Gå til innhold

For oss som har mer en nok klær - shoppestopp 2017!


Gjest1213

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på dette en stund og tenker å gi shoppestopp på klær et redelig forsøk i hele 2017.

Lyst til å bli med? Motivasjon min er å bli kjent med hva jeg egentlig trenger/liker av klær og unngå impulskjøp som bare henger der med lappen på. Sparte penger og miljø er også en bonus. Det endelige målet (som kanskje er lenger frem i tid) en en slik capsule wardrobe som man ser på Pinterest og you tube hvor alt er gjennomtenkt og alt passer til alt. 

Tenker dette begynner bra men at når abstinensene melder seg er det greit å dele erfaringer i denne tråden. 

Hvem er med? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Gjest1213 skrev:

Jeg har tenkt på dette en stund og tenker å gi shoppestopp på klær et redelig forsøk i hele 2017.

Lyst til å bli med? Motivasjon min er å bli kjent med hva jeg egentlig trenger/liker av klær og unngå impulskjøp som bare henger der med lappen på. Sparte penger og miljø er også en bonus. Det endelige målet (som kanskje er lenger frem i tid) en en slik capsule wardrobe som man ser på Pinterest og you tube hvor alt er gjennomtenkt og alt passer til alt. 

Tenker dette begynner bra men at når abstinensene melder seg er det greit å dele erfaringer i denne tråden. 

Hvem er med? 

Jeg blir med. Har så mye klær, sko og vesker at jeg begynner å bli bekymret :fnise:. Har dessverre også en veldig dårlig viljestyrke. Men kanskje det blir enklere hvis vi er flere som støtter hverandre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye klær, men kommer ikke til å ha shoppestopp. Jeg bytter garderoben 2 ganger i året; vår og høst. Det som jeg ikke ønsker å ha med meg i neste sesong, blir kastet

Anonymkode: a67b2...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2016 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Jeg har mye klær, men kommer ikke til å ha shoppestopp. Jeg bytter garderoben 2 ganger i året; vår og høst. Det som jeg ikke ønsker å ha med meg i neste sesong, blir kastet

Anonymkode: a67b2...68c

Jaha, det var da voldsomt miljøvennlig :dry: Kan kanskje i det minste gi bort fremfor å kaste?

Uansett ville jeg ikke gått rundt og fortalt det der til folk.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt shoppestopp i mange år jeg. Kjøper kun klær og andre ting når det er noe jeg trenger. 

Anonymkode: fcbf8...eec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer det sterkt. har prøvd før men sprekker alltid etter 2-3 mnd. Dette året tror jeg det blir nødvendig. grunnet dårlig råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for søren, jeg henger meg på. Bra initiativ!

Endret av Sheherasade
Feil proposisjon.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nappetass1 skrev:

Jaha, det var da voldsomt miljøvennlig :dry: Kan kanskje i det minste gi bort fremfor å kaste?

Uansett ville jeg ikke gått rundt og fortalt det der til folk.

Nei, jeg gir ikke bort klær og jeg har ikke gått rundt og fortalt det til folk heller. Familien min er enig med meg.

Anonymkode: a67b2...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt shoppestopp siden august/september. Husker ikke helt.. Men det har gått veldig bra - så blir med videre :biggrin:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør virkelig ha shoppestopp jeg også :) eneste er at jeg må ha kjole til min sønns konfirmasjon i mai, så akkurat det MÅ jeg shoppe. Ellers så har jeg mer enn nok av alt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, hva skal vi gjøre i mellomtiden når vi ikke shopper da, dere? Hva skal vi bruke pengene og tiden på i stedet?

Selv skal jeg bli flinkere til å begynne å spare pensjon, og generelt spare til fremtidig boligkjøp/bygging, familieforøkelse osv. 

Noen tips til hvordan holde shoppe-suget unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med her! :) 

Jeg kommer ikke til å ha en fullstendig shoppe-stopp. På grunn av at jeg har gått ned nesten 15 kg det siste året så har jeg dessverre en del "hull" i garderoben, men jeg har lyst til å begrense forbruket så mye som mulig og satse mer på en basisgarderobe, så jeg håper at jeg kan bli med i diskusjonen.

Et tips til dere som (i likhet med meg selv) "aldri" har noe å gå i: ta en dag hvor dere rydder i klesskapet og prøver å sette sammen "nye" antrekk fra det dere allerede har. Ta gjerne bilder også slik at du lettere husker gode kombinasjoner. Jeg gjorde det før julebordet i fjor, overbevist om at jeg måtte kjøpe en ny kjole, men fant ut at flere av toppene mine som jeg ikke bruker så ofte passet veldig fint til et basic skjørt jeg har liggende.

Jeg er glad i å gå i skjørt og kjoler på jobben og kan derfor ha problemer med å finne noe til fest da jeg føler at det meste jeg har er veldig "hverdags" og "basic", men et par smykker, andre sko, en fin strømpebukse og oppsatt hår gjør veldig susen. :)

Anonymkode: e399b...2c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal være flink til å kjøpe plagg som passer perfekt og passer til andre ting jeg har i klesskapet. Så må jeg innse at det går an å gå med samme topp/kjole/antrekk på fest to ganger. De færreste bryr seg.

Shoppestopp hadde jeg neppe klart, men å tenke gjennom kjøpene og alltid ha en plan for shoppingen vil nok hjelpe å få ned de unødvendige kjøpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2016 den 20.39, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg gir ikke bort klær og jeg har ikke gått rundt og fortalt det til folk heller. Familien min er enig med meg.

Anonymkode: a67b2...68c

Fretex trenger klærne dine - bare gjør det. At familien din er enig gjør det ikke akkurat mer miljøvennlig... 

Anonymkode: 50592...042

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2017 den 16.32, Sheherasade skrev:

Ok, hva skal vi gjøre i mellomtiden når vi ikke shopper da, dere? Hva skal vi bruke pengene og tiden på i stedet?

Selv skal jeg bli flinkere til å begynne å spare pensjon, og generelt spare til fremtidig boligkjøp/bygging, familieforøkelse osv. 

Noen tips til hvordan holde shoppe-suget unna?

Spare mer penger er jo en god ide! Skal ikke handle på impuls. Tenke på det en dag eller to har hjulpet før. Lage liste over ting du virkelig trenger og har lyst på og holde fokus på dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fretex trenger klærne dine - bare gjør det. At familien din er enig gjør det ikke akkurat mer miljøvennlig... 

Anonymkode: 50592...042

Som jeg har sagt tidligere, så orker jeg ikke å traske til nærmeste container. Det er langt fra der vi bor og miljø-pratet er jeg lei av.

Anonymkode: a67b2...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...