Gå til innhold

brukte nesesprayen feil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei jeg fullammer, men baby er så tjukk at jeg tror han ikke får i seg nok. fordi jeg bytter plutselig bare på bryst, ammer det ene så bytter vi til det andre osv.. 

 

men så tenkte jeg kanskje den fete melken er for fet og derfor ikke kommer, og da kom jeg på at jeg har fått sånn nesespray i forbindelse med brystbetennelse... så jeg endte opp med å spraye i nesen..

problemet er at jeg nå leser den hjelper på med å få melken kjappere ut, men melken min renner ut og baby har noen ganger vansker med å klare svelge alt.. hva skjer nå kommer melken til å rense ut enda raskere nå? for alltid?

hva kan evt. være galt? han er helt stille har ikke magevondt eller noe.. stirrer bare ut i lufta når han er i fanget til far.. er han i mitt fang så lukter han melk og gaper... nekter å sove..

hvis han hadde hatt vondt noen sted eller vært sulten, ville han da ha vært stille i våres fang? vi bysser ikke.

baby er 1 måned

Anonymkode: f3be2...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er så tjukk at han ikke får i seg nok?

Anonymkode: e472a...fc9

nå må du ikke misstolke med vilje, kun for å fiske etter likes..

ja, baby var veldig tjukk(stor, what so ever) ved fødsel at han derfor automatisk spiser mer enn andre som er normalvektig..

så DERFOR tror(misstenker, what so ever) jeg at han kanskje ikke får i seg nok evt at jeg har for lite melk selv om jeg har en del.. men han drikker jo opp en pupp og gaper fortsatt.. så...

Anonymkode: f3be2...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hva du spør om. Kan du prøve å gjøre det litt klarere?

Anonymkode: d006e...2fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han fortsatt er tjukk og stor så får han vel nok, ikke noe å bekymre seg for :)

Anonymkode: cccc6...887

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke helt hva du spør om. Kan du prøve å gjøre det litt klarere?

Anonymkode: d006e...2fc

lokaliser spørsmålstegnene i hovedinnlegget, så skal det ikke være så altfor uklart.

Anonymkode: f3be2...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lokaliser spørsmålstegnene i hovedinnlegget, så skal det ikke være så altfor uklart.

Anonymkode: f3be2...0b0

Arrogant, much? 🙄

Jeg forsto heller ikke hva du mente. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melka renner ikke raskere for alltid fordi du har brukt nesespray.

Hva med å ringe helsestasjonen når de åpner? Så kan du spørre der. 

Anonymkode: 899ff...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han problemer med å svelge unna før du brukte sprayen eller er det bare nå etter? Føler du at ha tømmer begge puppene og fortsatt er sulten ved hver amming? Har han våte bleier?

Du kan forsøke å øke produksjonen ved å legge ham til oftere. Signaler på at han er sulten kan være at han strekker på beina, smatter o.l. Hvis han virker fornøyd hos far er han nok ikke sulten. 

Den fete melken kommer, ville ikke stresset med det. Hvis du er bekymret for om han legger på seg, ville jeg gått innom helsestasjonen for en ekstra veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"what so ever" 

Om du absolutt skal bruke engelske fraser midt i en Norsk setning, så burde du vite hvordan de brukes. :opplyser:

Anonymkode: 71753...0bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effekten av den sprayen varer bare en kort tid. Skal du sikkre deg at han får i seg den feite melka bør du ikke bytte bryst så ofte, men heller la ham amme i lang tid på bare et æt bryst. Du kan feks amme, og i det du ville skifta bryst heller ta 15 min pause og så legge ham til samme brystet igjen. Han må lære seg å jobbe for melka og ikke bare drikke den tynne melka som renner kjappt. Det er ingenting i veien for å la ham fortsette å sutte på et tilsynelatende tomt bryst heller. 

 

Det skal sies at jeg aldri fikk produksjonen slik at baby alltid bare diet et bryst. Min måtte alltid ha to, men da måtte jeg passe på å alltid starte på samme bryst som jeg avslutta sist, slik at det blei tømmt ordentlig. Både for å sikkre at jeg fikk brukt den tykke melka, men og for å sikre skikkelig tømming for å forhindre betennelse. 

Anonymkode: 7d58f...cd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei jeg fullammer, men baby er så tjukk at jeg tror han ikke får i seg nok. fordi jeg bytter plutselig bare på bryst, ammer det ene så bytter vi til det andre osv.. 

 

men så tenkte jeg kanskje den fete melken er for fet og derfor ikke kommer, og da kom jeg på at jeg har fått sånn nesespray i forbindelse med brystbetennelse... så jeg endte opp med å spraye i nesen..

problemet er at jeg nå leser den hjelper på med å få melken kjappere ut, men melken min renner ut og baby har noen ganger vansker med å klare svelge alt.. hva skjer nå kommer melken til å rense ut enda raskere nå? for alltid?

hva kan evt. være galt? han er helt stille har ikke magevondt eller noe.. stirrer bare ut i lufta når han er i fanget til far.. er han i mitt fang så lukter han melk og gaper... nekter å sove..

hvis han hadde hatt vondt noen sted eller vært sulten, ville han da ha vært stille i våres fang? vi bysser ikke.

baby er 1 måned

Anonymkode: f3be2...0b0

Jeg tror virkelig litt veiledning når det gjelder å ha en baby hadde vært på sin plass her. Kontakt helsestasjonen og evt barnevernet selv. Her er det mye som skurrer. 

Anonymkode: fc986...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror virkelig litt veiledning når det gjelder å ha en baby hadde vært på sin plass her. Kontakt helsestasjonen og evt barnevernet selv. Her er det mye som skurrer. 

Anonymkode: fc986...47f

huh? akkurat hvaa mener du skurrer og hva mener du banevernet kn hjelpe med når det kommer til amming?

Anonymkode: f3be2...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...