Gå til innhold

Ringenes herre inspirert bryllup


ilane

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har gjort dette eller har tenkt å ha et slik bryllup?

Vi tenker å ha det om 2 år og har begynt å spare og finne ideer og slikt.

Er det noen som har tips eller vet om noen sider man kan gå inn på for innkjøp av bestikk, fat glass, pynt ol...

Noen som vet om lokaler som passer til ett sånt bryllup. har sett på Torvsalen men leste ett sted om at vi måtte bruke søtt+salt catering og de har ikke den maten vi tenker å ha så det er surt. Vi vil leie inn en kokk som kan lage mat etter vårt ønske, en type koldtbord.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Offbeatbride har hatt en del sånne bryllup. Lokalet kommer jo ann på hvilen lotr setting dere vil ha. Ute i naturen, lokalet som vanligvis brukes til viking-arrangement, mere festningaktig osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torvsalen? Okei, er det i Flekkefjord, Førde, Folldal eller Fræna? Alta, Averøy, Andenes? Sarpsborg, Slidre, Salten, Svolvær?

Anonymkode: ae90e...9ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Torvsalen? Okei, er det i Flekkefjord, Førde, Folldal eller Fræna? Alta, Averøy, Andenes? Sarpsborg, Slidre, Salten, Svolvær?

Anonymkode: ae90e...9ac

Ser ut til å være i Bergen. (Google sier så) 

Anonymkode: b84ee...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Kjenner jeg ber en stille bønn inni meg om at jeg ikke blir innvitert i et bryllup der dresscode er ringenes herre inspirerte klær.... Hilsen bergensjente med venner i giftealder...)

Anonymkode: 7a2f6...e12

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man skal ha et sånn temabryllup, går jeg ut fra at gjestelisten kun består av mennesker på ens egen alder, som faktisk har et forhold til RH? Gamle bestemor på 80, grandonkel på 77 eller kusine Thea på 9, har neppe særlig forhold eller referansepunkter til RH. 

Jeg håper virkelig jeg aldri blir invitert i en sånn type bryllup. Temafest kan man ha til bursdager eller andre anledninger, men ikke når man gifter seg, mener jeg. Det blir veldig sært. 
Og, ja, jeg vet at det er "brudeparets dag", men en del av å være et godt vertskap er å være inkluderende. Dette synes jeg blir veldig internt.

Anonymkode: 7443e...d42

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... jeg spør etter tips og ideer, IKKE MENINGER. vennligt  Ikke kommenter med mindre dere vil komme med tips, ideer og forslag. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2017 den 14.50, ilane skrev:

vel... jeg spør etter tips og ideer, IKKE MENINGER. vennligt  Ikke kommenter med mindre dere vil komme med tips, ideer og forslag. :)

Hva med at du svarer på de spørsmålene som kom fram, da? 
Hvilken RH setting er det du ønsker? Det er jo en del ulike sett, fra tussegrottene (som jeg ikke tror du ser på som aktuelle) til Rivendale og dvergenes fjellhaller. 
Mulig det finnes noen gamle utsprengte fjellhaller i Bergens-området som kan passe til den røffe stilen, men akkurat alver er det ikke helt enkelt med. En hage, kanskje, hvor dere setter opp litt kulisser? 

Et LOTR tema fra f.eks. Rohan eller Gondor, er jo enklere å etterape på en viking gård eller en borg av noe slag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså dersom dresskoden var normal og dekorasjonene kun var inspirerte (type ikke sverd og diverse, men farger og små detaljer) så kunne jeg fint gått i et slikt bryllup :) Dette kommer fra en som aldri har sett Lord of the rings 

Ville dog passet på at bryllupet får et tradisjonelt bryllupspreg, type ikke plasttallerkner med filmens motiv på eller alveører til brudekjolen. 

Anonymkode: 97543...2c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, January 04, 2017 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal ha et sånn temabryllup, går jeg ut fra at gjestelisten kun består av mennesker på ens egen alder, som faktisk har et forhold til RH? Gamle bestemor på 80, grandonkel på 77 eller kusine Thea på 9, har neppe særlig forhold eller referansepunkter til RH. 

 

Anonymkode: 7443e...d42

Du vet at Ringenes Herre ble utgitt for over 60 år siden? Jeg leste bøkene hos min tante da jeg var barn. Hun er nå 90....

Anonymkode: ae90e...9ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1/1/2017 den 22.10, AnonymBruker skrev:

(Kjenner jeg ber en stille bønn inni meg om at jeg ikke blir innvitert i et bryllup der dresscode er ringenes herre inspirerte klær.... Hilsen bergensjente med venner i giftealder...)

Anonymkode: 7a2f6...e12

Jeg var faktisk i et superhelt-bryllup. Dresscode: kom sol hvilken som helst superhelt. Det var ganske kult!

Anonymkode: 33806...0e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Juniper skrev:

Hva med at du svarer på de spørsmålene som kom fram, da? 
Hvilken RH setting er det du ønsker? Det er jo en del ulike sett, fra tussegrottene (som jeg ikke tror du ser på som aktuelle) til Rivendale og dvergenes fjellhaller. 
Mulig det finnes noen gamle utsprengte fjellhaller i Bergens-området som kan passe til den røffe stilen, men akkurat alver er det ikke helt enkelt med. En hage, kanskje, hvor dere setter opp litt kulisser? 

Et LOTR tema fra f.eks. Rohan eller Gondor, er jo enklere å etterape på en viking gård eller en borg av noe slag. 

ser vel egentlig etter alt, som sagt er det lenge til enda og ser kun etter ideer og forslag. Har ingenting konkret enda om hva vi vil. men i hvertfall ikke noe fra tussegrottene eller mordor :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare sett en ringenes herre film da, så mulig jeg er helt på jordet. Men ser dere etter noe som ikke er typisk "hvitt og formelt"? I såfall kan dere jo se dere om etter lokaler på gårder eller i kjellere ol. Det trenger jo ikke å minne om en gård i selve lokalet :)

Ellers hadde det sikkert vært fint å kunne pynte med diverse rustninger, sverd ol. Og kanskje bordkortene kan være ulike bilder fra ulike hendelser i filmene? Benker med skinnfeller ved bordene passer sikkert også, men benker er jo ikke alltid så godt om man skal sitte lenge. 

Også kan dere leke "slå på ringen" :fnise: Sikkert veldig dustete ide, men den handler jo om en ring. 

Husker de spiste typisk middelaldermat i den filmen jeg så: helstekt gris, kyllinglår, øl osv. Men kanskje dere allerede har tenkt i de baner?

Har dere tenkt ut en bestemt kirke/lokale for vielse? Om ikke ville jeg sett meg om etter noe som gjerne kan minne litt om filmen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på et flott kjellerlokale på en gård jeg så en gang, men klarte ikke å finne nettsiden igjen. Men kom over noen andre lokaler...

Husker en gang jeg var i nykirken (mot Nordnes) i underetasjen der. Der var det jordgulv og kan minne om slik de "jordhyttene" i ringenes herre ser ut. Men kanskje ikke det kjekkeste stedet å sitte i mørket med kun stearinlys hele kvelden, ikke vet jeg om det leies ut heller. 

Fant noen lokaler som muligens er noe i den duren du ser etter?

http://www.dethanseatiskehotel.no/selskapslokaler/?gclid=CNLKgd70q9ECFczKsgodITsJiA

http://www.bryggentracteursted.no/selskap/?_ga=1.22221499.1253237053.1483650570

http://www.schotstuene.no/selskap/?_ga=1.225056154.1253237053.1483650570

Hordamuseet

Ellers har jeg hørt om folk som leier store hytter som lokale til diverse, da kan en jo bestemme absolutt alt av mat selv (.feks leie kokk) og man kan selv kjøpe inn alkohol. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, gro tove skrev:

Elsker RH!!! 👌 Super ide!

Jeg syntes LOTR var mye mer gjennomført og kjentes mer "ekte". Det var lagt mer i design og sett. Gjennomgående stil. 

I visse deler av RH får man følelsen av å se over skulderen på en unge som spiller dataspill. De har gjenbrukt skrekkfilmeffekter (som den gamle klassikeren "marksommer" fra 80-tallet) og klipt og limt uhemmet inn ting som ikke hører hjemme i historien. 

Å se det danse-nummeret til tusse-kongen fikk meg virkelig til å stusse på hele opplegget! 

Så hvis jeg hadde planlagt noe med tema fra det universet hadde jeg heller sett på LOTR. 

Og nå runder jeg av avsporingen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...