Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gundagrynte
24 minutter siden, Tapet skrev:

Bare for å illustrere hvor urimelig denne selvpåførte offerrollen er:

Hva er det som gjør at hun eventuelt ikke føler seg god nok før hun får sixpack? Det er i så fall henne selv. For dette var et klart mål for henne tidligere (disse postene kommer av en eller annen grunn helt på slutten), og helt siden målet ikke har blitt oppnådd, har hun brukt utrolig mye tid og krefter på bloggen sin på det at hun IKKE har sixpack, og at det må være helt greit. Dette har ingen vel noensinne sagt seg uenige i, likevel virker hun å måtte insistere på dette ved alle anledninger hun har. 

Jeg kunne godt utfordret henne, eller noen her inne, til å finne et eneste skjermbilde eller kommentar der noen sier noe som er i nærheten av at hun må ha sixpack, enten for å være god nok, være en personlig trener, gå i bikini eller hva det skal være. Men dette er en historie om noe man har fortalt seg selv så mange ganger, at man kanskje tror det er sånn til slutt. Det er selvsagt ikke noe godt å ikke være fornøyd med noe, men man kan ikke konstruere fiendebilder ut i fra det og legge egne ord i munnen på andre.

For dette presset hun føler på, det kommer innenfra, gitt. Se link så skjønner dere hva jeg mener.

http://imgur.com/a/3KRhL

*Innisegsjælpress* det der ja! 

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tapet skrev:

Bare for å illustrere hvor urimelig denne selvpåførte offerrollen er:

Hva er det som gjør at hun eventuelt ikke føler seg god nok før hun får sixpack? Det er i så fall henne selv. For dette var et klart mål for henne tidligere (disse postene kommer av en eller annen grunn helt på slutten), og helt siden målet ikke har blitt oppnådd, har hun brukt utrolig mye tid og krefter på bloggen sin på det at hun IKKE har sixpack, og at det må være helt greit. Dette har ingen vel noensinne sagt seg uenige i, likevel virker hun å måtte insistere på dette ved alle anledninger hun har. 

Jeg kunne godt utfordret henne, eller noen her inne, til å finne et eneste skjermbilde eller kommentar der noen sier noe som er i nærheten av at hun må ha sixpack, enten for å være god nok, være en personlig trener, gå i bikini eller hva det skal være. Men dette er en historie om noe man har fortalt seg selv så mange ganger, at man kanskje tror det er sånn til slutt. Det er selvsagt ikke noe godt å ikke være fornøyd med noe, men man kan ikke konstruere fiendebilder ut i fra det og legge egne ord i munnen på andre.

For dette presset hun føler på, det kommer innenfra, gitt. Se link så skjønner dere hva jeg mener.

http://imgur.com/a/3KRhL

WOW.  Hun kunne brukt disse årene på å gå ned i fettprosent å fått denne sixpacken sin istedenfor å hele tiden skrive masete innlegg om det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne i det minste roe retorikken sin litt. Disse innleggene om "angriperne" hennes minner om historier man leser andre steder med folk sier at folk som forteller dem at de burde dø fordi de er feite på et venterom men de kom med et snappy comeback og var egentlig intervjueren på et jobbintervju og vant ballets dronning og ble millionærer. Det er et og annet i historiene som fortelles som tyder på at det kanskje i beste fall ikke er hele historien og i verste fall ikke sant i det hele tatt.

Men for all del, det selger jo. Da hun visstnok skulle blitt angrepet av en vilt fremmed person om lårene og celulittene sine ble også en konkret kommentar linket til, som verken fantes på bloggen hennes eller andre steder, selv om den ble sitert i flere landsdekkende aviser. Hun kunne gjort begge deler og gitt vedkommende et heftig tilsvar på bloggen (som vedkommende ville fortjent, for folk som sier sånt er åpenbart idioter). Hun kunne postet screenshots og hengt dem ut som de tullingene de er. Men det gjør hun ikke.

I likhet med dem som mener hun ikke kan gå med bikini fordi hun er overvektig, at overvektige ikke har "rett" til å gå i bikinier, at alle PTer som ikke har sixpack er dårlige og som mener det er verre å være overvektig enn å være slem er dette kommentarer hun aldri har publisert, og utsagn fra folk ingen vet hvem er og aldri har sett. Instagram slettet bildet av henne fordi hun var overvektig, ikke hadde sixpack og celulitter (igjen hennes ord) Hun skaper et bilde av seg selv som en som er alene mot resten av verden som er slemme med henne.

I tillegg resonnerer historiene hennes godt hos folk som mener at overvektige er en grovt diskriminert gruppe, som får hindret sin livsutfoldelse av samfunnets sperrer. Enten folk som er overvektige selv og leter etter forklaringer som koster dem mindre innsats, eller folk som oppriktig tror at det å synes det er usunt med overvekt er vår tids rasister. Helene dekker alle postene ved å ikke bare vise til hets fra folk som fremmer kritikk som en aldri ser, men også krav ingen har stilt til henne (ha sixpack, være sykelig tynn, leve som en toppidrettsutøver, ikke ha celulitter osv). Hun mener at når hun adresserer dette så hjelper hun også folk som er i hennes situasjon. Og hva slags situasjon er det? Overvektige PT-er med klippekort i riksmedia? Det er ikke fryktelig mange av dem!

Å gjenta sine egne komplekser i det kjedsommelige på bloggen (som i bildet jeg linket til) og deretter presentere det som press og mobbing utenfra vitner først og fremst om dårlig selvinnsikt. Men det er kanskje lettere å bli sint på verden enn å gjøre grep selv. For hun sier jo selv, hun gjør jo akkurat like mye som alle andre, kroppen bare henger litt etter. Men når kroppen har hengt etter i over et år, så kan det kanskje være greit å se litt på strategien man bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
31 minutter siden, Tapet skrev:

Kunne i det minste roe retorikken sin litt. Disse innleggene om "angriperne" hennes minner om historier man leser andre steder med folk sier at folk som forteller dem at de burde dø fordi de er feite på et venterom men de kom med et snappy comeback og var egentlig intervjueren på et jobbintervju og vant ballets dronning og ble millionærer. Det er et og annet i historiene som fortelles som tyder på at det kanskje i beste fall ikke er hele historien og i verste fall ikke sant i det hele tatt.

Men for all del, det selger jo. Da hun visstnok skulle blitt angrepet av en vilt fremmed person om lårene og celulittene sine ble også en konkret kommentar linket til, som verken fantes på bloggen hennes eller andre steder, selv om den ble sitert i flere landsdekkende aviser. Hun kunne gjort begge deler og gitt vedkommende et heftig tilsvar på bloggen (som vedkommende ville fortjent, for folk som sier sånt er åpenbart idioter). Hun kunne postet screenshots og hengt dem ut som de tullingene de er. Men det gjør hun ikke.

I likhet med dem som mener hun ikke kan gå med bikini fordi hun er overvektig, at overvektige ikke har "rett" til å gå i bikinier, at alle PTer som ikke har sixpack er dårlige og som mener det er verre å være overvektig enn å være slem er dette kommentarer hun aldri har publisert, og utsagn fra folk ingen vet hvem er og aldri har sett. Instagram slettet bildet av henne fordi hun var overvektig, ikke hadde sixpack og celulitter (igjen hennes ord) Hun skaper et bilde av seg selv som en som er alene mot resten av verden som er slemme med henne.

I tillegg resonnerer historiene hennes godt hos folk som mener at overvektige er en grovt diskriminert gruppe, som får hindret sin livsutfoldelse av samfunnets sperrer. Enten folk som er overvektige selv og leter etter forklaringer som koster dem mindre innsats, eller folk som oppriktig tror at det å synes det er usunt med overvekt er vår tids rasister. Helene dekker alle postene ved å ikke bare vise til hets fra folk som fremmer kritikk som en aldri ser, men også krav ingen har stilt til henne (ha sixpack, være sykelig tynn, leve som en toppidrettsutøver, ikke ha celulitter osv). Hun mener at når hun adresserer dette så hjelper hun også folk som er i hennes situasjon. Og hva slags situasjon er det? Overvektige PT-er med klippekort i riksmedia? Det er ikke fryktelig mange av dem!

Å gjenta sine egne komplekser i det kjedsommelige på bloggen (som i bildet jeg linket til) og deretter presentere det som press og mobbing utenfra vitner først og fremst om dårlig selvinnsikt. Men det er kanskje lettere å bli sint på verden enn å gjøre grep selv. For hun sier jo selv, hun gjør jo akkurat like mye som alle andre, kroppen bare henger litt etter. Men når kroppen har hengt etter i over et år, så kan det kanskje være greit å se litt på strategien man bruker.

AMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina

Jeg forstår ikke helt.. Hun skriver i det siste innlegget at hun har begynt med løpeprogram, og skriver: "Noen økter skal jeg powerwalke, andre er fartslek mens andre er mer valgfrie."

 

For det første ser jeg ikke akkurat på powerwalking som løping? Ja, det er helt innafor å starte der, men kall det noe annet. Og for det andre, skal hun ikke løpe marathon? Burde man ikke ha litt mer struktur og litt mer.. løping? Når er det, forresten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte
13 minutter siden, Cartina skrev:

Jeg forstår ikke helt.. Hun skriver i det siste innlegget at hun har begynt med løpeprogram, og skriver: "Noen økter skal jeg powerwalke, andre er fartslek mens andre er mer valgfrie."

 

For det første ser jeg ikke akkurat på powerwalking som løping? Ja, det er helt innafor å starte der, men kall det noe annet. Og for det andre, skal hun ikke løpe marathon? Burde man ikke ha litt mer struktur og litt mer.. løping? Når er det, forresten? 

Det er 17.sept...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cartina skrev:

Jeg forstår ikke helt.. Hun skriver i det siste innlegget at hun har begynt med løpeprogram, og skriver: "Noen økter skal jeg powerwalke, andre er fartslek mens andre er mer valgfrie."

 

For det første ser jeg ikke akkurat på powerwalking som løping? Ja, det er helt innafor å starte der, men kall det noe annet. Og for det andre, skal hun ikke løpe marathon? Burde man ikke ha litt mer struktur og litt mer.. løping? Når er det, forresten? 

Ganske normalt, og helt nødvendig å ha en del gange i løpeprogrammer tidlig mens man bygger opp arbeidskapasitet, særlig når utgangspunktet er sånn. Hvis ikke blir man skadet før man får snudd seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bruker vel "Thostord" som PT til dette prosjektet. Han er vel ganske ny i gamet - men har trent seg selv fra 'tjukkas' til å bli ultraløper i løpet av ganske kort tid så om han ikke har lang PT-erfaring så har han praktisk erfaring med lignende prosess. 

I følge Ingrid Kristiansen som har mange års erfaring i gamet så anbefaler hun minst et års spesifikk trening innen løping før man stiller i maraton. http://www.ingridkristiansen.com/2016/01/04/er-du-en-av-de-som-gar-rundt-med-en-maraton-drom/

(Masse andre løpetips ++ hos henne forøvrig - den dame vet hva hun snakker om. )

Kan virke som om HD starter ganske på scratch ang. løping - dvs. hun er rett og slett ikke så veldig god (enda). Siden hun jo ikke er normalvektig og har litt ekstra kilo er jo det også en belastning i tillegg til at hun er utrent innen løping. Dette er ikke menst som mobbing men er etter min mening rene facts.

Får jo håpe hun (og PT'n) selv sørger for en fornuftig progresjon slik at hun kun stiller på maraton hvis hun har godt nok grunnlag for det - og ikke minst at hun ikke får belastningsskade e.l. på veien dit.  Skulle ikke dette være på plass får hun jo heller utsette maratonplanen litt - det vil jo være et forståelig og ikke minst fornuftig valg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MiniMjau skrev:

Poledancing....

Hun er ikke frisk nok til å følge løpeøktene som planlagt. Sykkel og poledance derimot er greit.

 

Hun er jo tilsynelatende ikke motivert for løpemålet. Hvorfor ikke sette seg et nytt? Som hun kan finne glede over å jobbe mot? :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter i hvert fall trenden med kaloribombesmoothier. Ikke rart kroppen "henger etter" selv om hun trener og står i.

Jeg ville vært irritert om jeg trente på samme senter som henne om hun sto og sprutet dråpesmitte ut over hele kardioavdelingen. Om du er syk med feber skal du holde deg hjemme! Jeg skjønner jo at terskelen er litt høyere når du er syk flere ganger i måneden, men likevel. Har du en hard treningsøkt senkes jo immunforsvaret, og jeg tør nesten ikke tenke på hvor mye hun tar i i løpet av en gjennomsnittlig arbeidsdag på senteret. Ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina
22 timer siden, Tapet skrev:

Ganske normalt, og helt nødvendig å ha en del gange i løpeprogrammer tidlig mens man bygger opp arbeidskapasitet, særlig når utgangspunktet er sånn. Hvis ikke blir man skadet før man får snudd seg

Ok, greit nok. Jeg visste ikke, derav alle spørsmålstegnene. Jeg trodde dog at hun hadde løpt litt før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bra for kroppen å løpe et maraton da man er såpass tung? Blir ikke det en belasting for både knær og hjerte? På bloggen synes jeg hun virker så dobbeltmoralsk. Klager indirekte på at hun ikke har six-pack men sier også at hun er fornøyd med kroppen sin som den er nå på 90 (?) kilo. Synes det ser ut som hun er tyngre, for utfra så mye hun trener så må hun jo ha en del muskler som veier mer enn fett. Hun setter jo selv et fokus på vekta si der inne, samtidig som hun sier at den ikke er viktig og at alle må få være som de er. Ble bare litt forvirret:opplyser:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er mye syk synes jeg, kanskje hun burde ta det med ro slik at kroppen fikk hente seg igjen. Lurer også på vurderingsevnen med å begynne på poledancekurs når hun ikke greier å forplikte seg til 3 løpetreninger i uka (som kan utføres når og hvor som helst).. men det sier vel om at motivasjonen til maraton kanskje ikke er til stede og at det er et press hun har pålagt seg selv på grunn av wow-faktor :) 

Det verste jeg veit er folk som kommer sjuke på jobb og smitter andre.. Som tror de er så uunværlige at de MÅ komme på jobb, at verden ikke går videre uten de, og så ender de opp med å smitte 5 andre kollegaer i stedet som må være hjemme.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
5 timer siden, Uskyldenselv skrev:

Er det bra for kroppen å løpe et maraton da man er såpass tung? Blir ikke det en belasting for både knær og hjerte? På bloggen synes jeg hun virker så dobbeltmoralsk. Klager indirekte på at hun ikke har six-pack men sier også at hun er fornøyd med kroppen sin som den er nå på 90 (?) kilo. Synes det ser ut som hun er tyngre, for utfra så mye hun trener så må hun jo ha en del muskler som veier mer enn fett. Hun setter jo selv et fokus på vekta si der inne, samtidig som hun sier at den ikke er viktig og at alle må få være som de er. Ble bare litt forvirret:opplyser:

Beste måten å få folk til å snakke om sin egen person er å forvirre dem med forskjellige versjoner av samme sak.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette gjelder ikke spesielt for HD, men nå er det hun som legger det ut på IG. Altså, bli kvitt influensa!? Har hun klart å jobbe/trene i en uke med influensa?!? Håper ikke hun har smittet hele senteret da.

Er man så syk at man kan innbille seg at man har influensa så holder man seg hjemme, dette gjelder for alle. Om jobben er så viktig at man vil risikere sin egen helse og andres så bør man vurdere jobben.

Det er forskjell på forkjølelse og influensa (det samme som muskler veier ikke mer enn fett- det tar mindre plass i kroppen).

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Huff hadde blitt rimelig trekt om ansatte på et treningssenter var på jobb med influensa eller andre smittsome diagnoser. Gjelder forøvrig ikke bare på treninggsenter, men jobb generelt. Er man sjuk og smittsom så holder man seg hjemme. Influensa og omgangssyke har ikke noe på jobb å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel hatt influensa et par ganger hver sesong tidligere og, så hun vet muligens ikke forskjellen på influensa og forkjølelse. Men siden man jobber på et sted med så mange folk som kan bli smittet, så synes jeg det er rart at sjefen/ledelsen på senteret ikke sender henne hjem.. Eller er treningsbransjen slik at show must go on uansett?

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...