Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Tekopper skrev:

Så, er det bare meg som ikke hører hva hun sier når hun snakker med kamera på snap? 4-5 monolog-snap på rappen, hvor jeg ikke får med meg temaet fordi jeg bruker hele den første snappen på å kjøre opp volumet til maks, nr 2 på å prøve å skjønne hva hun snakker om, og nr 3 på å stirre forvirra på skjermen, før jeg hopper over nr 4 og nr 5.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen velger å bruke snapchat på den måten, men må spørre om det er vanlig, eller ikke? (jeg har ikke så mange fremmede på snap, men ingen andre har monologer i mer enn to videoer på rad)

Det er vanlig for bloggere som bruker snap som en forlengelse av bloggen, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var egentlig fan, som plus size jente som prøvde å elske kroppen sin.

Så begynte jeg å trene.

og nå forstår jeg ikke greia

 

Fulgte henne på instagram, og hun trener jo ikke? hun poserer bare i freshe treningsklær i falske øvelser. Og, hvordan skal hun gjøre meg tynn, om ikke hennes treningsmetoder gjør henne selv tynn?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, jegerenenhjørning skrev:

Jeg var egentlig fan, som plus size jente som prøvde å elske kroppen sin.

Så begynte jeg å trene.

og nå forstår jeg ikke greia

 

Fulgte henne på instagram, og hun trener jo ikke? hun poserer bare i freshe treningsklær i falske øvelser. Og, hvordan skal hun gjøre meg tynn, om ikke hennes treningsmetoder gjør henne selv tynn?

Hun trener ikke fordi at hun ikke filmer mens hun trener? Filmer du deg selv mens du trener? Hvis man, som PT, må filme seg selv under utførelser av treningsøkter, for å gjøre deg tynn, så er der nok ikke mange PT'er som kan hjelpe deg med det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt dette at hun har så sinnsykt mye å gjøre hele tiden? Hun har ikke barn og  har en veldig fleksibel jobb, hun jobber på et treningssenter og har mye dødtid innimellom hvor hun kan trene. Hun sier det er lite praktisk å ha denne dødtiden. Hva med å trene og ta en dusj etterpå om hun skal ha PT-timer. Det står ingenting på deres hjemmesider at hun er PT. Hun har dager hvor hun ikke må være på jobb klokka åtte. Hun forteller om alle disse møtene hun er på i Oslo, men vi får aldri høre om. Hva med å si at jeg har mye å tenke på om dagen og ikke at hun har så full timeplan at hun ikke vet hvordan hun skal prioritere tiden?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Miranda16 skrev:

Skjønner ikke helt dette at hun har så sinnsykt mye å gjøre hele tiden? Hun har ikke barn og  har en veldig fleksibel jobb, hun jobber på et treningssenter og har mye dødtid innimellom hvor hun kan trene. Hun sier det er lite praktisk å ha denne dødtiden. Hva med å trene og ta en dusj etterpå om hun skal ha PT-timer. Det står ingenting på deres hjemmesider at hun er PT. Hun har dager hvor hun ikke må være på jobb klokka åtte. Hun forteller om alle disse møtene hun er på i Oslo, men vi får aldri høre om. Hva med å si at jeg har mye å tenke på om dagen og ikke at hun har så full timeplan at hun ikke vet hvordan hun skal prioritere tiden?

Det står på Facebook-siden deres.

 

selv har jeg tre barn, en jobb og tre katter; men jeg forstår at Helene har mye å gjøre. Man lever utifrå egne forutsetninger.  Hun virker litt sånn naturlig stressa-chill med kronisk dårlig tid. Jeg liker HD, syns hun er menneskelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Takida skrev:

Det står på Facebook-siden deres.

 

selv har jeg tre barn, en jobb og tre katter; men jeg forstår at Helene har mye å gjøre. Man lever utifrå egne forutsetninger.  Hun virker litt sånn naturlig stressa-chill med kronisk dårlig tid. Jeg liker HD, syns hun er menneskelig.

Jeg tror ikke hovedproblemet er alt det praktiske, men at hun tenker mye, tankekjør som hun selv kaller det. Det er en stor del av lidelsen. Det er noe jeg har full forståelse for. Det jeg ikke synes noe om, er at hun ikke er mer ærlig om det. Tror hun hadde satt seg i mer respekt om hun gjorde det, fordi  jeg synes hun dummer seg litt ut ved å komme med gjennomskuelig småløgner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, neiognei skrev:

Hun trener ikke fordi at hun ikke filmer mens hun trener? Filmer du deg selv mens du trener? Hvis man, som PT, må filme seg selv under utførelser av treningsøkter, for å gjøre deg tynn, så er der nok ikke mange PT'er som kan hjelpe deg med det.

Nei. Når du er PT, som blogger, og viser frem hvor genial du er på alle sosiale medier forventer jeg på et eller annet punkt å se deg svett.

Når det kommer til hennes evne til å faktisk få folk i form mener jeg at hennes egne metoder ikke funker på henne selv engang. Altså, hvordan skal hun fylle noen med treningsglede når hun aller helst bare står å ser på. Treneren min i dag trener ALLTID med oss. Han står aldri å ser på en, og er alltid svett på slutten av hver trening. 

En sjeldent gang jeg ser en faktisk demonstrasjon av en av disse geniale øvelsene hennes, så er det en annen som demonstrerer. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. mai 2016 at 20.45, Miranda16 skrev:

Jeg tror ikke hovedproblemet er alt det praktiske, men at hun tenker mye, tankekjør som hun selv kaller det. Det er en stor del av lidelsen. Det er noe jeg har full forståelse for. Det jeg ikke synes noe om, er at hun ikke er mer ærlig om det. Tror hun hadde satt seg i mer respekt om hun gjorde det, fordi  jeg synes hun dummer seg litt ut ved å komme med gjennomskuelig småløgner. 

Minner om at det ikke er lov å spekulere i psykiske lidelser og kalle andre dum. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TiaraMai skrev:

Minner om at det ikke er lov å spekulere i psykiske lidelser og kalle andre dum. 

Nå har Helene sagt opptil flere ganger at hun har spiseforstyrrelser og det tar hun opp  jevnlig, så da har du nok ikke fulgt med i timen!

Å kalle noen dum, og å dumme seg ut er to ulike ting

Endret av Miranda16
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endaen

Stusser litt over disse intervall-oppleggene hennes. Hun sier det skal være total pause mellom hver intervall, selv når det er et helt minutt. Jeg løper mye og undrer meg over dette. Alle intervallprogrammer jeg har fulgt har hatt aktive pauser, altså rolig gåing etc, det å stå helt stille advares det mot. Kan skjønne det med de korte pausene, siden man vel bare må hoppe på og av rullebåndet da, men et helt minutt stillestående, aldri sett noen andre anbefale det og lurer virkelig på om det er særlig bra for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Endaen skrev:

Stusser litt over disse intervall-oppleggene hennes. Hun sier det skal være total pause mellom hver intervall, selv når det er et helt minutt. Jeg løper mye og undrer meg over dette. Alle intervallprogrammer jeg har fulgt har hatt aktive pauser, altså rolig gåing etc, det å stå helt stille advares det mot. Kan skjønne det med de korte pausene, siden man vel bare må hoppe på og av rullebåndet da, men et helt minutt stillestående, aldri sett noen andre anbefale det og lurer virkelig på om det er særlig bra for kroppen.

Det er ikke uvanlig med totale pauser mellom intervaller. Kommer helt an på lengden og diverse annet. Det er også vanlig med f.eks en runde geriljakardio 2-5 minutter total pause også en runde til med Gerilja. 

Advares mot å stå helt stille? Vis gjerne til noe forskning på dette. Hvorfor og hvor advares det mot dette?

http://www.runnersworld.no/artikler/hvil-riktig-mellom-intervallene.htm

Les og lær.

Endret av neiognei
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, neiognei skrev:

Det er kanskje mer troverdig hvis det kommet ifra en tynn PT? http://julierafoss.com/?p=4504

HD har postet veldig mange innlegg om treningsprogram i det siste, men hadde de ikke vært interessant for en leser som vurderer å teste det ut at Helene selv har gjort det? 

Nei, jeg ville satse på en PT som faktisk snakker ut fra egenerfaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endaen
13 timer siden, neiognei skrev:

Det er ikke uvanlig med totale pauser mellom intervaller. Kommer helt an på lengden og diverse annet. Det er også vanlig med f.eks en runde geriljakardio 2-5 minutter total pause også en runde til med Gerilja. 

Advares mot å stå helt stille? Vis gjerne til noe forskning på dette. Hvorfor og hvor advares det mot dette?

http://www.runnersworld.no/artikler/hvil-riktig-mellom-intervallene.htm

Les og lær.

Ja, i denne linken står det jo også: "gå, tøy eller jogg, men ikke sett deg ned". Her fra Cerg, et av de viktigste forskningsmiljøene på intervalltrening: "i pausene skal du være aktiv, (forbudt å stå i ro)" https://www.ntnu.no/cerg/kondisjonstrening Står man helt stille er faren for å bli stiv større og kroppen får ikke kvittet seg ned melkesyra på en like effektiv måte. Som sagt, jeg har aldri lest et intervalltreningsprogram hvor man skal stå helt stille i et minutt mellom dragene, og jeg har lest mange. Nå snakker jeg om løpeintervaller her, som Helenes også var, geriljakardio har jeg ingen peiling på, kan godt være det er annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Endaen skrev:

Ja, i denne linken står det jo også: "gå, tøy eller jogg, men ikke sett deg ned". Her fra Cerg, et av de viktigste forskningsmiljøene på intervalltrening: "i pausene skal du være aktiv, (forbudt å stå i ro)" https://www.ntnu.no/cerg/kondisjonstrening Står man helt stille er faren for å bli stiv større og kroppen får ikke kvittet seg ned melkesyra på en like effektiv måte. Som sagt, jeg har aldri lest et intervalltreningsprogram hvor man skal stå helt stille i et minutt mellom dragene, og jeg har lest mange. Nå snakker jeg om løpeintervaller her, som Helenes også var, geriljakardio har jeg ingen peiling på, kan godt være det er annerledes.

Jeg har også lest endel og vært borti flere hvor man kan velge mellom aktive og rolige pauser. Selv foretrekker jeg å justere dette selv etter dagsform (som påvirker hvor lang tid det tar og hvor lite/mye pauseaktivitet som skal til for pulsen å komme ned til ønsket pausenivå) og forhold mellom intervallengde og pauselengde. Og ikke minst etter hvordan intervallene utføres. På tredemølle blir det som regel stille pauser.

Geriljakardio er også løpeintervaller. 

Det du linker til her omhandler spesifikt 4x4 intervaller. Dette er en intervalltype med ganske lange drag og lange pauser. At de sier at man ikke skal stå stille i pausene her har med lengden på pausene og intensivitetsnivået i dragene å gjøre. Ville vært litt vel å stå klin stille i 4 x 3 minutter mellom dragene..

Endret av neiognei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.5.2016 at 12.17, jegerenenhjørning skrev:

Jeg var egentlig fan, som plus size jente som prøvde å elske kroppen sin.

Du har med andre ord ikke lest bloggen lenge? Du skal ikke gå langt tilbake i tid for å se hvordan hun hetset plus-size jenter og kom med nedsettende ord om bl.a. Blondinbella og Christina Hendricks.

 

Er hun fortsatt tilknyttet Kamille? Lite nytt fra den fronten.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
30 minutter siden, Severin skrev:

Du har med andre ord ikke lest bloggen lenge? Du skal ikke gå langt tilbake i tid for å se hvordan hun hetset plus-size jenter og kom med nedsettende ord om bl.a. Blondinbella og Christina Hendricks.

 

Er hun fortsatt tilknyttet Kamille? Lite nytt fra den fronten.

 

Nei hun jobber ikke lenger for Kamille...Og de innleggene du ref til er selvfølgelig slettet..som en del andre krasse innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver på bloggen om lettere matvalg nå i pinsen og på 17. mai der hun snakker om disse lett-isene. Da kan man til og med unne seg hele 5-6 is (hvem spiser så mange is anyway :overrasket:) i følge henne. Hva med å heller spise EN vanlig is, istedenfor 5-6 lettis??? Sunn balanse du liksom.....

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...