Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg blir utrolig provosert av at denne solskinnshistorien som selges ved hver bidige anledning. Hva får man ut av å lyve på intervjuer igjen og igjen? er det en "lyve så man tror det selv"situasjon eller er hun klar over det, men fortsetter likevel? Det er hun som forteller at hun veier 90kg i et sladremagasin som selger over hele landet. Det der er ikke 90kg. Og når man er såpass høy i tillegg ville 90kg sett betydelig annerledes ut. Og si at poseringen er så spektakulær at vekttap ikke synes er bare helt utrolig.

Om man velger å være en offentlig figur må man nesten tåle kritikk litt bedre enn det Helene gjør. Hun klager, lager unnskyldninger og forherliger en særdeles usunn vektoppgang. Hun sier at hun har en så hinsides hektisk hverdag. Spar meg. Kjenner mødre med to jobber og krevende barn som alikevel prioriterer trening og sunt kosthold. Det handler faktisk om vilje. Å si til seg selv hele tiden "jeg utsetter treningen" , "jeg er jo sliten", "det er lov å kose seg innimellom" "det er jo helg", "ånei nå ble det endring i planene, ikke noe vits å trene likevel". Resultatet av å gi seg hele tiden taler for seg selv. 

 

Og som mange andre sier, jeg ville aldri brukt pengene jeg har jobbet for til å betale noen som er utdannet som ikke engang klarer å gjennomføre en eneste "challenge" eller eget kostholds/treningsopplegg. Signalet det sender er jo at denne kostholdsplanen og treningsprogrammet er ineffektivt. Som noen andre nevnte over, å bruke masse tid på planlegging istedet for å gjennomføre er totalt bortkastet. Bruk den halvtimen man har brukt på å lage skjema for å gi seg selv gullklistremerker, til å faktisk trene. Omg ta deg sammen!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gundagrynte
19 minutter siden, Pissmaur skrev:

Jeg kjenner jeg blir utrolig provosert av at denne solskinnshistorien som selges ved hver bidige anledning. Hva får man ut av å lyve på intervjuer igjen og igjen? er det en "lyve så man tror det selv"situasjon eller er hun klar over det, men fortsetter likevel? Det er hun som forteller at hun veier 90kg i et sladremagasin som selger over hele landet. Det der er ikke 90kg. Og når man er såpass høy i tillegg ville 90kg sett betydelig annerledes ut. Og si at poseringen er så spektakulær at vekttap ikke synes er bare helt utrolig.

Om man velger å være en offentlig figur må man nesten tåle kritikk litt bedre enn det Helene gjør. Hun klager, lager unnskyldninger og forherliger en særdeles usunn vektoppgang. Hun sier at hun har en så hinsides hektisk hverdag. Spar meg. Kjenner mødre med to jobber og krevende barn som alikevel prioriterer trening og sunt kosthold. Det handler faktisk om vilje. Å si til seg selv hele tiden "jeg utsetter treningen" , "jeg er jo sliten", "det er lov å kose seg innimellom" "det er jo helg", "ånei nå ble det endring i planene, ikke noe vits å trene likevel". Resultatet av å gi seg hele tiden taler for seg selv. 

 

Og som mange andre sier, jeg ville aldri brukt pengene jeg har jobbet for til å betale noen som er utdannet som ikke engang klarer å gjennomføre en eneste "challenge" eller eget kostholds/treningsopplegg. Signalet det sender er jo at denne kostholdsplanen og treningsprogrammet er ineffektivt. Som noen andre nevnte over, å bruke masse tid på planlegging istedet for å gjennomføre er totalt bortkastet. Bruk den halvtimen man har brukt på å lage skjema for å gi seg selv gullklistremerker, til å faktisk trene. Omg ta deg sammen!

:pls:  Hear Yeah...Hear Yeah!

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg stadig i å legge merke til at hun må planlegge hverdagen til minste detalj, middag, trening, ja alt. Er det vanlig å planlegge så mye og detaljert? Jeg mener for all del at det er bra å ha planlegge litt, men det kan jo også bli for mye av det gode. Man planlegger jo for at ting skal bli enklere og mer effektivt, ikke for å ha et regime. Kan hun ikke gjøre noe spontant?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Grønt blad skrev:

Tar meg stadig i å legge merke til at hun må planlegge hverdagen til minste detalj, middag, trening, ja alt. Er det vanlig å planlegge så mye og detaljert? Jeg mener for all del at det er bra å ha planlegge litt, men det kan jo også bli for mye av det gode. Man planlegger jo for at ting skal bli enklere og mer effektivt, ikke for å ha et regime. Kan hun ikke gjøre noe spontant?

Jo mer man planlegger jo mindre fleksibelt blir jo opplegget også, og det hun virkelig sliter med. At ethvert avvik i planen gjør at hele planen går i vasken. i tillegg bruker jo man mye tid på å detaljplanlegge, som da blir bortkasta når man ikke følger planen alikevel. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte
45 minutter siden, Butternut skrev:

Når hun skriver at sjokolade faktisk er nødvendig, blir jeg litt :sjokkert:

Det er jo også en måte å bekrefte hvor useriøs man er....Mener hun virkelig det på alvor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, gundagrynte skrev:

Det er jo også en måte å bekrefte hvor useriøs man er....Mener hun virkelig det på alvor??

Tror hun sier det litt på spøk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
5 minutter siden, Grønt blad skrev:

Tror hun sier det litt på spøk...

Når man ser hvor ofte hun koser seg med enten smågodt eller disse *sunne sjokobarene* så tror jeg faktisk hun mener det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke hver uke så er det i hvert fall annenhver uke maset om sixpack og cellulitter. Hvem er det som påstår at det er normalt med sixpack og unormalt med cellulitter? Jeg har aldri hatt sixpack, og cellulitter har jeg hatt siden jeg var 14 år.

Det er tydelig at HD følger denne tråden for igjen så er det "de sier jeg ikke kan trives i kroppen min."

Jeg syns det er supert at man er fornøyd med kroppen sin, det bør alle være, men denne tråden handler vel litt mer om dobbeltmoral og selvmotsigelser (om jeg ikke har misforstått). Tåler man ikke å bli kritisert uten å gjøre seg til et offer så har man ikke noe i medias søkelys å gjøre er da min mening, og hun jobber mye for å få medias oppmerksomhet.

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå behovet hennes for å planlegge, og behovet for at ting går etter planen, for jeg har det på samme måte selv. Dersom jeg ikke planlegger, klarer jeg dessverre sjelden å ta de riktige matvalgene og aktivitetsvalgene når jeg er sulten og sliten. Jeg spiser fort både feil mat og altfor mye av den dersom jeg skal ta matvalget som sulten, og hopper altfor ofte over treningen dersom jeg er sliten og ikke har en plan på hva som skal gjøres. Med en plan klarer jeg i mye større grad å velge riktig. Det blir litt som å gå på butikken med handleliste og uten handleliste. Og ja, har jeg planlagt dagen på én måte og dagen blir helt annerledes, klarer jeg ikke alltid å få på plass en sunn plan B. Det bedrer seg heldigvis, og jeg håper jo etterhvert at det vil bli en vane å velge sunn foran usunn mat og aktivitet foran sofaen, men etter 20+ år med det motsatte er det ikke gjort i en vending.

Endret av Thorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang går hun i strupen på ansiktsløse kritikere, og kommer med tilsvar på helt hodeløse påstander.

Kritikerne hennes mener at kroppen hennes "ikke passer inn i en syk standard". De som kritiserer henne mener også at hun ikke kan glede seg over noen fremgang eller mestring så lenge magen hennes ikke er flat. Og at hun er udugelig fordi hun har strekkmerker (de eneste som nevner dem er henne selv, forresten). Å ha god helse er å hate seg selv hele tiden. Alle antar at man magisk går kjempefort ned i vekt dersom man trener seks ganger i uken. Thighgap og sixpack er det eneste normale.

Hvem er disse menneskene? Ingen i denne tråden nevner noe sånt. Ingen i kommentarfelt på blogg eller instagram nevner noe sånt. Det er en veldig komfortabel posisjon å være i å kunne svare på kritikk ingen ser eller har lest, for da kan man gjøre den så urimelig man bare vil. Mye bedre å svare på tullekritikk, enn noen av de helt legitime poengene som er:

  • Innsalget av egne PT-tjenester som "enkle, langvarige løsninger" mens hun selv er i et kaos
  • Ha en målsetning om et fullt maraton, når kroppen er så tung og utgangspunktet så dårlig. Ja vel du lærer deg å leve med kroppen din, lær deg også å leve med dets begrensninger
  • Flipp/flopping mellom å selge inn vektnedgangen hennes som verdens beste solskinnshistorie og reklamepitch, og noe som gjorde henne dypt ulykkelig og spiseforstyrret der det eneste som reddet henne var å bli stor igjen
  • Troverdigheten av å være så komfortabel med seg selv at du må fortelle hele Norge hvor glad du er i deg selv, og fornøyd du er med kroppen din, hver eneste dag, flere ganger om dagen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tapet skrev:

Nok en gang går hun i strupen på ansiktsløse kritikere, og kommer med tilsvar på helt hodeløse påstander.

Kritikerne hennes mener at kroppen hennes "ikke passer inn i en syk standard". De som kritiserer henne mener også at hun ikke kan glede seg over noen fremgang eller mestring så lenge magen hennes ikke er flat. Og at hun er udugelig fordi hun har strekkmerker (de eneste som nevner dem er henne selv, forresten). Å ha god helse er å hate seg selv hele tiden. Alle antar at man magisk går kjempefort ned i vekt dersom man trener seks ganger i uken. Thighgap og sixpack er det eneste normale.

Hvem er disse menneskene? Ingen i denne tråden nevner noe sånt. Ingen i kommentarfelt på blogg eller instagram nevner noe sånt. Det er en veldig komfortabel posisjon å være i å kunne svare på kritikk ingen ser eller har lest, for da kan man gjøre den så urimelig man bare vil. Mye bedre å svare på tullekritikk, enn noen av de helt legitime poengene som er:

  • Innsalget av egne PT-tjenester som "enkle, langvarige løsninger" mens hun selv er i et kaos
  • Ha en målsetning om et fullt maraton, når kroppen er så tung og utgangspunktet så dårlig. Ja vel du lærer deg å leve med kroppen din, lær deg også å leve med dets begrensninger
  • Flipp/flopping mellom å selge inn vektnedgangen hennes som verdens beste solskinnshistorie og reklamepitch, og noe som gjorde henne dypt ulykkelig og spiseforstyrret der det eneste som reddet henne var å bli stor igjen
  • Troverdigheten av å være så komfortabel med seg selv at du må fortelle hele Norge hvor glad du er i deg selv, og fornøyd du er med kroppen din, hver eneste dag, flere ganger om dagen.

Det er vel ikke så vanskelig å forstå at det er her inne hun har plukket opp den meste kritikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, neiognei skrev:

Det er vel ikke så vanskelig å forstå at det er her inne hun har plukket opp den meste kritikken. 

Ingen her inne har snakket om celulitter, strekkmerker eller flate mager. Ingen her inne har noensinne pålagt henne å ha sixpack eller thighgap eller ha en kropp som passer inn i en "syk standard". Hun bruker jo helt tydelig sine egne komplekser og projiserer dem over på andre. Slik kan man avskrive kritikerne som urimelige mobbere, som bare vil putte henne inn i et kroppsbilde som er umulig for henne å oppnå, når det hardeste som er sagt kanskje er at det kan være hensiktsmessig å ikke være sykelig overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tapet skrev:

Ingen her inne har snakket om celulitter, strekkmerker eller flate mager. Ingen her inne har noensinne pålagt henne å ha sixpack eller thighgap eller ha en kropp som passer inn i en "syk standard". Hun bruker jo helt tydelig sine egne komplekser og projiserer dem over på andre. Slik kan man avskrive kritikerne som urimelige mobbere, som bare vil putte henne inn i et kroppsbilde som er umulig for henne å oppnå, når det hardeste som er sagt kanskje er at det kan være hensiktsmessig å ikke være sykelig overvektig.

Enig. Jeg lurer veldig på hvem kritikerene her er? Det eneste jeg hadde forventet av å følge en såkalt slankeblogger, er at med tid og stunder hadde denne personen blitt normalvektig og kan si seg fornøyd med det. Ikke strebe etter denne fantasien om sixpack.....?:vetikke:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Butternut skrev:

Enig. Jeg lurer veldig på hvem kritikerene her er? Det eneste jeg hadde forventet av å følge en såkalt slankeblogger, er at med tid og stunder hadde denne personen blitt normalvektig og kan si seg fornøyd med det. Ikke strebe etter denne fantasien om sixpack.....?:vetikke:

Sixpack-greia var veldig viktig for henne tidligere. Antageligvis henger det igjen, og hun forventer vel at alle andre tenker det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte
3 timer siden, neiognei skrev:

 

 

6 minutter siden, Tapet skrev:

Sixpack-greia var veldig viktig for henne tidligere. Antageligvis henger det igjen, og hun forventer vel at alle andre tenker det samme.

Det er nesten kvalmende å se hvordan hun spiller offeret..spesielt med tanke på hennes egen kritikk av overvektige tidligere...Jørgen Foss og Kristine Fjellestad bl.a.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det melder seg et par spørsmål. 

1. Hvor kommer dette (imaginære) presset fra? Hvem er "de" som kritiserer og mener at hun burde sett annerledes ut?

2. Hvis hun er så fornøyd, og presset kommer utenfra og ikke fra henne selv, hvorfor suger hun da inn magen på det øverste bildet?

3. Hvorfor svitsjer hun så voldsomt mellom å gå i forsvar og å komme med lange rants som er en blanding mellom fisking etter sympati, offermentalitet og rettferdiggjørelse? Hvis hun har så masse tankekjør rundt temaet, burde hun ikke heller får hjelp til å sortere disse tankene før hun setter i gang med challenge, maraton osv?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
14 minutter siden, Nana skrev:

Det melder seg et par spørsmål. 

1. Hvor kommer dette (imaginære) presset fra? Hvem er "de" som kritiserer og mener at hun burde sett annerledes ut?

2. Hvis hun er så fornøyd, og presset kommer utenfra og ikke fra henne selv, hvorfor suger hun da inn magen på det øverste bildet?

3. Hvorfor svitsjer hun så voldsomt mellom å gå i forsvar og å komme med lange rants som er en blanding mellom fisking etter sympati, offermentalitet og rettferdiggjørelse? Hvis hun har så masse tankekjør rundt temaet, burde hun ikke heller får hjelp til å sortere disse tankene før hun setter i gang med challenge, maraton osv?

 

Sjelden man leser så mange *buuuhhuu folk mobber meg* innlegg og man har sett så få søplekommentarer....Kan det være at enkelte bloggere..ikke bare HD er litt vèl hårsåre? Begynner bena på pidestallen å bli litt for høye? Fort gjort å miste bakkekontakten da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å illustrere hvor urimelig denne selvpåførte offerrollen er:

Hva er det som gjør at hun eventuelt ikke føler seg god nok før hun får sixpack? Det er i så fall henne selv. For dette var et klart mål for henne tidligere (disse postene kommer av en eller annen grunn helt på slutten), og helt siden målet ikke har blitt oppnådd, har hun brukt utrolig mye tid og krefter på bloggen sin på det at hun IKKE har sixpack, og at det må være helt greit. Dette har ingen vel noensinne sagt seg uenige i, likevel virker hun å måtte insistere på dette ved alle anledninger hun har. 

Jeg kunne godt utfordret henne, eller noen her inne, til å finne et eneste skjermbilde eller kommentar der noen sier noe som er i nærheten av at hun må ha sixpack, enten for å være god nok, være en personlig trener, gå i bikini eller hva det skal være. Men dette er en historie om noe man har fortalt seg selv så mange ganger, at man kanskje tror det er sånn til slutt. Det er selvsagt ikke noe godt å ikke være fornøyd med noe, men man kan ikke konstruere fiendebilder ut i fra det og legge egne ord i munnen på andre.

For dette presset hun føler på, det kommer innenfra, gitt. Se link så skjønner dere hva jeg mener.

http://imgur.com/a/3KRhL

Endret av Tapet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...