Gå til innhold

Bor alene, 17 - kontakte legevakt?


Gjest Ukjenten

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjenten

Hei! 
Jeg har i over 3 måneder hatt sterke, tilbakevendende smerter i hele kroppen. Både i ledd, muskler og i selve skjelettet. Det føles ut som tannverk eller en brennende smerte, overalt som flytter seg og kommer og går. Det går fra mild/moderat til kjempehøye smerter så jeg ikke klarer å gå eller bevege meg. Jeg har også slitt med mye annet, men nå i kveld er det ekstra ille. Jeg skulle prøve å ta en varm dusj for å se om det hjalp da smerten sitter ekstremt i beina, også svimla jeg og slo hodet i flisene. Nå har jeg vondt i hodet i tillegg, og begynner å få smerter i fingre og rygg - bør jeg oppsøke legevakt? Har hatt det sånn her i 3 mnd og oppsøkt både lege og legevakt utallige ganger, og ingen tar meg seriøst fordi blodprøvene mine er fine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svartnet det da du slo hodet? Om du har fått hjernerystelse kan det være lurt å ta en tur til legevaket. Du kan jo også ringe dem å høre hva de tenker. Om de andre smertene vet jeg ikke mye, men om ikke legen tar dette seriøst kan du alltids bytte fastlege, ikke alle er like flinke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjenten
Akkurat nå, Mr_White skrev:

Svartnet det da du slo hodet? Om du har fått hjernerystelse kan det være lurt å ta en tur til legevaket. Du kan jo også ringe dem å høre hva de tenker. Om de andre smertene vet jeg ikke mye, men om ikke legen tar dette seriøst kan du alltids bytte fastlege, ikke alle er like flinke. 

Jeg husker ikke helt, men vet at det gjør veldig vondt, at jeg er svimmel og har kasta opp to ganger nå. Klarer nesten ikke gå, har vondt overalt nå.. Fastlegen min er veldig flink ho altså, men ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjenten
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dra på legevakta ts.

Anonymkode: a9417...0f9

De tar meg aldri seriøst, og jeg kommer meg ikke dit heller. Har så vondt at det er umulig å gå, selvom det kun er 1,5km unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
4 minutter siden, Ukjenten skrev:

Jeg husker ikke helt, men vet at det gjør veldig vondt, at jeg er svimmel og har kasta opp to ganger nå. Klarer nesten ikke gå, har vondt overalt nå.. Fastlegen min er veldig flink ho altså, men ja 

Hvis du ikke har blitt bedre eller blitt henvist videre for diagnose så er kanskje ikke legen så bra som du tror?

Prøv å ring 113 og forklar situasjonen din. Det kan være alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Ukjenten skrev:

Jeg husker ikke helt, men vet at det gjør veldig vondt, at jeg er svimmel og har kasta opp to ganger nå. Klarer nesten ikke gå, har vondt overalt nå.. Fastlegen min er veldig flink ho altså, men ja 

Ja ring legevakt. 

Anonymkode: 966de...ba3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkast etter at man har slått seg, kan være tegn på at man har fått brudd!

Du slo hodet nevnte du, og er også svimmel. Kom deg på legevakta nå i natt. Har du ringt og snakket med de @Ukjenten?

Anonymkode: 64b10...59d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ukjenten skrev:

De tar meg aldri seriøst, og jeg kommer meg ikke dit heller. Har så vondt at det er umulig å gå, selvom det kun er 1,5km unna..

Ring legevakta og fortell om det som skjedde (du slo hodet) og at du er svimmel og kvalm + evt andre symptomer. Da må legevakta ta ansvar for å vurdere om du skal komme med en gang eller om det kan vente.

Fortell at du ikke er i stand til å gå dit, og spør om å få skrevet ut en rekvisisjon til drosje, og så bestiller du drosje og drar til legevakten.

Anonymkode: 64b10...59d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ukjenten skrev:

De tar meg aldri seriøst, og jeg kommer meg ikke dit heller. Har så vondt at det er umulig å gå, selvom det kun er 1,5km unna..

Det er også mulig å få legebesøk hjemme (både på natt og på ettermiddag) fra legevakta.

Anonymkode: 64b10...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjenten
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppkast etter at man har slått seg, kan være tegn på at man har fått brudd!

Du slo hodet nevnte du, og er også svimmel. Kom deg på legevakta nå i natt. Har du ringt og snakket med de @Ukjenten?

Anonymkode: 64b10...59d

Legevakta ble kontaktet, ambulansen hentet meg. Hjernerystelsen på plass, senga inntatt og skal slappe av hele helga. :)

Takk for hjelpen i natt, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76
1 time siden, Ukjenten skrev:

Legevakta ble kontaktet, ambulansen hentet meg. Hjernerystelsen på plass, senga inntatt og skal slappe av hele helga. :)

Takk for hjelpen i natt, alle sammen :)

Masse god bedring! Håper de finner ut av hva som feiler deg nå. :) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Kontakt legevakt. En god smell i hodet kan føre til senskader.

Hun gjorde det, skrev det tidligere i tråden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, god bedring :) Og håper du finner ut av de andre problemene

Anonymkode: 054f0...a24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ukjenten skrev:

Legevakta ble kontaktet, ambulansen hentet meg. Hjernerystelsen på plass, senga inntatt og skal slappe av hele helga. :)

Takk for hjelpen i natt, alle sammen :)

God bedring :)

Anonymkode: d0ab6...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Ukjenten skrev:

Legevakta ble kontaktet, ambulansen hentet meg. Hjernerystelsen på plass, senga inntatt og skal slappe av hele helga. :)

Takk for hjelpen i natt, alle sammen :)

Men da skal du IKKE sitte med skjerm! Har du hjernerystelse skal du holde deg langt unna TV, PC/Mac, nettbrett og smartfoner. 

Anonymkode: 3c79e...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da skal du IKKE sitte med skjerm! Har du hjernerystelse skal du holde deg langt unna TV, PC/Mac, nettbrett og smartfoner. 

Anonymkode: 3c79e...0ac

Problemet er vel at hun bare er 17 år og derfor har MYE lekser og innleveringer osv...

Anonymkode: ba5a8...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er vel at hun bare er 17 år og derfor har MYE lekser og innleveringer osv...

Anonymkode: ba5a8...c56

Det hjelper ikke spør du meg. Du har bare en hjerne, og den må du ta godt vare på. Hva er en innlevering mot migrene i voksen alder f.eks? 

Anonymkode: f0859...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet i hht følgende del av regelverket:

Sitat

Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/yrkestitler innenfor helsesektoren i tråder hvor tråden omhandler sykdom, medisinering, dosering og lignende. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer,farmasøyter eller annet helsepersonell, samt personer som er under utdanning i disse yrkene. Kvinneguiden har ingen mulighet til å verifisere kompetansen bak rådene som gis, og vi kan derfor ikke la slike innlegg bli stående når det kan skape en falsk trygghet hvor liv og helse kan stå på spill. Dette betyr at man ikke kan behandle, diagnostisere eller gi råd til våre brukere i kraft av rollen som helsepersonell, men det er tillatt å diskutere selve yrket, retningslinjer, praksis og prosesser innenfor helsesektoren. 

Sulosi, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...