Gå til innhold

KåGe-restauranten


Zenobia

Anbefalte innlegg

Hmm...jeg blir lystig ved tanken på så mye god mat. :rodmer: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Makrellen med urter, krydder, sitron...og hva du enn liker i foliepakke på glør/under glør...

Prøv. :)

Det skal jeg teste....jeg er ikke vant til stekt makrell, men å pakke den i folie høres jo fortreffelig ut

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best stekt rett i panna, så mel og krydder får lage god knasende steikeskorpe. Skinnet er nyydelig! :hoppe: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Best stekt rett i panna, så mel og krydder får lage god knasende steikeskorpe. Skinnet er nyydelig! :hoppe: 

Det får du ved bål/glørsteking også. 

Fisken kan seff og legges rett på..men makrell detter fra hverandre. 

Da er faste steinbit bedre, sånn sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da blir det egentlig ei pære til kvelds her da. :fnise:  Det gjør godt å drømme litt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Salka skrev:

Åh, makrell er så digg! Nam! 

Hvordan lager og spiser du den, da?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Hvordan lager og spiser du den, da?  :)

Drar ut på sjøen og fisker den selv når jeg er nordpå, så er det rett i panna med litt glutenfritt mel og en god dryss med kvernet pepper og bittelitt havsalt så den får en god stekeskorpe. Digg når fisken er nyfisket og så fersk at den detter fra hverandre. :) Spiser en god salat og potet til. Pleier å steke sei også på samme måten når vi får det, veldig godt det også. Kjøper aldri makrell i butikken, da går det i laks, ørret, torsk og steinbit. Men den beste fisken er den vi fisker når vi er nordpå selvsagt. Ikke bare er den mye ferskere, men det er også så mange gode minner fra barndommen med laaaange somre hos besteforeldrene mine nordpå. Ut på sjøen og fiske med morfar, pappa og fetrene mine hver dag (mamma, tante og mormor var som oftest hjemme) og fersk fisk til middag nesten hver dag utenom lørdagene, for da laget vi pizza. Besteforeldrene mine er dessverre ikke mer, men huset er der og det bor vi i når vi er der. Åh, nå ble jeg sentimental her. Savner mormor og morfar sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Salka skrev:

Drar ut på sjøen og fisker den selv når jeg er nordpå, så er det rett i panna med litt glutenfritt mel og en god dryss med kvernet pepper og bittelitt havsalt så den får en god stekeskorpe. Digg når fisken er nyfisket og så fersk at den detter fra hverandre. :) Spiser en god salat og potet til. Pleier å steke sei også på samme måten når vi får det, veldig godt det også. Kjøper aldri makrell i butikken, da går det i laks, ørret, torsk og steinbit. Men den beste fisken er den vi fisker når vi er nordpå selvsagt. Ikke bare er den mye ferskere, men det er også så mange gode minner fra barndommen med laaaange somre hos besteforeldrene mine nordpå. Ut på sjøen og fiske med morfar, pappa og fetrene mine hver dag (mamma, tante og mormor var som oftest hjemme) og fersk fisk til middag nesten hver dag utenom lørdagene, for da laget vi pizza. Besteforeldrene mine er dessverre ikke mer, men huset er der og det bor vi i når vi er der. Åh, nå ble jeg sentimental her. Savner mormor og morfar sånn.

Takk for lang og appetittvekkende og nostalgisk hyggelig beskrivelse.  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2017 den 22.17, Severus skrev:

Slemmerus liker ikke makrell 

Det er helt ok. Du liker nonstop. Det er en god ting det. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Det er helt ok. Du liker nonstop. Det er en god ting det. :jepp: 

Og du og jeg liker'n med iskald melk.   :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Takk for lang og appetittvekkende og nostalgisk hyggelig beskrivelse.  :)

Bare hyggelig, Jerry. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men eh...hva serveres her i dag, da? 

Noen som har noe spesielt og utenom det vanlige?

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh...jeg skal stort sett ha en fruktdag i dag, så tipsene kommer ikke fra meg. :) 
Stafettpinnen sendes videre ut i landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Men eh...hva serveres her i dag, da? 

Noen som har noe spesielt og utenom det vanlige?

:spise:

Marinert skinkebiff og Danske frikadeller, værsågod :blomst:  (Oppskrift i linkene)

original.956x390.jpg

https://www.aperitif.no/artikler/dagens-rett--denne-oppskriften-topper-du-alt-i-kveld/170036

 

original.956x390.jpg

https://www.aperitif.no/artikler/i-dag-er-det-dansk-hurtigmat-som-gjelder/169771

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...