Gå til innhold

Treningsloggen!


Chandra

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Rainbow skrev:

Wow! Så spennende! Lykke til! Skal tenke på deg! :hoppe:

 

Takk! 

 

Jeg overlevde! Og det var kjempegøy! Klarte målet mitt som var under 1time og 45 minutter. Brukte rett under 1 time og 40 minutter. :nori:

Svømmingen gikk best. Det var mye knuffing og armer og bein, men det var bare å kjøre på. Kom ganske tidlig opp av vannet og er veldig fornøyd med det. Syklingen var tung og her tok maaange jeg svømte i fra meg igjen og det var sykt motvind. Løpingen var hard de første km men så løsnet det. Beina føltes 200kg ut etter syklingen og i starten trodde jeg aldri at jeg skulle komme meg i mål. Nå er jeg sliten og stolt av meg selv, er vel lov å si det? :laugh: 

Gleder meg allerede til neste gang! Men fremover nå blir det først fokus på styrke for å trene opp bekkenet ordentlig. Det er nemlig ikke helt happy nå. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:danse:

Du er så flink! Og RÅ!! Og for en knallbra tid!! Klart det er lov å være stolt av seg selv. Lenge! Dette burde du virkelig ta til deg at er en kjempebragd! Svømminga med masse folk hørtes skummel ut, du er skikkelig flink som kom gjennom!! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2017 den 14.40, Rainbow skrev:

:danse:

Du er så flink! Og RÅ!! Og for en knallbra tid!! Klart det er lov å være stolt av seg selv. Lenge! Dette burde du virkelig ta til deg at er en kjempebragd! Svømminga med masse folk hørtes skummel ut, du er skikkelig flink som kom gjennom!! :nigo: 

Takk! Jeg er fremdeles glad! :fnise::yvonne: 

Tok litt treningsfri forrige uke men ble to økter. En svømmeøkt utendørs sammen med 20 andre (mannfolk). Brukte rett under 10 minutter på 500 meter. Er  knallfornøyd med det men måtte virkelig jobbe. 

Ble også en joggetur i skogen på 5,1 km med en veninne. Brukte 31:48 minutter men vi skravlet halve veien. Følte at kroppen fikser løping bedre nå selv om tempoet ikke er høyt. 

Senere I dag har jeg time hos naprapat og kroppen føles faktisk grei ut. Nå blir det mer styrketrening og så må jeg sette meg et nytt mål til høsten eller noe. Ikke sikker på hva det blir enda. Hadde vært gøy med et triatlon til i år men usikker på om det er så lurt midt i jobbstart for meg og barnehagestart for mini. Ser for meg at den overgangen kan bli litt slitsom og det er dumt å legge mer stress i det. Kanskje et løp av noe slag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naprapaten sa at kroppen så bra ut. Ingen ting er bedre enn det. 

Styrketrening onsdag og 5km joggetur på fredag. Satser på ny styrkeøkt i morgen. 

Også troor jeg at nytt mål for neste sommer er satt. Utendørs svømmekonkurranse 3000 meter i en kanal! :a034: :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Så flink du var og gjennomførte triatlon, på så god tid !

Det høres ut til at du er en veldig dyktig svømmer, så kanskje det er det du skal satse på videre? Men for all del, du hadde en veldig bra tid på triatlon også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2017 den 20.42, gjest- silje skrev:

Så flink du var og gjennomførte triatlon, på så god tid !

Det høres ut til at du er en veldig dyktig svømmer, så kanskje det er det du skal satse på videre? Men for all del, du hadde en veldig bra tid på triatlon også 😊

Tusen takk! :) Jeg er kjempefornøyd  med tiden selv om jeg havnet laaangt ned på lista. Det viktigste var å gjennomføre! :)

Jeg kunne absolutt tenke meg å svømme mer. Jeg er nok grei i forhold til andre som ikke har svømmebakgrunn, men om man matcher meg med en som har det er jeg brått veldig middelmådig. Jeg har skjønt at det er sånn det er med svømming. De som er gode er svømmere fra ung alder. MEN jeg er faktisk veldig stolt over at jeg svømmer raskere på kortere distanser enn flere ironman utøvere av begge kjønn jeg har svømt sammen med.  Det må man jo ta med seg. :P

Men fra uhemmet selvskryt til selvransakelse... jeg har ikke trent siden fredag! Vi har gått inn i ferie og oppussingsmodus og tiden og orket strekker bare ikke til! Men i morgen SKAL jeg få til en økt på treningssenteret og på torsdag skal jeg løpe i skogen eller svømme med en venninne. Akkurat nå er motivasjonen litt laber men sånn blir det innimellom. Vi pusser opp rommet til datteren vår og det blir en naturlig ting å prioritere. Hun er 11 måneder så det er på tide at hun kommer seg ut av soverommet vårt. :fnise:  Så lenge jeg klarer et par dager i uka får det holde akkurat nå i ferien. Nå om dagen merker jeg at det er slitsomt å være småbarnsmamma. 

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble det en styrkeøkt og i dag svømte jeg tur med en veninne på 1400 meter. Svømte et nytt sted rundt en øy og det var litt skummelt men gikk bra. Ingen sjømonster denne gangen heller. :fnise:

Har til og med bilde av løypa for den som er interessert. :P

 

IMG_6207.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod
2 minutter siden, Chandra skrev:

I går ble det en styrkeøkt og i dag svømte jeg tur med en veninne på 1400 meter. Svømte et nytt sted rundt en øy og det var litt skummelt men gikk bra. Ingen sjømonster denne gangen heller. :fnise:

Har til og med bilde av løypa for den som er interessert. :P

 

IMG_6207.PNG

Så kult, tøff treningsrunde dette, imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!! :hoppe:Mens jeg svømte 15 tak ut på dypet og inn igjen på ferie i Italia og følte meg tøff! :P

Tenk at datteren din nærmer seg ett år! Jeg begynte jo å bli kjent med deg gjennom graviddagbok!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 20.03, morhjertegod skrev:

Så kult, tøff treningsrunde dette, imponert.

Hei, og takk! :) Svømming er veldig gly og en kul måte å svømme på. 

20 timer siden, Rainbow skrev:

Wow!! :hoppe:Mens jeg svømte 15 tak ut på dypet og inn igjen på ferie i Italia og følte meg tøff! :P

Tenk at datteren din nærmer seg ett år! Jeg begynte jo å bli kjent med deg gjennom graviddagbok!

 

Det er da tøft det! :) Jeg hadde aldri lagt ut på en tur alene og jeg må innrømme at det er litt skummelt. :P Men likte du det? Jeg elsker følelsen av vannet, det er liksom veldig avslappende på en måte. 

Ja tenk at hun er et år straks! På denne tiden i fjor var jeg svær og sliten. :fnise: Håper du har kost deg på ferie! :) 

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogget 4km fredag forrige uke og i går trente jeg fullkropp styrke. Gjorde markløft for første gang på lenge og det skal jeg fortsette med. 

I morgen skal en venninne og jeg sammen med en gjeng svømmere jeg ikke kjenner til et vann som visstnok er helt klart slik at man ser alt. Det syntes jeg høres veldig ekkelt ut for det er vist veldig dypt der, men det høres jo også veldig kult ut! Målet er å svømme 2000 meter. Jeg gleder meg uansett veldig! 

Her om dagen nevnte mannen at jeg begynner å få svømmeoverkropp. Jeg trodde han tullet men kan faktisk se at overkroppen har blitt litt bredere.  :nigo: Nå håper jeg at jeg klarer å trene litt mer fremover så jeg kan få bedre resultat på tampen av sommeren. Jeg prøver å ikke ha så mye kroppsfokus men selvfølgelig vil man jo se bedre ut. Det er vel bare menneskelig? Men det viktigste for meg er uten tvil å trene for å få en kropp som ikke er vond slik at jeg kan være i aktivitet. 

Jeg begynner på jobb om tre uker og jeg er veldig spent på hvordan det blir å kombinere jobb, barn og trening. Men jeg gleder meg også og tror at det kanskje blir lettere å være mer strukturert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg som teller macroer og glor på magen min hver gang jeg går forbi et speil skjønner godt kroppsfokus, i alle fall! :P Kjempestilig at du har fått svømmeoverkropp! Du er jo så tøff med den svømminga at jeg aldri slutter å være imponert, tror jeg. 2000 meter er jo laaaangt! 

Hvordan er det å starte på jobb igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2017 den 13.41, Rainbow skrev:

Jeg som teller macroer og glor på magen min hver gang jeg går forbi et speil skjønner godt kroppsfokus, i alle fall! :P Kjempestilig at du har fått svømmeoverkropp! Du er jo så tøff med den svømminga at jeg aldri slutter å være imponert, tror jeg. 2000 meter er jo laaaangt! 

Hvordan er det å starte på jobb igjen? 

Hoho, svømmeoverkropp var sikkert litt overdrevet men den har i alle fall blitt større. :P 😄

For et par måneder siden syntes jeg 2000 meter var uoverkommelig langt men nå føles det helt fint ut. Rart hvordan man flytter grensene sine. 

Første dag på jobb i dag og jeg digger det! Jeg har likt meg hjemme men nå var det fint å starte opp igjen med masse motivasjon. 

Nå er det en stund siden jeg har logget noe men har jogget og trent litt styrke. Hadde totalt treningsfri forrige uke og uka før der var det bare styrke. Tråkket nemlig over på joggetur for to og en halv uke siden eller noe og det er fremdeles ikke bra. Håper jeg snart kan jogge. 

Blir styrkeøkt enten senere i kveld eller i morgen og fra neste uke starter vi bassengtrening en gang i uka igjen. 

Har ingen klar plan på hvor mye jeg skal trene men jeg håper jeg får trent jevnt i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uka ble det to styrkeøkter og en løpeøkt på 3km for å teste beinet etter overtråkk (og det gikk bra!). 

Siste nytt er at jeg har kjøpt landeveissykkel og sykkelsko. Skal teste i morgen og foreløpig gruer jeg meg mer enn jeg gleder meg. Har faktisk aldri syklet med kliklpedaler og kun terrengsykkel. :P Har øvd litt på å klikke meg ut av pedalene når jeg står stille og syntes det er skummelt nok. Men gleder meg til å kunne sykle raskere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå skummelt med sånne pedaler. Hjelpes. Du som turte å svømme så mye kommer til å fikse det lett som en plett også, det er jeg sikker på! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rainbow skrev:

Sååå skummelt med sånne pedaler. Hjelpes. Du som turte å svømme så mye kommer til å fikse det lett som en plett også, det er jeg sikker på! :nigo: 

Testet i går og det gikk bra, men det var litt ekkelt. Å sykle landeveisykkel var som å gå fra en fjording til fullblodshest. Den sammenligningen tar vel du som er hestejente! :laugh:  

Vi syklet 2 mil i rolig tempo og det føltes uforskammet lett ut. Lå i pulssone 2 og det har aldri skjedd før. Vi syklet i en del trafikk og til og med gjennom noen rundkjøringer og det var det ekleste. Jeg endte opp med både mageknip og hodepine av å være anspent av skrekk. :PJeg tror jeg foretrekker roligere veier altså! Sykkelsko gikk greit og det ble en helt annen sykkelopplevelse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest- silje

Lo godt av kommentaren din om ingen sjømonstre denne gangen heller :ler: For det er akkurat slik jeg har det _hver_ gang jeg dupper tåa nedi ett vann (om det så er på ei strand :klaske:)

Kjempefin svømmeøkt + løpeøkt på deg frøken :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2017 den 20.58, gjest- silje skrev:

Lo godt av kommentaren din om ingen sjømonstre denne gangen heller :ler: For det er akkurat slik jeg har det _hver_ gang jeg dupper tåa nedi ett vann (om det så er på ei strand :klaske:)

Kjempefin svømmeøkt + løpeøkt på deg frøken :) 

 

Aldri godt å vite hvor sjømonstrene er. :opplyser: :laugh:

I går ble det andre testtur på racersykkelen. Bare 1,6mil men snittfarten lå på 24,8km/t noe som er god forbedring i forhold til terrengsykkelen. Så på klokka at snittfarten lå fra 26-27 km/t de siste 7km så merker at jeg sykler fortere jo mer kjent med sykkelen jeg blir. Nå er det bare å sykle mer så formen blir bedre da. :P Brukte 39 minutter. Korte økter er bedre enn ingen ting. 

Nå er jeg tilbake fra styrkeøkt. Prøvde å gi det lille ekstra så tror og håper jeg blir støl i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet løpeformen i en skogsløype på 5,1 km i dag. Løp på 28:23. Kjempefornøyd med det! Trodde jeg skulle være tregere. Fikk krampe etterpå da. :fnise:

I går la jeg ut på sykkeltur men snudde etter noen minutter siden himmelen bokstavelig talt åpnet seg. Ble våt tvers gjennom undertøyet og iskald. Rimelig sur da ja! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...