Gå til innhold

FruN og FamilieN


FruN

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, FruN skrev:

Støvsuge og vaske gulv på en fredagskveld! Det spennende livet til småbarnsforeldre :skratte: 

:laugh: God helg! :klemmer:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Lillebror er ikke fire måneder engang, og HerrN begynner å snakke om tredjemann :daane: Han som først ikke ville ha flere barn, så overtalte han seg selv til nr 2...nå må han jobbe med å overtale meg! Men lillebror må bli ett år først. Så får vi se.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jatakk, alt er vel og bra her i min stue. Litt sent kanskje, men jeg har i kveld funnet frem en lyskjede
som går på batterier og som skulle ha vært oppe for noen uker siden, men...pytt-pytt...fine nå også de. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Godt nyttår! 

Her gikk vi inn i det nye året med forkjølelsessjuke unger, så på nyttårsaften fikk de begge være oppe ved midnatt :) Lillebror sovnet som en stein etter det, og storesøster holdt det gående til ca kl 3 med hosting, nysing, skravling, skriking...you name it! 

I romjulen ble lillebror 4 mnd, og begynte å få smake på litt grøt, med litt vekslende hell :P Det går stadig litt forover da :) På 4mnd-kotrollen i dag ble han målt til 8,6 kg og 67 cm! Vokser som bare det! 

Storesøster blir 2 år på lørdag! Dagen ble feiret lørdag som var med to tanter og begge bestemødrene :jepp: Ble stooooorfornøyd med gavene som bl.a. bestod av sykkel, telt/hus, koppestell og egen støvsuger! Ho har også fått øynene skikkelig opp for Karsten og Petra, og plutselig dukket Frøken Kanin opp i bilen når vi var på langtur for å handle inn til bhg-start :plystre: 

Bhg-start var i dag, og det gikk kjempefint! Sov i vogna uten problemer til og med! Ho har ikke sovet mye i den det siste året av diverse grunner, så ble litt imponert :jepp: Ikke ville ho dra hjem heller, så tror det blir bra å være der :ler: Blir spennende å se hvordan det blir morra :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, bhg-start og dens sykdommer! 

Var så «heldig» å våkne til ei jente med spy utover halve puta på torsdag natt/morgen, som gikk direkte over til diaré som varte i tre dager. HerrN ble syk i samme slengen, og når storesøster ble frisk, begynte lillebror.. :frkk: Der gikk det kun i spy hele mandag, og til slutt hadde han spydd ut to pledd, to kosekluter, to gulpeputer, alt av rene klær (med unntak av pysj), matta i lekegrinda og mora 2 eller 3 ganger! Badet han et sted imellom melkespy-fontenene, da ble gutten helt blå fra albuene og ut fingrene! Ringte legevakta som ville ha han inn, så ble en tur dit i forbasket snøvær.. Tar en times tid hver vei, så fikk heldigvis med meg kusina til HerrN siden han fortsatt var dårlig. Deilig å slippe den turen alene! Lillebror ble forøvrig ganske fort kvitt blåfargen da! Jeg har vært heldig, og sluppet unna med løs mage, som så langt ikke har kommet overraskende. Desinfeksjon til folket! 

Så var det dette snøfallet.. Kjenner det holder nå! :ler: Vet ikke hvor mye snø vi har, men får vel vurdere sterkt å måke taket snart. Kom nesten ikke avgårde til bhg i går, greide jo å sette fast den teite bilen :dry: Til og med på vei der det var måket så jeg ikke skulle stå fast.. Går an! :roll:

Når jeg kom hjem etter levering fikk jeg unna en god del husarbeid, og du som det var godt! Et lite fjell av klesvask ble brettet og lagt vekk, omorganiserte/ryddet i klærne til de små, tatt oppvaska, generell rydding og fått litt tid med lillebror :hjerte: Så var det henting, handling og komme seg hjem til middagslagingen. Så har jeg skiftet på senga vår. Har sovet på sofaen et par netter med lillebror ved siden av i «dagsenga». Han flyttet jo over til sprinkelsenga for lenge siden, og nå har vi satt ut den gamle senga hans i stua som dagseng. Er for fullt av snø til å ha han ute :P Så nå har jeg plass til å gå normalt til senga mi! :nigo: 

Nå holder øynene på å skli igjen, og det er først bhg, så 2-årskontrollen på helsestasjonen imorra. Så dere får ha god natt! :sove: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Lenge siden jeg har vært innom her :P

Siden oppkastrunden sist, har det vært litt luftveisinfeksjoner og feberrunder her, men ellers ganske oppegående :) Ihvertfall ungene :ler: HerrN skal til søvnregistrering etter påske, og jeg har fått nok av mitt overfylte hode, så jeg har begynt med samtaler hos psykesøsteren (psykiatrisk sykepleier) som jeg var hos i fjor og. Føler til tider at jeg er på vei til å bli utbrent, og det har jeg ikke lyst eller mulighet til nå. Hodet har kræsjet litt allerede, så jeg må heller prøve å ta litt grep rundt situasjonen, og forhåpentligvis bedre den. Føler jeg høres tøffere ut enn hva jeg oppfatter det som selv :P 

Lillebror har begynt å spise det meste han får, og gaper etter det meste vi andre spiser :P Pga nevnte situasjon med hodet mitt, begynte lillebror med mme for en måneds tid siden. Selv om det fortsatt er jeg som stort sett mater, kan jeg nå gi han fra meg ved mating om jeg har fullt opp med andre ting. Og jeg har gjort det! :hoppe: I dag har jeg laget smoothie og middag til han, fylte en hel bærepose med bokser som inneholder 2-3 porsjoner med mat jeg håper han liker :ler: I tillegg lager jeg grøt, og han har såvidt begynt med litt brødskive :Nikke: Vann er tull, så må jobbe litt for å få han til å bli vant med det.

Storesøster stortrives i bhg, og det kommer tilbakemeldinger om en skikkelig humørspreder. Koselig :rodmer: Ho elsker å hjelpe til med lillebror, mate han (når ho får lov), leke, klatre oppi lekegrinda bare for å ligge ved siden av.. :rodmer: Skravla går, dører åpnes og skal hjelpe mamma med både oppvask, klesvask og støvsuging. Rydde opp leker er det litt så-som-så med da :ler: 

I påska får vi besøk av både bestemor og mormor, dog på forskjellige tidspunkt :) Blir hyggelig :) Imorra skal vi på tur, lillebror må ha noe påfyll av klær, og storesøster må ha parkdress. Våren er i anmarsj, til og med her oppe, så det er nok ikke altfor lenge før vinterdressen blir for varm :) Kanskje se etter gummistøvler til ho og..hmm.. 

Nei, nå får jeg komme meg ned og henge opp klesvask før jeg forhåpentligvis får rotet meg i seng :P 

 

Håper alle får en fin påskeuke! :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.3.2018 den 15.29, FruN skrev:

God påske til Rumlen og alle andre som er innom! :sol: 

God påske FruN og alle dere andre :blomst:
tenor.gif?itemid=5168975

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 17.12.2017 den 13.57, FruN skrev:

Lillebror er ikke fire måneder engang, og HerrN begynner å snakke om tredjemann :daane: Han som først ikke ville ha flere barn, så overtalte han seg selv til nr 2...nå må han jobbe med å overtale meg! Men lillebror må bli ett år først. Så får vi se.. 

Hmmm.... Nærmer ikke det seg året snart da? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...