Gå til innhold

nevn en dialekt dere ikke liker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enkelte østlandske dialekter. Rundt Drammen, Moss og Sarpsborg og sånn. Karmøydialekten er også forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavangersk + møre-dialekt synes jeg begge er helt grusomme å høre på. (Det er faktisk såpass ille at jeg kan finne på å bytte kanal dersom det dukker opp noen på skjermen som snakker en av disse to dialektene.. :sjenert: )

Anonymkode: fdb20...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndersk syns jeg høres rart ut, av en eller annen grunn. Tromsø-dialekt er jeg heller ikke så begeistra for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er utflytta nordtrønder, men kan ikke fordra trøndersk :fnise: Kan muligens være for at jeg er født i Nord-Norge og var nordlending i mine ti første leveår.

Anonymkode: 7f376...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlandsk er det støggeste jeg vet, spesielt Finnmark(sk?). Samtlige dialekter i Østfold er også helt forjævlig. Arendal, Bergen og Sandnes har også grusomme dialekter. Oslo vest er også frastøtende. Tja hvilke dialekter liker jeg egentlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener enkelte her med "elsker dialekt"? Merkelig. Elsker dere at det er så mange forskjellige dialekter i Norge, eller er dere typisk Oslo-folk som påstår at dere snakker bokmål og ikke dialekt og "bare elsker dialekter"?

Anonymkode: f1f5a...a6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålesund, fy faen. Men tror det er litt utenfor Ålesund, har hørt et par, herregud, men de var generelt irriterende. Drar på vokaler på unødvendige plasser ....................... :sinna:

Anonymkode: 046b6...d08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener enkelte her med "elsker dialekt"? Merkelig. Elsker dere at det er så mange forskjellige dialekter i Norge, eller er dere typisk Oslo-folk som påstår at dere snakker bokmål og ikke dialekt og "bare elsker dialekter"?

Anonymkode: f1f5a...a6b

Elsker dialekt. Har det selv. Synes bare det er fint at det er så mye forskjellig i vårt langstrakte land :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Vesentlig skrev:

Synes alle slags dialekter er ok egentlig. Den jeg liker minst er vel min egen: Oslomål...

Jeg synes egentlig at dialektene i Oslo øst og vest er litt døll. Noen på Vestkanten er litt i overkant fisefine i språket, noen i øst har litt for mye sleng i språket. Kebabnorsk er kjedelig. 

 

 

Vestlands- dialekt er jo ikke så stygt, men skarrene er kanskje ikke det peneste. Liker både vestlands- og sørlandsdialekt, synes det mye vakker norsk dialekt der ute. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...