Gå til innhold

Følelser for exen, gravid uke 19


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er nå gravid i uke 19, jeg har ingen følelser lenger for barnefar. Alt han gjør irriterer meg, og han bor vekke nå, men planen var at han skulle flytte hit etterhvert men jeg har ikke lyst til dette i det hele tatt. Jeg vil ikke se han, og har ingen følelser for han lenger. Dette har vart siden ca uke 11 i graviditeten, og det kjennes ut som jeg kun vil gjør det slutt. Han vil være ilag med meg, stille opp og bli foreldre ilag, men jeg klarer ikke tanken på å ha han rundt meg lenger. 

I tillegg har følelsene for exen blusset opp igjen. Han er den eneste jeg vil være med, og nå føler jeg at ungen er i veien for det lille håpet jeg har om at det skal ordne seg med exen og det skal bli oss, han vil jeg være med hele tiden og prate med. Dette er ikke greit å føle. Er det hormoner som snakker? Er det vanlig å føle slike ting i graviditeten at plutslig så dukker ting opp som man trodde man hadde lagt bak seg? Jeg kjenner ingen glede over graviditeten lenger, og vil ikke ha noe med barnefar å gjøre, og eneste følelsene jeg har er for exen som jeg kjenner meg forelsket i. Kan noen si hvor vanlig dette er, og om det er den ustabile kroppen min som snakker og gjør dette? Jeg har dårlig samvittighet ovenfor kjæresten min, men jeg orker ikke tanken på å se han, være med han og vil bare at det skal vær slutt..

Første graviditet forresten, ung mor på 21.

Anonymkode: 24ecd...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være en reaksjon på graviditeten. At den indre deg prøver å fortelle deg at det er store forandringer å at du kanskje får litt panikk? Er nok ikke uvanlig å kjenne på sånne følelser, men hvordan var forholdet deres før du ble gravid? 

Anonymkode: 4d8e9...f3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å bli voksen før man bynner å yngle...

Anonymkode: 404c0...b2d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være en reaksjon på graviditeten. At den indre deg prøver å fortelle deg at det er store forandringer å at du kanskje får litt panikk? Er nok ikke uvanlig å kjenne på sånne følelser, men hvordan var forholdet deres før du ble gravid? 

Anonymkode: 4d8e9...f3f

TS Her.
Det var et kort forhold. Rundt 6 måneder. Opp og nedturer på den korte tiden, veldig forelsket men sliter litt med depresjon og slike ting og mannen var vekke på sjøen så ble litt vanskelig den tiden. Fra jeg fant ut at jeg var gravid til ca uke 10 var forholdet vårt kjempefint og enda bedre enn den første tiden ilag. Stormforelsket og gledet oss veldig, plutslig bare snudde dette. Mannen gjor et par feil, ikke graverende men ble mye krangel av slike ting. Jeg er ikke ute etter noen moraliserende og fordømmende kommentarer, jeg føler meg som dritt fra før, men jeg kan ikke noe for følelsene mine nå. Jeg klarer ikke tenke på noe annet enn at jeg ikke vil ha han lenger, og jeg kjenner meg forelsket i exen. Det jeg er ute etter er å vite hvor vanlig dette er. Jeg har lest mye om hormoner som kan forandre ekstremt mye med kroppen, og flere som har mistet følelser for barnefar. Vil dette gå over etter fødsel, er det flere som har slitt med det samme? Jeg vil bare forstå hvorfor jeg føler det jeg føler..

Anonymkode: 24ecd...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan absolutt være alle hormonene som tuller med deg. Var en tråd her for litt siden hvor damer fortalte om hvordan følelsene derer svingte under graviditeten.

Anonymkode: e0e4f...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke gjøre noe med forholdet ditt nå. horomonene løper løpsk. Jeg mistet alle følelsene for mannen min og synes tilslutt han var direkte ekkel og en idiot. Men det gikk over. Har kjempe dårlig samvittighet ennå nå som barnet vårt er fem mnd at jeg kunne tenke sånn om den fantastiske, vakre, snille mannen min. Han er faktisk fullstendig fantastisk.

Jeg er kjempe glad jeg tilslutt skjønte at det var horomonene som tullet med hodet mitt. Tenker med gru på om jeg hadde reist fra han 

Anonymkode: 43580...d82

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan absolutt være alle hormonene som tuller med deg. Var en tråd her for litt siden hvor damer fortalte om hvordan følelsene derer svingte under graviditeten.

Anonymkode: e0e4f...3ba

Prøvde å finne den, noen som har en link? 

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde ikke gjøre noe med forholdet ditt nå. horomonene løper løpsk. Jeg mistet alle følelsene for mannen min og synes tilslutt han var direkte ekkel og en idiot. Men det gikk over. Har kjempe dårlig samvittighet ennå nå som barnet vårt er fem mnd at jeg kunne tenke sånn om den fantastiske, vakre, snille mannen min. Han er faktisk fullstendig fantastisk.

Jeg er kjempe glad jeg tilslutt skjønte at det var horomonene som tullet med hodet mitt. Tenker med gru på om jeg hadde reist fra han 

Anonymkode: 43580...d82

Ok, takk. Ja, jeg er sann i tvil for det føles så oppriktig ut. Men så tenker jeg at exen er det jeg forbinder med livet mitt før graviditet, og at dermed så savner jeg han fordi jeg angrer på at jeg beholdt nå. Ikke missforstå meg nå, jeg blir kjempeglad for ungen og skal gjøre alt for den, men akkurat nå så kjennes den i veien ut og ikke det jeg ønsker. Jeg vil tilbake til livet mitt før jeg møtte min nåværende kjæreste og ha ingen bekymringer, jeg er bare så ute av meg selv nå! Og klarer ikke tanken på kjæresten min skal komme, og være der med meg nå og kjennes ut som ingen følelser er der. Er dette reelt eller fucker hormonene så mye med kroppen min.. Også er det den dårlige samvittigheten for å føle det slik, jeg vet jo jeg har vært forelsket i han for mindre enn 2 måneder siden, så hvorfor skal alt bare forsvinne slik. Og plutslig de følelsene for exen oppstå igjen..

Anonymkode: 24ecd...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare hormonene som tuller med deg pga graviditeten. Det du skriver har jeg faktisk lest om for en stund tilbake, at når man er gravid så kan plutselig tanker om bl.a eksen komme sterkere tilbake igjen. Så det er faktisk ikke helt uvanlig det du føler. Bare se det an til etter graviditeten du, forhåpentligvis så er det mest sannsynlig noe som går over.

Endret av Tutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Liker ikke barnefar
  • Vil tilbake til X
  • Ønsker ikke barnet
  • Depressiv 

Tja, trenger man si mer...

Anonymkode: 404c0...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette kan også handle om at du ikke føler deg klar for å få barn, du er jo veldig ung!

Skjønner godt følelsene dine, ta de på alvor. Jeg tror ikke det bare handler om hormoner, men nå må du begynne å ta konsekvenser over hvordan du lever livet ditt. Også med tanke på at du ble gravid og valgte å beholde barnet. Ikke tenk så mye på forholdet til menn nå, men ha fokus på deg selv og at du er god mot deg selv. Tenk at alt kommer til å ordne seg:)

Klem fra meg

Anonymkode: 8b809...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror de er hormonene dine XD knis . jeg ble nesten forelska i en random fyr jeg møtte og fikk lyst på jentesex.. hormoner much ja!!

Anonymkode: 87b68...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjerpings, kan ikke bare dytte vekk barnefaren og gå tilbake til X. dette er bare noe som oppstår når man er gravid, og alle rundt deg blir irriterende, og du kan tenke tilbake på ting som var før..

Anonymkode: b1bae...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok hormonene dine! Jeg mistet alle følesene for samboer, mannen i mitt liv. Følte han var ekkel og taklet ikke at han tok på meg en gang. Heldigvis holdt jeg ut! For han er virkelig mannen i mitt liv! 

Jeg mistet også følelsene for babyen, ønsket at jeg hadde tatt abort selv om barnet var veldig planlagt! For min del bikka det over til en mild fødselsdepresjon. 

Så det kan høres ut som du har svangerskapsdepresjon og det kan utvikle seg til fødselsdepresjon. Anbefaler at du tar opp tankene dine med fastlegen eller jordmor. Og du burde holde deg borte fra eksen din, sperr han ute. Dette er uansett ikke tidspunktet og gå inn i ett nytt forhold og du gjør det lettere for deg selv ved og holde avstand! 

Anonymkode: 77199...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...