Gå til innhold

FruN og FamilieN


FruN

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, FruN skrev:

Mormor er inspirert allerede :ler: Må vel nesten ha et fat til å ha kaker på ihvertfall :ler: 

Synes det er moro at ho er så tydelig glad i rollelek, jeg var det selv når jeg var liten :Nikke: 

Saa goey at hun liker det! :ninuskapus: Jeg var ogsaa glad i det, var helt i min egen verden :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

..og det første storesøster gjorde i dag, var å springe ut på kjøkkenet for å leke med sitt eget :ler: 

Lillebror, som er 6 uker på onsdag, har begynt å bruke str 62 :overrasket: Ungene her vet hvordan de skal vokse :ler: 

Nå ligger lillebror i lekegrinda, storesøster leker og ser litt på Peppa Gris PG mamma’n prøver å strikke litt mer på nisseluene de skal (etter planen :P ) ha på seg på julekortet :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvorfor skal det være så vanskelig å finne en pen ammekjole!? :bond: I min størrelse, selvfølgelig.. Ikke at jeg måååå ha ny kjole til dåpen, men jeg har lyst på :sjenert: Føler det er passe innafor når jeg kan bruke den til jul, nyttår og bursdag før guttungen er 6 mnd gammel, men det hjelper lite når jeg ikke finner noe som passer! 

Kanskje jeg bare skal spørre mamma om vi kan kopiere kjolen som er alternativet..bare forlenge den. Da må jeg riktignok dra ned dit, men da hadde garantert ingen hatt lik kjole noensinne :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er 7 uker i dag :rodmer: Imorra skal vi på 6-ukerskontrollen, den ble utsatt en uke pga manglende lege på helsestasjonen. Litt småskummelt å se hvor mye han har vokst :fnise: Det er også mindre enn tre måneder til storesøster blir to år :sjokkert: Tiden flyr! 

Jeg har hatt en skikkelig mørbanket dag! Tror det eneste som ikke har vært vondt i dag er negler og hårtuppene! Da har det jo passet bra med et febersykt barn først på natta, feberfri, så feber igjen på ettermiddagen. Håper ho får sove natta gjennom uten plager. Lillebror sover stort sett godt på natta, men er litt tett i nesa. Tror det bare er typisk høstsnufs, men får vel høre med hs imorra om det er noe jeg kan gjøre for han :) Har hevet hodeenden av senga, og jeg drypper nesa med både saltvann og morsmelk. Gleder meg til det er over :) 

Bestilte to kjoler i dag, er spent på om noen av de passer! Kommer neste uke, så får leve litt i spenning :P Håper regntrekket til vogna ikke kommer noe senere enn det :dry: Det skulle vært levert i dag.. :dry: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorra er det babysvømmekurs! Det er ingen organiserte fulle kurs her jeg bor, men et introkurs blir holdt imorra etter litt mas fra ei på barselsgruppa :jepp: Det blir moro å se hvordan lillebror reagerer på vannet! :jepp: 

Ellers har tørketrommelen delvis tatt kvelden...etter 3,5 år.. Den billigste løsningen var å vente 2 uker og betale 3000kr+ for reparasjon/service eller kjøpe ny. Prøvde å fikse selv, men det ble visst ny...forhåpentligvis vil den vare myyyye lengre! 

Fikk tatt bilder til julekort i dag, og bestilt kortene! :nissegutt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er lillebror blitt to måneder! Tiden flyr! 

Nå er det en drøy måned igjen til dåp, og ser ikke for meg at tiden vil gå saktere, så jeg må begynne å bake det som går i frysa :kokk: Fikk kjøpt/bestilt dåpsgave i går, og jeg maser på HerrN til han får skaffet seg ny dress. Den som henger i skapet har visst krympet litt der :fnise: 

Babysvømmingen var ålreit, men tror jeg venter til lillebror kan holde hodet sitt mer før jeg tar gan ut i bassenget igjen, med mindre det blir arrangert et faktisk kurs. Litt lettere for mor å holde, og litt mer alder på han til å takle alle inntrykkene i vannet :) 

Nå venter to helger med langtur - svigermors bursdag nå til helga, og pappas/søsters helga etter. Det blir lillebrors første tur til mormor og bestefar. Det blir koselig :rodmer: 

Vi har begynt med barnehagebesøk sammen med storesøster, som en sakte tilvenning :Nikke: Bare ho ble varm i trøya på første besøket (på fredag), storkoste ho seg :jepp: Skal fortsette med det frem til start i januar, med litt naturlig pause i desember :Nikke: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er helt sikkert, det nytter ikke å ligge på latsiden med to små barn, hus, hage, svigermor og annen familie. :laugh:

Lykke til med forberedelser til dåp og kjolekjøp. Det ordner seg alltids, men ser at du kan få noen hektiske førjulsuker FruN. Håper du ikke er helt alene med jul- og dåpsforberedelser. :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Kjole har jeg funnet! :jepp: Og er ikke helt alene, HerrN hjelper til om jeg spør :Nikke: Og mamma har hjulpet til med mat og kaker :jepp: 

Mamma kommer en tur før dåpen, og da skal vi lage pepperkaker og krumkaker (etter planen). I tillegg får jeg ferdiglagde medisterkaker av ho :sikle: Så forberedelsene er godt i gang :ler: 

Latsiden? Hva er det? :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg gjennomslag for at vi starter opp med sånn tv-serie om hva som skjer hos Fruens familie
et par år fremover? Syns det hadde vært givende å følge med på jeg. :jepp:  *hørte jeg stormende applaus der?*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Får jeg gjennomslag for at vi starter opp med sånn tv-serie om hva som skjer hos Fruens familie
et par år fremover? Syns det hadde vært givende å følge med på jeg. :jepp:  *hørte jeg stormende applaus der?*

Jeg tror det kan bli mye kjedelig med et lite innslag av tidvise interessante øyeblikk :skratte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går som på skinner dette her jo. Jeg husker livet ditt før og jeg ser det nå.
Virker for meg som at du er i ditt rette element i disse dager. Egen familie er tingen. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Går som på skinner dette her jo. Jeg husker livet ditt før og jeg ser det nå.
Virker for meg som at du er i ditt rette element i disse dager. Egen familie er tingen. :jepp: 

Det er godt noen husker det :fnise: Men egen familie er absolutt tingen! :jepp: Det er vel det eneste jeg kan kalle ambisjon i livet - ha en utdannelse, jobb jeg trives i (og er økonomisk forsvarlig), et stødig forhold/familie og eie egen bolig  :Nikke: Har truffet på noe ihvertfall :fnise: Jeg hadde en fantasi i mine tenår at jeg skulle få det til før jeg ble 30. Det skjedde ikke! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi hjemme fra tur! Lillebror sloknet igjen på et par minutter etter å ha blitt flyttet over fra bilstol til seng, og storesøster er riktignok våken, men ganske rolig i sin seng :) 

Vi dro til svigermor i går, handlet litt til dåpen og sov over der før vi dro til søstera mi og feiret trippel bursdag (svoger, søster, pappa) i dag. Avsluttet ettermiddagen med en tur innom disse besteforeldrene, noe storesøster tydelig satte pris på. I tillegg hadde mormor strikket klær til babydukka, så det var ordentlig stas :jepp: 

Jeg blir litt sliten av svigermor, som mange andre kan bli/blir av sin. Altså, dama klarer seg bra, er omtenksom og hyggelig. Men styrer så fælt med særlig storesøster... Ho kaster seg etter og presser seg på for å få oppmerksomhet og validering som person fra ei jente på snart to år, fremfor å gi jenta det. Flyr etter ho som om alt kan skade ho, men i situasjoner hvor ho kan skade seg mener ho at ho har full kontroll.. Og så klager ho (med rette) på hvordan den større storesøstera er (som er på besøk der), men setter ingen krav til bedre oppførsel og unnskylder det hele med dårlig oppdragelse (vokst opp hos fosterforeldre innen familien). Når svigermor og skal ignorere sin sønn, være oppmerksom mot sin svigerdatter og dermed skape unødig friksjon som oppstår, for så å rømme unna situasjonen på forskjellige måter, har du oppskriften på et slitsomt besøk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lager meg nattspaghetti :spise: og håper jeg klarer å komme meg på veiledningsmøte i morgen tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tiden flyr!

Lillebror har blitt 3 mnd, og kontroll er unnagjort. ca 62 cm lang og 7,7 kg (!). Hele 5 gram mer enn hva storesøster veide på sin 3mnd-kontroll :jepp: Dåp har vi også hatt, noe lillebror hovedsakelig sov gjennom. Storesøster var flink hjelper og tørket hodet hans ved døpefonten, og sprang rundt i arvebunaden sin og lo  :rodmer: Mora deres hadde ikke helt hodet med seg, og tok derfor fryktelig lite bilder :sjenert: Men det var veldig fint pyntet, litt inspirert av sesongen med bl.a. kongler og granbar :jepp: Mormor og gammeltante var god hjelp til alt fra trille på lillebror når han var urolig til å få maten på bordet :jepp: Alt i alt en vellykket dag :jepp:

Storesøster har får eksem av noe slag, så det er søring morgen og kveld. Selve utbruddet er borte, men ho klør så ho klorer og tidvis begynner å blø. Var hos legen med ho i dag, og fikk beskjed om å fortsette som vi gjør. Var innom apoteket etter hydrokortison i tilfelle ho får flekkete utbrudd som varer. Håper ho ikke blir veldig plaget utover vinteren :hjerte: 

Nå skal jeg bare lande litt fra helga (og strengt tatt hele forrige uke når jeg satt og strikket for hadde livet for å bli ferdig med storesøsters antrekk til dåpen :P ) så skal jeg få ryddet litt her og tatt frem julepynten. Gardiner, stjerner og adventsstake er på plass da :jepp: 

Lillebror sover i sprinkelsenga for første gang da. Litt uforberedt for mor, men det går vel bra. Lurer på hvordan det blir utover natta, han får jo fortsatt mat på natta. Spent på om jeg hører han :sjenert: Jaja, babycallen hans bør være ferdigladet så jeg kan gå inn med den og ha foreldreenheten på nattbordet :) Hører han vel da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...