Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er helt latterlig at HD sitter på god morgen norge og skal overbevise Norge om at hun er sunn, det gjør ikke noe om vekta svinger, eller at man legger på seg så mye, for hun er visstnok fortsatt sunn. At det går an!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gundagrynte

Det er helt latterlig at HD sitter på god morgen norge og skal overbevise Norge om at hun er sunn, det gjør ikke noe om vekta svinger, eller at man legger på seg så mye, for hun er visstnok fortsatt sunn. At det går an!

Og at GMN lar henne gjøre det....*leter etter passende ord men finner ingen*....Og fortsatt er hun overbevist om at hun trener 5-6 ganger i uken og spiser sunt....baaaah!

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor påståes det at det er sunt å være overvektig? Det har jeg aldri sett. Det jeg har sett er et fokus på at man har verdi som menneske, selv om man har fra noen til mange kilo for mye. Det er ikke noe sted blitt påstått at det er SUNT å ha en BMI på 50. Det er kun skrevet litt om at det ikke nødvendigvis er usunt å være lettere overvektig. Mobbing å insinuerer at det er helseskadelig? Det er sjeldent det insinueres. Som oftest skrikes det ut i kombo med en rekke nedsettende og krenkende adjektiver. Og ja, det er mobbing.

I artikkelen som er på forsiden av kvinneguiden nå. 

http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article1617523.ece

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt latterlig at HD sitter på god morgen norge og skal overbevise Norge om at hun er sunn, det gjør ikke noe om vekta svinger, eller at man legger på seg så mye, for hun er visstnok fortsatt sunn. At det går an!

Og at GMN lar henne gjøre det....*leter etter passende ord men finner ingen*....Og fortsatt er hun overbevist om at hun trener 5-6 ganger i uken og spiser sunt....baaaah!

"Leker med tanken på maraton"?! Ok.

Intervjuet var forsåvidt i sin helhet til å grave seg ned av. Selvfornektelsen er forbausende.

Det intervjuet var bare så utrolig flaut å se på!
 :flau:

Snakk om vås fra ende til annen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sunt og trene 5-6 g uka og spise sunt, men å være så overvektig er IKKE sunt. Å ha indre organer inntullet i fett er virkelig ikke sunt(sier ikke at HD har det, men overvektige er ikke overvektige bare utenpå...)

Jeg skjønner virkelig ikke at en som trener så mye som hun sier og spiser sunt ikke går ned i vekt. Med mindre det er snakk om noe sykdom, hormonell ubalanse eller noe i den dur.  Eller at en holder seg selv for narr. 

Endret av MiniMjau
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte se intervjuet nå. Hun sitter altså og sier at vekt ikke spiller noen rolle, at vekten ikke har noe å si om hvilken helse du har. Eeeeee.. come again? Om man er over- eller undervektig - det har noe å si, det ER ikke sunt å veie så mye! Evt lite. Hun KAN da ikke sitter der som PERSONLIG TRENER OG SI SÅNT??!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk kan veldig overvektige være sunnere og i bedre helse enn oss andre.

Har to venninner, en kollega og en privat. Begge to er veldig overvektige. OG trener masse, body pump, vekter crossfit, spinning og så videre. Begge to har på sine tester via jobben fått best resultat av hele arbeidskokken! Min kollega skilte seg kraftig ut som den med best kondis, minst risiko for hjerteproblem, blodtrykk You name it. Samme resultat fikk min venninne, en helt annen arbeidsplass. Den ene 22 år, den andre 37 år gammel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit^^.

 

Men klart, helsesøsterne på arbeidsplassene anbefalte begge to til å fortsette med å gå ned i vekt. Fordi tung vekt (uansett om det er muskler hos Body Buildere, eller fete) er en belastning på skjelett og hjerte, lunger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit^^.

 

Men klart, helsesøsterne på arbeidsplassene anbefalte begge to til å fortsette med å gå ned i vekt. Fordi tung vekt (uansett om det er muskler hos Body Buildere, eller fete) er en belastning på skjelett og hjerte, lunger.

Dette her!

Selvfølgelig er det sunt for kroppen å trene, det er det jo ingen som nekter for! Det er bare påstander om at man nærmest driver med diskriminering og vektrasisme dersom man ymter frempå at overvekt ikke er KJEMPESUNT. Backet opp med artikler med meningsløst innhold som den KG postet der man bevisst misforstår vitenskaplige sammenhenger for å gi feite folk en god unnskyldning til å ikke gjøre noe positivt for helsen sin.

 

Elsker for øvrig at hun drar fram standard-forsvaret sitt om at alle vil at hun skal ha sixpack både på GMN og på bloggen. Ingen har krevd at hun har sixpack. Ingen har vel egentlig trodd, gitt utgangspunktet hennes, at det i det hele tatt er fysisk mulig. Hvor tar hun det egentlig fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så forbanna lei av at hun hele tiden påstår at det eneste folk synes er at hun burde ha hatt six-pack og sprettrumpe. NEI, her snakker man virkelig om en personlighet blottet for selvinnsikt, men en real dose self-comforting og bare se det man selv vil se... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett intervjuet og sitter igjen med to ting; 

Hvorfor sier hun HELE tiden "litt" opp i vekt? Litt opp i vekt for meg er et par kg, høyst 5 kg.

Og den sixpacken, hvor HAR hun det ifra? Ingen i kommentarfeltet hennes har skrevet noe om sixpack, ingen her har gjort det, ingen som jeg har sett - bortsett fra henne selv. Jeg kjenner ingen med sixpack, da er man jo somregel idrettsutøver? Mange PTer har jo heller ikke det, så jeg skjønner ikke hvorfor hun til stadighet må ta det opp.

Bare min mening da:)

Endret av Butternut
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett intervjuet og sitter igjen med to ting; 

Hvorfor sier hun HELE tiden "litt" opp i vekt? Litt opp i vekt for meg er et par kg, høyst 5 kg.

Og den sixpacken, hvor HAR hun det ifra? Ingen i kommentarfeltet hennes har skrevet noe om sixpack, ingen her har gjort det, ingen som jeg har sett - bortsett fra henne selv. Jeg kjenner ingen med sixpack, da er man jo somregel idrettsutøver? Mange PTer har jo heller ikke det, så jeg skjønner ikke hvorfor hun til stadighet må ta det opp.

Bare min mening da:)

DETTE!! Derfor er hun overvektig.

20kg vektoppgang er overhodet ikke en liten vektoppgang. Mange jenter med gjennomsnittlig høyde slik HD har, veier 60kg. 20kg er en tredjedel av deres totale kroppsvekt! Det er MYE!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Navy

Jeg syns det er helt innafor at hun som PT er stor, det jeg derimot reagerer veldig på er å påstå at det er sunt å vært så stor som hun er. Tror på at du hun føler seg bedre, men en slik overvekt kan umulig være bra for ledd, hjerte og lunger. Dessuten, for å faktisk kunne slå fast at hun er mer sunn nå enn da hun veide 20kg mindre, burde hun vise til tester som bekrefter dette. Da tenker jeg på tester som viser hvor mye fett hun har rundt de indre organene før og etter vektoppgang, oksygenopptak, andel muskelmasse, fettprosent, stoffregulering i kroppen osv.

 

Når det kommer til at hun har utført et triathlon er det veldig bra. Det jeg syns enkelte bør bemerke seg er at det var et forholdsvis kort triathlon med 1500m svømming, 40km sykling og 10km løping. Dette er selvsagt bra. Men poenget mitt er at til og med jeg som trener max 2 ganger i uken skulle ha klart å gjennomføre et slikt triathlon. 

www.helenedrage.com/ostfold-triathlon-2015/

Endret av Frk. Navy
Redigert grunnet skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner, hets, latterliggjøring, personangrep og persondebatt, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun i gang igjen, og går hardt ut mot folk som stiller urimelige krav til henne. For hvorfor kan det ikke være sånn at hun kan gå ut og si akkurat det hun vil i alle medier hun får tilgang på uten at noen er uenige med henne eller stiller spørsmålstegn med hva hun sier?

Hun viser til at hoveddelen tilbakemeldinger er positive, som ikke er overraskende, men hun velger i kjent stil å fokusere på dem som er uenige med henne. Hun nevner kritikere som mener at det bare er å knipse med fingrene, så raser man ned i vekt. Hun insisterer også i det siste blogginnlegget sitt på at konstruktiv kritikk selvfølgelig er helt greit, men dikter likevel opp helt fiktiv kritikk som at folk tror man går ned 20 kg ved å bare spise salat en uke (og dermed stempler kritikerne sine som naive idioter).

Når hun uansett trekker frem 5 kg vektnedgang i kommentarfeltet sitt (som er bra) hvorfor insisterer hun da på at hun overhodet ikke fokuserer på vekten? Å fokusere på vekt når man er overvektig er jo fornuftig.

Og hvor kommer dette behovet for å bagatellisere all kritikken fra? I likhet med at det ikke har vært noen, noensinne, som har forlangt at hun skal ha sixpack for å jobbe som personlig trener, være fri for celulitter for å gå med shorts eller være sylslank for å gå i bikini er det vel heller ingen som har sagt at det bare er å spise salat en uke så går man ned all overvekt. Hun skal liksom være fornuften som skal stå opp for alle dem som tror at overvekt er kjempeenkelt og superkjapt å fikse, selv om ingen noen sinne har sagt noe som likner.  Man insisterer jo så hardt på å være et offer at det er helt vondt.

 

Endret av Tapet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Nå er hun i gang igjen, og går hardt ut mot folk som stiller urimelige krav til henne. For hvorfor kan det ikke være sånn at hun kan gå ut og si akkurat det hun vil i alle medier hun får tilgang på uten at noen er uenige med henne eller stiller spørsmålstegn med hva hun sier?

Hun viser til at hoveddelen tilbakemeldinger er positive, som ikke er overraskende, men hun velger i kjent stil å fokusere på dem som er uenige med henne. Hun nevner kritikere som mener at det bare er å knipse med fingrene, så raser man ned i vekt. Hun insisterer også i det siste blogginnlegget sitt på at konstruktiv kritikk selvfølgelig er helt greit, men dikter likevel opp helt fiktiv kritikk som at folk tror man går ned 20 kg ved å bare spise salat en uke (og dermed stempler kritikerne sine som naive idioter).

Hvor kommer dette behovet for å bagatellisere all kritikken fra? I likhet med at det ikke har vært noen, noensinne, som har forlangt at hun skal ha sixpack for å jobbe som personlig trener, være fri for celulitter for å gå med shorts eller være sylslank for å gå i bikini er det vel heller ingen som har sagt at det bare er å spise salat en uke så går man ned all overvekt. Hun skal liksom være fornuften som skal stå opp for alle dem som tror at overvekt er kjempeenkelt og superkjapt å fikse, selv om ingen noen sinne har sagt noe som likner.  Man insisterer jo så hardt på å være et offer at det er helt vondt.

 

Du sa det! Takk!! 

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er hun i gang igjen, og går hardt ut mot folk som stiller urimelige krav til henne. For hvorfor kan det ikke være sånn at hun kan gå ut og si akkurat det hun vil i alle medier hun får tilgang på uten at noen er uenige med henne eller stiller spørsmålstegn med hva hun sier?

Hun viser til at hoveddelen tilbakemeldinger er positive, som ikke er overraskende, men hun velger i kjent stil å fokusere på dem som er uenige med henne. Hun nevner kritikere som mener at det bare er å knipse med fingrene, så raser man ned i vekt. Hun insisterer også i det siste blogginnlegget sitt på at konstruktiv kritikk selvfølgelig er helt greit, men dikter likevel opp helt fiktiv kritikk som at folk tror man går ned 20 kg ved å bare spise salat en uke (og dermed stempler kritikerne sine som naive idioter).

Når hun uansett trekker frem 5 kg vektnedgang i kommentarfeltet sitt (som er bra) hvorfor insisterer hun da på at hun overhodet ikke fokuserer på vekten? Å fokusere på vekt når man er overvektig er jo fornuftig.

Og hvor kommer dette behovet for å bagatellisere all kritikken fra? I likhet med at det ikke har vært noen, noensinne, som har forlangt at hun skal ha sixpack for å jobbe som personlig trener, være fri for celulitter for å gå med shorts eller være sylslank for å gå i bikini er det vel heller ingen som har sagt at det bare er å spise salat en uke så går man ned all overvekt. Hun skal liksom være fornuften som skal stå opp for alle dem som tror at overvekt er kjempeenkelt og superkjapt å fikse, selv om ingen noen sinne har sagt noe som likner.  Man insisterer jo så hardt på å være et offer at det er helt vondt.

 

AMEN. Og creds til hun Oda i kommentarfeltet..

Endret av Butternut
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

AMEN. Og creds til hun Oda i kommentarfeltet..

Slenger meg på den :) Og igjen viser HD at hun ikke er istand til å ta til seg kritikk men nærmest halshugger de som er så frekke.. at de kritiserer henne!!, og de som snakker henne etter kjeften...da er det kyss klapp og klem som gjelder...Tåler man ikke kritikk som går på ting man selv har sagt...da er det på tide å revurdere hele bloggingen.

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 går på to uker er mye! :) Så da er de 20 kg borte om noen få uker da? Får jo håpe hun greier og gå ned igjen(om det er drt hun vil) på en sunn måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

5 går på to uker er mye! :) Så da er de 20 kg borte om noen få uker da? Får jo håpe hun greier og gå ned igjen(om det er drt hun vil) på en sunn måte. 

Nå er det vel mest vann man mister de første ukene eller er jeg helt på bærtur her :) Men 20 kg og litt..som hun selv kaller det er ikke borte i løpet av noen uker...Det skal og bør ta tid å gå ned i vekt. Ellers blir det easy go easy come...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...