Gå til innhold

Niåring fikk beskjed om å slanke seg av julenissen


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lizard queen

Spørs jo helt hvordan man sier det. Selvsagt er det sånt man generelt holder kjeft om men at det skal nå nyhetssidene i Norge finner jeg litt rart. Og at fyren skal miste jobben, hallo, alle har en dårlig dag og for alt vi vet var det ment som en spøkefull kommentar, står jo ingenting om hvordan han sa det. Litt kjipt om en uheldig kommentar skal gjøre en arbeidsløs liksom, arbeidsmarkedet er ikke noe greit i dag og ja. 

Og så er det også litt det at folk tåler NADA i dag. Er med på at du ikke skal gå rundt og kalle unger for feite så klart men at gutten og foreldrene reagerte så sterkt sier ikke så mye om hva som egentlig skjedde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lizard queen skrev:

Spørs jo helt hvordan man sier det. Selvsagt er det sånt man generelt holder kjeft om men at det skal nå nyhetssidene i Norge finner jeg litt rart. Og at fyren skal miste jobben, hallo, alle har en dårlig dag og for alt vi vet var det ment som en spøkefull kommentar, står jo ingenting om hvordan han sa det. Litt kjipt om en uheldig kommentar skal gjøre en arbeidsløs liksom, arbeidsmarkedet er ikke noe greit i dag og ja. 

Og så er det også litt det at folk tåler NADA i dag. Er med på at du ikke skal gå rundt og kalle unger for feite så klart men at gutten og foreldrene reagerte så sterkt sier ikke så mye om hva som egentlig skjedde. 

Neida, niåringer skal bare finne seg i at julenissen er en frekk taper som rakker ned på små barn. Jupp. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig, om det er noe han er klar over selv så er det helt sikkert at han veier for mye. Så kommer julenissen, som skal være en koselig mann med skjegg, og ber ham slanke seg? 

Om det er noen som har spist for mye ribbe og godteri, så er det julenissen :nisse: Aldri sett nissen uten stor mage! :unsure:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jacklost
1 minutt siden, Vevila skrev:

Kjempe trist.. Er det noen en niåring ikke trenger å høre slikt av så er det julenissen :tristbla:

Hadde jeg vært en forelder og dette skjedde med barnet mitt hadde jeg blitt rasende :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe alle som har en del kilo for mye vet, så er det akkurat det. Når man forteller noen at de er feite så kommer det ikke som en nyhet de er fullt klar over det selv.  Men hvorfor folk som ikke er helsepersonell finner på å kommentere noe slikt er for meg uforståelig. Drittnisse.😠

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lizard queen
4 minutter siden, Aamu skrev:

Neida, niåringer skal bare finne seg i at julenissen er en frekk taper som rakker ned på små barn. Jupp. 

Jaaa, det var jo det jeg sa, sant :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Er det noe alle som har en del kilo for mye vet, så er det akkurat det. Når man forteller noen at de er feite så kommer det ikke som en nyhet de er fullt klar over det selv.  Men hvorfor folk som ikke er helsepersonell finner på å kommentere noe slikt er for meg uforståelig. Drittnisse.😠

Så enig i dette. Har aldri skjønt hva folk tror de oppnår ved å påpeke kroppsvekten til noen? Alle og enhver er vel fullstending kalr over om de er tynne/tjukke eller midt i mellom. Det faktum at noen påpeker det gjør jo ikke annet enn å få den andre til å føle seg kjip der og da. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han sa ikke til ham å slanke seg, men å holde seg unna usunn mat. Dette er et velment og nyttig råd å få. Kanskje foreldrene burde også tenke litt på beskjeden og tenke på hva slags matvaner barna deres har. Særlig i et land som USA som sliter så voldsomt med overvekt blant store og små.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
1 minutt siden, Drizzt skrev:

Nei, han sa ikke til ham å slanke seg, men å holde seg unna usunn mat. Dette er et velment og nyttig råd å få. Kanskje foreldrene burde også tenke litt på beskjeden og tenke på hva slags matvaner barna deres har. Særlig i et land som USA som sliter så voldsomt med overvekt blant store og små.

Eh, han er 9 år gammel og han satt seg på fanget til julenissen for å ønske seg noe. Da sier man ikke slike ting! Det kan godt hende at gutten har fått et dårlig forhold til nissen nå og en koselig del av barndommen er ødelagt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eugene Wrayburn

Nei skal mer til en det for at jeg blir rasende. En idiotisk ting å si men å bli rasende nei det blir jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frederik
2 minutter siden, Jacklost skrev:

Eh, han er 9 år gammel og han satt seg på fanget til julenissen for å ønske seg noe. Da sier man ikke slike ting! Det kan godt hende at gutten har fått et dårlig forhold til nissen nå og en koselig del av barndommen er ødelagt... :(

Han er 9 år han forstår at han bare satt på fanget til en med nissekostyme. 

Endret av Frederik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
Akkurat nå, Frederik skrev:

Han er 9 år han forstår at han ikke satt på fanget til den virkelige julenissen.

Hvordan vet du det? Kjenner du han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Jacklost skrev:

Eh, han er 9 år gammel og han satt seg på fanget til julenissen for å ønske seg noe. Da sier man ikke slike ting! Det kan godt hende at gutten har fått et dårlig forhold til nissen nå og en koselig del av barndommen er ødelagt... :(

Det er kanskje på tide å slutte å tro på eventyr? Han er 9 år, som du skriver. Og han har bare godt av å få noen gode råd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Drizzt skrev:

Nei, han sa ikke til ham å slanke seg, men å holde seg unna usunn mat. Dette er et velment og nyttig råd å få. Kanskje foreldrene burde også tenke litt på beskjeden og tenke på hva slags matvaner barna deres har. Særlig i et land som USA som sliter så voldsomt med overvekt blant store og små.

Tror du at det faktisk er velment når folk sier det? Spesielt til barn?

Ja, det er foreldrene som kan klandres når en 9 år gammel gutt er overvektig, selvfølgelig. Men da er det jo mer riktig å hviske dette til foreldrene om det er så velment. Gutten selv spiser vel det han har fått servert hele livet, dessverre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...