Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siste innlegg er jo et typisk innlegg fra en hvilken som helst treningsblogg. Fint innlegg, men ikke noe unikt eller nytt . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cartina
17 timer siden, Miranda16 skrev:

Man drar liksom ikke til SWE for å kjøpe 100 gr med godteri selv om det ikke er langt til grensen....(kjøpte sikkert litt mat også, men du skjønner hva jeg mener?)

Det er mulig jeg misforstår deg nå, men synes du 100g godteri er mye..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte hvorfor atkins sponser henne!!? Jeg spiser et lavkarbo kosthold og en del atkinsbarer i ny og ne. Men atkinsbarer sammen med frukt, vanlig godteri og sukkerbrus? Det er fryktelig dårlig reklame for Atkins. Og veldig dårlig sammensatt kosthold

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cartina skrev:

Det er mulig jeg misforstår deg nå, men synes du 100g godteri er mye..? 

100 gr var egentlig et tall jeg slang ut som eks,  100 gr ca en halv stor sjokoladeplate, synes ikke det er mye. Vet ikke om du har vært i den store godtebutikken på Nordby senter, men der er det nesten umulig å komme seg ut  med bare en liten pose med smågodt for å si det sånn. Hun sa jo selv at det var fristende å ta med seg 5 kg og da snakker vi volum! Hvor mye hun i realiteten tok med seg er bare spekulasjoner....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miranda16 skrev:

100 gr var egentlig et tall jeg slang ut som eks,  100 gr ca en halv stor sjokoladeplate, synes ikke det er mye. Vet ikke om du har vært i den store godtebutikken på Nordby senter, men der er det nesten umulig å komme seg ut  med bare en liten pose med smågodt for å si det sånn. Hun sa jo selv at det var fristende å ta med seg 5 kg og da snakker vi volum! Hvor mye hun i realiteten tok med seg er bare spekulasjoner....

Jeg bor like nærme grensa som henne,  og jeg kan dra til Sverige på en fredag og plukke litt smågodt. Sammen med helgehandelen. Når man har 20 min å kjøre så trenger man liksom ikke plukke med seg hauger og spann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slags barer hun reklamerer for er vel strengt talt et supplement til de som lever på lavkarbo og vil ha noe søtt til lørdagskosen. Det å legge en sånn bar i en skål med smågodt blir nesten som å banne i kirka :P Jeg som prøver å gå opp et par kilo kunne valgt en sånn lørdagskos, det er ikke sunn balanse i mine øyne. Men vi er alle forskjellige! Synes bare det det blir litt galt å gi kostholdsråd til andre når hun tydeligvis ikke klarer å styre sitt eget i riktig retning, men heller gjemmer seg bak "sunn balanse" kortet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes litt synd på jenta, jeg da.

Husker et innlegg for noen år siden, der hun skrev om sin største frykt, som var å gå opp igjen i vekt.

Kunne godt kjenne meg igjen i det innlegget, da jeg også har vært overvektig. Er fortsatt redd for å gå opp!

Synes det er litt sårt å se at hun er gått opp, og håper hun klarer å gå ned igjen, for hun virker som en herlig person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
17 minutter siden, Sofw skrev:

Jeg synes litt synd på jenta, jeg da.

Husker et innlegg for noen år siden, der hun skrev om sin største frykt, som var å gå opp igjen i vekt.

Kunne godt kjenne meg igjen i det innlegget, da jeg også har vært overvektig. Er fortsatt redd for å gå opp!

Synes det er litt sårt å se at hun er gått opp, og håper hun klarer å gå ned igjen, for hun virker som en herlig person.

Beklager å si det men jeg blir en anelse forvirret her...Du sier først: 

*Synes hun er flott og fornuftig.

Dagens blogginnlegg er veldig bra, og viser at hun faktisk vet hva hun holder på med, i motsetning til hva mange her mener.* 

Så sier du at du håper hun klarer å gå ned igjen...Hadde hun visst hva hun drev med hadde hun klart det! Hun har hatt så mange coacher/trenere og jeg vet ikke hva som har gitt henne mye erfaring på veien. Men når man ikke bruker den lærdommen...da er det noe fundamentalt galt. Og som flere sier; det sitter i hodet...Hun vet så inderlig godt at hun bearbeider følelsene sine med mat og når man X ganger pr uke skriver innlegg om tankekaos som er forbundet med følelser/stress osv..det er slik man legitimerer misbruk av mat for det er det det er.Hun er utdannet kostholdsveileder...Hvorfor bruker hun ikke det hun har lært for å gå ned i vekt? Er det viljen det skorter på? Jeg har også vært overvektig men har tatt tak i det mentale...noe av det viktigste i kampen mot kiloene vil jeg påstå. Men hvorfor syns du synd på henne? Fordi hun ikke har klart å gå ned igjen? Hun får ikke sympati fra meg mtp de svært så krasse kommentarene hun kom med til andre overvektige før HUN ble *forsidemat* pga sin vektnedgang....

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som hun er så sart og da er det veldig spesielt å eksponere seg på den måten man faktisk gjør via blogging. Synes det er litt morsomt at hun har viet et helt innlegg til en kommentar om at en leser hadde valgt yoplait dobbel 0 % istedenfor vaniljekesam pga kaloriinnholdet, går direkte i forsvar og forklarer hvor liten betydning det har i sammenhengen. Det betyr faktisk noe, i den store sammenhengen :PDet er jo tydelig at hennes metode ikke fungerer om man vil ned på en forsvarlig vekt, derfor blir sånne innlegg helt feil i mine øyne. For alt teller jo faktisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miranda16 skrev:

Hun har selv sagt flere ganger at hun overspiser og jeg har sagt at å få kontrollen er kjempevanskelig. Jeg har aldri bagatalisert hat hun sliter med spiseproblemer. Det mange sier her er at det hun gir kostholds og treningtips når hun selv ikke klarer å følge opp og å være forbilde for dem som vil ned i vekt. Det er bedre at er ærlig, enn at hun ikke klarer å følge opp fordi... Tror ikke hun inspirerer og motiverer andre når hun ikke selv klarer å følge opp. Det er et ordtak som sier, gjør som jeg gjør, ikke som jeg sier. Synes det er ganske beskrivende

 

Du tror ikke det nei? Hun inspirerer og motiverer veldig mange; er ikke alle som følger bloggen og instaen hennes for å finne noe å slenge dritt om, vet du;-) Hun er nå ganske så kjent blant treningsentusiaster her til lands, og det er vel ikke for ingenting...

 

Hun kan faktisk sette opp treningsprogrammer og kostplan selv om hun ikke skal følge dem selv.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Sofw skrev:

Du tror ikke det nei? Hun inspirerer og motiverer veldig mange; er ikke alle som følger bloggen og instaen hennes for å finne noe å slenge dritt om, vet du;-) Hun er nå ganske så kjent blant treningsentusiaster her til lands, og det er vel ikke for ingenting...

 

Hun kan faktisk sette opp treningsprogrammer og kostplan selv om hun ikke skal følge dem selv.

 

Det siste er faktisk et godt poeng, det er mye lettere å fortelle andre hva de skal gjøre (enten det gjelder spising, trening eller what not) enn å følge det selv. Så hun kan jo være en god PT/kostholdsrådgiver. Men spm er om det selger? Hørt uttrykket om at man ikke spiser maten fra en slank kokk? 😝 Føler at det samme gjelder her, hvordan ta i mot kostholdsråd fra en som tydelig sliter med vekta selv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som ville gått til en trener som ikke selv trener strukturert og spiser for mye godis bare suget kommer som kunde trenger å gå ned 20 kg eller mer? Da tenker jeg ikke at trener min er på streng diett, men spiser forholdsvis sunt og variert.

Er den noen som er enig i det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sofw skrev:

Du tror ikke det nei? Hun inspirerer og motiverer veldig mange; er ikke alle som følger bloggen og instaen hennes for å finne noe å slenge dritt om, vet du;-) Hun er nå ganske så kjent blant treningsentusiaster her til lands, og det er vel ikke for ingenting...

 

Hun kan faktisk sette opp treningsprogrammer og kostplan selv om hun ikke skal følge dem selv.

 

Ja jeg må si hun er den rette å bli motivert av..." Jeg trener som f....n , spiser sunt og legger på meg, mine råd er de du bør følge!"

Nei jeg ville aldri tatt henne seriøst...

Endret av Belsebub
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg la inn en kommentar på bloggen hennes her en dag der jeg skrev at jeg tror hun ville fått mindre tankekjør hvis hun begynte å prioritere knallhardt sånn at valgmulighetene minsket og hun kunne konsentrere seg om færre ting. Da ville hun slippe å hele tiden ta standpunkt til nye avtaler og samerbeid og heller gå mer inn for de tingene hun valgte å konsentrere seg om og så evaluere etter en gikk tidsperiode hvor vidt det funket. Det ble aldri godkjent...Overrasket meg litt siden jeg faktisk ga meg tid til å gi henne en konstruktiv tilbakemelding ut fra min egen erfaring og for at hun skulle få det enklere i hverdagen.    

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto at denne bloggen eksisterte via dette forumet og tenkte at det var kjekt med en blogg hvor bloggeren hadde et litt "dårlig utgangspunkt" rent vektmessig. Så jeg har prøvd å lese bloggen hennes, og selvom det er mye mulig at pt'en Helene er konstruktiv og dyktig framstår ikke bloggen ryddig, strukturert og med en rød tråd. Jeg ble derfor litt skuffet, fordi alle disse utfordringene hun slenger i gang med hadde jo vært en gøyal arena for kommunikasjon med bloggeren og det å ha noen å gjennomføre "sammen med", blir bare litt uinspirerende fordi hun aldri gjennomfører, hun sprekker alltid, uten unntak. Og da blir det ikke like inspirerende.

Men som en blogg for å se nye øvelser, pent tøy for trening og "hverdagsliv" fra ei som ikke er polert og perfekt er det nok fortsatt en flott blogg, og da finner man kanskje alle feilskjærene sjarmerende og ærlige? Og da er hun kanskje inspirerende?  Fordi hun viser at du ikke må lykkes hver gang?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser også bloggen og følger henne på sosiale medier, og blir også lei av å se denne karusellen hun aldri kommer nå vei med. 

Det siste halvåret har jo fokuset vært og trives i egen kropp og at man kan kose seg selv med mat selv om man skal ned i vekt. Jeg var aktiv på et lavkarboforum for noen år siden der de svært overvektige (bmi over 35) som gikk ned i vekt sa det viktigste å lære seg var å kvitte seg med tankegangen om at kos=mat. Hun sier jo selv at hun er ikke så interessert i matlaging, og ser på mat kun som en nødvendighet, men her mener jeg hun utstråler helt feil ut til følgerne sine. Er jo stadig vekk smoothies, fudge, barer, smågodt, pepsimaxavhengighet, burgere og energidrikker som jeg anser som primært som unødvendig kosemat og ikke er noe god kilde til næring. Hvor er grønnsaker og rene proteinkilder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte
18 minutter siden, Fortunatus skrev:

Jeg leser også bloggen og følger henne på sosiale medier, og blir også lei av å se denne karusellen hun aldri kommer nå vei med. 

Det siste halvåret har jo fokuset vært og trives i egen kropp og at man kan kose seg selv med mat selv om man skal ned i vekt. Jeg var aktiv på et lavkarboforum for noen år siden der de svært overvektige (bmi over 35) som gikk ned i vekt sa det viktigste å lære seg var å kvitte seg med tankegangen om at kos=mat. Hun sier jo selv at hun er ikke så interessert i matlaging, og ser på mat kun som en nødvendighet, men her mener jeg hun utstråler helt feil ut til følgerne sine. Er jo stadig vekk smoothies, fudge, barer, smågodt, pepsimaxavhengighet, burgere og energidrikker som jeg anser som primært som unødvendig kosemat og ikke er noe god kilde til næring. Hvor er grønnsaker og rene proteinkilder?

...Sikkert bare i mine ører at det kræsjer totalt å mene at mat er nærmest et nødvendig onde samtidig som man selger kostholdsplaner, er kostholdsveileder....osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gundagrynte skrev:

...Sikkert bare i mine ører at det kræsjer totalt å mene at mat er nærmest et nødvendig onde samtidig som man selger kostholdsplaner, er kostholdsveileder....osv osv...

Utdyp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo tro det er motsatt. At en person som greier å spise den nødvendige maten som gjør at kroppen fungerer optimalt vil ha den beste forutsetningen til å gå ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
1 minutt siden, Fortunatus skrev:

Vil jo tro det er motsatt. At en person som greier å spise den nødvendige maten som gjør at kroppen fungerer optimalt vil ha den beste forutsetningen til å gå ned i vekt. 

Det var det som var poenget mitt til din kommentar :) Jeg fant ikke helt ordene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...