Gå til innhold

Når ville du helst levd ( vert 20 år ): 1950 eller i dag?


AnonymBruker

Når ville du helst levd (vert 20 år)?  

122 stemmer

  1. 1. Når ville du helst levd (vert 20 år)?

    • I 1950
      45
    • I 2016
      76


Anbefalte innlegg

Hm, virker som at jeg er en av få som kunne tenke seg å leve på 50 - tallet! Jeg har faktisk kjempelyst til å være hjemmeværende mamma, og har ikke drømmen om utdannelse osv som blir nevnt ovenfor. Har kun fagbrev men fremdeles årslønn på nesten 700'. Men jeg liker å pusle hjemme! I dag er det få som har råd til en inntekt med dagens boligpriser. Jeg er faktisk en av få som liker at mannen tar avgjørelser også!! Men jeg syntes også at Farmen - gårskaren for et par år siden var ok.... :D 

Anonymkode: 9a812...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det jævelig på jobben min, gruer meg hver dag og gråter ofte etter jobb. Har da lite energi til familien når jeg kommer hjem. Ellers elsker jeg å holde et pent hus, bake, gå i kjoler og stortrives i mammapermisjon. Så svaret er vel innlysende, på hvilket årstall jeg passer best inn i :( 

Anonymkode: 9d71b...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, virker som at jeg er en av få som kunne tenke seg å leve på 50 - tallet! Jeg har faktisk kjempelyst til å være hjemmeværende mamma, og har ikke drømmen om utdannelse osv som blir nevnt ovenfor. Har kun fagbrev men fremdeles årslønn på nesten 700'. Men jeg liker å pusle hjemme! I dag er det få som har råd til en inntekt med dagens boligpriser. Jeg er faktisk en av få som liker at mannen tar avgjørelser også!! Men jeg syntes også at Farmen - gårskaren for et par år siden var ok.... :D 

Anonymkode: 9a812...e44

Wow. 700 000 med kun fagbrev? Hvis vi skal snu kjønnsrollene på hodet som samfunnet virker å ønske, så kunne jeg tatt meg av barna, mens du drar inn en fantomlønn. Middag på bordet med lys og blomster til min frue. Spørs hvor lenge jeg ville holdt ut, men for deg og mine barn vil det være for evig, helt sikkert. Problemet oppstår jo selvfølgelig når du selv ønsker å gjøre denne jobben. Dermed faller det visst i fisk, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det jævelig på jobben min, gruer meg hver dag og gråter ofte etter jobb. Har da lite energi til familien når jeg kommer hjem. Ellers elsker jeg å holde et pent hus, bake, gå i kjoler og stortrives i mammapermisjon. Så svaret er vel innlysende, på hvilket årstall jeg passer best inn i :( 

Anonymkode: 9d71b...ac3

Er ikke sikkert dette var så mye bedre før, heller. Husker eldre som fortalte f eks at sladderen satt veldig løst, dersom en kvinne gjorde noe 'uærbart', som å få barn utenfor ekteskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det jævelig på jobben min, gruer meg hver dag og gråter ofte etter jobb. Har da lite energi til familien når jeg kommer hjem. Ellers elsker jeg å holde et pent hus, bake, gå i kjoler og stortrives i mammapermisjon. Så svaret er vel innlysende, på hvilket årstall jeg passer best inn i :( 

Anonymkode: 9d71b...ac3

Det var dumt. Det finnes ikke noe mer fantastisk en kvinne jeg liker i kjole. Det er ikke så ofte å se nå til dags. Men, men slik er det og jeg ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.2.2017 den 21.15, Z.Z skrev:

Det var dumt. Det finnes ikke noe mer fantastisk en kvinne jeg liker i kjole. Det er ikke så ofte å se nå til dags. Men, men slik er det og jeg ønsker deg lykke til.

Hvor bor du? Kryr av jenter i kjoler både i Bergen og Stavanger.

Anonymkode: 896b7...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du? Kryr av jenter i kjoler både i Bergen og Stavanger.

Anonymkode: 896b7...e40

Jeg snakker om den klassiske varianten fra 50-tallet og eventuelt en enkel sommerkjole. Dette er ikke nødvendigvis så hensiktsmessig å gå ute med på vinteren i Norge selv om vi ser mange tettsittende moderne kjoler også på denne tiden av året, og disse er gjerne mer seksuelt utfordrende. Nå skal jeg ikke påberope meg noen moteekspertise og det er selvfølgelig opp til den enkelte å velge hvordan man vil gå kledd. Det er en referanse til de som liker klesstilen og livet på 50-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helst ikke vært 20 år nå heller, pga at ungdom vokser opp i en verden med mye mer press enn jeg gjorde enda jeg "bare" er 15 år eldre. Men rett etter krigen? Med store klasseforskjeller og der jeg hadde vært nødt til å gifte meg med en mann, bare være husmor og få barn? Nei takk. Jeg er glad for å leve i en tid der det er greit å være homo og å ikke få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...