Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er bare tullete. Smoothiexchange har smoothier som innholder sjokolade(!!!) og frossen yoghurt med sukker i. Flere av dem inneholder nesten 400 kcal.

Lenge leve selvfornektelse! Småspising er tydeligvis greit så lenge det går gjennom en blender først. Kommer vel ut av dette "prosjektet" med 0 kg ned også.

 

Uansett hvor mange kalorier smoothiene inneholder....skal man ned i vekt, er 300 flytende kcal MYE som kunne vært erstattet med lang mer mettende næring som grønnsaker og proteiner.

Med normal hverdagsaktivitet 1 time om dagen (gåing og lignende) samt trening 3 ganger i uken, ville kun 5 og en halv smoothies á 300 kcal vært altfor lite å leve på hver dag.

(beregnet på mitt eget inntak, høyde, vekt, aktivitet, og næringsbehov for å gå en halvkilo ned i vekt i uken. Og jeg tror vi er ca like høye.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme tenker jeg..Og dette er jo ting hun bør vite,med tanke på utdannelsen som kostholdsveileder?

 

Mener å huske henne si at hun ikke er spesielt glad i å lage mat.Da må jo alt dette styret med matlaging være ganske demotiverende.

Det enkleste er ofte det beste tenker jeg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun besto eksamen men skrev i bloggen flere ganger hvor lite hvor alltid hun hadde lest og gjort og hvor dårlig samvittighet hun hadde. At hun nå tror ting ikke inneholder sukker fordi det har "naturlige ingredienser" sier vel litt om hvor mye hun har lært.

 

Ok.Ja det er en ærlig sak å ha lest for lite,men da bør man kanskje vente litt med å tilby kostholdsveiliedning og ta seg godt betalt for det:

http://mylifestyle.no/treningsprogram

 

 

Det enkleste er ofte det beste tenker jeg!

 

Absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

300 kcal er jo bortimot en middag!

300 kcal er ikke en middag. Om man er på sulteslankern kanskje. Hvor mye mener du man skal spise til frokost og lunch da? 200 kcal? Sånn 800 kalorier om dagen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 kcal er ikke en middag. Om man er på sulteslankern kanskje. Hvor mye mener du man skal spise til frokost og lunch da? 200 kcal? Sånn 800 kalorier om dagen?

Jeg drog den kanakje litt langt, men 300 er ihvertfall langt over en halv middag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

En halvliter Litago sjokolademelk gir 310 kcal (hvis vi sier at 1ml er det samme som 1g?). Selv om jeg regner med at smoothiene inneholder mye mer sunt enn det sjokolademelk gjør, så er det vel likevel alt for mye å drikke 300 kcal! 

 

Var dette mellommåltid, eller innimellom måltider, eller var det lunsjen hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Uavhengig av kcal gjør hun så mye rart kostholdsmessig at jeg blir helt matt. Siste innlegg med smoothiekoppen; ris og mango fungerer som sukker i kroppen. Du skal ha en rimelig intens treningsøkt for å brenne det opp før det treffer skinka di. Hun velger kylling, som er bortimot det minst næringsrike kjøttet man kan finne, og hun går i den klassiske "små måltider"-fella. Klart hun føler for å småspise når hun bare er halvmett. Ikke minst når hun ikke har hatt en god fettkilde i siste måltid, sånn at hun heller ikke har fått en metthetsfølelse som varer.

Og smoothie og smoothie er ikke det samme. Dropp den der frukt-og-juicegreia. Hun kunne like gjerne spist en sjokolade og en vitaminpille. Lag en hjemmelaget smoothie av tyrkisk yoghurt eller kokosmelk, frosne bær (uten sukker), og strø litt nøtter på toppen. Masse næring, og hun ville holdt seg mett til neste måltid.

Og nei, jeg bryr meg overhode ikke om folk er feite eller ikke, jeg blir bare så matt av alle de "gode rådene" der ute. Skulle ønske fokuset var mindre på antall kcal/gå ned i vekt, og større på å få i seg de byggeklossene kroppen trenger for å fungere godt. Newsflash; hvis kroppen skriker etter næring og du har kjørt deg inn på en (frukt)sukkerkarusell blir du sulten, uansett hvor mye du har spist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Uavhengig av kcal gjør hun så mye rart kostholdsmessig at jeg blir helt matt. Siste innlegg med smoothiekoppen; ris og mango fungerer som sukker i kroppen. Du skal ha en rimelig intens treningsøkt for å brenne det opp før det treffer skinka di. Hun velger kylling, som er bortimot det minst næringsrike kjøttet man kan finne, og hun går i den klassiske "små måltider"-fella. Klart hun føler for å småspise når hun bare er halvmett. Ikke minst når hun ikke har hatt en god fettkilde i siste måltid, sånn at hun heller ikke har fått en metthetsfølelse som varer.

Og smoothie og smoothie er ikke det samme. Dropp den der frukt-og-juicegreia. Hun kunne like gjerne spist en sjokolade og en vitaminpille. Lag en hjemmelaget smoothie av tyrkisk yoghurt eller kokosmelk, frosne bær (uten sukker), og strø litt nøtter på toppen. Masse næring, og hun ville holdt seg mett til neste måltid.

Og nei, jeg bryr meg overhode ikke om folk er feite eller ikke, jeg blir bare så matt av alle de "gode rådene" der ute. Skulle ønske fokuset var mindre på antall kcal/gå ned i vekt, og større på å få i seg de byggeklossene kroppen trenger for å fungere godt. Newsflash; hvis kroppen skriker etter næring og du har kjørt deg inn på en (frukt)sukkerkarusell blir du sulten, uansett hvor mye du har spist...

..og med tanke på at hun selger kostholdsplaner er det nesten fristende å hente frem kvakksalverloven og bruke den aktivt! Men man nøyer seg med å stadfeste at hun er en meget dårlig reklame for egne produkter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

..og med tanke på at hun selger kostholdsplaner er det nesten fristende å hente frem kvakksalverloven og bruke den aktivt! Men man nøyer seg med å stadfeste at hun er en meget dårlig reklame for egne produkter...

Ja. Det har jo vært en diskusjon her i tråden om hvorvidt hun kan være en god PT/coach for andre, selv om hun ikke fikser det for sin egen del. Uten å ha møtt henne mener jeg det er fullt mulig at hun er superflink på løfteteknikk/treningsprogram/kostholdsteori osv men jeg ville rett og slett ikke tatt sjansen. Man leier en PT delvis for å bli motivert og mentalt påvirket, og jeg forsøker å velge med omhu hvem jeg lar meg påvirke av.

For å understreke: Jeg ville jo heller ikke ha hyrt en PT som humpet på krykker etter å ha blitt skadet pga feilbelastning på trening, og siden både det fysiske og det mentale er viktig å ha på plass synes jeg risikoen blir for stor ved å velge en PT uten kontroll på sitt eget prosjekt.

Edit; endret dårlig formulering..

Endret av Tottelotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drog den kanakje litt langt, men 300 er ihvertfall langt over en halv middag! :)

Enig i at 300 kcal er langt fra en middag, men jeg syns det er nesten like langt unna et mellommåltid. 😳 I min verden er et mellommåltid rundt 100kcal. I følge instagram klassifiserer hun faktisk ikke denne smoothien som et mellommåltid, fordi den ikke har tilsatt sukker?! What? Hva er det hun regner som et mellommåltid da, når 300 kcal fra fruktsukker ikke er det? Det er virkelig ikke rart at hun ikke går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte

Enig i at 300 kcal er langt fra en middag, men jeg syns det er nesten like langt unna et mellommåltid. I min verden er et mellommåltid rundt 100kcal. I følge instagram klassifiserer hun faktisk ikke denne smoothien som et mellommåltid, fordi den ikke har tilsatt sukker?! What? Hva er det hun regner som et mellommåltid da, når 300 kcal fra fruktsukker ikke er det? Det er virkelig ikke rart at hun ikke går ned i vekt.

Hvis det er en type kostholdsråd hun selger..da håper jeg det er til folk som skal opp i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en type kostholdsråd hun selger..da håper jeg det er til folk som skal opp i vekt!

Jeg hater at hun skriver speltlumper og ikke lomper...!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en type kostholdsråd hun selger..da håper jeg det er til folk som skal opp i vekt!

Hun selger tydeligvis en del PT men har ikke en eneste positiv testimonial på siden sin fra kostholdskunder. Som ikke er noe rart, når hun på siden sin skriver igjen og igjen(!!) at man ikke trenger å spise torsk og brokkoli for å komme i form, og kan kose seg og likevel nå målene sine. Når folk leser dette, og ser at hun blir feitere og feitere, er det ikke så rart de styrer unna de tjenestene der.

Andre coacher, som Camilla Hoel og Christina Strøm Fjære har uttalt at de har samme tilnærming til kosthold, men har i motsetning til Helene konkrete resultater å vise til. Da hun fulgte Siljes opplegg gikk hun ned i vekt. Når hun styrte selv gikk hun bare jevnt oppover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig! Det er bare lumpent! :glare:

Knegg! Jeg har lest bloggen hennes i et / et og et halvt års tid, og synes hun gjør ALT for mye ut av denne vektnedgangen. Alskens prosjekt hver uke, kutting av pepsi max/sukkerfri måned her og der, atkinsbarer i hytt og pine, matprepping, gå ned 10 kg til da og da, etterfulgt av innlegg der hun ikke har rutiner inne på matfronten. Og så skal hun ha ork til å trene omtrent hver dag vedsiden av. Jeg hadde blitt totalt utslitt, og blir litt oppgitt av å lese bloggen. Jeg tror hun hadde rast ned i vekt hadde hun spist lavkarbo og trent et par dager i uka, tatt det med ro og ikke stresset sånn med alle de prosjektene. Nå aner jeg ikke hva problemet bak er, men tror hun hadde hatt godt av å bare roe ned og ikke flydd sånn frem og tilbake med alt mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at 300 kcal er langt fra en middag, men jeg syns det er nesten like langt unna et mellommåltid. I min verden er et mellommåltid rundt 100kcal. I følge instagram klassifiserer hun faktisk ikke denne smoothien som et mellommåltid, fordi den ikke har tilsatt sukker?! What? Hva er det hun regner som et mellommåltid da, når 300 kcal fra fruktsukker ikke er det? Det er virkelig ikke rart at hun ikke går ned i vekt.

Et mellommåltid er et knekkebrød med magert pålegg, eller en banan, en skyr, et eple osv. Det er ikke en smoothie proppfull av sukker og drit. Jeg drikker også de der smoothiene på exchange eller hva det heter iblant, men jeg er fullstendig klar over hva det inneholder, og for meg blir dt da kos på lik linjeg med milkshake/sjokolade osv. Men så har jeg også et annet kosthold enn HD, jeg driver ikke med fancy proteinbakst selvom jeg er PT, jeg kjører det enkle er ofte det beste. Jo vanskeligere man gjør det for seg selv, jo vanskeligere blir det å gjennomføre det.

 

En livsstils endring er nettopp det, en livsstils endring. Det skal være et kosthold du skal kunne leve med resten av livet. Det er ikke et kosthold med start - og sluttdato, da det aldri vil fungere i lengden. Jeg ahr en hektisk hverdag som lærer, student, PT, mamma - jeg spiser mye knekkebrød med makrell i tomat på jobb, eller middagsrester/ evt salat fra kantina. Man må gjøre det litt enkelt. Ting trenger ikke være så spennende. Kroppen driter i om næringsinnholdet kommer fra knekkebrød med makrell enn fancy protein greier, det viktigste er at den får den rette næringen. Det som vil holde deg mett. Jeg spiser mye egg, og det er fordi jeg holder meg mett lenge med egg :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...