Gå til innhold

Tråden for oss irriterte bilister 😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, slagelse skrev:

Det er ikke bilister som skaper farlige situasjoner, men syklister :). Syklister burde forstått at de ikke har noe på vår hovedvei å gjøre :). Syklister kommer aldri opp i 50-60 kmt. Når syklister skaper kø, så skaper de farlige situasjoner for bilister som ikke kan kjøre forbi. Da har man lov til å bli irritert. :) 

Jeg tror det er best at du parkere bilen for godt! Så slipper vi andre farlige situasjoner der en bilist trenger seg forbi alt som beveger seg sakte langs veiene! Du har tross alt vikeplikt for alt som beveger seg saktere enn hva du kjører, som er på DIN siden av veien!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forbikjøring på uoversiktlige steder skaper farlige situasjoner, noe bilister gjør. Virker som enkelte får panikk når de har en syklist foran seg. Man klarer fint å kjøre forbi, om man evner å vente til det er klart for forbikjøring. De fleste syklister, traktorer eller andre saktegående kjøretøy bruker å vike, dersom forbikjøringen viser seg å være vanskelig. Noen få idioter finnes det selvsagt blant dem, men de er i mindretall. Syklister har lov til å sykle på veien, og de kommer til å fortsette å sykle. Man kan bli irritert, men man bør klare å la være å skape farlige situasjoner ved å kjøre forbi på uoversiktlige steder, ved møtende trafikk (som må stoppe) eller ved for lite avstand til syklisten, mopedisten, traktoren eller andre kjøretøy. 

Evner du ikke å kjøre forbi på en forsvarlig måte eller forholde deg til dine medtrafikanter, bør du sette deg på bussen. 

Anonymkode: ad872...f85

Jeg er ikke en som kjører forbi på uoversiktlige steder. Selv om du tydeligvis mener at syklister skal være på veien, så er jeg uenig med deg i det. Jeg mener at syklister skal være på fortauet fordi at de sinker trafikken :). Du må huske at hvis en bilist kjører på en syklist er det syklisten som risikerer å miste livet, og det er ikke noe jeg unner en bilist å ha på samvittigheten på grunn av syklisters ubetenksomhet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, slagelse skrev:

Jeg er ikke en som kjører forbi på uoversiktlige steder. Selv om du tydeligvis mener at syklister skal være på veien, så er jeg uenig med deg i det. Jeg mener at syklister skal være på fortauet fordi at de sinker trafikken :). Du må huske at hvis en bilist kjører på en syklist er det syklisten som risikerer å miste livet, og det er ikke noe jeg unner en bilist å ha på samvittigheten på grunn av syklisters ubetenksomhet :)

Hva du mener er ikke interessant, da syklister har lov til å være på veien. Da må vi som medtrafikanter også ta hensyn, ved å f.eks. ikke bli irritert og så ta dårlige og farlige valg i trafikken. Hindringer i trafikken finnes over alt, syklister, fotgjengere, dyr, mopedister, traktorer og andre bilister. Det er sjelden det er syklistene som er ubetenksomme og som forårsaker at de blir påkjørt. Det er vi som sjåfører som er ubetenksomme. Tenk deg grundig gjennom om du bør ha sertifikat eller om du bør skaffe deg en trehjulssykkel. 

Anonymkode: ad872...f85

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure

Det er to ting som irriterer meg i trafikken: syklister og folk som kjører under fartsgrensen!! Det er rett og slett pinlig å kjøre under fartsgrensen, så fremt det ikke er gode grunner for det (problemer med bilen, vanskelig vei).

Problemet med både syklister og folk som kjører 40 i 60-sonen, er at det ofte vil være uforsvarlig å foreta en forbikjøring, slik at man blir liggende bak dem og rekker sannsynligvis ikke polet eller begravelsen man skal i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero
På 24.5.2017 den 10.45, Peanut skrev:

Noen av dem kan være gamle, eller de kan være påvirket eller holde på med mobilen. Ellers så er det jo sånn at når man har henger uten bremser er maks hastighet 60. Uansett. Med bremser er det 80. Jeg har kjørt med tilhenger uten bremser, og har måttet forholde meg til å kjøre kun 60 km- selv på motorvei med 110 km. Hvis jeg hadde kjørt fortere og politiet hadde vært der ville jeg fått en stor bot fordi jeg kunne ha forårsaket farlige situasjoner. Når jeg da blir stygt glodd på eller gitt fingeren fordi jeg MÅ kjøre så sakte, blir jeg direkte oppgitt over uvitenheten.  

Nå er det vel neppe folk med henger det ble sikta til og hvis man er så gammel at man ikke kan kjøre over 60 km/t burde man kanskje revurdere om man egentlig burde kjøre så mye i det hele tatt. Og påvirket eller holde på med mobilen? Altså nei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
32 minutter siden, Cicero skrev:

Nå er det vel neppe folk med henger det ble sikta til og hvis man er så gammel at man ikke kan kjøre over 60 km/t burde man kanskje revurdere om man egentlig burde kjøre så mye i det hele tatt. 

Gjelder dette traktorer og campingvogner og lastebiler og? :blink: Laveste tillatte fart på motorvei er 40 km/t, og jeg har sett traktorer på motorveier  :3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cicero
3 minutter siden, Peanut skrev:

Gjelder dette traktorer og campingvogner og lastebiler og? :blink: Laveste tillatte fart på motorvei er 40 km/t, og jeg har sett traktorer på motorveier  :3 

Ja, det er selvsagt helt det samme å ikke kunne kjøre i 80 pga kjøretøyet, og å ikke kunne kjøre i 80 fordi du er distrahert/gammel/halvblind/whatever.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-De som tar frem telefonen når de kommer til rundkjøringer eller lyskryss.

-De som venter i 5 minutter etter at det blir grønt med å kjøre (sikkert på grunn av telefonen)

-De som ikke blinker i rundkjøringer

-De som sykler saaaaakte midt i veien :/. Spesielt i rushtrafikken når man ikke får kjørt forbi dem.

-De som kjører forbi meg eller syklister i farlige svinger. (Mulig det bare gjelder den ene farlige svingen på vei til skolen, men det skjer gang på gang og det irriterer meg veldig mye.)

Anonymkode: 70e1e...be8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
10 minutter siden, Cicero skrev:

Ja, det er selvsagt helt det samme å ikke kunne kjøre i 80 pga kjøretøyet, og å ikke kunne kjøre i 80 fordi du er distrahert/gammel/halvblind/whatever.. :P 

Nå ja, jeg tenkte mer på at det ikke hjelper å irritere seg grenseløst over at folk kjører saktere  på veier. Vil man forbi så er det jo enkelt. Man kommer så mye lenger med å være "laid back" tenker jeg. 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser utrolig mye korttenkt og i mine øyne idiotisk kjøring nå i sommertrafikken, men det som spesielt har slått meg mens jeg har kjørt langs firefeltsmotorveiene (spesielt E18 nedover Vestfold) er de sjåførene som av en eller annen grunn må stille seg i veikanten, og velger å stille seg nesten midt på avkjøringsrampene, bare liiiitt ut på kanten! Vet folk hvor fort man kommer når man tar av fra et 110-felt?? Og hvor lite plass det er noen ganger til å gjøre en unnamanøver når de ikke stiller bilen godt nok på siden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero
9 minutter siden, Peanut skrev:

Nå ja, jeg tenkte mer på at det ikke hjelper å irritere seg grenseløst over at folk kjører saktere  på veier. Vil man forbi så er det jo enkelt. Man kommer så mye lenger med å være "laid back" tenker jeg. 

Det er vel ingen som klager på folk som kjører sent der det er lett å kjøre forbi. Problemet er når det ikke er plass og idioten foran deg er helt "laid back" som du sier i 60 km/t i 80-sonen uten å slippe noen forbi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Nå ja. Heller 5 min for sent enn ikke frem i det hele tatt. Av og til så lar jeg meg bare slappe av bak sånne folk fordi det kommer alltid et sted som regel hvor jeg kan kjøre forbi, eller de svinger av  ^^, 

(For øvrig har jeg merket meg at de fartsfantomene som raser forbi i full fart og forsvinner.....de tar jeg igjen som regel etter en liten stund. Jeg lurer på hvor mye de sparte på å kjøre forbi egentlig :blink:)

 

Ellers bare opplevd folk som ikke bruker blinklys, ei ser i sidespeilet, eller ei gjennom sidevinduet før de legger seg ut i veien foran meg på motorveien :raven:Det er verre enn om de kjører som sniler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva du mener er ikke interessant, da syklister har lov til å være på veien. Da må vi som medtrafikanter også ta hensyn, ved å f.eks. ikke bli irritert og så ta dårlige og farlige valg i trafikken. Hindringer i trafikken finnes over alt, syklister, fotgjengere, dyr, mopedister, traktorer og andre bilister. Det er sjelden det er syklistene som er ubetenksomme og som forårsaker at de blir påkjørt. Det er vi som sjåfører som er ubetenksomme. Tenk deg grundig gjennom om du bør ha sertifikat eller om du bør skaffe deg en trehjulssykkel. 

Anonymkode: ad872...f85

Voksne mennesker på sykkel har også et hode å tenke med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, slagelse skrev:

Voksne mennesker på sykkel har også et hode å tenke med :)

Selvsagt. Det samme gjelder deg. Du skal ta hensyn i trafikken, ikke bare syklister som sykler lovlig på bilvei. Inntil du er voksen nok til å ha sertifikat og respektere alle medtrafikanter, bør du finne fram trehjulsykkelen. Lykke til! 

Anonymkode: ad872...f85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt. Det samme gjelder deg. Du skal ta hensyn i trafikken, ikke bare syklister som sykler lovlig på bilvei. Inntil du er voksen nok til å ha sertifikat og respektere alle medtrafikanter, bør du finne fram trehjulsykkelen. Lykke til! 

Anonymkode: ad872...f85

Og det samme gjelder deg. Syklistene vet at på hovedveien ferdes det biler :). Derfor skal ikke syklister være på hovedveien hvor det er biler. 

Endret av slagelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, slagelse skrev:

 

Og det samme gjelder deg. Syklistene vet at på hovedveien ferdes det biler :). Derfor skal ikke syklister være på hovedveien hvor det er biler. 

Slapp av. Jeg tar hensyn til mine medtrafikanter. Syklister har lov til å sykle på veien. 

Anonymkode: ad872...f85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har i dag ligget bak traktor. 2 ganger. Dette skapte kø. Det var god anledning til at de kunne kjørt seg til siden. Ikke fan om de gjør

De kunne også gitt signal på at det var trygt å kjøre forbi.

Dette resulterte som sagt..lang kø. Og jeg rakk ikke ferge. 

Anonymkode: 8ad63...f7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av. Jeg tar hensyn til mine medtrafikanter. Syklister har lov til å sykle på veien. 

Anonymkode: ad872...f85

Så bra at du tar hensyn. Det gjør jeg også. :) Ha en fin kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, slagelse skrev:

Så bra at du tar hensyn. Det gjør jeg også. :) Ha en fin kveld :) 

Tviler jeg på at du gjør. 

Anonymkode: ad872...f85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så f...... lei de som tror de rekker å komme seg gjennom rundkjøringen når de ser det allerede er en som kommer fra venstre.. De skal sånn typisk rett frem og kjører i 80+, og du kommer fra venstre og ender opp med å teste ut bremsene dine og nær døden opplevelse. Sist gang var det en som kjørte i meg, heldigvis ikke i så stor fart, men nok til at bakdøra fikk bulk. Heldigvis på den siden det allerede var skader så alt skiftes ut på idiotens regning. Karma. Ellers er det de som ligger i 60-75 i 80 sona, og når du endelig får klar vei til å kjøre forbi gasser vedkommende opp til 90 når du er rett på siden. Eller så har du de som bare må rævkjøre deg, men da har jeg en gøy lek og det er å plutselig må jeg vaske rutene mine. Som regel tar du hintet og holder deg langt bak etterpå. Jeg har lært ila mine fire år på veien, at jeg ikke stoler på noen andre billister. 

Anonymkode: e4ad4...89f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...