Gå til innhold

Harry Potter en dårlig kopi av The Worst Witch


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er den beste beskrivelse man kan gi Harry Potter.

 

Anonymkode: ee05a...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harry Potter-bøkene er dårlige. Jeg har virkelig prøvd å lese dem, men gud bedre så irritert jeg ble ... Synes de er kjedelige og fantasirik på en måte som er fantasifullt for fantasiens del og kun derfor, er ikke så mye dypere... Irriterende personligheter også.

Anonymkode: 9716c...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2016 den 4.43, Leoria skrev:

Jeg håper Voldemort tar deg

Du mener han som ikke en gang greier å ta over en skole  ?

Ja han er skummel han.

 

 

Anonymkode: ee05a...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener han som ikke en gang greier å ta over en skole  ?

Ja han er skummel han.

 

 

Anonymkode: ee05a...cff

Voldemort prøve ikke direkte å ta over Galtvort/Hogwarts. Han hadde kontroll over skolen trodde han, men Snape var aldri på hans side likevel. Da Harry, Ron og Hermione snek seg inn på skolen for å lette etter den siste horcruxen gjennom den nye hemmelige gangen til the room of requirement, møtte de en del studenter som ledet av Neville som gjemte seg fra Carrowsøskene som var death eaters fordi Neville og gjengen fryktet hva som kunne bli gjort med de. Etter mye om og men forsto lærerne at Harry måtte gjøre noe veldig viktig for å bli kvitt Voldemort så de forsvarte skolen, samtidig kom føniksordenen og mange familiemedlemmer som skjønte at noe viktig holdt på å hende og hjalp til i det som ble kaldt "The battle of Hogwarts". Voldemorts intensjon der var kun å ta knekken på Harry Potter, ikke å "ta over skolen". Harry innså ved hjelp av minner fra Snape at han var den siste horcruxen (altså i tillegg til Helena Rawanclaw sitt diadem og selvsagt slangen), og gikk derfor for å bli drept av Voldemort. Han døde altså ikke men lurte Voldemort og fikk til slutt hasen på han ved hjelp av diverse magi. Og bare så det er nevnt, Voldemort døde som en mann og ikke som et monster som ble til aske. 

Det er en av de mest tåpeligste utsagnene av alle om Voldemort,  at han prøvde å ta over en skole, det må ha utsprunget fra en eller annen som bare halvveis har sett filmene. Hadde du lest bøkene, så hadde du vist enda bedre hvor tåpelig det utsagnet er. Det er forsåvidt slik at filmene har kuttet veldig veldig mye fra bøkene og i tillegg lagt til småting som ikke var i bøkene. 

Anonymkode: 7b6bb...714

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... det blir som å si at freia melkesjokolade er en dårlig kopi av takpapp. 

De kan ikke sammenlignes. the worst witch var en elendig serie som handlet om en trylleskole, men den har overhodet ingenting med HP å gjøre... Det er ikke akkurat som om hekser og trollmenn er noe nytt fenomen ingen har skrevet om før, men JK Rowling klarte å fenge generasjoner med bøkene sine som få har klart før.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voldemort prøve ikke direkte å ta over Galtvort/Hogwarts. Han hadde kontroll over skolen trodde han, men Snape var aldri på hans side likevel. Da Harry, Ron og Hermione snek seg inn på skolen for å lette etter den siste horcruxen gjennom den nye hemmelige gangen til the room of requirement, møtte de en del studenter som ledet av Neville som gjemte seg fra Carrowsøskene som var death eaters fordi Neville og gjengen fryktet hva som kunne bli gjort med de. Etter mye om og men forsto lærerne at Harry måtte gjøre noe veldig viktig for å bli kvitt Voldemort så de forsvarte skolen, samtidig kom føniksordenen og mange familiemedlemmer som skjønte at noe viktig holdt på å hende og hjalp til i det som ble kaldt "The battle of Hogwarts". Voldemorts intensjon der var kun å ta knekken på Harry Potter, ikke å "ta over skolen". Harry innså ved hjelp av minner fra Snape at han var den siste horcruxen (altså i tillegg til Helena Rawanclaw sitt diadem og selvsagt slangen), og gikk derfor for å bli drept av Voldemort. Han døde altså ikke men lurte Voldemort og fikk til slutt hasen på han ved hjelp av diverse magi. Og bare så det er nevnt, Voldemort døde som en mann og ikke som et monster som ble til aske. 

Det er en av de mest tåpeligste utsagnene av alle om Voldemort,  at han prøvde å ta over en skole, det må ha utsprunget fra en eller annen som bare halvveis har sett filmene. Hadde du lest bøkene, så hadde du vist enda bedre hvor tåpelig det utsagnet er. Det er forsåvidt slik at filmene har kuttet veldig veldig mye fra bøkene og i tillegg lagt til småting som ikke var i bøkene. 

Anonymkode: 7b6bb...714

Forandrer ikke det faktum at Harry Potter bare er en kopi av The Worst Witch,

 

Anonymkode: ee05a...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forandrer ikke det faktum at Harry Potter bare er en kopi av The Worst Witch,

 

Anonymkode: ee05a...cff

Tror du at de som skrev the worst witch var de første med idèen om at hekser kunne gå på skole? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, altflyter skrev:

De kan ikke sammenlignes. the worst witch var en elendig serie som handlet om en trylleskole, 

For Harry Potter sin handling foregår ikke hovedsakelig på en trylleskole ?

 

Nei det er jo ingen skole der.

Anonymkode: ee05a...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både The Worst Witch og Harry Potter er elendige. Folk tror Harry Potter er bra fordi det er populært. Det er problemet med folk i dag. De tror at ting er bra bare fordi det er populært.

Anonymkode: ee05a...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For Harry Potter sin handling foregår ikke hovedsakelig på en trylleskole ?

 

Nei det er jo ingen skole der.

Anonymkode: ee05a...cff

Såååå..... hvis noen skriver en historie om en mann som går ned en gate, så blir alle som får den nye "idèen" en dårlig versjon av de som først "fant på" noe så revolusjonerende?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, altflyter skrev:

Såååå..... hvis noen skriver en historie om en mann som går ned en gate, så blir alle som får den nye "idèen" en dårlig versjon av de som først "fant på" noe så revolusjonerende?

Her ser vi en bruker som ikke har noe argument å komme med.

Anonymkode: ee05a...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her ser vi en bruker som ikke har noe argument å komme med.

Anonymkode: ee05a...cff

Noe som er det første en som heller ikke har noen argumenter ville brukt som et forsøk på en hersketeknikk ;) 

Se på salgstallene du, så skjønner du at majoriteten er uenig med deg :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forandrer ikke det faktum at Harry Potter bare er en kopi av The Worst Witch,

 

Anonymkode: ee05a...cff

Jeg har ikke lest the worst witch så det kan jeg ikke uttale meg om. 

Jeg uttaler meg bare om direkte feil om Harry Potter universet som du kommer med. Det får meg jo til å tro at som tidligere skrevet, så har ikke du lest noen bøkene, og dermed har du heller ikke noe sammenligningsgrunnlag. 

Anonymkode: 7b6bb...714

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lest the worst witch så det kan jeg ikke uttale meg om. 

Jeg uttaler meg bare om direkte feil om Harry Potter universet som du kommer med. Det får meg jo til å tro at som tidligere skrevet, så har ikke du lest noen bøkene, og dermed har du heller ikke noe sammenligningsgrunnlag. 

Anonymkode: 7b6bb...714

Jeg har lest dem begge og det blir i grunnen nesten som å sammenlikne et leksikon med en vitsebok... De er veldig, veldig forskjellige. Det er såvidt jeg husker 7 bøker av begge og begge foregår på en trollmannskole, men der stopper det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både The Worst Witch og Harry Potter er elendige. Folk tror Harry Potter er bra fordi det er populært. Det er problemet med folk i dag. De tror at ting er bra bare fordi det er populært.

Anonymkode: ee05a...cff

Helt enig med deg. Jeg kjøpte ALLE Harry Potter-bøkene på grunn av at jeg trodde de skulle være bra, i hard-utgave ... Og så leser jeg dem og finner ut at de er SHIT. Jeg har vært lesehest hele livet og jævlig kresen på bøker. For det meste lest biografier, historiske bøker, filosofi, bøker om psykisk helse, og Jane Austen og generelt sett store kjærlighetsromaner, som Tatt av Vinden... Jo, Harry Potter suger virkelig... hehe. Synes det er rart det er så populært.. Bøkene er ikke SÅ bra. Som å skryte av at man har ketsjup på maten.

Anonymkode: 9716c...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg. Jeg kjøpte ALLE Harry Potter-bøkene på grunn av at jeg trodde de skulle være bra, i hard-utgave ... Og så leser jeg dem og finner ut at de er SHIT. Jeg har vært lesehest hele livet og jævlig kresen på bøker. For det meste lest biografier, historiske bøker, filosofi, bøker om psykisk helse, og Jane Austen og generelt sett store kjærlighetsromaner, som Tatt av Vinden... Jo, Harry Potter suger virkelig... hehe. Synes det er rart det er så populært.. Bøkene er ikke SÅ bra. Som å skryte av at man har ketsjup på maten.

Anonymkode: 9716c...6bb

Om du vanligvis leser biografier, historiske bøker, filosofi, psykisk helse og klassisk skjønnlitteratur så er det jo klart at Harry Potter ikke vil fenge. Det blir for dumt å sammenligne og idiotisk å kjøpe alle bøkene i tro at du vil like det. Det er jo kjempelangt fra hva du vanligvis leser. 

Anonymkode: 7b6bb...714

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du vanligvis leser biografier, historiske bøker, filosofi, psykisk helse og klassisk skjønnlitteratur så er det jo klart at Harry Potter ikke vil fenge. Det blir for dumt å sammenligne og idiotisk å kjøpe alle bøkene i tro at du vil like det. Det er jo kjempelangt fra hva du vanligvis leser. 

Anonymkode: 7b6bb...714

jammen jeg elsker MAGI!! :ninuskapus: Harry potter er umagisk.

Anonymkode: 9716c...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...