Gå til innhold

Hva er de dårligste julegavene du (eller noen du kjenner) har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet, skikkelig I-landsproblem, men det er da slik at man noen ganger pakker opp noe (eller ser noen pakker opp noe) og tenker "hva søren tenkte han/hun på da han kjøpte det der?"

Så, jeg vet de fleste er heldige og skulle bare være takknemlige for at man har mat på bordet, men dette er ikke den typen tråd. (Det er heller ikke tråden for faktisk triste ting som skjedde på julaften.)

Selv skjønner jeg ikke pyntegjenstander til andre folks hjem med mindre man virkelig har peiling.
Juleting er en annen gave som jeg synes er helt bak mål, julen er jo nesten over når man får den, man er jo ferdig med pyntingen.
Kombinerer man disse har man en sikker vinner.

Kjenner noen som fikk pent innrammet bilde av nevøen (alle søsken og foreldre fikk dette). Det er greit nok at det var et fint bilde, men å "foreslå" å henge andres barn på veggen som pynt (spesielt når man ikke har bilder av egne barn hengende) er litt optimistisk.

Har en venninne som fikk et verktøysett fra mannen som han hadde ønsket seg selv. Hun hadde ingen interesse av den og det var ganske tydelig at han så muligheten til å slå 2 fluer i en smekk (gave+noe han ville ha). Hun fikk noe annet og, men dette var dyreste tingen hun fikk den kvelden.

 

Anonymkode: 41a39...041

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eneste gangen jeg har vært forundret, så var det noe bestemor hadde strikket, og vi satt 6 stykker og fant aldri ut hva det var hun hadde prøvd strikke...

Jeg ELSKER bildene jeg får av nevøene mine hvert år, det er vel en av gavene jeg alltid gleder meg mest til!
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fick ett gavebevis på dagskryssning (Cruise) till Finland ett år. Ett sånt gratiserbjudande rederierna ger ut till sina kunder. Värde 100-150kr. En gave som kommer kosta att utnyttja då vi måste äta och så på båten.

 

Ett annat år blev vi bjudna på teater/musikal. Bara de vuxna. En dag maken jobbade enligt schema och vi hade behövt betala för barnvakt. Fin tanke men fel

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeglad for bilder av nieser og nevøer! :)

Fikk intimsåpe til jul en gang. Gaver som ikke passer til alderen til dem man gir til: Niesen min fikk en utelykt til jul da hun var 10 år av bestemor. Fikk julegaven fra i fjor pakket inn på nytt en gang. Da visste jeg virkelig ikke hva jeg skulle si...

En gang fikk jeg en genser. Det var ikke gaven i seg selv som var ille, men det som skjedde etterpå: Giveren insisterer på at jeg skal prøve den på. Jeg prøver den, og den er for liten. Jeg sier den dessverre ikke passer. Hun røsker den ut av hendene på meg, og dett var dett. Det er noe av det rareste jeg har opplevd når det gjelder gaver, det virker som hun ble blodig fornærmet over at den ikke passet.

Ellers er det ei i familien som gjerne kjøper klær/øredobber o.l, i utlandet som sjelden passer eller egentlig er noe fint. Får ofte følelsen av at det er kjøpt fordi det er billig. Vil så mye heller ha en billig gave det ligger mye tanke bak enn en dyr gave, eller noe som  bare er valgt ut fordi det er på salg.

Når det er sagt, så tar jo giveren seg tid til å tenke på meg, pakke inn og gi meg en oppmerksomhet, så sånn sett er jeg jo heldig og takknemlig uansett. Enig med Ts i at det er et I-landsproblem, men det kan jo være vittig å høre andres erfaringer også :)

Ja, og så når giveren regifter noe hun har fått av meg- da er det på tide å granske meg selv og komme på noe nytt å gi henne neste år :)

Anonymkode: f7190...606

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren til en eks av meg ga alltid rare gaver. For eksempel gamle duker med stearin, kaffe utgått på dato (som hun hadde fått av noen andre), alt for store truser (2 av 3 i 3-pakk), og så videre. Helt greit hvis hun hadde behandlet alle likt. Men det gjorde hun ikke. Eksen min og kusina fikk alltid fine gaver, mens vi andre fikk ræl. 

Jeg hadde ekstremt dårlig råd en periode, og strakk pengene alt jeg klarte, og endte opp med en del gaver som ikke passet så bra. Hadde jeg tenkt meg om, skulle jeg gitt en opplevelse i stedet for. Jeg var heller ikke så flink til å samarbeide eller spørre andre om råd, så jeg ga en del rare gaver. Dårlig økonomi gjør noe med deg, så det er kjekt å kunne gi litt finere gaver nå. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk vater til offroadkjøring i bil av foreldrene mine i år. Jeg er ikke interessert i bil og har ikke noen bil som kan kjøre offroad. Jeg var den første som åpnet gaven fra foreldrene mine, men senere viste det seg at de hadde kjøpt dette til alle barna sine. :laugh: De slår til med dårlige gaver år etter år. Jeg gir dem gaver som det er litt omtanke bak. De gir oss slikt skvip. 

Bilder og kalendre av nevøer og nieser blir jeg veldig glad for! Hvordan kan man ikke bli glad for det? Er man ikke glad i nevøene og niesene sine?

Pynteting er jeg enig i. Jeg synes ikke den kähler ommagio-vasen er så fin. Men jeg fikk den i gave en gang og brukte den i mangel på andre vaser (er ikke så hard på vaser og blomster og sånt). Så trodde broren min og svigerinna mi at jeg likte den... Så neste år fikk jeg et fat i samme serie. Å herregud, det var stygt! Jeg har lyst til å re-gifte det til dem. :laugh:

Anonymkode: 7c19a...ef7

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde drops er veldig koselig, men det fungerer dårlig som gave da de alle er smeltet sammen oppi glasset de kommer i - såpass at en ikke får noe som helst ut.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en gave jeg fikk av broren min for noen år siden. Jeg hadde da slitt med depresjon i ett års tid, var sykmeldt og til behandling hos psykolog flere ganger i uken. Det han fant ut at han ville gi meg, var en ape-bamse som begynte å hylskrike når man tok fra apen bananen. Han lo når jeg åpnet den og fortalte meg at den var jo akkurat sånn som meg vettu, så han måtte jo bare kjøpe den.... må sies at vi begge var da i midten av 20åra... 

 

Anonymkode: 3966b...649

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 2 små håndklær fra Nille og prislappene sto på. 10 kr stk. Hadde da ikke feiret jul sammen med vedkommende på 16 år. Det var min mor.

Anonymkode: d9fba...659

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes pyntegjenstander er ok så lenge det er noe som kan passe hos alle og enhver. Fikk omaggio-julekuler i år. Er egentlig ikke så fan av det merket siden "alle andre" har det, men de kulene er nå i alle fall ganske så nøytrale og passer i de fleste hjem. 

Ellers er jeg ikke fan av slik ferdig gavepakke fra f.eks vita ol. med såpe og krem. Såpe er nå en ting, men jeg bruker ikke en billig og dårlig bodylotion. Får også følelses av at giveren ikke har lagt så mye tid i å finne en gave, men kun har røsket med seg noe enkelt og "ferdig" innpakket. 

Synes heller ikke det er så kjekt å få klær uten at det ligger byttelapp med. Noen ganger passer ikke størrelsen og andre ganger er det klær som ikke passer stilen min. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Kommet noen kommentarer om bilder av nevø nieser, er klar over at dette kan være veldig individuelt (som det meste annet).

Joda, vi er glade i nevøer og nieser, men når tingen er at vi ikke engang har bilder hengende av våre egne barn på veggene så er for vår del en slik gave et "hva gjør vi med dette"-problem. 

I tillegg til egne barn har vi da 7 andre nevøer og nieser som vi da heller ikke har eller har tenkt å ha bilder av på veggene våre.

Anonymkode: 41a39...041

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid byttet gave med fire venninner, siden vi ble kjent på u-skolen for mange år siden. Dette ble i fjor til tre venninner, etter at jeg ga den ene venninnen en gave til 300,-, og jeg fikk en Kinderegg-figur i en malt eggekartong og et kort tilbake..!😂 Denne damen tjener meget godt, det står ikke på pengene, men hun er det rareste vesenet når det kommer til å gi gaver. En annen venninne fikk en bunke brukte KK, med alle kryssordene fylt ut! Vil nesten fortsette å bytte gave med henne, kun for å se hva hun finner på. Dessverre har jeg ikke den største inntekten, så det var greit å avtale at vi dropper gavene😆

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg fikk en genser i strl XL. Jeg var ikke så gammel da, og ble kjempelei meg! Men den var heldigvis mulig å bytte (Det er ikke så verst å få klær så lenge de kan byttes). Jeg endte opp med størrelse XS/S og damen i butikken så medfølende på meg da jeg kom og sa jeg ville bytte den: "Neimen, har du fått størrelse XL du da?" så egentlig gikk det veldig fint. De hadde helt sikkert bare kjøpt feil størrelse, men der og da ble jeg så lei meg, husker jeg. Men kan le av det nå :)

Anonymkode: f7190...606

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vater til offroadkjøring i bil av foreldrene mine i år. Jeg er ikke interessert i bil og har ikke noen bil som kan kjøre offroad. Jeg var den første som åpnet gaven fra foreldrene mine, men senere viste det seg at de hadde kjøpt dette til alle barna sine. :laugh: De slår til med dårlige gaver år etter år. Jeg gir dem gaver som det er litt omtanke bak. De gir oss slikt skvip. 

Bilder og kalendre av nevøer og nieser blir jeg veldig glad for! Hvordan kan man ikke bli glad for det? Er man ikke glad i nevøene og niesene sine?

Pynteting er jeg enig i. Jeg synes ikke den kähler ommagio-vasen er så fin. Men jeg fikk den i gave en gang og brukte den i mangel på andre vaser (er ikke så hard på vaser og blomster og sånt). Så trodde broren min og svigerinna mi at jeg likte den... Så neste år fikk jeg et fat i samme serie. Å herregud, det var stygt! Jeg har lyst til å re-gifte det til dem. :laugh:

Anonymkode: 7c19a...ef7

Hahaha :P Det som går an er jo å ha det liggende og gi til noen andre som du VET liker den stilen? Vet at svigerinna mi fikk 2 omaggioskåler i bursdag en gang, uten byttelapp på noen av dem. Jeg fikk en av dem i bursdagsgave noen måneder senere og ble kjempeglad for den, for jeg liker den kjempegodt :) Gjorde meg ingenting at jeg visste at den ene var en hun hadde fått "til overs", den var jo fremdeles i innpakningen til og med. 

Anonymkode: 56140...800

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært misfornøyd med julegave før i år. Fikk "Islam" av Hege Storhaug. Avsenderen burde kjenne meg bedre så lurte seriøst på om det var et drypp på gang.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, visp skrev:

Aldri vært misfornøyd med julegave før i år. Fikk "Islam" av Hege Storhaug. Avsenderen burde kjenne meg bedre så lurte seriøst på om det var et drypp på gang.

Du kan vel bytte den?

Anonymkode: 04fb2...964

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En dråpe i havet

Husker da jeg gikk i 4 klasse hadde jeg kjøpt en gave på lekebutikken til rundt 200 kr til en venn av meg. Jeg pakket den inn kvelden før jeg skulle levere den og la den på spisebordet. Dagen etter hadde min bror tuklet med gaven min :twisted:, han hadde byttet den ut med en tepose. Og rullet mye papir rundt den slik at den fremdeles så ut som den gaven jeg hadde pakket inn. Jeg leverte gaven og etter julen spurte jeg han hva han syntes om gaven. Da hørte jeg bare et oppgitt sukk mens han sa : Nei jeg vet ikke helt, jeg drikker jo ikke en gang te. Jeg forsto ikke helt hva han mente med den setningen, men da han forklarte at det var en tepose han hadde fått forsto jeg med en gang hvem som sto bak.....  Han har sa i ettertid at han pakket gaven opp mens hele familien så på besteforeldre, tanter, onkler osv. Og alle lurte på hva for en pussig unge jeg var. Det er nesten 20 år siden nå men jeg og han blir aldri til å glemme den julen :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner fikk en bok, som handler om hund. Forskjellige hunderaser og oppdrett, "tips og triks" som man kan lære bort til hund og så videre.     

Men hun som fikk denne boken, var allergisk! Hun hadde jo aldri hatt noen hund, og hadde selvfølgelig ingen planer om å skaffe seg hund heller. :P

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...