Gå til innhold

Hva er de dårligste julegavene du (eller noen du kjenner) har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle som kjenner oss vet at vi har en veldig minimalistisk stil.  Hjemmet vårt er fritt for nips og fargeskalaen går i hvitt, grått og sort, med innslag naturmaterialer som noen grønne planter og et par lenestoler i cognacfarget skinn.  Til jul i år fikk vi bl.a. fargerike sengesett med "tropisk" mønster (tenk irrgrønne palmer på turkis bakgrunn) og sjokkrosa badehåndklær fra familien.  Skivebom!

Anonymkode: 1179a...7b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 hours ago, indianerpila said:

Oppovere årene har jeg slitet, ikke jobbet,og bodt hjemme, og vært på små reiser,

i år flyttet jeg med kjæresten min, ting er ikke perfekt men bedre ;)

Pga dette tror jeg det er endel familiemedlemmer som tror at jeg ikke bidrar til gaver, og muligens også fordi jeg gir penger til mamma,hun kjøper inn gavene, pakker inn og skriver lappene, dette blir gjort for at det kan bli felles gaver med bedre kvalitet-

Sannheten er at jeg bruker et par tusen kr til gavene.

Vi har en felles feiring med min og din feiring, hvert år får jeg en felles gave av disse to (begge er gode jobber og godt betalt),  utenom et år i utlandet (helt ok,jeg backapcket)

Jeg pleide å bruke 300 kr, og sjekket aldri hvor mye gavene kostet, men for et par år siden fikk jeg gave jeg måtte bytte, og fant ut at det var tilbudsvare på  75 kr,, jeg innrømmer jeg tenkte mitt.. etter det gikk prisen ned til de begge 200 kr(må kjøpe en gave til hver av de)-

I år skulle jeg for første gang feire jul med kjæresten, jeg fikk gaver av alle i familien jeg feirer julaften med, utenom den felles gaven av de to, jeg må innrømme jeg ble skuffet, jeg vet jeg ikke får all verden, men jeg føler den gaven hadde vær symbolisk, vi setter på deg, og ønsker at du skal kose deg på julaften hilsen oss, vi kjøper ikke kun fordi vi må, og det ser bra ut ovenfor resten av familien de fikk gaver av meg, noen de kommer til å få uavhengig om jeg er tilstede eller ikke.

 

12 hours ago, indianerpila said:

For meg handler det litt å vise seg at man bryr seg, spesielt når man ser det blir pakket opp 5-6 pakker, og det er kun fra familen som er tilstede på jula, jeg vet det er feil, jmen eg blir litt lei meg når jeg ser familiemedlemmer pakker opp haugvis av gaver fra venner..

Gudskjelov passet svigerfamilien på at jeg ble inkuldert, og ikke ble sittende med svært få gaver, så tusen takk til dere :hjerte: 

:klemmer:

Anonymkode: 5a2bc...c94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et familiemedlem fikk samme julegave fra jobben to år på rad. Selve gaven var helt grei, en liten og enkel telysholder... Men å gi akkurat samme gave to år på rad til sine ansatte synes jeg var litt spesielt. Har noen gått på en blemme og kjøpt inn for mange, får man heller finne noen andre å gi gaven til, enn de samme ansatte? :klo: 

Anonymkode: 51303...7bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi meg ting og tang, sjokolade, konfekt, nips og naps, klær eller bilder av familiemedlemmer (jeg spør om jeg vil ha bilder av ungene dine)

Gi meg opplevelser, mat eller kjenn meg godt nok til å vite om de spesielle småtingene som jeg bruker og virkelig setter pris på å få - Skjeggsåpe, skjeggolje, hårprodukt osv så lenge det er den jeg bruker. Eller et gavekort hos barberstuen jeg går til. Gi gjerne en donasjon til redd barna eller noe. 

Men ja, elsker å få hjemmestikkete gaver - det er alltid topp kvalitet og noe som virkelig varmer. 

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting fra europris, nille osv er helvete. Ikke pakk det opp, se om man kan levere tilbake og få en tilgodelapp. Det bør man gjøre med alt man ikke trenger, liker eller har flere av. Kan man ikke dette så vil jeg anbefale å "re-gifte". Få nipset ut av huset med en gang og kjør det bort til Fretex. Har man bra greier man ikke ønsker selv å ha, som feks vin, så kan man gi "re-gifte" til noen som er glad i vin, eller til vinlotteri på jobben. 

Ikke kjøp for å kjøpe, gi fordi du selv ønsker det og virkelig kjenner personen som mottar. Man bare forurenser en persons liv og atmosfære ved å kjøpe for å kjøpe noe. Aller mest er det best å ha avtaler om å ikke gi hverandre gaver - det gir mindre stress, bedre miljø og en fullere lommebok. Alle blir happy av det :) 

2014-12-18-gift.jpg

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et familiemedlem fikk samme julegave fra jobben to år på rad. Selve gaven var helt grei, en liten og enkel telysholder... Men å gi akkurat samme gave to år på rad til sine ansatte synes jeg var litt spesielt. Har noen gått på en blemme og kjøpt inn for mange, får man heller finne noen andre å gi gaven til, enn de samme ansatte? :klo: 

Anonymkode: 51303...7bf

Regner med at de som kjøpte telysholderene har tenkt at et par av disse vil bli pent sammen, ikke bare en liten enslig en. Mange har to av hver!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke en dårlig julegave akkurat, men det ble litt forvirring om hvem som skulle få gaven da giveren hadde brukt en til og fra lapp fra året før og skrevet nytt navn på uten å fjerne det gamle navnet:fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

I år ønsket jeg meg en del treningstøy. Hadde på forhånd prøvd masse klær og skrev liste med størrelser. Av min mor fikk jeg eg løpetrøye som var to størrelser større enn jeg hadde oppgitt. Fikk da beskjed om at det var greit at jeg "hadde litt å gå på" og at treningstøy må ha "masse luft".. Den jeg fikk svømmer jeg i, og den kan heller ikke byttes Temmelig sikker på at den ble kjøpt på salg og at den kun ble valgt fordi min størrelse var utsolgt.

For noen år siden fikk jeg også sengetøy i feil størrelse av min mor (som eneste gave). Har 220 cm dyner, og fikk 200 cm dynetrekk. Også dette var kjøpt på salg og kunne ikke byttes. Hverken ønsket eller trengte sengetøy, og de ble etter hvert gitt bort til ei venninne.

Anonymkode: d145e...296

Klassiker! Gjerne gitt sammen med to stretchlaken til enkeltsenger, når mottaker har dobbeltseng. 

Anonymkode: 11d22...230

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom en til vettu, iogmed at jeg var hjemme hos min familie denne jula, og kom tilbake til samboers familie litt seinere. Jeg liker familien hans veldig godt, men jeg får ALLTID sånn billige sett med badesåper og fuktighetskrem. Sånne som liksom er designet for å se eklusive ut, men egentlig koster en femtilapp.. To av disse i år. Hadde jeg enda brukt fuktighetskremer og sånt.. 
 Men toppen av kransekaka går til det rosa og lyseblå pysj-settet i sånn.. "kose"-materiale som jeg blir helt svett av. Det bør nevnes at jeg går kun i sort/veldig mørke farger. Men ja, MED prislappen fortsatt på (£11, ca 140kr). Nevnte jeg at det var masse glitterdetaljer? *grøss*. Det var i det minste riktig størrelse. Samboern fikk en skjorte 3 størrelsen for stor. 
 Jeg setter pris på tanken, men det hadde vært mye hyggeligere om de faktisk hadde vett på å spørre om vi ville ha noe spesielt eller kanskje bare donere pengene til veldedighet.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cocosa

Jeg håper at alle som får «ubrukelige» og uønskede gaver gir disse vekk til noen som trenger det, i stedet for å kaste det i søpla. Selv gir jeg bort gaver som ikke passer meg til blant annet loppemarkeder for veldedige organisasjoner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var heldigvis ikke så ille denne gangen, men jeg har sokker nok for ei stund nå. Greit med sokker, men folk som har kjent meg i nesten 20 år og i tillegg har utsikt rett mot tørkestativet om sommeren bør ha fått med seg at jeg bruker svarte, mørkeblå eller grå sokker. I hvert fall ikke hvite med blomster på! 

Godteriet jeg ikke likte tok jeg med på jobb, og der var det tydeligvis noen som likte det. Skåla var tom da jeg gikk.

Anonymkode: 8c538...689

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pakke hårstrikker fra Cubus fra god venninne jeg brukte flere hundre på 🙈

Anonymkode: c1731...3c0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en stygg lampe som 14 åring, (hele familien fikk det)

bodde hjemme på et knøtt lite rom..

Anonymkode: 5a2bc...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Mens jeg var barn, frem til jeg nådde en viss alder var det tradisjon å gi barn gaver, fra alle eldre i familien/slekten.
Hver gang jeg åpnet gave fra onkelen til mamma og konen hans så visste jeg at det var kjedelig 😛 de gir bare slike ting de selv synes er fint.... de er perfektsjonister som bestemmer hva som er fint og verdt noe. Altså, de visste hva mine ineteresser var..selv om de kunne finne et lys med bilde av det på, kunne de heller velge et lys med bilde av en engel eller nisse fordi det syntes de var bedre.

Fikk en gave fra bestemor jeg ble kjempe skuffet for en gang. Begynte nesten og gråte og vi ler av det i dag. Jeg var så glad i katter, så åpner jeg gaven og ser pels. Trodde det var en kattebamse, men så var det noe helt annet som aldri falt i  smak 😛 

Anonymkode: 39a19...d64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innrammet bilde av tantebarna mitt som indirekte betyr: heng meg opp! Altså jeg er veldig glad i tantebarna mine, men hadde heller satt pris på noe de hadde laget selv da selv om det ikke er drømmegaven heller. 

Anonymkode: dc502...bf0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innrammet bilde av tantebarna mitt som indirekte betyr: heng meg opp! Altså jeg er veldig glad i tantebarna mine, men hadde heller satt pris på noe de hadde laget selv da selv om det ikke er drømmegaven heller. 

Anonymkode: dc502...bf0

Broderen og kona drev på å ga oss innramma bilder av alle tre barna.. Ja, alle tre.. Ikke no gruppebilde fra den kanten. 

Etter noen år så ble de sikkert obs på at vi ikke hadde en hel vegg med bildene på så de slutta.

Endret av Forundret..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren har en del søsken. Hvert(!!) år får vi innrammede bilder av barna, ett fra hvert søsken. Det er fullt på boden nå 😑

Anonymkode: 68734...14c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2017 den 10.55, Måbarefåsiat... skrev:

Jeg fikk en gang en spikka katte i tre. Høy og smal, ikke spesielt pen. Nå står den i en krok, men velter hver gang vi er i nærheten. Jeg har alltid hatt en tendens til å spare på for mye, særlig gaver. Men ved neste korsvei, fyker kattfaen ut 😉

 

Har du ikke vedovn? 😆

Anonymkode: 4de71...8bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...