Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og dreier overkroppen i en unaturlig stilling, tar bildet ovenfra og holder inn magen.. og den der foten. Men ut fra kommentarene på den artikkelen til fitnessbloggen så virker det som om hun opplever mye hets fra treningsmiljøet og fitnessmiljøet på nettet. Men hun sensurerer jo veldig på egen nettside og facebooksider. Jeg skjønner jo at de reagerer på måten hun opererer på. Spesialist på vektnedgang..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig spent på hva hun skal holde foredrag om. Vellykket vektnedgang, sunn livsstil, kosthold, "balanse", gode rutiner, elsk deg selv som du er, PT uten sixpack?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg får fitnessbloggen opp i halsen som fremmer denne historien som en suksess historie, når det i virkeligheten er det stikk motsatte! Trodde virkelig fitnessbloggen var mer kritisk til hva de legger ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Hun er gründer av MyLifestyle, utdannet personlig trener, har utdanning/kurs ang. Fett fra A til Å (AFPT)

og er kostholdsveileder (AFPT), hun er foredragsholder på store arrangementer, hun e triathlon utøver og tidligere konkurransesvømmer. Er sponet av X-life og har egen coach og bruker det at du hun gikk ned ca 60 kg for alt det er verdt, uten å nevne at hun ble spiseforstyrret av det så hun måtte legge på seg igjen.

 

Hun har alt du trenger av informasjon, produkter og hjelp for å få en vektnedgang. Trening og kosthold trenger ikke være så komplisert, men hvorfor går det galt hver gang?

 

Med rett kosthold og riktig trening så vil enn nok til slutt bli mere fornøyd totaltsett og uansett hvor viktig det er for henne å presisere at hun er fornøyd med utseende og vekta og man skal være stolt av kroppen uansett om man er tykk eller tynn, så er det ikke bra å være verken undervektig eller overvektig.

Det med at hun måtte legge på seg igjen, er det noe Helene Drage har skrivi selv? For det høres i alle fall helt tullete ut. En person som er spiseforstyrret trenger å gjøre noe med spiseforstyrrelsen, og det syke forholdet til kropp og mat, men h*n trenger vel ikke å legge på seg igjen? Selvsagt om de er farlig undervektig, men det har hun i alle fall aldri vært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Shit.. ser hun har detagga et bilde på instagram, slik at det ikke dukker opp som bilder av henne lengre..

http://iconosquare.com/p/1081926735878863203_1491455941

Liker ikke den sensureringa hennes.

Hvis du tar den Helene Drage som er på det bildet, og tar på den kjolen hun har på seg på bildet til venstre i headeren på bloggen, så ser jeg for meg at det hadde sett ganske likt ut. Og det bildet er jo fra før hun startet vektnedgangen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at hun måtte legge på seg igjen, er det noe Helene Drage har skrivi selv? For det høres i alle fall helt tullete ut. En person som er spiseforstyrret trenger å gjøre noe med spiseforstyrrelsen, og det syke forholdet til kropp og mat, men h*n trenger vel ikke å legge på seg igjen? Selvsagt om de er farlig undervektig, men det har hun i alle fall aldri vært. 

 

http://i59.tinypic.com/14lsyo0.png

 

Her er bilde av kommentarfeltet under saken som ble postet på fitnessbloggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

http://i59.tinypic.com/14lsyo0.png

 

Her er bilde av kommentarfeltet under saken som ble postet på fitnessbloggen.

 

 

Jeg vet at det finnes både overspising, og det å spise for lite, men har aldri visst at spiseforstyrrelser hadde retninger, er det et vanlig begrep? Dere som vet mer om spiseforstyrrelser enn det jeg gjør, er det virkelig en nødvendighet for overvektige med evt. anoreksi eller andre spiseforstyrrelser å måtte legge på seg igjen? 

 

Innlegg redigert for sitat. Mynona, mod.

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar den Helene Drage som er på det bildet, og tar på den kjolen hun har på seg på bildet til venstre i headeren på bloggen, så ser jeg for meg at det hadde sett ganske likt ut. Og det bildet er jo fra før hun startet vektnedgangen? 

 

Akkurat det samme tenkte jeg! Er ikke mange kiloene som skiller de to bildene der..... At folk finner inspirasjon i HD er utenfor min fatteevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

​Innlegg redigert for sitat. Mynona, mod.

 

Jeg vet at det finnes både overspising, og det å spise for lite, men har aldri visst at spiseforstyrrelser hadde retninger, er det et vanlig begrep? Dere som vet mer om spiseforstyrrelser enn det jeg gjør, er det virkelig en nødvendighet for overvektige med evt. anoreksi eller andre spiseforstyrrelser å måtte legge på seg igjen? 

 

Jeg skjønte heller ikke den formuleringen. Spiseforstyrrelser i motsatt retning av hva..? Å gå opp i vekt var vel strengt tatt ikke en "ytterst nødvendighet", men heller en konsekvens av at hun har kjørt kroppen sin for hardt. Det er jo veldig forståelig. Jeg skjønner heller ikke logikken i at hun ikke ønsker vektfokus, når hun selv setter fokus på dette i ulike kanaler? 

Endret av Mynona
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg skjønte heller ikke den formuleringen. Spiseforstyrrelser i motsatt retning av hva..? Å gå opp i vekt var vel strengt tatt ikke en "ytterst nødvendighet", men heller en konsekvens av at hun har kjørt kroppen sin for hardt. Det er jo veldig forståelig. Jeg skjønner heller ikke logikken i at hun ikke ønsker vektfokus, når hun selv setter fokus på dette i ulike kanaler? 

Ja, det er veldig forståelig at hun går opp igjen i vekt når premissene for vektnedgangen er at hun har gjort det med å ha for lite inntak av energi, og ja, det er da en konsekvens av hvordan hun gikk ned i vekt. Men at det er av nødvendighet, og ikke bare det, det er av YTTERSTE nødvendighet å gå opp i vekt? Det skjønner jeg ikke. Og jeg synes det er veldig langt fra det til at det er en konsekvens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig forståelig at hun går opp igjen i vekt når premissene for vektnedgangen er at hun har gjort det med å ha for lite inntak av energi, og ja, det er da en konsekvens av hvordan hun gikk ned i vekt. Men at det er av nødvendighet, og ikke bare det, det er av YTTERSTE nødvendighet å gå opp i vekt? Det skjønner jeg ikke. Og jeg synes det er veldig langt fra det til at det er en konsekvens. 

Jeg skjønner det heller ikke. Ja, det kan godt være at man får litt ekstra vektoppgang som en konsekvens av jojoslanking. Det er det flere grunner til, blant annet det at kroppen ubevisst justerer ned aktivitetsnivået når man kutter på kaloriene. Blant annet. Men nå som hun er i en aktiv jobb med mye ståing og gåing og aktivitet er det rett og slett rart at det går så fort. 

 

Og så må man faktisk bestemme seg. Enten er dette en mislykket slankekur, som selvfølgelig er leit men ikke verdens undergang siden man kan ta seg sammen igjen, eller så er slankekuren som hun har brukt for å skape publisitet og oppmerksomhet rundt seg selv i tillegg til å selge egne PT-tjenester noe negativt som verken hun eller andre ville føle som "inspirerende" eller motiverende.

 

Uansett så forstår jeg helt ærlig ikke hva som er så utrolig inspirerende med denne (alle bildene er skjermdumper fra instagram btw) historien her: Skal man tro hennes egne bilder har hun ikke gått opp "litt". Hun har gått opp alt.

http://imgur.com/ZQ9xug7

Endret av Tapet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men at det er et marked for sånne typer foredrag, det skjønner jeg godt. Fat acceptance-bølgen er jo over oss alle, og nå er det på tide som en flokk med krabber i kokende vann som heller drar hverandre ned enn å flykte ut og  å lære oss å akseptere at vi aldri kan gjøre noe som helst positivt for vår egen helse eller velvære eller utseende, det viktigste er å kose seg hele tiden, og å akseptere oss selv for den vi er når vi ligger i flere tusen kaloriers kalorioverskudd over lengre tid. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan umulig være bra for kroppen å være på diett (slanke seg) hele tiden. hun hadde gått ned 30 kg før hun møtte Mats, men gikk opp alle sammen + 20 kg til da de ble sammen. I tillegg så levde hun på 800 kcal før photoshooten hun hadde i fjor. Dette var en photoshoot som skulle være en belønning av hard trening og rett kosthold for å vise hva hun hadde klart. Nå viser det seg at hun, da som nå, var utdannet PT, trente alt for hardt og spise alt for lite og utviklet spiseforstyrrelse. Så nå spiser hun 2500 kcal daglig og trener inni mellom. Ikke rart alle kiloene pluss litt ekstra kommer tilbake. Hun burde fått ordnet opp i tankene sine før hun fortsetter på dette kjøret. Kroppen og neppe godt av alle tankene rundt mat, kcal, trening og diett 24/7.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...