Gå til innhold

FruN og FamilieN


FruN

Anbefalte innlegg

Endelig føler jeg litt forventning til lillebror kommer :rodmer: 

Har fått vasket litt klær til han, funnet frem basen til bilsetet (HerrN er litt utålmodig etter å sette det inn :fnise: ), vi har fått ordnet med søskenbrettet på vogna hans... Det er sete på brettet, så fikk prøvd lillemor oppi, det virket godkjent! :jepp: Kjøpt dyne har vi også gjort, og snart kan jeg sette inn senga hans på rommet vårt. Lurer på om jeg skal sette opp dagsenga lillemor hadde i stua til å begynne med, og finne frem lekegrinda litt senere. 

Hadde siste fysio-time i dag på en stund, stakkaren må jo få litt ferie han og :fnise: Så håper jeg kroppen fungerer greit nok til han er tilbake :fnise: 

Lurer på hvordan lillebror er når han kommer ut. Blir han den "typiske" krølle-seg-sammen-type baby, eller vil han være som søstera (eller...egentlig søstrene) og ikke se spesielt nyfødt ut i det hele tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34+3, snart høygravid!

Gitt litt etter for HerrNs mas, og fått frem bag til å pakke litt i. Så langt er det litt klær til lillebror og pleddet hans som ligger oppi der, men har laget liste over resten jeg har planer om å pakke :Nikke: Kanskje pakke stellebag til å ha på veien hjem? :klo: greit å ha bleier og en gulpeklut lett tilgjengelig om det trengs, spesielt siden vi har lang nok reisevei :ler: 

Gubben fikk lurt inn basen i bilen i helga, svigermor var snill og klippet gresset for oss. Veldig deilig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødebag ja, det har jeg ikke tenkt på enda, selv om jeg ikke blir kjempeoverrasket hvis hun kommer litt tidlig. Er kanskje lurt å begynne å tenke litt i alle fall! :jepp: Ellers bor vi ikke så langt fra sykehuset som dere da, så A kan jo alltids reise hjem for å hente litt ting. Må vel gjerne hjemom og hente S for å komme på besøk også, tenker jeg. :hjerte: 

Send gjerne svigermor hit for å klippe litt gress også! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender ho over med ekspresspost :opplyser: 

Lurer litt hvordan det blir med lillemor her.. Planen er å dra nedover noen dager før termin så lenge ingenting har skjedd, og da blir ho værende hos foreldrene mine til fødselen er over. Etter det har HerrN lyst til å hente ho, både for å besøke oss på sykehuset og for å rett og slett ha ho med seg. Jeg skjønner det, men samtidig hadde det vært ålreit å kunne ha han tilgjengelig uten barn.. Han vil da og helst ikke være hos foreldrene mine, men dra hjem til sin mor. Igjen skjønner jeg tanken, men det er hos mine foreldre det er barnevaktmuligheter.. Det er ikke lett å få en slik kortstokk til å gå opp! Når han i tillegg kan bli litt "autist-esel", gir det meg ikke mye lyst til å ta det opp med han.. Får vel bare prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg nok :) Tror man nesten må ta det som det kommer, det blir garantert ikke sånn man planlegger uansett :hoho:

Jeg syns svangerskapet ditt har gått superfort! Tida flyr virkelig når man har en nyfødt å ta vare på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nautika skrev:

Det ordner seg nok :) Tror man nesten må ta det som det kommer, det blir garantert ikke sånn man planlegger uansett :hoho:

Jeg syns svangerskapet ditt har gått superfort! Tida flyr virkelig når man har en nyfødt å ta vare på 😅

Sant :fnise: Det er bare tanker som ramler over meg, og greit å få de ut :) Tror han får mer problemer med ting som ikke går etter planen enn meg, selv om han er god på tilpassing og spontanitet for å være autist :jepp: Det er jo ikke noe man nødvendigvis merker når man møter han, men forklarer mye om man synes han er sær/rar/fyll inn det som passer :) 

Og ja, det går fort! Noen ganger sakte, men mest fort :P Vet ikke helt hva som har skjedd med de siste månedene selv :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt gjort er godt gjort, har jeg hørt :ler: 

Skrev akkurat ned et fødebrev, og leste gjennom det jeg skrev når lillemor var ventet. Litt forskjell :hoho: Det forrige var noe mer detaljert, sikkert litt overflødig og veldig førstegangsfødende :ler: Nå ble det en kjapp gjennomgang av forrige fødsel, og noen andre enkle punkter :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev aldri noe fødebrev forrige gang. Visste ikke hva jeg gikk til, så kom ikke på noe å forvente. ;) Hvis jeg skulle skrevet noe nå hadde det vært følgende: Ønsker epidural hvis det er tid og vil helst føde på rygg. That's it. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet ned slikt som at HerrN vil gjerne klippe navlestrengen, han har hatt lyst tidligere og, men det har alltid vært noe i veien :P Skulle det vært jm-studenter på sykehuset, er det helt greit at det er med, at jeg ønsker å amme. Prøvd å holde det kort og informativt :ler: Hadde jeg glemt det, hadde det sikkert gått knakende fint :ler: 

---

I dag har vi vært på tur! Andre retningen av hva vi pleier, men omtrent like langt som til "byen" (klarer ikke helt å se byen her som by, til tross for status som en :fnise: ), men Gud, så vond ryggen har blitt på turen, særlig hjem! Hadde til skutt vanskelig for å puste ordentlig.. Vet hvorfor, jeg har litt trøbbel med noen ryggvirvler som stivner, og det er rett rundt mellomgulv/overgang til ribbein (har ikke gode anatomikunnskaper, men det er i det området :P ). Og når seteryggen er akkurat litt for rett nå som jeg er gravid, eller får flyttet på setet ellers, blir noen kjøreturer plutselig litt for lange. Og det ble det i dag. 

Nå har vi ihvertfall det som trengs for at lillemor skal få kose seg i sandkassa si :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var komfortable bukser til fødebagen kjøpt, og bare å vente på de i posten :jepp: Kjøpte meg også megaflasker med shampoo og balsam, så jeg kan pakke de halvfulle som stod i dusjen. Første bleiepakka til lillebror er også kjøpt, tenkte jeg skulle pakke noen til hjemreisen. Herregud, de er så småå! :rodmer: 

Skal prøve å få inn senga hans i dag, finne litt småting og ammeklær til bagen, og forhåpentligvis fått vært litt ute med lillemor. Har sovet i natt, men våknet en del pga halsbrann. Får prøve å sove litt under luren hennes :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tomt for syrenøytraliserende.. :sukk: Blir ikke mangel på kalsium med det første her :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikk et glass vann med en teskje natron :) Har ikke testet selv, men det er et kjerringråd. For min del har melkeprodukter bare gjort det verre, det lindrer bare der og da... Håper du klarer å sovne etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nautika skrev:

Drikk et glass vann med en teskje natron :) Har ikke testet selv, men det er et kjerringråd. For min del har melkeprodukter bare gjort det verre, det lindrer bare der og da... Håper du klarer å sovne etterhvert

Takk for tips! Det er rolig akkurat nå, men skal prøve ved neste behov :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk heldigvis sove, og det som en stein! Mer eller mindre ihvertfall :) Våknet først 7, så at lillemor fortsatt sov, så snudde meg rundt og sov en time til :jepp: 

Spørs om jeg ikke legger meg litt igjen etterpå, men har ingen klager på nattesøvnen i det minste :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorra får vi besøk av svigermor og den ene tanta til HerrN. Og selvfølgelig ser det lettere bombet ut her :P Ikke at jeg bryr meg sååå mye når det bare er svigermor som kommer, men tanta har ikke vært her på ca 2 1/2 år, så synes det er hyggelig å ha det litt mer enn akkurat ryddig :P Får se hvor langt jeg kommer :fnise: 

Har fått unna litt klesvask, oppvask og tørrmopping av stuegulvet (fin måte å samle leker lillemor har spredd utover :fnise: ) i det minste. So far, so good :fnise: Endelig fått lagt klærne til lillebror i kommoden på barnerommet, og senga hans står klar :rodmer: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom bukser til både meg og lillemor. Mine var fine, og hennes..de var fine, men den ene mistet en trykknapp når vi prøvde den på :nei: Håper vi får en ny, for buksa var fin! Men selvfølgelig er de utsolgt for str hennes.. Så får se hva det blir av det. I går kom det pakke med småting venninna mi kjøpte for meg (litt herfra og derfra fra butikker som ikke finnes her, og som plutselig hadde tatt nesten mer for portoen enn tingene..) og hentesettet ho har strikket for meg/til lillebror. Må bare ha knapper og skylle det opp, for de ho hadde kjøpt ble for store, og ho rakk ikke ordne det før ho dro på ferie :P Kan legge ut bilde når jeg har ordnet det siste :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK..jeg holder nå sakte, men sikkert på å pakke denne fødebagen. Og jeg er en mester til å overpakke. Høres dette ut som mye eller greit ut for 2-3 dager på sykehus;

Til meg;

2 bukser, 3 topper, 1 genser, 1 cardigan (tenker å ha på meg), nattskjorte og undertøy. 

Til lillebror;

Hentesett (strømpebukse, shorts, jakke, sokker, body, tynn lue), 2 par sokker, 1 bukse, 1 body. Dette er i 56. (Har og med ett sett (bukse, body og jakke) i str 50. Passer det ikke, er det grei nærhet til butikk for å få byttet det. )

Har også pakket pledd til han, noen bleier for hjemturen, dopapir og bind. Skal ha med toalettmappa og, selvfølgelig. Og snacks/drikke, lypsyl og tøfler. 

Jeg husker ikke helt hva jeg pakket sist, eller hva jeg brukte av det :ler: Men så var jeg på sykehuset i totalt ei uke og... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...