Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Hulderen skrev:

Jeg har sjekket medlemmene, og fant til min store overraskelse 5 av mine FB-venner. Alle 5 er oppegående personer, som viser godt nettvett på andre arenaer. Derfor. antar jeg at det ikke bare er idioti som foregår på hønehjørnet.

Mange er der for underholdningen sin del. En del av mine venner er der. Enkelte passer veldig godt inn i gruppa mtp oversharing og noe manglende antenner, andre skriver ingenting, men leser og ler slik som meg(oss i denne tråden?). 

Jeg husker også godt svettetråden. Jeg fikk litt store øyne når jeg leste den. Synes synd på barnet som ble hengt ut på den måten. 

Det er egentlig litt overraskende at folk ikke tenker mere over nettvett. De fleste av oss er vokst opp med pc og internett og er blitt lært fra vi var ganske unge at man må være litt mere forsiktig. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er medlem der av samme grunn som at jeg er medlem i MFB- underholdning.

Jeg har aldri lagt ut noe i noen av gruppene, men kan trykke "liker" på et og annet morsomt/reflektert innlegg.

Synes det er drøyt alle de som legger ut om seksuelle preferanser etc, men så lenge det er dem selv - greit.

Men å legge ut preferansene til typen, eller bilde av at han flekker rumpa si (som i dag) eller at de hadde seg nettopp...djeezes.

Synes også det er skummelt med de som spør om blanding av legemidler, symptomer etc...er noen tøffe mennesker der som sier at det ikke er innafor å gi helseråd på facebook, men ofte blir det drama likevel.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
På 11.12.2016 den 11.11, Blå politibil skrev:

Jeg var medlem i den gruppen i noen uker og det er som en gigantisk kjedekollisjon.  Det innlegget med tenåringsgutten føyer seg bare inn i rekken av håpløse mennesker som er der inne. Stakkars gutt.

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppie skrev:

Synes også det er skummelt med de som spør om blanding av legemidler, symptomer etc...er noen tøffe mennesker der som sier at det ikke er innafor å gi helseråd på facebook, men ofte blir det drama likevel.

Er også medlem pga underholdningsverdien, akkurat som mfb gruppa. Har hele tiden holdt en lav profil innpå gruppa. Men  i en av de trådene om sykdom og medisinering så greide jeg ikke å holde meg og måtte si ifra.

Det var forslag om å blande diverse medisiner som ikke går sammen (voltaren og ibux) pluss forslag om å låne smertestillende fra andre. Måtte si ifra, og det skulle jeg altså ikke ha gjort. For måtte da forstå at jeg ikke kunne sitte på min høye hest å tro at jeg kunne fortelle folk hvilke medisiner de skulle ta!  Det måtte folk få avgjøre selv! Selv om jeg sa at ibux og voltaren ikke måtte blandes pga like bivirkninger så var jeg vist frekk. Det at jeg foreslo et legebesøk/ legevakt når hun hadde så store smerter at hun følte det nødvendig å bruke morfinpreparat var også frekt. Måtte passe på meg selv, selvsagt flere som hengte seg på og ta medisiner utskrevet til samboer er ok ja! Forskejell i vekt/styrke/sykdommer/andre medisiner har ikke noe å si da eller? 

Men hvorfor i svarte spør du da, om du ikke vil ha andre råd enn de som jatter med deg?  Første og siste gang jeg skrev noe innpå der, for en gjeng. Tragisk, 50% er der sikkert for gruppa sin del. Resten er der for å se å le. 

Anonymkode: 250b0...a03

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er også medlem pga underholdningsverdien, akkurat som mfb gruppa. Har hele tiden holdt en lav profil innpå gruppa. Men  i en av de trådene om sykdom og medisinering så greide jeg ikke å holde meg og måtte si ifra.

Det var forslag om å blande diverse medisiner som ikke går sammen (voltaren og ibux) pluss forslag om å låne smertestillende fra andre. Måtte si ifra, og det skulle jeg altså ikke ha gjort. For måtte da forstå at jeg ikke kunne sitte på min høye hest å tro at jeg kunne fortelle folk hvilke medisiner de skulle ta!  Det måtte folk få avgjøre selv! Selv om jeg sa at ibux og voltaren ikke måtte blandes pga like bivirkninger så var jeg vist frekk. Det at jeg foreslo et legebesøk/ legevakt når hun hadde så store smerter at hun følte det nødvendig å bruke morfinpreparat var også frekt. Måtte passe på meg selv, selvsagt flere som hengte seg på og ta medisiner utskrevet til samboer er ok ja! Forskejell i vekt/styrke/sykdommer/andre medisiner har ikke noe å si da eller? 

Men hvorfor i svarte spør du da, om du ikke vil ha andre råd enn de som jatter med deg?  Første og siste gang jeg skrev noe innpå der, for en gjeng. Tragisk, 50% er der sikkert for gruppa sin del. Resten er der for å se å le. 

Anonymkode: 250b0...a03

Men det stemmer jo ikke :P Grunnen til at de ikke skal blandes er at det er nesten like virkestoffer, som virker på samme måte (betennelsesdempende). Feks. ibuprofen, naproxen og diklofenak. Nsaids altså. Hvis folk ikke vet dette fra før, men vet at det du sier er feil, så er det fort gjort at de går i forsvar. Ellers veldig bra du sier fra, men si fra korrekt, så kanskje det er lettere å få de til å høre. :) (Skulle tro at alle visste at ibux og voltaren ikke skal blandes, det er jo nettopp derfor man heller skal blande paracet og ibux, som har forskjellige virkestoff og forskjellige virkemåter)

Anonymkode: 739af...4e5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov til å dele om det dukker opp noe morsomt da :P

Anonymkode: 09885...e6d

Er ikke så mye å dele akkurat nå da. Noen som legger ut selfie og spørr hva andre høner driver med i kveld. Noen som legger ut bilde av en katt som tigger fordi den lukter ribbe på kjøkkenet. Noen som likeshorer med bilder som viser "lik dersom du blablabla". 

Og noen som krangler om offentlig amming. 

Anonymkode: b3ef9...aba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2016 den 12.35, Hulderen skrev:

Jeg har sjekket medlemmene, og fant til min store overraskelse 5 av mine FB-venner. Alle 5 er oppegående personer, som viser godt nettvett på andre arenaer. Derfor. antar jeg at det ikke bare er idioti som foregår på hønehjørnet.

Nå er det jo nesten "kult" å være medlem i HH bare for å observere galskapen, det gjør hvertfall jeg og så og si alle mine venninner. Jeg regner med den trenden har spedd seg etter DB-artikkelen, da rant det jo inn med tusenvis av medlemmer bare over et par dager.

Anonymkode: 4567d...6ab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var medlem I noen timer for å se hva det var. Ble helt sjokkert da sikkert flere hundre stykker la ut om alle de psykiatriske diagnosene de hadde! Noen hadde 6-7 forskjellige diagnoser, og det virket som de overgikk hverandre med antall diagnoser. Prøvde å kommentere om at dette ikke var noe å dele med hele Norge, men da fikk jeg så hatten passet! Om jeg mente det var galt å være psykisk syk?? Om det var verre å dele psykisk sykdom enn fysisk? Prøvde å svare at jeg ikke delte sykdomshistorikk offentlig, men fikk til svar at det var mitt valg og at de var så modige at de ville dele dette. 

Meldte meg ut, for syntes det var så dumt. Rakk ikke å se om det var noen oppegående der. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tirben skrev:

Var medlem I noen timer for å se hva det var. Ble helt sjokkert da sikkert flere hundre stykker la ut om alle de psykiatriske diagnosene de hadde! Noen hadde 6-7 forskjellige diagnoser, og det virket som de overgikk hverandre med antall diagnoser. Prøvde å kommentere om at dette ikke var noe å dele med hele Norge, men da fikk jeg så hatten passet! Om jeg mente det var galt å være psykisk syk?? Om det var verre å dele psykisk sykdom enn fysisk? Prøvde å svare at jeg ikke delte sykdomshistorikk offentlig, men fikk til svar at det var mitt valg og at de var så modige at de ville dele dette. 

Meldte meg ut, for syntes det var så dumt. Rakk ikke å se om det var noen oppegående der. 

De var modige? Hva med unger og annen familie da, hvor kult er det at alle i klassen din vet alt om helsen til moren din? 

For noen brødhuer! Hadde det bare gått utover dem selv så hadde det vært helt greit, men når de outer både mannfolk og barn så er det faktisk ekstremt bekymringsfullt. 

Anonymkode: 739af...4e5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2016 den 12.35, Hulderen skrev:

Jeg har sjekket medlemmene, og fant til min store overraskelse 5 av mine FB-venner. Alle 5 er oppegående personer, som viser godt nettvett på andre arenaer. Derfor. antar jeg at det ikke bare er idioti som foregår på hønehjørnet.

Veldig mange er nok som flere sier kun medlemmer for underholdningens del. 

Jeg har også venner som er medlem som passer rett inn om du kan si det sånn. Men de er sånn på sin private profil og i virkeligheten også. Null sosiale antenner.

Men for all del, innimellom dukker det opp et vettugt og reflektert innlegg. Da får jeg tilbake trua på menneskeheten.

2 timer siden, tirben skrev:

Var medlem I noen timer for å se hva det var. Ble helt sjokkert da sikkert flere hundre stykker la ut om alle de psykiatriske diagnosene de hadde! Noen hadde 6-7 forskjellige diagnoser, og det virket som de overgikk hverandre med antall diagnoser. Prøvde å kommentere om at dette ikke var noe å dele med hele Norge, men da fikk jeg så hatten passet! Om jeg mente det var galt å være psykisk syk?? Om det var verre å dele psykisk sykdom enn fysisk? Prøvde å svare at jeg ikke delte sykdomshistorikk offentlig, men fikk til svar at det var mitt valg og at de var så modige at de ville dele dette. 

Meldte meg ut, for syntes det var så dumt. Rakk ikke å se om det var noen oppegående der. 

Ja det innlegget så ja. Da falt jeg nesten ut av sofaen 🙈 Altså, hvor mange medlemmer er det i den gruppa? Jeg er for åpenhet rundt psykisk sykdom altså, men det er kanskje ikke alt man trenger å dele med de x-ant tusen nærmeste vennene dine?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At psykisk sykdom deles har jeg ingen problemer med. Men det jeg synes er skummelt er at mange ikke har hemninger å dele så mye privat, da man jo ikke vet hva slags folk som får tak på informasjonen og kan misbruke det.

Det finnes mange rare mennesker der ute med ulike diagnoser som ikke har alle hester hjemme foråsidetsånn. Stalkere, paranoide, vanlige nysgjerrigpe'er, sladdrekjærringer som kjenner noen som kjenner noen, osv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
3 timer siden, tirben skrev:

Var medlem I noen timer for å se hva det var. Ble helt sjokkert da sikkert flere hundre stykker la ut om alle de psykiatriske diagnosene de hadde! Noen hadde 6-7 forskjellige diagnoser, og det virket som de overgikk hverandre med antall diagnoser. Prøvde å kommentere om at dette ikke var noe å dele med hele Norge, men da fikk jeg så hatten passet! Om jeg mente det var galt å være psykisk syk?? Om det var verre å dele psykisk sykdom enn fysisk? Prøvde å svare at jeg ikke delte sykdomshistorikk offentlig, men fikk til svar at det var mitt valg og at de var så modige at de ville dele dette. 

Meldte meg ut, for syntes det var så dumt. Rakk ikke å se om det var noen oppegående der. 

Jeg skjønner heller ikke at folk tørr å dele så mye privat. Du vet ikke hvem som er der. Kanskje svigermor, svigerfar, sjefen din, kolleger, samarbeidspartnere på jobb, kassedamen på Rema, damen som hjelper deg med bh'en, noen bekjente, de ansatte i barnehagen, foreldrene til dine barns venner osv.? Skummelt. :) Gruppe er jo vanvittig stor. Det er jo ikke noe som er garantert å bli innad i gruppen, rykter sprer seg fort og du vet aldri hva de blir brukt til. :) 

Endret av Wanda Maximoff
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De var modige? Hva med unger og annen familie da, hvor kult er det at alle i klassen din vet alt om helsen til moren din? 

For noen brødhuer! Hadde det bare gått utover dem selv så hadde det vært helt greit, men når de outer både mannfolk og barn så er det faktisk ekstremt bekymringsfullt. 

Anonymkode: 739af...4e5

De svarte faktisk på det med barna også! For selvfølgelig var barna deres inneforstått med alle diagnosene! Og de viste stor toleranse for mammas sykdom! Men jeg tenker også på at barna kan bli utsatt hvis alle kjenner til at moren har alskens diagnoser. Og i hvertfall vil dette påvirke potensielle arbeidsgivere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det en som skriver på gruppa at hun ikke skjønner forskjellen på å spørre om "litt svettelukt" og spørre om hvilke farger de bruker på undertøyet sitt (rettet mot Dagbladet-artikkelen). Hvis du ikke ser forskjellen på å spørre om undertøyfarger og skrive at sønnen din lukter kattepiss til 30000 mennesker er det ikke mye håp. Noen mener lgså at det var ulovlig av både journalisten og den som har sendt inn å dele skjermbilder, og at det kan anmeldes. Gud bevares. 

Litt av et diktatur admin kjører der inne, forøvrig. Da hun la ut linken til artikkelen skrev hun at alle burde lese og lære, men med en gang kritikken ble rettet for administratorene og deres jobb ble tonen en helt annen. Da slettet hun alle kritiske kommentarer (konstruktive), stengte tråden og lot hyllesten stå igjen. Da linken begynte å få flere hundre likes slettet hun hele, og skrev at de ikke vil godkjenne innlegg som handler om artikkelen. Fryktelig feigt. 

Kommentarer som blant annet går ut på hvor lite oppegående og unormal personen som har tipset Dagbladet får derimot stå. At så mange oppriktig tror alt som blir delt i gruppa er hemmelig er jo nesten skremmende. Tenk å ha så lite nettvett. 

 

Anonymkode: 6b5a5...3e8

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en som skriver på gruppa at hun ikke skjønner forskjellen på å spørre om "litt svettelukt" og spørre om hvilke farger de bruker på undertøyet sitt (rettet mot Dagbladet-artikkelen). Hvis du ikke ser forskjellen på å spørre om undertøyfarger og skrive at sønnen din lukter kattepiss til 30000 mennesker er det ikke mye håp. Noen mener lgså at det var ulovlig av både journalisten og den som har sendt inn å dele skjermbilder, og at det kan anmeldes. Gud bevares. 

Litt av et diktatur admin kjører der inne, forøvrig. Da hun la ut linken til artikkelen skrev hun at alle burde lese og lære, men med en gang kritikken ble rettet for administratorene og deres jobb ble tonen en helt annen. Da slettet hun alle kritiske kommentarer (konstruktive), stengte tråden og lot hyllesten stå igjen. Da linken begynte å få flere hundre likes slettet hun hele, og skrev at de ikke vil godkjenne innlegg som handler om artikkelen. Fryktelig feigt. 

Kommentarer som blant annet går ut på hvor lite oppegående og unormal personen som har tipset Dagbladet får derimot stå. At så mange oppriktig tror alt som blir delt i gruppa er hemmelig er jo nesten skremmende. Tenk å ha så lite nettvett. 

 

Anonymkode: 6b5a5...3e8

1. Forskjellen er om man skriver om seg selv, eller andre. Og ikke minst ordbruken i beskrivelsen. Vil man be om råd for egen svettelukt så bare gjør det, men ikke sitt og fortell offentlig under fullt navn om din sønns hygiene! 

2. De skulle bare visst at DE selv faktisk gjør noe ulovlig ved å dele slike private ting om andre mennesker. ;)  De bryter blant annet barnekonvensjonen mtp barns privatliv. Å dele skjermbilder er lov, så lenge det er over 20-30 deltakere i en lukket eller hemmelig gruppe regnes det som offentlig. Avisene hadde ikke trengt å blurre navnene heller, men gjorde det antakelig som personvern for andre involverte, selv om statusskriverne selv ikke har tanke for andre enn seg selv. 

Undrer på når de får med seg denne tråden :fnise:

Anonymkode: 739af...4e5

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Forskjellen er om man skriver om seg selv, eller andre. Og ikke minst ordbruken i beskrivelsen. Vil man be om råd for egen svettelukt så bare gjør det, men ikke sitt og fortell offentlig under fullt navn om din sønns hygiene! 

2. De skulle bare visst at DE selv faktisk gjør noe ulovlig ved å dele slike private ting om andre mennesker. ;)  De bryter blant annet barnekonvensjonen mtp barns privatliv. Å dele skjermbilder er lov, så lenge det er over 20-30 deltakere i en lukket eller hemmelig gruppe regnes det som offentlig. Avisene hadde ikke trengt å blurre navnene heller, men gjorde det antakelig som personvern for andre involverte, selv om statusskriverne selv ikke har tanke for andre enn seg selv. 

Undrer på når de får med seg denne tråden :fnise:

Anonymkode: 739af...4e5

Ja, ikke sant. Det kan da umulig være så vanskelig å forstå forskjellen. Det blir spennende :fnise:

Anonymkode: 6b5a5...3e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HEB1234 skrev:

Innlegg Hønehjørnet🙈

....

Ser at noen ønsker å ta det videre til PFU :fnise:

Det er mange som påpeker at gruppen er definert som offentlig på grunn av antall medlemmer, men de blir avfeid gitt.

Anonymkode: e51aa...74d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...