Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Amantheia skrev:

Dessutan har eg ei kjensle av at sjølv om mange er vant med å klare seg med 300k i året, kjem dei ikkje til å halde samme budsjett om dei vinn 10 millionar. Ser veldig for meg eit overforbruk fordi no har dei jo pengar, og 10 millionar er jo kjeeeeeempemasse! Så plutseleg sit dei tilbake like blakk, og lurar på kor pengane tok vegen. 

 

Dette er vel nettopp grunnen til at mange som vinner milliongevinster i lotto ender opp med å gå personlig konkurs. Mange kjøper dyrere biler og boliger enn de har råd til med den vanlige inntekten sin, og når man i tillegg bruker masse penger på andre ting så går det fort tomt, så klarer man plutselig ikke å betale de faste utgiftene lenger.

Flere timer med økonomisk rådgivning burde være obligatorisk hvis man vinner store pengesummer. 

Anonymkode: a1a0e...ae9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje litt på siden, men jeg fatter ikke at folk vil si opp jobben, eller ikke jobbe, selv om de skulle vinne penger. En ting er nå de økonomiske konsekvensene. Jeg tenker mer på det å ikke skulle ha et sted å gå til, hvor man hører til og gjør noe nyttig, og utvikler seg, får brukt kompetansen sin osv. Jeg vet godt at mange har en jobb de ikke liker, men da ville jeg heller fokusert på å skifte beite eller kanskje ta meg råd til utdanning. Ferie er godt, langhelg er godt, men å ikke jobbe i det hele tatt, hvis man har helse til det, slår meg som et mareritt!!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Søgni skrev:

Kanskje litt på siden, men jeg fatter ikke at folk vil si opp jobben, eller ikke jobbe, selv om de skulle vinne penger. En ting er nå de økonomiske konsekvensene. Jeg tenker mer på det å ikke skulle ha et sted å gå til, hvor man hører til og gjør noe nyttig, og utvikler seg, får brukt kompetansen sin osv. Jeg vet godt at mange har en jobb de ikke liker, men da ville jeg heller fokusert på å skifte beite eller kanskje ta meg råd til utdanning. Ferie er godt, langhelg er godt, men å ikke jobbe i det hele tatt, hvis man har helse til det, slår meg som et mareritt!!

Hadde eg vunne 10 millionar, hadde eg faktisk levert oppsigelse dagen etter, og flytta så fort oppsigelsestida var over. Men så kan eg nemne at eg ikkje har nokon framtid i jobben eg har, og eg trivs ikkje spesielt godt. Ikkje tenar eg nok der heller. 

Men eg hadde betalt ned gjeld og begynt på skule, for å få meg ei utdanning. Å slutte å jobbe heilt, trur eg ikkje eg ville ha gjort. Hadde blitt gal av å berre gå heime. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er 555 kalorier i en boks lettrømme. "Lett" betyr lettere enn originalen, ikke at det er sunt. :ler: Men det er jo fint at hun klarer å gjøre dette på egen hånd, da. #nullspleis 

Anonymkode: 913e2...866

Akkurat, folk lurer seg selv til å tro at det er sunt tvert det står lett/pro/zero foran:fnise: Litt i samme gata som å drikke 1,5l flaske med cola zero fremfor 0,5l vanlig zero.

Eller min favoritt fra jeg jobbet på bensinstasjon: «En 250g hamburger uten salat med ekstra ost og bacon på takk» -skal du ha fint eller grovt brød? «Grovt. Og en pepsi max!»😂😂😂

Anonymkode: 3c418...8ab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat, folk lurer seg selv til å tro at det er sunt tvert det står lett/pro/zero foran:fnise: Litt i samme gata som å drikke 1,5l flaske med cola zero fremfor 0,5l vanlig zero.

Eller min favoritt fra jeg jobbet på bensinstasjon: «En 250g hamburger uten salat med ekstra ost og bacon på takk» -skal du ha fint eller grovt brød? «Grovt. Og en pepsi max!»😂😂😂

Anonymkode: 3c418...8ab

Personen syns kanskje grovt er bedre? Og jeg elsker pepsi max så ja ser ikke hva som er problemet. 

Og spiser en noe med mye kaloroer i kan det være lurt og drikke noe tilsvare de 0 kalorier i. 

Anonymkode: e3bee...f23

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personen syns kanskje grovt er bedre? Og jeg elsker pepsi max så ja ser ikke hva som er problemet. 

Og spiser en noe med mye kaloroer i kan det være lurt og drikke noe tilsvare de 0 kalorier i. 

Anonymkode: e3bee...f23

Selvfølgelig er det bedre med vann enn Cola, og grovt brød enn loff. Men når man, som i eksempelet du siterer, bestiller UTEN salat og med EKSTRA ost og bacon, da blir det litt komisk å skulle leke sunn på resten av bestillingen. 

Anonymkode: 913e2...866

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personen syns kanskje grovt er bedre? Og jeg elsker pepsi max så ja ser ikke hva som er problemet. 

Og spiser en noe med mye kaloroer i kan det være lurt og drikke noe tilsvare de 0 kalorier i. 

Anonymkode: e3bee...f23

Ja det er sjelden lurt å drikke ekstra kalorier. 

Men det er enkelte som ikke forstår seg på mat og kalorier. Som tror at det er sunt med salat selv om de har puttet på masse ost og en halv flaske dressing. Og som ikke skjønner seg på porsjonskontroll. En i familien min klagde på at sønnen spiste så lite, men lagde til ostepølser i brød til ham med over 900 kalorier i et måltid. For et barn er det ganske mye. 

Anonymkode: d3318...b02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det bedre med vann enn Cola, og grovt brød enn loff. Men når man, som i eksempelet du siterer, bestiller UTEN salat og med EKSTRA ost og bacon, da blir det litt komisk å skulle leke sunn på resten av bestillingen. 

Anonymkode: 913e2...866

Grovt metter mer. Det er jo ikke sånn at om du har noen usunne ingrediens i måltidet ditt, så er det ikke vits i å spise noe sunt.

Endret av penny_
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det bedre med vann enn Cola, og grovt brød enn loff. Men når man, som i eksempelet du siterer, bestiller UTEN salat og med EKSTRA ost og bacon, da blir det litt komisk å skulle leke sunn på resten av bestillingen. 

Anonymkode: 913e2...866

Det kan jo hende personen foretrekker grovt brød og Pepsi Max. Jeg drikker kun light brus og syns det blir alt for søtt med vanlig sukkerbrus. Skal sies at jeg ikke spiser mye fast food da og foretrekker litt grønt på maten min.

Anonymkode: d3318...b02

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Søgni skrev:

Kanskje litt på siden, men jeg fatter ikke at folk vil si opp jobben, eller ikke jobbe, selv om de skulle vinne penger. En ting er nå de økonomiske konsekvensene. Jeg tenker mer på det å ikke skulle ha et sted å gå til, hvor man hører til og gjør noe nyttig, og utvikler seg, får brukt kompetansen sin osv. Jeg vet godt at mange har en jobb de ikke liker, men da ville jeg heller fokusert på å skifte beite eller kanskje ta meg råd til utdanning. Ferie er godt, langhelg er godt, men å ikke jobbe i det hele tatt, hvis man har helse til det, slår meg som et mareritt!!

Helt enig, grunnen til at man setter så stor pris på ting, er jo fordi det er ting man unner seg i begrensede mengder! En sjokolade er kjempegodt, men hvis man kun spiser sjokolade, blir det kvalmende. En fridag uten spesielle planer er deilig, da kan man gjøre mye av det man ikke har rukket/ orket/ tatt seg tid til før. Fri hele tiden er kjempekjedelig. Og mye av gleden over å kunne unne seg noe dyrt eller stort er jo ventetiden og planleggingen. Hvis man plutselig bare kjøper alt man har lyst på, er gleden kortvarig fordi det ikke er noe spesielt ved det.

Anonymkode: de414...882

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, grunnen til at man setter så stor pris på ting, er jo fordi det er ting man unner seg i begrensede mengder! En sjokolade er kjempegodt, men hvis man kun spiser sjokolade, blir det kvalmende. En fridag uten spesielle planer er deilig, da kan man gjøre mye av det man ikke har rukket/ orket/ tatt seg tid til før. Fri hele tiden er kjempekjedelig. Og mye av gleden over å kunne unne seg noe dyrt eller stort er jo ventetiden og planleggingen. Hvis man plutselig bare kjøper alt man har lyst på, er gleden kortvarig fordi det ikke er noe spesielt ved det.

Anonymkode: de414...882

Har det slått dere at det går an å erstatte jobben med noe annet givende? 

Endret av penny_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det bedre med vann enn Cola, og grovt brød enn loff. Men når man, som i eksempelet du siterer, bestiller UTEN salat og med EKSTRA ost og bacon, da blir det litt komisk å skulle leke sunn på resten av bestillingen. 

Anonymkode: 913e2...866

Det er kanskje ikke at man leker sunn, men muligens at man har diabetes f.eks.? Da er det tross alt bedre med grovt brød enn fint, og pepsi max er langt bedre enn sukkerholdig drikke. Eller kanskje det bare er det man liker best - hva er problemet med det? Ingen andres enn personen det gjelder i hvert fall.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2018 den 17.00, Marisana skrev:

«Også bloggere blir gravide og formerer ser. Og jeg tror jeg vet hvordan det kan utarte seg for gravide rosabloggere. Fra unnfangelse til fødsel... 

Dag 1: Hei folkens, jeg er ny her og kan slenge ut nyheten om at jeg er gravid. Det har vært nesten umulig å holde på hemmeligheten, men der! Nå er det offisielt. Jeg er gravid i det 4. minuttet nå.  Min kjære har akkurat levert varene. Jeg kan nesten føle det sparker der inne.

Jeg tror jeg skal skifte blogg  til Hingst-frue.

Dag 2

I dag er jeg skikkelig kvalm. Og er utrolig fysen på lungemos med kanel og substral. Nå er det bare 40 uker igjen til prinsessen er her. Føles som om svangerskapet startet i går. Har vært og kjøpt babyklær i dag.

Dag 3

Vært gravid i hele to dager nå. Har vært på omvisning på fødeklinikken.  De eier ikke stil. Har dere sett gardinene der???

Der skal jeg IKKE føde!!!

Min prinsesse skal ikke komme til verden og tro hun er russisk. Hun vil jo få sjokk når hun kommer og ser seg omkring.

Dag 4

I dag flyttet min samboer ut. Så jeg vet ikke om jeg må utsette fødselen et par måneder eller noe. Jeg trenger litt tid for meg selv nå

Dag 5

Nominert til Airhead Nonsens Award i dag, for beste blogg, men prisutdelingen er samme dag som jeg har tremenning eller terrin eller termin eller hva det heter. Showet starter klokken 18, og jeg har termin klokken 17. Flaks!! Jeg rekker det! Gleeeeeder meg!!

Dag 6

Er depressiv i dag. Jeg hadde ikke termin klokken 17

Men den 17.

Er det noe big Deal da??? Sikkert andre gravide som er lysten på å bytte dato.

Dag 7

Vært gravid i en uke nå.  I dag skal jeg ut og handle vogn. Bare 39 uker igjen!

Uke 2

Vært på butikken. Kjøpt babygulrøtter. Lille prinsessa må jo få noe sunn mat. Spurte om de hadde babynugatti jeg kunne dyppe de i.

Fikk ikke svar på dét.

Butikken tar ikke babyer på alvor!!

Uke 3

Har funnet navn til lille gullet.  Måtte bli noe enkelt og stødig, så prinsessen skal hete Leahthea Victorisadorah Susannelisa Corandrea Marthebellinda Randi.

Så lite og søtt!

Uke 4

Min mor spurte om jeg ikke skulle ta graviditetstest.  Hallooooo??? Hva vet vel hun om å være gravid lissom????

Uke 6

bestilt barnehageplass.  Spurte om de ansatte i barnehagen hadde peiling på å passe andre sine barn. Er det noe jeg har kunnskap om, så er det barn! Jeg har tross alt vært gravid i 6 uker nå.

Uke 7

Har begynt å lage sunn og billig mat. Finner oppskrifter på matfrabunnen og i dag lagde jeg en nydelig rett jeg fant der.  Det var Tanjas hevefrie Fløtmarinerte kremfløte med Creme fraiche , og en boks til med Creme fraiche.  Garnityr er 500gram margarin og noen spiseskjeer salt. Kjempebillig, kjempeenkelt, kjempesunt.

Uke 8

Er sykemeldt da jeg ikke kan løfte tungt. Så hvis noen her inne sender meg noe jeg må skrive ut, så ikke bruk caps lock. Jeg må passe ryggen

Uke 9

Har booket sånn røntgentime hos barnefødselslegen.  Blir kult!

Edit: ultralyd kalte han det. Sikkert innleid fra bemanningsbyrå. Skal dit om tre uker.  Det er ikke lenge! Bare tre uker til det!

Uke 10

Har ringt rundt og spurt andre gravide om noen er interessert i å bytte termindato slik at jeg rekker blogg-awarden. Venter spent på svar.

Uke 11

Har kjøpt skolesekk til lille prinsessen. Kunne nesten ikke la være, den var aaaaaltfor fin til å ikke kjøpe.

Uke 12

Våknet med smerter i magen i dag. Ble redd. Skal heldigvis avgårde for å ta prinsessens første selfie! Yay!!!!!

Sånn ultralyd greier.

Edit: på vei til legen fik jeg stadig større smerter i magen. Og jo mere jeg gikk jo mere press ble det og plutselig kom en kjempefjert.

Kom meg til legen, og fikk tatt ultralyd. Da kom den nedslående beskjeden.

Nei, du er ikke gravid sa han.

Jeg beit meg i leppa og gikk ut. Jeg stod utenfor og hylgrein. Jeg har fjertet ut lille prinsesse midt i gågata, og nå er hun borte. Helt borte.  Som en fis???. Hulk

Hulk snufs»

 

Denne digger jeg! 😂 i kommentarfeltet er det selvfølgelig noen som mener at hun mobber bloggere, og sammenligner det faktisk med rasisme og diskriminering av homofile. 

Uff, jeg vil ikke kalle det hverken mobbing, rasisme eller diskriminering. Det er jo bare dumt. Hvis det er ment som kritikk av bloggere, tror jeg mange ungdomsskoleelever hadde gjort en bedre jobb.

Anonymkode: de414...882

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TacoSKALL? Det er første gang jeg hører. Kan ikke folk engelsk? 

Sitat

Ok nå har vi en diskusjon om taco (Shells) 
Jeg og stedatteren min mener det heter tacoshell og samboeren min og de andre to sier taco skall, 
Så hva sier dere og hva er riktig 1f602.png😂1f602.png😂1f602.png😂1f917.png🤗1f609.png😉

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Søgni skrev:

 Ferie er godt, langhelg er godt, men å ikke jobbe i det hele tatt, hvis man har helse til det, slår meg som et mareritt!!

Det er et mareritt selv om man ikke har helse til å jobbe! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2018 den 8.26, AnonymBruker skrev:

Hjelpes. Det var ei som spurte om tips til å sminke over blåmerker, hun la ut bilde av seg selv med to blå øyne og en kul i panna. 

Hun fikk tips og råd om å dra til legevakta, men siden hun ikke sa noe om hvordan hun hadde fått blåmerkene, så begynte hønene å ruge. De klekket til slutt en historie om at hun var banket opp av typen sin, for de hadde snoket på profilen hennes og sett at hun nylig hadde endret status fra forlovet til singel. 

Greit nok at folk bryr seg, de la ut linker til krisesentere og støttemeldinger om at denne jenta måtte anmelde mishandleren sin. Fin tanke. 

Så kom jenta selv og sa hun ikke ville utdype hva som hadde skjedd, men at det ikke var noen som hadde gjort dette mot henne. Så gikk hun og la seg (antar jeg). 

I løpet av natten og morgenen hadde noen høner ringt politiet på vegne av jenta, 5(!) ganger. I tillegg hadde noen sendt denne typen (eller eksen) bildet som jenta la ut av seg selv, med beskjed om at 80.000 damer visste hva som hadde skjedd. :bond:

 

Helt (!) i orden å være bekymret og vise medmenneskelighet, og hvis hun har blitt banka, så håper jeg hun får hjelp og at riktig person blir straffa. Men jeg syns nok hønene dro den litt langt denne gangen. 

Jeg mistenker at tråden er sletta nå. 

Anonymkode: 0c969...419

:skratte:Hva er det som feiler folk egentlig? 

Stakkar jente. Stakkar fyr som mottok den meldingen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, TarjaTurunen skrev:

:skratte:Hva er det som feiler folk egentlig? 

Stakkar jente. Stakkar fyr som mottok den meldingen!

Stakkars fyr? Hvorfor? Skrev «enten anmelder du, ellers gjør vi det»

Anonymkode: a71c2...0fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det bedre med vann enn Cola, og grovt brød enn loff. Men når man, som i eksempelet du siterer, bestiller UTEN salat og med EKSTRA ost og bacon, da blir det litt komisk å skulle leke sunn på resten av bestillingen. 

Anonymkode: 913e2...866

Jeg spiser masse sjokolade. Men drikker alltid Cola Zero til.  Fordi det er den beste brusen. Ikke noe rart med det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hårstrikk79 skrev:

Jeg spiser masse sjokolade. Men drikker alltid Cola Zero til.  Fordi det er den beste brusen. Ikke noe rart med det.

Tverrbukker, her er det snakk om de som drikker zerobrus pga innholdet/slanking, ikke fordi de nødvendigvis synes det er den beste brusen. 

Anonymkode: 3c418...8ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tverrbukker, her er det snakk om de som drikker zerobrus pga innholdet/slanking, ikke fordi de nødvendigvis synes det er den beste brusen. 

Anonymkode: 3c418...8ab

Nei. Personen som jobbet på bensinstasjonen tok det som en selvfølge at kunden valgte zerobrus og grovt brød for å prøve være sunn til baconcheeseburgeren sin, og gjorde narr av dette.  

Har 3 år på bensinstasjon bak meg, og jeg dreit loddrett i hva folk bestilte så lenge de var hyggelige. No judgement fra meg :)

Anonymkode: d3d54...34f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...