Gå til innhold

Robotstøvsuger - verdt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flytter inn i et nytt hus og vurderer å kjøpe meg robotstøvsuger som kan gå i stuen mens jeg er på jobb. Stuen har store gulvflater, lite møbler. Jeg har en hund som drar med seg mye graps, til tross for tørking og sånn. Hunden er ikke i stuen på dagen.

Hva er deres erfaring med robotstøvsuger? Er det verdt invisteringen?

Anonymkode: 0a0ba...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flytter inn i et nytt hus og vurderer å kjøpe meg robotstøvsuger som kan gå i stuen mens jeg er på jobb. Stuen har store gulvflater, lite møbler. Jeg har en hund som drar med seg mye graps, til tross for tørking og sånn. Hunden er ikke i stuen på dagen.

Hva er deres erfaring med robotstøvsuger? Er det verdt invisteringen?

Anonymkode: 0a0ba...149

Jeg har en fra Miele og elsker den! Har programmert den til å gå mens jeg er på jobb og kommer hjem til nystøvsuget hus hver dag. Syns den er veldig effektiv og tar med seg mye også. Støvsuger grundig en gang annenhver uke selv. I krinkler og kroker som den ikke kommer til. Har også hund og brukte veldig mye tid på støvsuging før. 

Løp og kjøp!

Anonymkode: 47ca6...3ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en superbillig en fra netOnNet, (500kr), og elsker den!
Den er ikke supereffektiv, men den tar hybelkaniner og kattehår!
 spesielt i sommer hvor pus dro inn mye støv og sand, da var det himmelsk å kunne ligge ute å sole seg mens leiligheta ble støvsugd! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et moderne og ryddig hjem er det genialt. Hvis du har høye dørkarmer og mye "rot" som støvsugeren kan sette seg fast i er det ikke sikkert det er noe for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater husarbeid så ja, helt klart verdt pengene! 

Har to langhårede katter og det er masse pelsdotter på gulvet etter en uke uten støvsuging. Deilig å sette på roboten og gå ut døra og komme hjem til rent gulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker min. Setter den på når jeg går om morgenen og kommer hjem til nesten støv og ruskfrie gulv. Må støvsuge selv en gang annen hver uke sånn ca. Jeg synes absolutt det er verdt pengene. Vi kjøpte en til 2500,- på black Friday.

Anonymkode: b74b3...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prt90 skrev:

Hvis du har et moderne og ryddig hjem er det genialt. Hvis du har høye dørkarmer og mye "rot" som støvsugeren kan sette seg fast i er det ikke sikkert det er noe for deg.

Slik har jeg det, og jeg elsker Roomba'en min likevel. :) Hender jeg lukker dørene og flytter den til et annet rom når jeg drar på jobb, ellers tusler den rundt på stua og holder den fin. :) 

Anonymkode: 8982d...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar lengre tid å rengjøre robotstøvsugeren for hundehår, enn å støvsuge. I tillegg må du ha det ryddig til enhver tid, hvis den skal støvsuge hver dag. Min erfaring er at de suger dårlig, men feier ganske bra. 

Anonymkode: 3260f...a76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flytter inn i et nytt hus og vurderer å kjøpe meg robotstøvsuger som kan gå i stuen mens jeg er på jobb. Stuen har store gulvflater, lite møbler. Jeg har en hund som drar med seg mye graps, til tross for tørking og sånn. Hunden er ikke i stuen på dagen.

Hva er deres erfaring med robotstøvsuger? Er det verdt invisteringen?

Anonymkode: 0a0ba...149

Definitivt verdt det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det tar lengre tid å rengjøre robotstøvsugeren for hundehår, enn å støvsuge. I tillegg må du ha det ryddig til enhver tid, hvis den skal støvsuge hver dag. Min erfaring er at de suger dårlig, men feier ganske bra. 

Anonymkode: 3260f...a76

Hvilken type robotstøvsuger har du erfaring med? Jeg bruker ikke mange sekundene på å tømme skuffen som bøsset er samlet i. Og bikkjehårene samler seg jo også i den skuffen. 

Anonymkode: 47ca6...3ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type robotstøvsuger har du erfaring med? Jeg bruker ikke mange sekundene på å tømme skuffen som bøsset er samlet i. Og bikkjehårene samler seg jo også i den skuffen. 

Anonymkode: 47ca6...3ee

Jeg har Roomba og hund.

Ville ikke vært den foruten. Det er praktisk talt ikke noe støv igjen på gulvet her. Ikke rydder jeg så veldig heller. Den skyver gjerne småting foran seg.

Av og til har den stoppet opp på noe, men pytt pytt. Da er det jo bare å sette den på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en billig robotstøvsuger, og selv om den nok ikke er den beste på markedet så er jeg utrolig fornøyd med den! Jeg støvsuger grundig med vanlig støvsuger en gang i uken, men gulvene er stort sett rene hele tiden takket være roboten :)

Endret av Purple Basil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tykke tepper på gulvet, kronglete planløsninger og høye dørstokker mellom alle rom, så vi har så langt ikke giddet å kjøpe en. Ser ikke for meg at den hadde klart å gjør noe særlig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne legge til at jeg så og si aldri støvsuger lenger.

Men jeg har et moderne og lettstelt hus. I tillegg har jeg sørget for at den går innunder sofaer, skjenker osv.

Soverommene vårehar jeg faktisk ikke støvsugd på et år eller så. Støvsugeren kommer til overalt. Det gjelder bare å sette den på ofte nok.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tar lengre tid å rengjøre robotstøvsugeren for hundehår, enn å støvsuge. I tillegg må du ha det ryddig til enhver tid, hvis den skal støvsuge hver dag. Min erfaring er at de suger dårlig, men feier ganske bra. 

Anonymkode: 3260f...a76

Jeg gjetter at du har en dårlig robotstøvsuger

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type robotstøvsuger har du erfaring med? Jeg bruker ikke mange sekundene på å tømme skuffen som bøsset er samlet i. Og bikkjehårene samler seg jo også i den skuffen. 

Anonymkode: 47ca6...3ee

Roomba. Det holder ikke å tømme skuffen, bikkjehårene tvinner seg rundt børsten, etter noen gangers bruk gikk ikke børsten rundt. 

Anonymkode: 3260f...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, prt90 skrev:

Jeg gjetter at du har en dårlig robotstøvsuger

Alternativt en langhåret hund med veldig myk pels. 

Anonymkode: 3260f...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi to små barn. De kaster gjerne en del smuler og biter på gulvet. Ellers syns jeg fort det blir smuler på kjøkkenet. Sa er det veldig greit med en slik støvsuger. Vi kan gjøre andre ting mens den jobber der. Vi bruker den i to etasjer og er veldig grundig. Det som er dumt er at vi har trapper i huset og da må vi ta fram en vanlig støvsuger og ta det. 

Anonymkode: 01c36...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...