Gå til innhold

Tråden for oss irriterte bilister 😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, tdm900 skrev:

Du er ikke pliktig til å møtende på en slik måte, rom i det hele tatt. Det tror jeg læres bort enda. Og det er i grunn ingen som skiller seg ut av alder/kjønn etter min erfaring

 

Helt ærlig, så skjønte jeg lite av akkurat det. Det med alder og kjønn kommer nok av at det er en "kvinner kan ikke kjøre bil" mentalisme der ute som er fullstendig idiotisk. Joda, det er noen kvinner som ikke kan kjøre bil, men da har de heller ikke fått opplæringen de skulle ha, og blitt sendt ut på veien uten utdannelsen nok til å kunne kjøre trygt. (U)heldigvis for andre/meg, så er jeg blitt opplært av både yrkessjåfører og en meget dyktig kjørelærer, men det hjelper jo lite når man møter på andre som ikke klarer å planlegge langt nok frem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, dillyduzit skrev:

Helt ærlig, så skjønte jeg lite av akkurat det. Det med alder og kjønn kommer nok av at det er en "kvinner kan ikke kjøre bil" mentalisme der ute som er fullstendig idiotisk. Joda, det er noen kvinner som ikke kan kjøre bil, men da har de heller ikke fått opplæringen de skulle ha, og blitt sendt ut på veien uten utdannelsen nok til å kunne kjøre trygt. (U)heldigvis for andre/meg, så er jeg blitt opplært av både yrkessjåfører og en meget dyktig kjørelærer, men det hjelper jo lite når man møter på andre som ikke klarer å planlegge langt nok frem. 

Du tvinges til å gi rom for den møtende som bare legger seg ut, uansett blinklys på eller ikke! Det var det jeg mente med at du har ikke PLIKT til å gi den møtende rom ved å legge deg ut. 

Kan en buss eller lastebil gjøre det samme tror du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tdm900 skrev:

Du tvinges til å gi rom for den møtende som bare legger seg ut, uansett blinklys på eller ikke! Det var det jeg mente med at du har ikke PLIKT til å gi den møtende rom ved å legge deg ut. 

Kan en buss eller lastebil gjøre det samme tror du? 

 

Sorry, litt i en liten tåke her nå. Nei det vet jeg selvfølgelig, men er man allerede halveis ute i motgående felt og ikke har tenkt å gi seg med det første, så må jo en planlegge; a) slakke farten inn i noe helvete (70km/t sone) eller b) ut i grøften med seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, dillyduzit skrev:

Sorry, litt i en liten tåke her nå. Nei det vet jeg selvfølgelig, men er man allerede halveis ute i motgående felt og ikke har tenkt å gi seg med det første, så må jo en planlegge; a) slakke farten inn i noe helvete (70km/t sone) eller b) ut i grøften med seg.

 

Ja det er helt korrekt, vil ikke utsette meg for en kollisjon.

Var selv ute for et slik tilfelle, med henger på og godt nedlasta. Der kom det en bil mot, to personer gikk på venstre side av veien(for meg), bilen som kom i mot så jeg hadde ikke senka farten, og aktet ikke å gjøre det, hvor den da bare legger seg ut og for å passere de gående! Jeg ser sjåføren har fokuset på de gående, men siden skjønte hva som var i gjerde satt jeg med foten på bremsen....og det var enda godt at bremsene på hengeren min var i god stand for å si det slik!! Tuta ikke, for det kunne gjort værre for idioten som var halvveis på min side!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg halvt ihjel over folk som ikke blinker i rundkjøringer. Blinke INN om man skal til venstre, og alltid blinke UT. Skal man ut i første avkjørsel til høyre, blink til høyre før du skal inn da vel??? Hvorfor i alle dager er dette så vanskelig?? Hva er det de som ikke blinker tenker egentlig? Daglig ser jeg køene bygge seg unødvendig opp ved rundkjøringer, fordi folk står og venter på en idiot som det viser seg faktisk skulle ut i første avkjørsel. GRRR!!!

Det tar et halvt kalori å løfte fingeren og slå på blinklyset. 

Det er nesten så jeg skulle ønske jeg jobbet i trafikkpolitiet, da skulle jeg kjørt rundt hele jævla dagen og tatt alle som ikke blinket hardt og nådeløst. Herregud for en drømmejobb.

Anonymkode: e981d...be1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest av alt i trafikken er de som ligger langt under fartsgrensen og ligger omtrent oppå den gule stripa så det er vanskelig å komme seg forbi pga må i motgående kjørefelt for å se om det er klart!

også irriterer det meg noe jævlig om de som holder på med forsikringssvindel ettersom de forårsaker kollisjoner med vilje, som han her!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Det som irriterer meg mest av alt i trafikken er de som ligger langt under fartsgrensen og ligger omtrent oppå den gule stripa så det er vanskelig å komme seg forbi pga må i motgående kjørefelt for å se om det er klart!

også irriterer det meg noe jævlig om de som holder på med forsikringssvindel ettersom de forårsaker kollisjoner med vilje, som han her!

 

Og akuratt derfor burde alle ha dashbordkamera

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Orbis skrev:

Og akuratt derfor burde alle ha dashbordkamera

Hadde i alle fall ikke lagt tett så tett innpå når den foran oppfører seg slik! Skulle og ha likt å visst hva som er foranledningen til at den forankjørende her oppfører seg slik.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tdm900 skrev:

Hadde i alle fall ikke lagt tett så tett innpå når den foran oppfører seg slik! Skulle og ha likt å visst hva som er foranledningen til at den forankjørende her oppfører seg slik.

Hadde tenkt å kjøre forbi da ble det litt nærme på slutten. Foranledningen var litt som på begynnelsen på videoen, altså litt rar kjøring, av og til harde bremser osv. Han hadde dette som hobby og forsikringssvindel, hans måte å tjene litt ekstra penger på. Jeg var den 5te på et halvt år han gjorde det med! Får håpe han lærte etter sånn det endte med meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt din feil også, hvorfor ligge så tett innpå når du ser han kjører sånn? 

Jeg ville ligget litt mer etter jeg da men..

Anonymkode: 73f68...b33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Naturgutten 95 skrev:

Hadde tenkt å kjøre forbi da ble det litt nærme på slutten. Foranledningen var litt som på begynnelsen på videoen, altså litt rar kjøring, av og til harde bremser osv. Han hadde dette som hobby og forsikringssvindel, hans måte å tjene litt ekstra penger på. Jeg var den 5te på et halvt år han gjorde det med! Får håpe han lærte etter sånn det endte med meg

 

Men hvorfor legge seg så nærme når man skal kjøre forbi? Du ser jo lenger dersom du holder litt avstand enn å ha en bil forran som blokkerer for mye av sikten. Men ellers er jeg enig og jeg sier det hver gang jeg er ute å kjører; dashcam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dillyduzit skrev:

Men hvorfor legge seg så nærme når man skal kjøre forbi? Du ser jo lenger dersom du holder litt avstand enn å ha en bil forran som blokkerer for mye av sikten. Men ellers er jeg enig og jeg sier det hver gang jeg er ute å kjører; dashcam. 

Det var for å få kortest mulig strekning på forbikjøringen pga sideveier osv litt lenger fremme. Bilen var soppass liten at den ikke hindret noe av sikten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Naturgutten 95 skrev:

Det var for å få kortest mulig strekning på forbikjøringen pga sideveier osv litt lenger fremme. Bilen var soppass liten at den ikke hindret noe av sikten. 

Og regelen om å ikke kjøre forbi før kryss, den bryr du deg ikke om? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tdm900 skrev:

Og regelen om å ikke kjøre forbi før kryss, den bryr du deg ikke om? 

Var klart og tydelig at det ikke var biler der, hadde jeg ikke brydd meg om det hadde jeg kjørt forbi med en gang. Men ville gi han en siste sjanse til å komme opp i fart til ca 40, noe han gjorde motsatt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan ta ting som irriterer meg her hvor jeg bor. Tenker da på Ørsta og Volda kommune. Det ble laget en rundkjøring i Furene, mens den var under arbeid, så var det ingen som brukte blinklys når de skulle ut av den rundkjøringen. Når rundkjøringen ble ferdig, så fortsatte bilistene med å ikke bruke blinklys. Fåtall som fortatt bruker det i den rundkjøringen!  Det var 80 sone fra furene til campingen i Ørsta før, den ble satt ned til 70. Irriterende nok i seg selv. Det er også mange som ikke holder fartsgrensen der. Ofte bilister ligger på 50-60, j....g irriterende! Ørsta camping er 50 sone, men skal man til Volda så begynner 70 sonen ikke så lagt fra campingen. Da er det bare å kjøre i 50 en stund før man kommer opp i 70! Sykt irriterende! På Vartdal i Ørsta kommune er det 50 sone gjennom sentrum. Det holder INGEN bilister! Alle som kjører der, holder 60/70/80 eller mer! Galskap! I tillegg er det ingen kontroll her, det skjønner jeg ikke! De hadde hatt mye å henge fingrene i her for å si det sånn! Til slutt så misliker jeg bilister som kjører under fartsgrensen, og som ikke kjører ut og slipper andre billister forbi!!  Ja, jeg er kanskje en litt hissig bilist, men det finnes så mange idioter der ute..

Anonymkode: 1ff7b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.3.2017 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Det er nesten så jeg skulle ønske jeg jobbet i trafikkpolitiet, da skulle jeg kjørt rundt hele jævla dagen og tatt alle som ikke blinket hardt og nådeløst. Herregud for en drømmejobb.

Anonymkode: e981d...be1

JA! Det hadde gitt mange penger i statskassa og! Blinklysavgift nå!

Anonymkode: 73af9...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som kjører bil og prater i mobil samtidig uten handsfree, bare så du er klar over det, du kjører verre enn en kjerring og det mer enn enkelt å se at du sitter med mobil mens du kjører. Du er sinnsykt irriterende der du vingler frem og tilbake i veibanen. 

Jeg ber om at det opprettes et system som gjør at vi som må kjøre bak slike billister får anmelde dem direkte og de får automatisk bot

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nevnt før, men den meg meg meg alltid meg først mentaliten - fuck it! Folk som ikke klarer å samhandle i trafikken for fem flate øre har jeg svært lite til overs. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med folk her nede som ikke kan si fra eller vente to sekunder før de slenger seg ut foran deg, eller kaster seg inn i nærmeste busslomme. Veldig fint at de kjører inn til siden når de kjører tregt, men ett lite blink hadde vært fint.

 

Jeg kjører ofte på E 18, og her er det 90 sone, som går over til 80 , rett før avkjørsel til byen. Her kan folk fint kjøre i 50-60, før de gasser på når de kjører av....

Anonymkode: 3a58e...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...