Gå til innhold

Tråden for oss irriterte bilister 😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som sitter med den ene fingeren i rumpa og den andre i nesa. Enser ikke trafikken bak og ligger 20 under fartsgrensa. Gjerne i mange kilometer uten å slippe køen på 20 biler forbi. Blir helt flau på de sine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.9.2017 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Folk som lager luker når det er køkjøring! Du trenger ikke ti meter mellom deg og bilen foran når du ligger i venstre felt i en kø som går 15-20 km/t, det fører bare til at andre legger seg inn i luken foran deg, så må du lage luke der og:kjefte:

Anonymkode: ed17a...122

Og køen blir lenger fordi det går to biler på et område hvor det normalt er plass til f.eks. fem.

Det som er så fortvilende, et at NRK Hordaland på nett nylig hadde en sak om at dette bidrar til ekstra lange køer og dårlig flyt. Dette på bakgrunn av uttalelser fra folk som jobber med og forsker på området, bl.a. Transportøkonomisk institutt. Likevel er det drøss av folk i kommentarfeltet på Facebook som benekter dette, og holder hardnakket på at man skal ha avstand! Kaller ekspertene idiot, osv. Kommentarene støttet med mange likes. Det et ikke håp for slike idioter, og så lenge disse ignoranet amøbene har lov til å kjøre bil, må vi andre bare innfinne oss med problemene de skaper.

P.s selvsagt holder man avstand når man har fart, men her snakk om sakte/stillestående kø. Dette må en som har førerkort være i stand til å forstå og bedømme.

Anonymkode: 67ea7...473

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 7.04, AnonymBruker skrev:

Den eneste gangen jeg hittil har krasjet, er med en slik person foran meg. Det er verst når usikre folk i trafikken hogger inn bremsen hardt inn i et kryss, i 30-sonen, når de ser en bil 1000 m til venstre for seg. Der står de med bilen min inn i støtfangeren, mens bilen de bremset for, bruker nesten 5 min å kjøre inn i krysset.

Anonymkode: 13d20...d48

Da lå du for nær

Anonymkode: 8ad63...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ferie år kjørte jeg gjennom en stor landskommune. Selvfølgelig traktor på veiene. Helt greit, de har også sine behov. Jeg lå først bak den. Det var helstrukket sperrelinje. Køen ble lengre og lengre bak meg. Vi passerte en busslomme, vi passerte to. Tror dere nissen kjørte inn i de, og slapp oss forbi? Nei. Vi passerte flere rom hvor han kunne stilt seg....etterhvert dukker et gårdsbruk opp. Da blinket han seg inn. Han skulle bare hjem. 

Så nærmere Trondheim dukker det f...meg en ny traktor. Dette er på hovedveien inn til byen. Da skal du jamen det ha takk

Anonymkode: 8ad63...f7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2017 den 16.24, Athleisure skrev:

Det er to ting som irriterer meg i trafikken: syklister og folk som kjører under fartsgrensen!! Det er rett og slett pinlig å kjøre under fartsgrensen, så fremt det ikke er gode grunner for det (problemer med bilen, vanskelig vei).

Problemet med både syklister og folk som kjører 40 i 60-sonen, er at det ofte vil være uforsvarlig å foreta en forbikjøring, slik at man blir liggende bak dem og rekker sannsynligvis ikke polet eller begravelsen man skal i

Jeg avpasset fart etter forholdene. Ja, farten kan bli lavere enn skilter.  Om det står 60, så betyr det ikke at du skal. Fikk kjeft av en fyr i fjor, tidlig vinter. Jeg lå under fartsgrensen, var lite kjent på stedet, det var i på veien. Det var første vinter med piggfrie sekk.  Noe usikker. Han jeg fikk kjeft av hadde piggdekk. Når han fikk rast avgårde så var det langt over 60, men det er sikkert greit?

Anonymkode: 8ad63...f7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som absolutt bare må kjøre forbi for å følge den rånerkompisen i bilen forran, kjør forbi når det kommer til en strekning som er lang nok og oversiktlig nok. Det 'ække gøy å ligge 2/3 sekunder bak for å plutselig se lys i venstre speil og lys i mot. Du var jævlig heldig at jeg så hva du gjorde og fikk bremset godt nok så jeg slapp å hjelpe til med førstehjelp sent på kvelden etter å ha kjørt i timesvis. 

Ditt jævla fuckings fehue av en råner. Og forresten, skru på kjørelys når du kjører ute etter 19. Det ser helt jævlig ut med de to små BMW tåkelysene. 

(Nei, jeg lå ikke under fartsgrensen, hadde fin flyt til han forran og alt var riktig) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg har ikke lappen, men har holdt på med øvelseskjøring i noen måneder nå, og la meg bare aller først få si; jeg gjør mange feil, og er slettes ingen mester. Likevel blir jeg sjokkert over hvor respektløse folk blir så fort det kommer en «L» bakpå bilen. Har begynt med mørkekjøring og skal øve mer på smale veier, kjørte derfor på en lite trafikkert vei. Dette var en av de første gangene jeg kjørte i mørket på smal vei, og for sikkerhets skyld så ble det tåke, det begynte å striregne, sikten ble elendig med andre ord, og ja, jeg var ganske så nervøs. Ganske tidlig på denne strekningen fikk jeg en bil bak meg, som begynte å tute og blinke konstant. Nå vet jeg ikke hva resten av befolkningen lærer, men jeg har i alle fall lært at man først og fremst skal kjøre etter forholdene. Selv om det står 80 på skiltet, så kunne jeg ikke kjøre mer enn 60 på den veien med den sikten. Topper seg når han begynner å blinke med fjernlysene for å få oppmerksomheten min, for så å foreta en livsfarlig forbikjøring. Jeg ser ikke at han blinker bak meg, for jeg blir jo blenda av fjernlysene, så når han kommer i 90 i en sving så er jeg uforberedt og må kaste meg klin inntil veiskulderen for ikke å få han i siden min. Helt greit at du selv synes det er i orden å risikere livet for å komme to minutter fortere frem, men det er ikke sikkert vedkommende som kunne ha kommet i mot hadde syntes det, for det hadde garantert endt med at liv hadde gått tapt. Ønsket han evig kløe og vond smak i munnen for resten av livet! 

Dette er vel den groveste episoden jeg har vært borti, men omtrent hver eneste gang jeg er ute å kjører, blir jeg tuta på, blinka til, rekt finger til, og forbikjørt på uforsvarlige/farlige måter. Og dette kommer sikkert som et stort sjokk på alle verdensmestre i kjøring; du hjelper ikke på situasjonen når du oppfører deg sånn som du gjør, jeg er konsentrert og litt nervøs fra før - det eneste du oppnår er at du får meg stressa i tillegg. Alle har vel vært ferske på veien en gang, skjønner ikke at det skal være så vanskelig å vise litt medmenneskelighet i trafikken.

Og mobilbruk i bil, skaper så mange farlige situasjoner, og er totalt unødvendig! Spesielt i kryss og rundkjøringer, virker som om folk tror det rasteplasser de skal inn på. Kjørte på fin motorvei i 90-sone, ny vei med gode forhold, skal egentlig godt gjøres å havne i ulykke der, men jammen kom det ikke en som hadde nesa ned i telefonen susende fra motgående kjørefelt. Jeg så det heldigvis tidlig nok til at jeg fikk lagt meg helt ut i veikanten og senka farten, og det gikk jo greit, men igjen, en farlig situasjon som var helt unødvendig.

Som kjørelæreren min sa; man kan lære seg å bli en trygg og god bilfører, men utlært i trafikken blir man aldri..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miss_Sunshine* skrev:

Jeg har ikke lappen, men har holdt på med øvelseskjøring i noen måneder nå, og la meg bare aller først få si; jeg gjør mange feil, og er slettes ingen mester. Likevel blir jeg sjokkert over hvor respektløse folk blir så fort det kommer en «L» bakpå bilen. Har begynt med mørkekjøring og skal øve mer på smale veier, kjørte derfor på en lite trafikkert vei. Dette var en av de første gangene jeg kjørte i mørket på smal vei, og for sikkerhets skyld så ble det tåke, det begynte å striregne, sikten ble elendig med andre ord, og ja, jeg var ganske så nervøs. Ganske tidlig på denne strekningen fikk jeg en bil bak meg, som begynte å tute og blinke konstant. Nå vet jeg ikke hva resten av befolkningen lærer, men jeg har i alle fall lært at man først og fremst skal kjøre etter forholdene. Selv om det står 80 på skiltet, så kunne jeg ikke kjøre mer enn 60 på den veien med den sikten. Topper seg når han begynner å blinke med fjernlysene for å få oppmerksomheten min, for så å foreta en livsfarlig forbikjøring. Jeg ser ikke at han blinker bak meg, for jeg blir jo blenda av fjernlysene, så når han kommer i 90 i en sving så er jeg uforberedt og må kaste meg klin inntil veiskulderen for ikke å få han i siden min. Helt greit at du selv synes det er i orden å risikere livet for å komme to minutter fortere frem, men det er ikke sikkert vedkommende som kunne ha kommet i mot hadde syntes det, for det hadde garantert endt med at liv hadde gått tapt. Ønsket han evig kløe og vond smak i munnen for resten av livet! 

Jeg skal absolutt ikke forsvare denne kjøringen, det er bare 3 år siden jeg tok lappen selv og jeg husker disse tullingene som blir til til olme okser så snart de ser en rød L veldig godt. Det er helt hårreisende hvordan de kjører! Men siden du ikke sier noe om det, så må jeg spørre: Hadde du tenkt å kjøre til siden for å slippe frem idioten bak deg? Det beste alle øvelseskjørere (og andre sjåfører for den saks skyld) kan gjøre er å være frempå med å kjøre til siden OFTE og slippe forbi biler som kommer bakfra, uavhengig av om de klistrer seg opp i rompa på deg eller ikke. Da slipper du det stresset de påfører deg. For å være on topic for denne tråden om hva som irriterer i trafikken så kan jeg si at jeg er veldig tålmodig med øvelseskjørere og holder god avstand, men det hender jeg ytrer noen banneord når jeg ser at vi kjører forbi busslomme etter busslomme uten at øvelseskjøreren gjør mine til å slippe forbi oss som ligger bak🙈

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Ullgenser skrev:

Jeg skal absolutt ikke forsvare denne kjøringen, det er bare 3 år siden jeg tok lappen selv og jeg husker disse tullingene som blir til til olme okser så snart de ser en rød L veldig godt. Det er helt hårreisende hvordan de kjører! Men siden du ikke sier noe om det, så må jeg spørre: Hadde du tenkt å kjøre til siden for å slippe frem idioten bak deg? Det beste alle øvelseskjørere (og andre sjåfører for den saks skyld) kan gjøre er å være frempå med å kjøre til siden OFTE og slippe forbi biler som kommer bakfra, uavhengig av om de klistrer seg opp i rompa på deg eller ikke. Da slipper du det stresset de påfører deg. For å være on topic for denne tråden om hva som irriterer i trafikken så kan jeg si at jeg er veldig tålmodig med øvelseskjørere og holder god avstand, men det hender jeg ytrer noen banneord når jeg ser at vi kjører forbi busslomme etter busslomme uten at øvelseskjøreren gjør mine til å slippe forbi oss som ligger bak🙈

Tingen var at det var et busstopp like før man svingte av til denne veien, så man måtte et stykke innover «ødeveien» for å komme til neste. Bilen nådde meg igjen en stund etter denne avkjørselen. Så for å svare på spørsmålet ditt - ja, jeg hadde tenkt å blinke inn på første mulige stoppested. Spurte også hun som var med om jeg bare skulle slippe han forbi, fordi han var så slitsom å ha bak seg, men hun mente at det var uforsvarlig på en så smal og svingete vei med så dårlig sikt, dessuten så kjørte jeg i høyeste hastigheten etter forholdene, så det var ikke noen grunn sånn sett heller til at han måtte forbi. I tillegg var det et busstopp en liten kilometer unna der forbikjøringen skjedde, så jeg hadde jo kommet til å blinket meg inn der.

Jeg skal innrømme at jeg ikke har vært særlig flink til å kjøre til siden på de første kjøreturene mine, ikke fordi jeg ikke har brydd meg, men rett og slett fordi jeg har konsentrert meg så mye om andre ting, at jeg har kommet på det akkurat i det jeg har kjørt forbi stoppestedet, men da er det jo for sent. Har definitivt forbedret meg på det området nå da!

Endret av Miss_Sunshine*
Tilføyde noen setninger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 29.12.2016 den 17.41, AnonymBruker skrev:

-Tuting på biler med L, det var grusomt å komme til byens største og mest trafikkerte rundkjøring og bli tutet på fordi jeg brukte "for lang tid" til å finne en luke 

-Dem som ikke blinker i rundkjøringer, og dem som glemmer å blinke seg ut

-Biler som har altfor høy hastighet på parkeringsplasser slik at man som fotgjenger nærmest må stikke en tå ut på fotgjengerfeltet for å sjekke om man ikke ender opp med å bli påkjørt

-Dersom en ferge nettopp har kommet og ingen av bilistene ønsker å inngå glidelåskjøring i et kryss...

-Bygdenek som kjenner veien hjem fra jobb såpass godt at de ikke ser noe galt i å krysse en sving, ta en farlig forbikjøring, råne, og alt annet mot kunstens regler 

-Jeg foretrekker å kjøre i 50-60 på landeveier hvor det er smalt, svingete, og jeg er ukjent. Selv om det er 80-sone. Dersom det er mer enn 2 biler bak så stopper og kjører inntil siden. Ellers så kan bilene bare kjøre forbi meg. Likevel synes noen at det er fryktelig gøy å tute før de råner forbi i en sving

-Syklister som legger seg midt i veien

-Folk som ikke kan trafikkreglene, type 50-sone i boligstrøk langs landevei uavhengig av at du nettopp var i 80-sone

-Folk som faktisk blir hissige mens de kjører bil. Dersom man ikke er i stand til å roe temperament mens man er bak rattet så burde man ikke kjøre i utgangspunktet.

-Personer som påstår at det er mye bedre å holde seg 5 km/t over fartsgrensen enn 5 km/t under, håper dere får en saftig bot en vakker dag. Også dem som er bastante på at man skal kjøre 60 km/t selv om det er haggel bøye eller styrtregn  som gjør sikten utydelig. 

Anonymkode: 0c87f...b19

Har du tenkt på hvorfor syklister enkelte ganger ligger seg midt i veien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomte jeg vet i trafikken er disse som presterer å tute på deg (meg i mitt tilfelle) for å ha stoppet for noen som skal over fotgjengerfelt. 

giphy.gif

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, dillyduzit skrev:

Det morsomte jeg vet i trafikken er disse som presterer å tute på deg (meg i mitt tilfelle) for å ha stoppet for noen som skal over fotgjengerfelt. 

giphy.gif

 

 

 

:laugh: Vært borti enda værre, ble forbikjørt når jeg stoppa for en fotgjenger som skulle krysse veien. Ja, det var fotgjengerfelt der :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

 

Kjører på E18, bilen foran kjører i 60 hele veien. Selv om det er både 70 og 80 der. Pga veiarbeid så blir fartsgrensen 50, han kjører fortsatt i 60. Vi tar igjen biler foran oss. Når forbikjøringsfeltet kommer (her er det 90), så gasser han på, kjører langt over 100, og freser forbi alle bilene.. Så legger han seg i 60 igjen, etter forbikjøringsfeltet.. Hva i alle dager?! Folk er så rare!!! 

 

Og hva skjer med de som bråbremser på E18, fordi at det kommer en politibil i motgående kjørefelt, en politibil som kjører helt vanlig, ikke utrykking. Greit at bilen foran lå kanskje 2-3km over fartsgrensen, men tror personen virkelig at politiet vil snu og komme etter fordi at han kjørte 2-3km over i en 60sone? Vil jo tro at de bryr seg mer om bråbremsingen.. Når politibilen var ute av syne, så gasser de på igjen... 

Anonymkode: 3a58e...58e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at folk ikke skjønner at bilen er utstyrt med parkeringslys. De står i gata med full belysning på og blender de som kommer i mot helt unødig i tillegg til at parkeringslyset forteller andre at de står stille.

Anonymkode: fb2f2...9a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utålmodige trailere. Fikk nesten en trailer i fronten i dag fordi han på død og liv måtte kjøre forbi en annen trailer rett før en sving.

Anonymkode: f4f75...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av stykket fra jobben min og hjem er en typisk flaskehals hvor det alltid er lang kø i rushen. Det er to felt, hvor det ene fører ned til en bensinstasjon og litt mer, og det andre går videre. Det er helt forferdelig å kjøre her, for man må se minst like mye i speilet som man må se på veien. Når man har sittet i kø 10-15 minutter kommer man frem til punktet hvor disse veiene skilles, og her kommer snikerne. De hiver seg inn med det minste tegn til luke, ofte er det ikke engang plass til en bil der, men så lenge de får fronten inn er de fornøyd. Så bråbremser de, for det var jo egentlig ikke plass til en bil der. Det er helt håpløst å kjøre der, for man må rett og slett henge i ræven på bilen fremfor for å hindre at folk prøver å presse seg inn fremfor deg. Det er 60 sone på stedet, og de som hiver seg inn kjører gjerne i 60 også. 

 

Ellers blir jeg skikkelig irritert over lastebiler som ligger for nært bak. Om jeg må bråbremse når jeg har en lastebil tett opp bak bilen min, er det ingenting igjen av bilen min, og jeg og barna mine blir most. Lastebilen får sikkert bare en bulk i støtfangeren. 

 

Jeg har også opplevd å bli forbikjørt av motorsykler på høyre side.  

Anonymkode: 85653...d9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-I går morres i stupmørket, uten refleks, så surra det en gluping av en fotgjenger rundt i avkjøringsfeltet(nedover bakke) fra motorvei. Piggdekka mine...! :grine:

-Folk som på liv og død må svinge til venstre i et trafikkert kryss og skaper enorme køer bak seg, fremfor å kjøre 50 meter ekstra, snu i rundkjøringa, og så ta en høyresving.

-Når 5 stk på rad ikke blinker seg ut av rundkjøringa. Herregud pul meg sidelengs!

-Fjottpeisen i 40km/t i 80 sona på bart og fint føre.

Anonymkode: 9840a...47d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2017 den 18.33, tdm900 skrev:

:laugh: Vært borti enda værre, ble forbikjørt når jeg stoppa for en fotgjenger som skulle krysse veien. Ja, det var fotgjengerfelt der :) 

Jeg oppleve det samme. Jeg stoppet ved et fotgjengerfelt, fordi noen skolebarn skulle gå over. Så kom det en idiot og kjørte forbi meg, og deretter kjørte slalom mellom skolebarna. Noe av det mest idiotiske jeg har opplevd i trafikken.:rasende:

Endret av Kelsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...