Gå til innhold

Tråden for oss irriterte bilister 😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • Bilister som kjører mye fortere enn bilen foran, og som legger seg dønn opp i hekken, blinker/tuter utålmodig og evt foretar livsfarlige forbikjøringer før den saktekjørende bilisten i det hele tatt har fått èn eneste sjanse til å slippe forbi eller komme til en rett strekke der forbikjøring er trygt.
  • Bilister som kjører mye saktere enn bilen som tar dem igjen bakfra, men som tilsynelatende ikke enser noe som helst i speilet, ikke kjører til siden for å slippe frem bilen bak, kanskje tilogmed øker hastigheten på rettstrekkene slik at forbikjøring blir umulig, eller den aller verste typen: de som aktivt går inn for å sabotere forbikjøringen din ved å gasse kraftig på når du er på siden av dem.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens irritasjon: folk som bråstopper når de kommer til innkjøringen til fergekaien og plutselig oppdager at ferga går til to forskjellige steder (Sted A: felt 1-4, sted B: felt 5-8). Kjør i det minste til siden slik at vi som vet hvor vi skal kommer fram.

Og så til deg, kule pappa, som lot ungene/ungdommene dine leke med en fotball på bildekket på ferga i dag: Hva i heite h@&*% tenker du på? Hadde den ballen truffet bilen min måtte du tatt en svømmetur for å få tak i den igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som irriterer meg mest i trafikken er folk som irriterer seg grenseløst over andre trafikanters feil og mangler, men ikke enser sin egen udugelighet selv. Morsomt det - at 80% av oss mener vi er bedre trafikkanter enn gjennomsnittet, og ganske avslørende. Trafikken er vel en av få arenaer der vi alle er verdensmestre - som i at vi ser alle andres feil, men ikke våre egne.

Har flere bekjente som f.eks. stadig vekk syter og klager over at folk er så dårlige til å bruke blinklys, men selv blinker de "alltid" - (jada, 1/2 sekund før du skal svinge deg av - så jævla god er du). Eller som "alltid overholder vikeplikten sin" - men som ikke har noe forhold til høyreregel overhodet. Eller som "alltid stopper for fotgjengere", som i å bråstoppe rett før fotgjengeren skal over de få gangene de tilfeldigvis får øye på dem.

Anonymkode: c5ee0...bc4

Det jeg er sjokkert over er hvor mange som siterer den spørreundersøkelsen som ikke skjønner hvordan gjennomsnitt fungerer.

Jeg har 100 kroner, Per har 100 kroner, Lisa har 100 kroner og hunden Pondus har 0 kroner. Fire av oss er over gjennomsnittet og en er under. Hvis Pål med 80 kroner blir mer er en på gjennomsnittet, fire over og en under. Har du virkelig ikke lært gjennomsnitt på skolen? Median ville vært en annen ting. Jeg ville blitt sjokker om ikke de fleste er over gjennomsnittlige gode sjåfører, de som er talentløse trekker jo ned nivået enormt.

Man skal ikke stoppe for fotgjengere, man skal vike for dem.

22 timer siden, Perle skrev:

På en kjøreskole. Har klart meg utmerket i rundkjøringer i alle store byer i de fleste land.

jeg mener fortsatt, at om det er én fil blinker en til høyere om det er dit en skal, og siden ut. Er det flere filer derimot, skal en blinke dit en har tenkt å plassere seg. 

 

Nuff, said. Lei av rundkjøringer nå kjenner jeg :ironi:

Hva synes du problemet med å blinke til venstre er? Det gir jo bilen bak informasjon om hvilken fart du vil holde, og de andre bilene informasjon om retningen. Når jeg ligger bak i en liten rundkjøring er det ekstremt relevant om du skal rett fram eller til venstre, da farten du velger til venstre vil være betraktelig lavere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et generelt spørsmål på hva dere gjør;

La oss si dere kjører på motorvei, 4-feltsvei eller 2-felt med forbikjøringsfelt på en god strekning - det regner kraftig, eller i hvertfall nok til at det ligger mye vann i veibanen og faren for splashback til bilen bak er helt sikkert med 100% dersom man legger seg inn for tidlig (føreren av bilen bak må bremse opp fordi ruten blir totalt dynket i vann, vindusviskere må skrues opp noen hakk os.v)

Hvordan kjører dere da? Altså hva gjør dere i slike situasjoner, både som forbikjørende, og "offer" Jeg har blitt lært at du skal kunne se bilen i midtspeilet, sjekke dødvinkel bla bla bla, men i slikt vær - enda lenger avstand, nettopp så du ikke kommer så jævlig nært på bilen bak, og ikke gir av deg så mye vann. Grunnen til at jeg lurer er fordi det skjer simpelt hver eneste gang på en motorvei at de som kjører forbi, legger seg så jævlig tett at jeg får nesten anfall av både lysblink og horn (ikke at jeg gjør det, men pulsen den stiger ja, og trangen er mildt sagt veldig stor) 

@amativeReflection Hva lærer du elevene dine, og hva mener du? Jeg spør på generelt grunnlag av at jeg er blitt opplært av en trafikkskole som er sinnsykt strenge på akkurat det der, og av pappa som både har kjørt tungtransport i mange, mange år, og er nå sensor - glemmer folk rett og slett, eller blir de ikke lært opp? 

Og til rundkjøringdiskusjonen; skal jeg til venstre så blinker jeg til venstre og deretter høyre ut av rundkjøringen i god tid slik at de i den siste utkjøringen ikke blir hindret, til høyre? blinker til høyre.

Endret av dillyduzit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Dette er et generelt spørsmål på hva dere gjør;

La oss si dere kjører på motorvei, 4-feltsvei eller 2-felt med forbikjøringsfelt på en god strekning - det regner kraftig, eller i hvertfall nok til at det ligger mye vann i veibanen og faren for splashback til bilen bak er helt sikkert med 100% dersom man legger seg inn for tidlig (føreren av bilen bak må bremse opp fordi ruten blir totalt dynket i vann, vindusviskere må skrues opp noen hakk os.v)

Hvordan kjører dere da? Altså hva gjør dere i slike situasjoner, både som forbikjørende, og "offer" Jeg har blitt lært at du skal kunne se bilen i midtspeilet, sjekke dødvinkel bla bla bla, men i slikt vær - enda lenger avstand, nettopp så du ikke kommer så jævlig nært på bilen bak, og ikke gir av deg så mye vann. Grunnen til at jeg lurer er fordi det skjer simpelt hver eneste gang på en motorvei at de som kjører forbi, legger seg så jævlig tett at jeg får nesten anfall av både lysblink og horn (ikke at jeg gjør det, men pulsen den stiger ja, og trangen er mildt sagt veldig stor) 

@amativeReflection Hva lærer du elevene dine, og hva mener du? Jeg spør på generelt grunnlag av at jeg er blitt opplært av en trafikkskole som er sinnsykt strenge på akkurat det der, og av pappa som både har kjørt tungtransport i mange, mange år, og er nå sensor - glemmer folk rett og slett, eller blir de ikke lært opp? 

Forbikjøringer generelt er de fleste veldig dårlige til. De kjører først fram til de har 0.5 sekunders avstand til bilen foran, og så slenger de seg ut uten sikt og så legger de seg tilbake inn så nært at man så vidt ikke skraper borti hverandre.

Regelen om at du skal se dem i midtspeilet er bra, merk at dette er minsteavstanden og du må bruke sunn fornuft for å se om du trenger mer avstand. På samme måte som 3 sekunders regelen bak er absolutt minimum på godt føre. På en motorvei der det ikke kan komme møtende velger jeg heller å ha ekstra god avstand. Noen personer har adaptiv cruisecontrol, og disse vil jo oppleve masse oppbremsing dersom biler hopper inn rett foran dem. Det er ikke noe en god lagspiller ville gjort.

Jeg underviser stort sett ikke på veier med midtdeler eller med flere felt i samme kjøreretning, da disse ikke finnes her. Men jeg lærer eleven regelen om midtspeilet, og at alt må tilpasses etter forholdene. Hvorfor folk velger å kjøre på andre måter er jeg usikker på, mange mangler vel bevisstheten og glemmer hva de har lært. Det er sjeldent jeg vil at eleven skal være nærme biler bak eller foran med mindre bilen står i ro eller vi har veldig lave hastigheter.

Men samme skjer når folk skal kjøre forbi fotgjengere, det virker som om rattet deres veier 200 kilo, så de bare får svingt bittelitt. Når de ser meg gående, og det ikke kommer biler i mot, hvorfor bytter de ikke felt da? Da slipper jeg å bekymre meg over at de ikke har sett meg og de slipper å bekymre seg for om jeg faller. Møtende biler ville uansett ikke gått.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dillyduzit skrev:

Dette er et generelt spørsmål på hva dere gjør;

La oss si dere kjører på motorvei, 4-feltsvei eller 2-felt med forbikjøringsfelt på en god strekning - det regner kraftig, eller i hvertfall nok til at det ligger mye vann i veibanen og faren for splashback til bilen bak er helt sikkert med 100% dersom man legger seg inn for tidlig (føreren av bilen bak må bremse opp fordi ruten blir totalt dynket i vann, vindusviskere må skrues opp noen hakk os.v)

Hvordan kjører dere da? Altså hva gjør dere i slike situasjoner, både som forbikjørende, og "offer" Jeg har blitt lært at du skal kunne se bilen i midtspeilet, sjekke dødvinkel bla bla bla, men i slikt vær - enda lenger avstand, nettopp så du ikke kommer så jævlig nært på bilen bak, og ikke gir av deg så mye vann. Grunnen til at jeg lurer er fordi det skjer simpelt hver eneste gang på en motorvei at de som kjører forbi, legger seg så jævlig tett at jeg får nesten anfall av både lysblink og horn (ikke at jeg gjør det, men pulsen den stiger ja, og trangen er mildt sagt veldig stor) 

@amativeReflection Hva lærer du elevene dine, og hva mener du? Jeg spør på generelt grunnlag av at jeg er blitt opplært av en trafikkskole som er sinnsykt strenge på akkurat det der, og av pappa som både har kjørt tungtransport i mange, mange år, og er nå sensor - glemmer folk rett og slett, eller blir de ikke lært opp? 

Og til rundkjøringdiskusjonen; skal jeg til venstre så blinker jeg til venstre og deretter høyre ut av rundkjøringen i god tid slik at de i den siste utkjøringen ikke blir hindret, til høyre? blinker til høyre.

Det du beskriver her er forståelig, ved forbikjøring. Men hva med trafikk du møter? Er du forberedt på "splæsj" fra de? Det er faktisk mer skremmende hvor lite folk er forberdt på dét mot de som kjører forbi. Har selv sett bil som holdt på kjøre av veien, når sjåføren måtte en lastebil på sørpeføre. Det var innlysende at det måtte sprute noe voldsomt fra den, men det var ikke fører i bilen foran meg forberedt på. Har selv holdt på å drite på meg, når jeg har kjørt på 4felt vei, hvor lastebil har sørga for megadusj over autovernet. På min side var det ikke noen dam, men i motgående var det er real en. 

Det handler kort og godt om at en hver må være oppmerksom på hva som kan skje i gitte situasjoner. Selv prøver jeg å være forberedt i envær situasjon, om det er å møte noen på våt/slapsete vei, eller blir forbkjørt på samme føre. Noen har sågar sitt venstre vindu litt nede på slapseføe....og en hver kan jo tenke seg hva som skjer da :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, amativeReflection skrev:

Det jeg er sjokkert over er hvor mange som siterer den spørreundersøkelsen som ikke skjønner hvordan gjennomsnitt fungerer.

Jeg har 100 kroner, Per har 100 kroner, Lisa har 100 kroner og hunden Pondus har 0 kroner. Fire av oss er over gjennomsnittet og en er under. Hvis Pål med 80 kroner blir mer er en på gjennomsnittet, fire over og en under. Har du virkelig ikke lært gjennomsnitt på skolen? Median ville vært en annen ting. Jeg ville blitt sjokker om ikke de fleste er over gjennomsnittlige gode sjåfører, de som er talentløse trekker jo ned nivået enormt.

Man skal ikke stoppe for fotgjengere, man skal vike for dem.

Hva synes du problemet med å blinke til venstre er? Det gir jo bilen bak informasjon om hvilken fart du vil holde, og de andre bilene informasjon om retningen. Når jeg ligger bak i en liten rundkjøring er det ekstremt relevant om du skal rett fram eller til venstre, da farten du velger til venstre vil være betraktelig lavere.

 

Nei, det er vel ikke noe stort problem, bare at utifra det jeg har lært, om det er ett felts rundkjøring, blinker før, om en skal til høyere og en blinker når en kjører ut. 

Mulig jeg hadde en inkompetent kjørelærer. 

Peace :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tdm900 skrev:

Det du beskriver her er forståelig, ved forbikjøring. Men hva med trafikk du møter? Er du forberedt på "splæsj" fra de? Det er faktisk mer skremmende hvor lite folk er forberdt på dét mot de som kjører forbi. Har selv sett bil som holdt på kjøre av veien, når sjåføren måtte en lastebil på sørpeføre. Det var innlysende at det måtte sprute noe voldsomt fra den, men det var ikke fører i bilen foran meg forberedt på. Har selv holdt på å drite på meg, når jeg har kjørt på 4felt vei, hvor lastebil har sørga for megadusj over autovernet. På min side var det ikke noen dam, men i motgående var det er real en. 

Det handler kort og godt om at en hver må være oppmerksom på hva som kan skje i gitte situasjoner. Selv prøver jeg å være forberedt i envær situasjon, om det er å møte noen på våt/slapsete vei, eller blir forbkjørt på samme føre. Noen har sågar sitt venstre vindu litt nede på slapseføe....og en hver kan jo tenke seg hva som skjer da :):) 

I min daglige bil har jeg heldigvis sensor slik at det eneste jeg trenger å konsentrere meg om er å bremse og å holde bilen rett. Når jeg møter en lastebil på smale veier reduserer jeg farten noe, og er klar til å gjøre en unnamanøver. Jeg stoler ikke på en lastebil med livet mitt, hvis det er glatt eller vått vil jeg selvsagt redusere farten for å kunne kjøre trygt da og.

På E6 inn mot Oslo kjørte jeg en gammel bil (2005 mod tror jeg) og da kom det en bil i venstre felt og spurtet ned bilen. Har aldri sett så mye vann på en frontrute. Men det var ikke så dramatisk da, skrudde opp viskerne og reduserte farten litt.

Jeg lærer alle mine elever om påregnelige hindringer. Det kan være alt fra sølepytter til elger eller gamlinger eller tyskerter som tar bilder.

Det er en morsom historie fra "glattkjøringsbanen". Det var gørrvarmt så eleven åpnet vinduet, dette var i juli. Om sommeren spyler de banen med organisk olje og vann for å gjøre den glatt, og når han kjørte forbi der det sprutet ble jo Mercedesen til læreren full av olje og faenskap. Han ble visst fly forbannet på eleven og kjeftet hen huden full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, tdm900 skrev:

Det du beskriver her er forståelig, ved forbikjøring. Men hva med trafikk du møter? Er du forberedt på "splæsj" fra de? Det er faktisk mer skremmende hvor lite folk er forberdt på dét mot de som kjører forbi. Har selv sett bil som holdt på kjøre av veien, når sjåføren måtte en lastebil på sørpeføre. Det var innlysende at det måtte sprute noe voldsomt fra den, men det var ikke fører i bilen foran meg forberedt på. Har selv holdt på å drite på meg, når jeg har kjørt på 4felt vei, hvor lastebil har sørga for megadusj over autovernet. På min side var det ikke noen dam, men i motgående var det er real en. 

Det handler kort og godt om at en hver må være oppmerksom på hva som kan skje i gitte situasjoner. Selv prøver jeg å være forberedt i envær situasjon, om det er å møte noen på våt/slapsete vei, eller blir forbkjørt på samme føre. Noen har sågar sitt venstre vindu litt nede på slapseføe....og en hver kan jo tenke seg hva som skjer da :):) 

Skriver fra mobil så beklager for skrivefeil/autokorrekt. 

Akkurat det er jeg veldig forbredt på, jeg ser lastebilen, eller lysene i speilene ved en forbikjøring og sitter allerede klar med hånden på spaken. Har som deg, også sett folk som ikke skjønner bæret av av tungtransporten vil spurte, noe som er utrolig vanlig på det føret vi har nå. Har også, igjen som deg blitt spylt ned i venstrefelt av motgående på 4felt, men som regel hvor jeg kjører er det en god del mellom de fysiske kjørebanene, men det skjer. 

Det er bare tanken over at folk ikke klarer å tenke lenger enn meg meg meg som skremmer meg. Jeg vil nok si at jeg er en god sjåfør, men jeg er alltid "redd" for alle de andre. Bor man i en by kjenner man som regel kjørestilen, jeg vet at blinklys ikke er en greie her nede i Arendal, jeg vet at i Bærum "finnes ikke" det noe høyreregel, så du er forbredt, det er bare resten som jeg får rett og slett nesten angst for. (Ikke angst i den forstand at jeg ikke kjører sikkert, men angst for type: hvorfor planla du ikke lenger? Så du ikke langt nok frem? Hvor var din ut-rute (def: hva gjør du om la oss si en lastebil vil sprute ned hele bilen) ) 

som nevnt over har jeg kanskje en fordel i forhold til hvordan tungtransport fungerer etter å ha vært med, spurt og vært nysgjerrig fra ung alder når det kommer til pappa. Jeg vet at nødblinken er deres viktigste hjelpemiddel fra andre sjåfører som ved en bakketopp, de gasser på for å komme seg opp i fart, men på toppen er det full brems- de har lenger bremselengde - har jeg lastebil bak meg, lett brems for tegn og deretter så rolig brems som det går Ann, blinklys, de må bruke større felt ved avkjørsel etc, og ikke minst: jeg VET at det spurter fra dem. 

Litt avsporing der altså, men du forstod nok at møtende trafikk, der har jeg allerede satt meg selv i en .. kan jeg si alarm situasjon? Jeg har planlagt utruten før den har skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure

Syklister!! Mange tilfeller har jeg ikke mulighet for noen forbikjøring, og blir liggende bak en syklist som vet han er til plage for andre. Kan de ikke slippe bilister forbi? Er de nødt til å sykle i veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde i dag at en taxi kjørte inn foran meg fra et fartsøkningsfelt og inn på mototveien. Deretter stoppet han. Det var ikke kø eller noe som skulle tilsi at han burde stoppe. Jeg måtte bråbremse, noe som var utrolig ubehagelig og uventet. Ikke en taxi jeg ønsker å benytte meg av i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/10/2017 den 7.41, Holititten skrev:

Skjønner at det er irriterende å se på folk rygge inn når de ikke er flinke til det, men det anbefales å rygge inn i alle parkeringslommen med unntak av de skrå. 

 

På 2/10/2017 den 12.38, AnonymBruker skrev:

Fartsgrensa gjelder alltid. Også i venstre felt.

Om man ikke rygger inn på parkeringsplassen så må man rygge ut.

Anonymkode: 2531c...49f

Joda, men for guds skyld ikke rygg inn når det er en bil bak deg som vil forbi! Det er det som er poenget mitt. Når du skal rygge ut av parkeringsplassen så passer du alltid på at det ikke er noen som vil forbi deg fordi du har vikeplikt. 

Man får bedre trafikkflyt om man ikke rygger inn på parkeringen. Det er mindre egoistisk. Hvis man er så lite kompetent til å rygge ut av parkeringsplassen så burde man ihvertfall ikke rygge inn.

Anonymkode: 64e15...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2/15/2017 den 15.21, marengsi skrev:

Syklister!! Mange tilfeller har jeg ikke mulighet for noen forbikjøring, og blir liggende bak en syklist som vet han er til plage for andre. Kan de ikke slippe bilister forbi? Er de nødt til å sykle i veien?

Syklister har en eller annen feil på hjernen. De er noen av de mer selvopptatte menneskene man møter på. De tenker ikke på at andre har noe de vil rekke (skole/bhg/jobb etc). Det er en egen rase og burde forbys. Selv er jeg kanskje en av de som alltid viker for biler og t.o.m. bruker gangfelt om nødvendig. Ja jeg vet jeg burde bruke veien lovmessig, men jeg bruker sunn fornuft der jeg vet det er tryggest og best for alle parter. Å følge loven slavisk er ofte farligere.

Anonymkode: 64e15...e14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Joda, men for guds skyld ikke rygg inn når det er en bil bak deg som vil forbi! Det er det som er poenget mitt. Når du skal rygge ut av parkeringsplassen så passer du alltid på at det ikke er noen som vil forbi deg fordi du har vikeplikt. 

Man får bedre trafikkflyt om man ikke rygger inn på parkeringen. Det er mindre egoistisk. Hvis man er så lite kompetent til å rygge ut av parkeringsplassen så burde man ihvertfall ikke rygge inn.

Anonymkode: 64e15...e14

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/eksperter-derfor-boer-du-rygge-naar-du-parkerer/a/23285901/

Jeg vil heller påstå det motsatte: Er du ikke kompetent nok til å rygge inn på en parkeringsplass så burde man ihvertfall ikke rygge ut! 

Treffer man noe når man rygger inn så treffer man som regel et stillestående, dødt objekt. Treffer man noe når man rygger ut er sannsynligheten for at det du treffer er et levende menneske mye større. Så... Mindre egoistisk å ikke rygge inn? Jeg vet nå ikke jeg. I mine øyne er det ganske mye mer egoistisk av bilføreren bak å ikke kunne vente 5 sekunder ekstra for at den som parkerer kan rygge inn, slik at feks risikoen for å kjøre på et barn når man skal forlate parkeringsplassen igjen blir mye mindre. For ikke å snakke om at det gjerne tar mye lengre tid å vente på en bil som rygger ut av en parkeringsplass (fordi de rygger saaaaaakte, frem til det punktet hvor de faktisk klarer å se om det kommer en bil de har vikeplikt for eller ikke) enn å vente de effektive sekundene det tar noen å rygge inn på plassen.

Er det derimot plass nok i bredden til at bilen bak kan kjøre forbi så kan man godt stille seg i posisjon, men la bilen bak passere før man begynner på selve ryggemanøveren😊

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ikke bil selv, men har likevel et roadrage uten like når det kommer til enkelte bilister.

Jeg bor langs RV 3, som er forholdsvis tungt trafikkert. I området der jeg bor er det ganske mye bebyggelse i forhold til andre deler av RV 3.

Her er fartsgrensen satt til 60, så hvorfor I HELVETE KJØRER FOLK I 120? Herregud jeg får lyst til å notere meg hvert eneste bilnummer og ringe dem inn til politiet for fyllekjøring. Jeg bor midt i en ganske krapp innersving, og jeg ser stadig at folk tar forbikjøringer I 120 KM/T, også tuter de om folk er i veien, hva i helvete er galt med folk!?

En ting er jo at de kjører som griser, men de forsøpler noe jævlig i tillegg. Det finnes ikke nok fingre i verden for å telle hvor mye dritt bikkja mi plukker opp på tur, poser med vindusspylervæske, halvspiste bensinstasjonpølser, flasker og lignende.

Så jeg har bare ett spørsmål:

HVORFOR ER ENKELTE BILISTER SÅ JÆVLIGE!?!?! Åh jeg håper de kræsjer og mister funksjon fra halsen og ned.

Anonymkode: 6a571...1cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Henter opp tråden igjen; 

Forbikjøringer fra motsatt kjørefelt. Var så heldig å møte på en sykkelist i motsatt kjørefelt og en bil liggende etter denne. Han ser meg tydelig, men bilen velger likevel å legge seg ut i mitt kjørefelt slik at den eneste muligheten for meg er å legge meg så langt ut på veiskulderen som overhodet mulig før jeg treffer grøften (som forsåvidt går rett ned). Ender med et relativt fint tut fra meg, hvor fyren selvfølgelig stopper og spør hvorfor jeg tutet. 

Nei, jeg vet ikke jeg, bare følte for å tute og legge meg så langt ut som overhodet mulig for å unngå en kollisjon, men hva vet vel en 24-år gammel jente bak rattet? (Han var i midten av 50-årene) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, dillyduzit skrev:

Henter opp tråden igjen; 

Forbikjøringer fra motsatt kjørefelt. Var så heldig å møte på en sykkelist i motsatt kjørefelt og en bil liggende etter denne. Han ser meg tydelig, men bilen velger likevel å legge seg ut i mitt kjørefelt slik at den eneste muligheten for meg er å legge meg så langt ut på veiskulderen som overhodet mulig før jeg treffer grøften (som forsåvidt går rett ned). Ender med et relativt fint tut fra meg, hvor fyren selvfølgelig stopper og spør hvorfor jeg tutet. 

Nei, jeg vet ikke jeg, bare følte for å tute og legge meg så langt ut som overhodet mulig for å unngå en kollisjon, men hva vet vel en 24-år gammel jente bak rattet? (Han var i midten av 50-årene) 

Slike manøvre fra møtende bilister dom hindring på sin side, skjer stadig vekk😬🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, tdm900 skrev:

Slike manøvre fra møtende bilister dom hindring på sin side, skjer stadig vekk😬🙊

Jeg har en drøm å kobbe i U.P som sivil, tror jeg kunne hatt det meget morsomt for å si det sånn, kanskje noen politikere som hadde blitt glade for at staskassa vokste seg større. 

Nei det er definitivt meg meg meg situasjon som irriterrer vettet av meg. Hadde han bare blinket seg ut så kunne jeg ha senket farten og gitt han rom, men det å bare bykse seg ut finner jeh svært utrolig at noen tør, spesielt med biler i motgående. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, dillyduzit skrev:

Jeg har en drøm å kobbe i U.P som sivil, tror jeg kunne hatt det meget morsomt for å si det sånn, kanskje noen politikere som hadde blitt glade for at staskassa vokste seg større. 

Nei det er definitivt meg meg meg situasjon som irriterrer vettet av meg. Hadde han bare blinket seg ut så kunne jeg ha senket farten og gitt han rom, men det å bare bykse seg ut finner jeh svært utrolig at noen tør, spesielt med biler i motgående. 

Du er ikke pliktig til å møtende på en slik måte, rom i det hele tatt. Det tror jeg læres bort enda. Og det er i grunn ingen som skiller seg ut av alder/kjønn etter min erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...