Gå til innhold

Mrs W prøver på sin første lille store


OffTheBlock

Anbefalte innlegg

Gravidedit: Ble gravid på andre syklus og venter vårt første barn rundt den 20. september i 2017. :) 

 

Hei! Nå meldte behovet seg for prøverdagbok. Vi hadde egentlig en solid plan om å ikke begynne å prøve før april/mai neste år, men ombestemte oss veldig plutselig denne eggløsningsrunden. Siden har jeg lusket rundt på kvinneguiden for å forstå meg på dette med baby-laging.. :sprettoy:

Litt om oss: Vi har vært sammen i 7 år, og er relativt nygifte. Jeg er norsk, han er tysk/fransk/britisk (prøver å være litt anonym her..) og har bodd i Norge litt lenger enn vi har vært sammen. Han er 10 år eldre enn meg. 

De siste årene har alt gått egentlig gått i retning familieforøkelse, vi har kjøpt hus, skaffet oss trygge/fleksible jobber, begynt å fokusere veldig på bedre helse for oss begge, og nå har vi begge to litt underbevisst kjøpt oss hver vår superbarnevennlige bil... :P 

Mannen har hatt lyst på barn kjempelenge, men vi har ventet på at jeg skulle få ferdig utdanningen min (som jeg delvis har bodd borte for å gjennomføre). Nå har jeg fast jobb i offentlig sektor som jeg kjeder meg ganske intenst i, og vi måtte bestemme oss for om vi skulle ha baby først og spennende jobb for meg etterpå, eller omvendt. Mannen driver eget firma og har ansatt flere nylig, og alt ligger egentlig til rette for baby nå. Derfor har vi landet på baby først, samtidig som jeg følger med på jobbmarkedet med ett øye. 

Jeg kjøpte meg Ladycomp 6B Baby fordi jeg naivt trodde at det skulle gjøre meg veldig laid back å bare tempe og la en maskin ta seg av resten... :P Det har vist seg å ikke slå til - maskinen forvirrer mer enn noe annet.

Uansett. Jeg sluttet på p-pillene sent i oktober, og det ser ut til at jeg hadde eggløsning rundt 3 desember. Mannen var bortreist og vi hadde sex mandag 5 desember. Første mensdag sist gang var den 17/18 (kom i løpet av natta) november, og i morgest sa maskinen at jeg var "Sannsynlig gravid".

Jeg fikk da selvfølgelig ikke sove, og etter mye lesing på nett tror jeg at jeg har funnet ut at maskinen slenger dette begrepet rundt seg ganske løselig. :angry:

Konklusjonen er vel at jeg høyst sannsynligvis ikke er gravid denne gangen siden vi bommet på eggløsningen, og at maskinen kanskje ikke er så nøyaktig før man har tempet et par sykluser? Vi kommer til å prøve neste runde igjen, men etter det tar vi opphold for å unngå november-/desemberbarn.

Uansett, fornøyd med å ha opprettet prøverdagbok nå - for jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg kommer til å måtte fortelle mamma eller venninner hvordan det går med prøvingen hvis jeg ikke har noe annet utløp for det. Og mamma vil jeg helst holde det tett for inntil vi er gravide og et stykke på vei, siden hun gleder seg så intenst på det første barnebarnet. :fnise:

Om noen har erfaringer med Ladycomp Baby vil jeg veldig gjerne høre det!

Hilsen Mrs W :smilyblomst:

Endret av OffTheBlock
Ble gravid og ville få med det i første innlegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så spennende med en ny prøverdagbok. Jeg vil følge med :nigo: Synes det er litt spennende å følge med andre som holder på med dette :danse: 

Kjenner igjen tanken rundt å unngå november/desember barn. Det prøvde jeg og på en gang i tiden. Og min eldste er født i slutten av november :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
14 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Heisann :biggrin:

Her vil jeg og følge :fnise:

Hei! Så koselig! :biggrin:Ser ut som det er spennende dager for deg også. *følge med*

21 timer siden, Kakaoen skrev:

Å så spennende med en ny prøverdagbok. Jeg vil følge med :nigo: Synes det er litt spennende å følge med andre som holder på med dette :danse: 

Kjenner igjen tanken rundt å unngå november/desember barn. Det prøvde jeg og på en gang i tiden. Og min eldste er født i slutten av november :ler: 

Så hyggelig med besøk! :) Ser for meg at vi kanskje ikke orker tanken på å la to-tre måneder gå i fra oss når det kommer til stykket, men enn så lenge er vi veldig enige.. :P Nå skal det jo sies at vi så langt i denne prosessen ikke har gode meritter på å holde oss til planen..

I dag har jeg virkelig fått en ny, dyp respekt for de som har drevet med prøving lenge. Jeg kjenner på, og analyserer, absolutt ALT som foregår i kroppen, selv om jeg jo egentlig vet at sannsynligheten for at jeg er gravid er forsvinnende liten. Jeg har stikking midt i magen og et slags "sug" på sammen sted - men hvem har ikke det i disse julebord-/-lunsj/-kos/-frokost/-"littekstratilkaffendadere?"-tider?

Og i dag tidlig målte jeg nærmere 37 grader basaltemperatur mot den vanlige kald fisk-temperaturen på litt under 35 grader, og kunne da i halvsøvne konkludere med at jeg hadde hørt noe om at det måtte tyde på graviditet når temperaturen var høy etter eggløsningen var overstått. I mer våken og fornuftig tilstand kan Google igjen fortelle meg at dette i beste fall er en tynn teori, og jeg blir litt oppgitt over meg selv. :glare:

Og selv om jeg vet at jeg høyst sannsynligvis ikke er gravid har jeg stått over vinen jeg vanligvis drikker i helgen, og kun tatt to kopper (av mine 100 000 vanlige) i dag. Bare det alene er sikkert nok til å få magevondt av. Konklusjonen er: 1. Respekt til damer som prøver og prøver og samtidig ikke blir gale. 2. Jeg må slappe av litt. 3. Jeg skal drikke all vinen og all kaffen når (hvis?) galskapen min bekreftes senere i uka. :fnise:

 

Hilsen Mrs W :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg roet meg ned litt, og jeg har ingen symptomer, hverken på graviditet eller mens. Litt frustrerende å ikke vite når IKM egentlig er, siden jeg bare har rukket å ha mens én gang etter pilleslutt, og aldri hadde den regelmessig før jeg startet med p-piller for en mannsalder siden.

Optimistisk som jeg er har jeg bestemt meg for at jeg sikkert har vanlig 28-dagers syklus, og da skal IKM være nå på torsdag hvis jeg ikke har regnet helt feil.

Samtidig har det dukket opp en superspennende jobbutlysning som jeg ikke tror jeg kan la gå i fra meg. Jobben er i tilfelle en god del mer hektisk en den jeg har nå, men også 100% mer spennende. Den hører også naturlig til på "veien" til drømmejobben min, i motsetning til det jeg driver med nå, som i beste fall er en lang og kjedelig omvei dit.

Jobben er et slags "program" på to år som man må gjennomføre, så sånn sett egner det seg ikke så veldig med svangerskapspermisjon i den jobben. Samtidig er det vel bedre å være i permisjon fra en jobb man liker enn en man ikke liker?

Søknadsfristen er litt uti januar, så jeg får tenke meg litt om og snakke med mannen om jobben i seg selv og jobben opp i mot babyplaner, men jeg føler meg allerede ganske trygg på at han vil synes det er tafatt om jeg ikke søker. :glare:

Nå smører jeg meg med julestemning og tålmodighet til min selvutregnede IKM.. :fnise:

 

Hilsem Mrs W :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut med jobb da. Jeg hadde slått til og søkt jeg. Og får du den får du tar evt problemer med svangerskap senere :) Det er mye greiere med en permisjon fra en jobb man liker. Da er det lettere og gøyere å komme tilbake igjen :jepp: Vet det, for har sittet med den kjipe følelsen av å ikke ville tilbake :sjenert: Så Go for it :nigo: 

Heier på IKM jeg altså :danse: Evt at IKM aldri kommer kanskje :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for gode ønsker, men det ble ikke augustbaby her. :dry: Mens kom i går så smått i går kveld - så det ser ut som jeg har en helt vanlig 28-dagers syklus. Jeg tar det som en seier, siden kroppen har kranglet ganske mye med meg de første 20 årene av livet mitt! :)

Jeg hadde ingen symptomer på mens, som jeg bruker, men når det kom var det så smertefullt at jeg startet dagen i dag på baderomsgulvet. Det gjør kjempevondt på venstre side av magen og lysken. Nå har jeg av forskjellige grunner (mest prevensjon) ikke hatt mens på omtrent et tiår før forrige måned. Kan ikke huske at det noen gang var på denne måten.

Nå sitter jeg sammenkroket på jobb og prøver å sitte HELT stille for å ikke provosere det. Må kjøpe meg noe smertestillende sammen med eggløsningstestene jeg hadde tenkt å kjøpe..:ohmy:

Vi satser på en veldig effektiv PP2, for nå skal hverken jeg eller mannen reise bort på en stund. I kombinasjon med Ladycomp håper jeg at EL-tester gjør susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi det hørtes grusomt ut :( Kanskje kroppen din har fått litt sjokk av å skulle ha en syklus igjen? Håper du får tak i noe smertestillende som funker bra.

Jeg har alltid fundert på det om det kan være så veldig bra for kroppen å hindre naturlige sykluser :klo: men regner med de har forsket mye på det. Pluss at å slippe mensen høres ut som en drøm. Koste meg i over 1 år uten den jeg. Var kjipt å skulle igang med tampong og bind maset igjen.

Lykke til på jobb. :klemmer: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kakaoen skrev:

oi det hørtes grusomt ut :( Kanskje kroppen din har fått litt sjokk av å skulle ha en syklus igjen? Håper du får tak i noe smertestillende som funker bra.

Jeg har alltid fundert på det om det kan være så veldig bra for kroppen å hindre naturlige sykluser :klo: men regner med de har forsket mye på det. Pluss at å slippe mensen høres ut som en drøm. Koste meg i over 1 år uten den jeg. Var kjipt å skulle igang med tampong og bind maset igjen.

Lykke til på jobb. :klemmer: 

 

 

Takk for gode ord!:takke:

Jeg trodde kanskje jeg var trygg siden forrige mens var så fantastisk smertefri, men det er en helt annen story  denne gangen.. Jeg har også fundert på det samme, og all forskning sier at det ikke skal ha noe negativ effekt, og fastlegen min mente til og med at det var positivt å slippe å "styre med det der". Jeg er litt usikker på om jeg tar det for god fisk, og i følge mannen er jeg både gladere og mer ehm... interessert i han.. nå som jeg ikke går på p-piller. Så det er nok bra for kroppen å få gjøre sin naturlige greie, jeg bare skulle ønske den naturlige greien ikke var så utrolig smertefull akkurat nå.

Håper din dag blir fin - selv om jeg ser at du kombinerer håndverkere med lite søvn :ohmy::kose:

Hilsen Mrs W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sluttet på pillene for :klo: Herlighet ja.. Er vel over 6 år siden nå.. Så følte jeg en ekstrem lettelse. Jeg husker ikke helt hvordan det var å bruke dem. Men jeg husker jeg lovet meg selv dyrt og hellig at jeg ALDRI skal gå på p-piller igjen. :opplyser: 

Etter jeg fikk første prøvde jeg hormonspiral. Ble litt kokko av den gitt. Så da jeg tok den ut igjen følte jeg med umiddelbart 10 kg lettere. En helt merkelig følelse. Så herfra og videre kjører jeg hormonfritt :nigo:  Bruker kobberspiral nå og det funker forløpig veldig bra :jepp:

Hvordan ble arbeidsdagen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kakaoen skrev:

Da jeg sluttet på pillene for :klo: Herlighet ja.. Er vel over 6 år siden nå.. Så følte jeg en ekstrem lettelse. Jeg husker ikke helt hvordan det var å bruke dem. Men jeg husker jeg lovet meg selv dyrt og hellig at jeg ALDRI skal gå på p-piller igjen. :opplyser: 

Etter jeg fikk første prøvde jeg hormonspiral. Ble litt kokko av den gitt. Så da jeg tok den ut igjen følte jeg med umiddelbart 10 kg lettere. En helt merkelig følelse. Så herfra og videre kjører jeg hormonfritt :nigo:  Bruker kobberspiral nå og det funker forløpig veldig bra :jepp:

Hvordan ble arbeidsdagen?

Jeg kommer helt klart til å sjekke mulighetene for annen prevensjon når den tid kommer, jeg kjenner at hormonfritt er veldig godt, vel - bortsett fra i dag da :dry: Tok P-sprøyte en gang og kastet opp hver morgen i 6 uker, så den kan jeg stryke av lista. Får man ha kobberspiral etter første barn, eller er ryktet jeg har hørt om at man må ha "fått de barna man skal ha" for å få kobberspiral riktig? 

Arbeidsdagen ble helt ok uten at jeg akkurat har produsert mitt beste arbeid noen sinne :P Jeg har en jobb hvor jeg stort sett bare må bruke hodet, så jeg gjemte meg litt på kontoret og holdt meg mest mulig for meg selv. Men når jeg litt senere på dagen skulle på møte med påfølgende middag med toppsjefen, og måltidet omtrent bare besto av sopp(!), ble det litt ugreit. Har hatt akkurat så vondt i magen at jeg har vært kvalm, og da var sopp helt fantastisk heslig.

Men, nå sitter jeg godt plantet i sofaen med mannen og har spist 1 stk smertestillende for menssmerter og trukket 1 stk stort glass vin og har det egentlig ganske fint. :laugh:

Kjøpte meg også noen sinnsykt dyre EL-tester. Nå som jeg er i prøve-verdenen ser jeg superdyre gravidprodukter over alt. Var på mekonomen for å kjøpe en julegave i dag, og der solgte dem bilbelte med overskriften "ONE BELT - TWO LIVES" (way to manipulate), og på apoteket solgte de vitaminer for ÈN måned for prøvere og gravide for 499,-.  Jeg leste på pakken, og det var ikke noe man ikke får i seg med multivitaminer + folat. Jeg begynner å skjønne at dette med bekymrede prøvere (Les: for eksempel meg) er god butikk. Jeg bidro altså til dette med de dyre EL-testene, men lot resten ligge.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ha spiral når som helst. Men man bør vel helst ha født for da er den lettere å sette inn. Kobber kan du fint ha uten å måtte være ferdig med barn. Både den og hormonspiralen holder i 5 år. Jeg ble jo kokko av hormonspiralen, så bytta den ut med kobber. Så jeg prøvde begge deler mellom disse ungene. Og var veldig fornøyd med kobberen. Forløpig så funker den bra nå også. Det vil si no preggo (takk gud, det kan dere prøvegale heller få lov til :ler: ), og normal syklus med ok mens.

God butikk ja. Herlighet så mye unødige produkter man blir utsatt for når man er prøver, gravid og har baby :sjenert: Er helt kriminelt.. Jeg har kjøpt g-tester på ebay :P Og den gangen jeg kjøpte el test tror jeg det var på billigtester.no. Men de er slike strimmel da. Du har kanskje brukt formuen på de nye fancye med smilefjes? Hender jeg står og glor i den hylla mens jeg venter på at kølappen min skal tikke inn :plystre: 

Sopp til middag :klo: Det hørtes ikke veldig digg ut akkurat. Sopp som tilbehør er godt, men det hørtes litt overkill ut altså :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kakaoen skrev:

Man kan vel ha spiral når som helst. Men man bør vel helst ha født for da er den lettere å sette inn. Kobber kan du fint ha uten å måtte være ferdig med barn. Både den og hormonspiralen holder i 5 år. Jeg ble jo kokko av hormonspiralen, så bytta den ut med kobber. Så jeg prøvde begge deler mellom disse ungene. Og var veldig fornøyd med kobberen. Forløpig så funker den bra nå også. Det vil si no preggo (takk gud, det kan dere prøvegale heller få lov til :ler: ), og normal syklus med ok mens.

Her og :)
Fikk så mye soppinfeksjoner og ble litt "smårar" i topplokket med hormonspiral. Lenge leve kobber ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎15‎.‎12‎.‎2016 den 22.44, Kakaoen skrev:

Man kan vel ha spiral når som helst. Men man bør vel helst ha født for da er den lettere å sette inn. Kobber kan du fint ha uten å måtte være ferdig med barn. Både den og hormonspiralen holder i 5 år. Jeg ble jo kokko av hormonspiralen, så bytta den ut med kobber. Så jeg prøvde begge deler mellom disse ungene. Og var veldig fornøyd med kobberen. Forløpig så funker den bra nå også. Det vil si no preggo (takk gud, det kan dere prøvegale heller få lov til :ler: ), og normal syklus med ok mens.

God butikk ja. Herlighet så mye unødige produkter man blir utsatt for når man er prøver, gravid og har baby :sjenert: Er helt kriminelt.. Jeg har kjøpt g-tester på ebay :P Og den gangen jeg kjøpte el test tror jeg det var på billigtester.no. Men de er slike strimmel da. Du har kanskje brukt formuen på de nye fancye med smilefjes? Hender jeg står og glor i den hylla mens jeg venter på at kølappen min skal tikke inn :plystre: 

Sopp til middag :klo: Det hørtes ikke veldig digg ut akkurat. Sopp som tilbehør er godt, men det hørtes litt overkill ut altså :hoho: 

 

På ‎16‎.‎12‎.‎2016 den 6.41, tr.heimspia83 skrev:

Her og :)
Fikk så mye soppinfeksjoner og ble litt "smårar" i topplokket med hormonspiral. Lenge leve kobber ;) 

 

Da blir det jammen kobber når denne babygreia er i boks en gang i fremtiden! Sopp-middagen var resultat av at en ikke-så-fancy-restaurant prøvde å være litt fancy i anledning vårt besøk der. Fikk dekket sopp-behovet langt inn i 2017 føler jeg.

Hihi, ja.. jeg har kjøpt de fancy el-testene med smiletegn på. Jeg er et lett bytte for industrien :fnise: Og nå sitter jeg og lurer på dyr glidekrem som ikke skader spermier. Jeg finner ingen leger/fertilitetskyndige som sier på nett at man trenger det, men det virker som det er konsensus om at spytt eller vanlig glidekrem er NO GO ? :ohmy: 

Rekker uansett ikke å få det til denne prøverunden, for det ligger an til iherdig prøving rundt juleaften her.. :P Håper det kan bli full klaff glidekrem-mangel til tross... :)

 

Hilsen Mrs W :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den som heter preeseed? Den prøvde jeg i min tid (gud nå hørtes jeg gammel ut).. Den virker litt mer flytende enn vanlig glidemiddel om ikke jeg husker feil :klo:

Er jo uansett bedre enn å gå på kjøkkenet og knekke et egg for man trenger eggehviten eller en skål med matolje til å dyppe tissen oppi :hoho:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kakaoen skrev:

Er det den som heter preeseed? Den prøvde jeg i min tid (gud nå hørtes jeg gammel ut).. Den virker litt mer flytende enn vanlig glidemiddel om ikke jeg husker feil :klo:

Er jo uansett bedre enn å gå på kjøkkenet og knekke et egg for man trenger eggehviten eller en skål med matolje til å dyppe tissen oppi :hoho:

 

Ja, den ja! Selvfølgelig ikke å få kjøpt på noe apotek.. Haha, ja, går jeg for eggehviten tror jeg ikke at jeg får selskap på soverommet, for å si det slik..:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har julesosialiseringen snudd døgnrytmen helt på hodet, og her sitter jeg og tuller rundt på nett midt på natten.

Jeg er veldig glad for at jeg kjøpte EL-tester til PP2, for jeg har enda ikke fått eggløsning, og det har medført at jeg har kunne kose meg maks i jula. :) 

Vi har fått god tid til å ha sex også, så nå krysser jeg bare fingrene for at eggløsning kommer innen de nærmeste dagene. 

Prøvingen vår ble på ingen måte hemmelig fordi mannen ble supersentimental i familieselskap og annonserte at vi ikke bare skulle prøve, men at vi skulle ha baby i 2017(!).... :ohmy: Jeg kjente at jeg egentlig ble ganske sur, men så greide jeg ikke å bli sur likevel, for det var jo bare fordi han gleder seg så voldsomt (og fordi, eh, vin). Slipper å legge skjul på alkoholfrie familiekvelder i prøvingen da hvert fall - det er jo noe :P Håper og tror at de har vett til å ikke etterspørre graviditet selv om de nå vet at vi prøver - men jeg må innrømme at det nå føles bittelitt viktigere at det klaffer innen rimelig tid. :sprettoy:

 

Hilsen Mrs W

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clearblue sier at jeg har Høy fertilitet, og det har jeg hatt 25, 26, 27 og 28 desember. Siste mensdag var 14 desember, så jeg begynner å frykte at det ikke kommer "Max fertilitet", og det betyr vel at jeg ikke har hatt eggløsning, men at kroppen har gjort seg hormonelt klar for det?

Jeg har jo gått på p-pille lenge, og det kan jo enda være krøll av den grunn, men jeg kjenner jo at jeg blir litt bekymret.. Det kan i alle fall ligne på at jeg har uregelmessige sykluser. 

Fortsetter å teste ut i romjula. :dry:

Hilsen Mrs W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen oversikts skyld:

PP1: 

Mens 17/18-22 november.

Eggløsning i følge temping: 30 november

PP2: 

Mens 14-18 desember

Eggløsning i følge Ladycomp Baby: 26 desember

Dette stemmer helt ok med temperaturstigning den 27 desember og andre symptomer, men kom ikke opp på computeren før etter eggløsningen hadde vært. Estimert eggløsning var 30 desember, lenge. 

EL-tester har vist "Høy fertilitet" fra og med 26 desember, men ikke max fruktbarhet i det hele tatt. 

Vi hadde sex 23, 24, 25 og 28 desember, men utrolig nok ikke den 26.... :angry:

Kan se ut til at jeg har 26-dagers syklus, men at jeg i følge EL-testene til Clearblue faktisk ikke har hatt eggløsning denne måneden..:glare:

Tror ikke jeg gidder å fortsette å teste med de kjempedyre testene når alt tilsier at jeg har hatt, eller burde hatt eggløsning for et par dager siden..

 

Med hilsen Mrs W

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt for fristelsen og testet med Clearblue igjen idag, og nå har jeg plutselig Maks fertilitet. Så da regner meg med at det er riktig at jeg har eggløsning på dag 17 i denne syklusen, og at Ladycomp Baby tar feil.. :unsure:

Har fått til en sengerunde i dag og satser på å få til en i morgen før vi skal sosialisere oss inn i det nye året. Krysser fingrene for denne prøveperioden.

 

Godt nytt år! 

 

Hilsen Mrs W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...