bare utrolig teit og barnslig. Hvem pokker vil gå i bryllup kledd som en jævla hobbit?!

Anonymkode: 7443e...d42

Det er fult lovlig å takke nei til bryllup hvis man ikke vil gå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, January 10, 2017 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Du må vel forstå at da er hun unntaket. Spør du alle 90-åringer i Norge om de kan noe som helst om RH, tror jeg kanskje en promille svarer ja. 

Anonymkode: 7443e...d42

Ser at den norske oversettelsen kom tidlig på 70tallet. De som kjøpte boka og var 20-40 den gangen, er hvertfall 60-80 i dag. Den ble ikke gitt ut som ingdomsbok.

Anonymkode: ae90e...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at flere her klager. Vanlige bryllup er møkk-kjedelige. TS sitt bryllup høres ut som en artig positiv opplevelse.

Anonymkode: c9dac...a00

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt lykkelig over å bli invitert i et Ringenes herre-bryllup. Mannen min not so much, men... :ler:

Personlig ville jeg gått for Rohan og en Eowyn-inspirert kjole. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tsunade

One ring to rule them all and in the darkness bind them...

Arwen(bruden) eskorteres av alviske bueskyttere og ryttere fra Rohan. Brudgommens forlover kan være Frodo som løper rundt med Ringskrømt og Gollum etter seg, før han kaster Ringen i Dommedags Juv, dvs. en svær punsjbolle. Så hopper Gollum etter og fisssker opp Ringen, som han må gi fra seg etter en kamp med Aragorn(brudgommen). Alvisk vin, hobbit-øl, Barad-dur bryllupskake og masse, masse pipeurt burde lage skikkelig stemning. Hovedretten til måltidet er noe slags dverg, grillmesteren er selvfølgelig en drage. Gandalf står for fyrverkeriet, hobbitene tar oppvasken.

Endret av Tsunade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.1.2017 den 22.10, AnonymBruker skrev:

(Kjenner jeg ber en stille bønn inni meg om at jeg ikke blir innvitert i et bryllup der dresscode er ringenes herre inspirerte klær.... Hilsen bergensjente med venner i giftealder...)

Anonymkode: 7a2f6...e12

Jau, et hvitt og kjedelig bryllup likt alle andre bryllup er jo så mye bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å være så heldig å få en invitasjon til et Ringenes Herre bryllup... :nordvesta:

 Hadde nok gledet meg minst like mye som bruden jeg..:fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er negative kan la vær rusle stille ut, tenker jeg. Dette har ikke dere noe med.

TS, jeg er enig med de som sier dere bør velge hvilke tema dere vil gå for. Om det er Hobbiton som er inspirasjonen er det et helt annet lokale, pynt osv enn om dere velger noe mer alvisk.

Og dere bør også velge nøyaktig hvor langt dere skal dra temaet. Det går ann å ha et bryllup inspirert av uten at det trenger å være "merkbart" for de som ikke kjenner til det, eller ta det helt ut, eller en mellomting. Bruk pinterest og google for alt det er verdt! Se hva dere liker og ikke liker utifra hva du finner der, og bruk det osm utgangspunkt for hva dere ønsker selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
På 1/8/2017 den 18.23, melatonin skrev:

Jeg ville ha ringenes herre bryllup, men mannen nektet. Ville ha alvisk så klart. Men et utendørs bryllup med markblomster, lette sommerkjoler kunne vært ganske hobbitaktig😉

Han der burde du skille deg fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...