Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at hvis hun selv bruker den 60kg-historien hele tiden, så er det en stor uting. Men media har også et ansvar for hva de publiserer. Jeg har sendt melding til Fitnessbloggen nå om at jeg ikke synes noe om at de fronter en historie som ender med spiseforstyrrelse som en "suksesshistorie".

Joda, enig nok men samtidig har hun ansvar selv. Det er hun som har kontaktet mediene med denne historien og det er hun som har brukt det i markedsføring av seg selv i alle sammenhenger. Og da blir det bare latterlig når hun plutselig skal bortforklare igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gundagrynte

Joda, enig nok men samtidig har hun ansvar selv. Det er hun som har kontaktet mediene med denne historien og det er hun som har brukt det i markedsføring av seg selv i alle sammenhenger. Og da blir det bare latterlig når hun plutselig skal bortforklare igjen.

Og det er hun som godkjenner alle intervjuer...De gangene jeg har blitt intervjuet har jeg måttet godkjenne det som skulle på trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Derfor blir jeg så mektig provosert når fitnessbloggen bruker dette som en suksesshistorie om og om igjen. Det er jo oppskriften på hvordan man IKKE skal lykkes, oppskriften på hvordan man skal ødelegge seg selv. HD ser det kanskje ikke selv, men Fitnessbloggen burde da for søren se det selv, når hun selv skriver under at hun var spiseforstyrret!

 

Klarer ikke ta den der Fitnessbloggen seriøst, altså. 

 

Fått svar fra Fitnessbloggen nå, og de tar overhodet ikke selvkritikk. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du fått svar? Fb?

 

PM på FB.

 

Legg ut svaret da:)

 

Siden det var PM vil jeg ikke det (vet ikke om det er lov?). Jeg har dessuten forklart litt grundigere hva jeg mener, så får vi se. Har en mistanke om at de rett og slett ikke aner hvordan Helene har det i dag, og at de IKKE leser eget kommentarfelt (der Helene sier hun ble spiseforstyrret), for svaret var av type "hvem sier hun har hatt spiseforstyrrelser?? Kan du vise til noe mer konkret enn hva du selv føler?". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk!!! Helene skriver som kommentar selv under artikkelen om at hun ble spiseforstyrret og det var påkrevde å legge på seg.

Da burde vel artikkelen heller hete;" valgte vekk alternativet slankeopprasjon. Gikk i stedet ned 60 kg, pådro meg spiseforstyrrelse i en slik grad at jeg nå har lagt på meg igjen 30 kg, og sliter maksimalt med å få rutiner over kost og trening"...

Så kAnskje det ikke hadde vært så dumt med en slankeopprasjon i stedet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer med puppebilde i senga a..

 

Ja det reagerte jeg også på. Jeg begynte å følge henne for å se om jeg kunne få tips til nye treningsøvelser, ikke for å se henne naken i senga med mannen... Syns det var litt vel drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor Fitnessbloggen poster den samme historien om og om igjen! :klaske:

Fordi fitnessbloggen er det mest useriøse nettstedet i verden. Startet av en bolelanger og generelt mye snusk av de bak den...

Bare for å underbygge det jeg påstår:

http://www.dn.no/nyheter/finans/2015/01/14/2154/Jus/edderkoppen-i-dopnettverket

Endret av Blå politibil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det reagerte jeg også på. Jeg begynte å følge henne for å se om jeg kunne få tips til nye treningsøvelser, ikke for å se henne naken i senga med mannen... Syns det var litt vel drøyt.

Trykk gjerne puppene opp i trynet på folk, men det var ikke mye flatterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stusser fremdeles over motsetningen mellom at hun sliter med rutiner rundt mat og trening og at hun tar seg betalt for å hjelpe andre med det samme. Er det virkelig helt uproblematisk? Jeg mener ikke at hun må være en superkvinne som bare spiser bønnespirer og trener 30 timer i uka, for all del spis en sjokolade i ny og ne og være menneskelig - men hun sier jo selv at hun sliter. Det blir liksom noe annet. Og jeg er usikker på hvor godt hun selv har av dette vanvittige fokuset på mat og trening som hun får gjennom bloggen, jobben og all medieoppmerksomheten. Kanskje hadde det vært enklere for henne hvis dette ikke hadde så stor plass i livet hennes? Jeg vet ikke, men jeg er betenkt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte i går om jeg skulle kommentere artikkelen som Fitnessbloggen igjen la ut, men i frykt for å bli lynsjet beholder jeg min rett til å være anonym.


Kjære Helene,

Det er ingen som vil deg noe vondt, det er jeg ganske sikker på. Men forstår du ikke at dine lesere som har fulgt deg i mange år reagerer når du fortsatt lever på 60kg historien? Du kommenterer selv under artikkelen at historien var sann da, altså for over 2 år siden. Og det var den jo også. Men du sier selv at du har gått opp, har du da gått ned 60kg? Din blogg lever av lesere og annonseklikk, du tjener da altså på at vi leser det du skriver (enten med penger eller produkter).


For ikke så lenge siden leste jeg at du er mer fornøyd nå med kroppen enn noen gang, mener du virkelig det? Kan du med hånden på hjertet si at du trives med å være overvektig? Trives du bedre nå enn da du veide 70kg? Jeg tror ingen mennesker ønsker å være overvektig, det er ikke sunt uansett hvordan du vender og snur på det.


Kritikk kan du bli bedre på å takle. Snu det til noe bra, lær av den. Kritikk trenger nødvendigvis ikke å være slemt ment, men som sagt- du tjener på at vi leser din blogg. Det blir urettferdig om vi lesere ikke kan få ha en mening om det du skriver når du tjener på oss.


Kosthold og trening trenger ikke å være så avansert, det vet jo du som er utdannet kostholdsveileder og PT. Jeg tror at hvis du legger inn et par faste treningsøkter i uken (saltimer feks) og spiser tradisjonell god mat vil du komme så mye lenger.


Jeg håper ikke du går på en smell, for det er jeg redd du gjør med dine lange arbeidsdager og tempo. Kroppen vil til slutt si at nok er nok. Ønsker du det?


Det virker kanskje ikke sånn, men jeg heier på deg Helene og jeg håper du virkelig får ting på stell. Noen ganger blir det bare litt mye dobbeltmoral.

Endret av lilla_orkide
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Jeg stusser fremdeles over motsetningen mellom at hun sliter med rutiner rundt mat og trening og at hun tar seg betalt for å hjelpe andre med det samme. Er det virkelig helt uproblematisk? Jeg mener ikke at hun må være en superkvinne som bare spiser bønnespirer og trener 30 timer i uka, for all del spis en sjokolade i ny og ne og være menneskelig - men hun sier jo selv at hun sliter. Det blir liksom noe annet. Og jeg er usikker på hvor godt hun selv har av dette vanvittige fokuset på mat og trening som hun får gjennom bloggen, jobben og all medieoppmerksomheten. Kanskje hadde det vært enklere for henne hvis dette ikke hadde så stor plass i livet hennes? Jeg vet ikke, men jeg er betenkt....

Mange som tenker som deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er gründer av MyLifestyle, utdannet personlig trener, har utdanning/kurs ang. Fett fra A til Å (AFPT)
og er kostholdsveileder (AFPT), hun er foredragsholder på store arrangementer, hun e triathlon utøver og tidligere konkurransesvømmer. Er sponet av X-life og har egen coach og bruker det at du hun gikk ned ca 60 kg for alt det er verdt, uten å nevne at hun ble spiseforstyrret av det så hun måtte legge på seg igjen.

 

Hun har alt du trenger av informasjon, produkter og hjelp for å få en vektnedgang. Trening og kosthold trenger ikke være så komplisert, men hvorfor går det galt hver gang?

 

Med rett kosthold og riktig trening så vil enn nok til slutt bli mere fornøyd totaltsett og uansett hvor viktig det er for henne å presisere at hun er fornøyd med utseende og vekta og man skal være stolt av kroppen uansett om man er tykk eller tynn, så er det ikke bra å være verken undervektig eller overvektig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men Helene Drage sier jo selv at hun var spiseforstyrret når hun gikk ned i vekt. Altså en psykisk sykdom er skyld i at hun gikk ned... Å så skal hun ut fra dette vekttapet være kvalifisert til å hjelpe andre å gå ned? Ehm, no way.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo idiotisk å leve på 800 kcal om dagen å tro at man ikke går opp igjen når man begynner å spise mer. Funker ikke sulte seg ned i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal selge at man aldri har vært mer fornøyd med seg selv; synes jeg det er ganske rart at den nye signaturposeringen hennes er blitt at hun holder random ting foran overkroppen/magen sin på alle bilder hun legger ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...